Dekjes ongegeneert duur?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

dennisje

Re: Dekjes ongegeneert duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 13:11

Focussed schreef:
Ik heb 2 scapa's , vind de kwaliteit echt onder de maat voor die prijs, maar heb ze allebei in de opruiming gekocht voor 26,- per stuk Lachen !
Mijn Anky Lake Blue heb ik ook in de uitverkoop gekocht voor 29,- en derest voor de nieuwprijs... Maar ik heb een inkomentje van 250,- per maand (voor 4 dagen werk) dus heb wel wat meer te besteden dan de gemiddelde scholier zonder baan Ja

ik heb ook nog huur verzekering telefoon kosten eetkosten haha enz.
en vind het dan zonde om ook nog zo`n duur dekje te gaan kopen.
maar die scapa`s van jou waren dan niet erg duur

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-08 13:39

Dat heb ik gelukkig niet, mijn ouders betalen ook de stalling, hoefsmid, verzekering/DA en voer van mijn paard. Derest moet ik dan wel zelf kopen. Maar idd, die Scapa's waren zeker niet duur, maar zou ze zelf nooit voor 52,- kopen... Dat zijn ze écht niet waard...
Mijn Old Pink is 1x in de was geweest, 40°C... Nou hij is van FULL DRS naar COB VZH gegaan en de kleur Old Pink is meer Ugly Salmon geworden Huilen van het lachen

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 13:41

En dat is ook de rede waarom ik geen dekjes meer koop, en als ik ze wel koop niet van de dure merken.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-08 13:44

Suus__: Dit heb ik alleen met mijn Scapa's, alle leather-feel blijft nl normaal. Zowel ES als Anky...

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 13:58

Ik zag laatst een dekje liggen dat ik wel mooi vond.. Even op het prijskaartje gekeken.. 116€ !! DAT vind ik pas abnormaal..

Verder heb ik laatst 2 HH's gekocht in de aanbieding voor 10€ per stuk, zien er leuk uit en deed tenminste geen pijn in mijn portemonnee!

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 14:07

Ik vind Equi-theme Samantha erg mooie dekjes, zijn ook aardig dik en niet zo achterlijk duur!
Voorderest vindt ik BR nog altijd het beste, goede kwalitieit, staat mooi, en niet al te duur !
HH kan ook wel vaak iets leuks hebben !
Stiekem vind ik PK/QHP en van die andere Leatherfeel pads ook erg mooi, maar dan moet ik even sparen..

_rainbow_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 14:25

Ik heb een scapa dekje omdat ik die gewoon heel mooi vind. Van de vorige collectie was niet heel goedkoop omdat ik Pistache wou.
En de Eurostar stripe of hoe die ook heten vind ik ook heel mooi! Maar ik vind ook wel dat het heel erg duur word. Het is ook zo met beenbescherming van bijv. Eskadron die zijn volgens mij echt niet beter als Br..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 15:13

mememe schreef:
Focussed schreef:
Idd Snoevie, dat slaat écht nergens op wat mememe zegt...
Bepaalde collecties zijn gewoon erg mooi en ook een beetje uniek, zoals de Stripe collecties van ES, geen ander merk heeft dezelfde.

Nou sorry hoor,, ieder zijn eigen mening toch en als het ergen op slaat of niet het is mijn eigen mening.
Nouja maakt ook niet uit,, logisch dat ik erover denk om bij bokt te stoppen, als je mening niet gerespecteerd wordt. Maarja maakt mij niet uit..

jij respecteerd ook andermans mening niet,of iig zo kwam het over.

een dekje van 116 euro?dat is wel heel veel,ben benieuwd wat voor merk het was

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 15:19

tja kwaliteit kost geld.
ik koop zoiezo geen dekjes van 10/15 euro omdat ik wel goede kwaliteit wil. Ik ben erg te spreken over de anky pads. Ze blijven goed van kwaliteit ook al gebruik je ze heel intensief (denk aan meerdere paarden per dag rijden) + ze nemen ontzettend goed vocht op.
echter meer geld als aan een anky pad was ik niet van plan om uit te geven.
50 euro vind ik zat voor een dekje.

echter die imitatie's zou ik ook kopen als die even goed waren maar ik heb van horen en zeggen dat die toch een stuk minder van kwaliteit zijn dus dan heb je weer een typisch geval van goedkoop = duurkoop.

BenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 15:24

Nou, je kan het van verschillende kanten bekijken. Door de goede marketing van deze merken en de naamsbekendheid zoals een Eurostar maken het duurder. Daarnaast zien de dekjes er steeds leuker uit en maken ze het van verschillende stoffen zoals suede look. Suede doet zijn naam aan als een duurdere stof dus men denkt dan ook dat de kwaliteit dan wel goed moet zijn voor het geld dat ze vragen.

Scapa is ook in andere sportartikelen erg duur en in de paardensport vanzelfsprekend ook. Wederom onderscheiden ze zich met ontwerpen van dekens en andere gebruiksartikelen. Het ziet er erg mooi uit en het is dan ook functioneel, maar je betaalt er de hoofdprijs voor, en dat is naar mijn mening te veel. Knipoog

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 15:26

een dekje van 15/20 euro is ook niet te vergelijken met die duurdere. Dat is appels met peren vergelijken.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 16:58

_rainbow_ schreef:
Het is ook zo met beenbescherming van bijv. Eskadron die zijn volgens mij echt niet beter als Br..

