Arabieren en half arabieren praat

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 09:52

pixfun.nl volgensmij is die wel goed!

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 18:08

Hee, hier kan ik ook over meepraten!

Mijn paardje is een volbloed arabier, Russisch gefokt, v. Grand, mv. Balaton. Hij heet Barev, is nu nog hengst, maar wordt binnenkort gecastreerd. Ik heb dinsdag voor het eerst op hem gereden, hij is in de afgelopen twee maanden ingereden. Hij word 17 april 4 jaar, en hij is nu ong. 1.55 groot, maar hij groeit nog door tot naar verwachting ong. 1.58. En het is het allerliefste en mooiste paardje van de hele wereld!

mammasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 14:37

Zijn er nog bokkers die zaterdag naar de AVS dressuur en spring clinic gaan in Leusden?

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 16:29

he balaton daar is sym ook indirect van. ze komt van elton en die is van abakan.
en elpharo is van boomerang, die is direct van balaton.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 16:38

Mag mijn Dar ook mee doen?? Darmorah is een NRPS'er en haar opa (vm) is een volbloed arabier nl. Racinda ox

[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/11(48).jpg[/img]
[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/12(44).jpg[/img]

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 00:14

hey beste mensen nu al uitgebabbeld nee toch?

Hey letizia wat een leuke fotos en een hele mooie pony! Knipoog

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 01:10

Echt een stoer paardje ook! NRPS-jes ben ik ook gek op.....mijn bijrijdpaardje Aron is ook NRPS. Zijn opa is Abdullah.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 10:36

gabrycha schreef:

Hey letizia wat een leuke fotos en een hele mooie pony! Knipoog

Ik wil haar volgendjaar ws. laten dekken door Neron, met de hoop dat er een bont veulen uitkomt.

Ballerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 11:53

hoi hoi
ik wou mijn 3/4 arabier er ook nog even opzetten, ik had haar al wel erop gezet alleen nog niet met foto dus hier de fotos

Afbeelding

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 12:28

Bij deze meld ik ons ook maar aan in dit topic Haha!
Zie hier Laica mijn 9 jarige merrie:
Afbeelding
Ik ben nu bezig om haar in het EASP te krijgen en hoop van harte dat dit lukt.
Wil je meer over haar weten? Dan moet je ff in me profiel kijken Knipoog

Lidewij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 18:28

Melina schreef:
Nou, ik zal even wat over mijn paardje vertellen. Lyra is half Arabier en half Draver. Haar vader is Santo Amigo een volle Anglo Arabier. Lyra is een pittig paardje met een heel fijn en leergierig karakter. Ik ben heel blij met haar!!

hai! mn vriendin verzorgt een halfarabier en t is ook een half arabier/half draver, Ze heet Barascha en dr vader is de arabisch volbloed Alexander, dr moeder is dus draver.. zelf verzorg ik een arabier ook van alexander. maar t ging ff dr om dat jij ook een draver/arabier hebt..
heeft jou paard ook moeite met de galop? barascha wel een beetje
groetjes Lidewij

shasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 00:08

Zal ik ook even een fototjes van mijn merrie plaatsen
Hadjina ze is russisch/spaans/engels gefokt
v:Vernaval vv:Karnaval m:Braidy vm:Pasch Bianco
Op de foto is ze 2,5 jaar
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Haar vader Vernaval
Afbeelding

skysari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 12:53

heb geen arabier maar hb wel een vraagje over arabieren hoeveel beweging moeten die ongeveer hebben per dag om hun energie een beetje kwijt te kunnen

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 13:19

Wat een mooie merrietjes die twee laatste. Hoop dat sym ook zo mooi word.

shasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 16:03

phoenix4ever schreef:
Wat een mooie merrietjes die twee laatste. Hoop dat sym ook zo mooi word.

Dank je ben ook best trots op haar mede opmdat ik haar zelf gefokt heb.
Helaas moet ik haar verkopen omdat ik door ziekte al twee jaar niet meer kan rijden en ook nog in de WAO terecht ben gekomen en daardoor is het finacieel ook bijna niet meer haalbaar.

shasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 16:07

skysari schreef:
heb geen arabier maar hb wel een vraagje over arabieren hoeveel beweging moeten die ongeveer hebben per dag om hun energie een beetje kwijt te kunnen

Dat is per paard verschillend, vaak is het bij een arabier zo dat hoe langer ze aan het werk zijn hoe fanatieker ze worden, maar dat is heel afhankelijk van de conditie en karakter van het paard.
Maar voor elk paard is het wel lekker om naast zijn werk lekker met andere paardjes in de wei te lopen of een paar uurtjes in een bak kunnen doen wat ze zelf willen doen.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 16:59

skysari schreef:

Net zoveel als ze nodig hebben...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 17:14

skysari schreef:

ik heb er een en die kan rustig een paar dagen stilstaan, maar het ligt er ook an als ze op t land kunnen overdag en aan de hoeveel heidkrachtvoer! Vingers aflikken

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 21:42

Hey shasta wat vervelend ik hoop dat je dr een goed tehuis voor vindt!

Maar ik heb thuis een "nep arabier" van 87,5% die moet eigenlijk iedere dag naar buiten anders gaat ze ind r stal galopperen. Komt omdat ze nog steeds aan het groeien is en daarop is haar voer aangepast, maar als ze eenmaal iedere dag buiten is geweest niks aan