Dat vraag ik me eigenlijk ook weleens af...
Zal daar nou echt zo veel verschil in zitten?
Is toch alle 2 gewoon kunststof bovenkant met neopreen binnenkant. Bloos
Nja 't zal wel.. ik heb zelf wat norton peesjes liggen, maar ben nu aan het sparen voor 1 set leren beschermers
Vind dat wel netjes en past overal bij Lachen

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 17:00

ik ken ook mensen die een beetje creatief zijn met de naaimachine, en die zelf hele leuke dekjes maken, heel goedkoop, en precies naar je eigen smaak Knipoog

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 17:01

Klopt helemaal dat het uit de hand loopt. Die dekjes zijn echt niet zo duur omdat het maken ervan zo veel geld kost hoor. J betaald gewoon voor hoe ze eruit zien en wat voor een merk eraan zit.
Al moet ik wel zeggen dat ik een Scapa dekje heb...Zonde van het geld maar wel mooi en handig met al het klittenband Lachen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 17:02

ja ik vind Eskadron wel fijner dan BR,maar die heb ik ook beiden.
Eskadron voor het rijden,BR voor losgooien/longeren.

en ja dat is meestal zo dat je een beetje voor een merk betaald,is niet alleen met paardenspullen

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 17:02

marrlinde schreef:
ik ken ook mensen die een beetje creatief zijn met de naaimachine, en die zelf hele leuke dekjes maken, heel goedkoop, en precies naar je eigen smaak Knipoog

Dat is heel slim ja Haha!

Wat ik ook denk, is dat mensen eerder dekjes hebben voor het "mooi" maken van je paard, dan voor het opzuigen van het zweet en voor onderlegger onder het zadel. Daardoor komen ook die prijzen zo volgens mij.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-08 17:05

Pikeur schreef:
_rainbow_ schreef:
Het is ook zo met beenbescherming van bijv. Eskadron die zijn volgens mij echt niet beter als Br..

Dat vraag ik me eigenlijk ook weleens af...
Zal daar nou echt zo veel verschil in zitten?
Is toch alle 2 gewoon kunststof bovenkant met neopreen binnenkant. Bloos
Nja 't zal wel.. ik heb zelf wat norton peesjes liggen, maar ben nu aan het sparen voor 1 set leren beschermers
Vind dat wel netjes en past overal bij Lachen

Ik heb BR en Eskadron, het enige verschil dat ik merk is dat de schelp van Eskadron dikker is en het neopreen slijt minder snel, bij BR gaat het snel rafelen aan de randjes. Maar ik heb de Eskadrons overgekocht, veels te duur imo nieuw Huilen van het lachen

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 17:13

Aah oke, daar zit dan dus wel het prijsverschil in
Weer wat wijzer geworden haha

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 17:15

ik heb mijn Eskadrons via bokt gekocht,€5!
zagen er nog goed uit,en voor weinig geld een goede peesbeschermer

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-08 17:16

Oja en het klittenband is steviger, zit zeg maar strakker vast, je moet echt trekken wil je het los krijgen Huilen van het lachen Bij BR gaat het makkelijker los.

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 17:18

Maar zit er ook zo veel verschil tussen bijvoorbeeld de Anky dekjes en de nepperds? Ik denk dat er minder verschil tussen zit dan bij peesbeschermers...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 17:20

hmm ja dat is voor iedereen weer een stukje persoonlijk denk ik

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-08 17:21

Ik heb een nepper gehad.
Bij aanschaf was hij al slapper. Na 1 keer wassen was het net een vaatdoek, zo slap. Ook heeeeel dun geworden. Het dekje nam ook nauwelijks zweet op en het suede ging pillen... Geen aanrader

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 18:29

Sorry niet helemaal mee eens. Ok duurdere stoffen ect. kosten meer geld. Maar ik vind een BR dekje van €25 net zo goed, of zelfs beter dan ANKY. De naam kost ook geld.
ANKY pads vind ik persoonlijk belaberd liggen. Hoe kan een kaarsrechte pad nu goed liggen op een paardenrug die hol is??

__Nathalie__ schreef:
tja kwaliteit kost geld.
ik koop zoiezo geen dekjes van 10/15 euro omdat ik wel goede kwaliteit wil. Ik ben erg te spreken over de anky pads. Ze blijven goed van kwaliteit ook al gebruik je ze heel intensief (denk aan meerdere paarden per dag rijden) + ze nemen ontzettend goed vocht op.
echter meer geld als aan een anky pad was ik niet van plan om uit te geven.
50 euro vind ik zat voor een dekje.

echter die imitatie's zou ik ook kopen als die even goed waren maar ik heb van horen en zeggen dat die toch een stuk minder van kwaliteit zijn dus dan heb je weer een typisch geval van goedkoop = duurkoop.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 18:31

bij mij liggen de pads wel goed,en ik vind persoonlijk de kwaliteit wel beter dan BR.
al zit ik erover te denken om over te stappen op Eurostar,die vind ik zelfs nog een stukje fijner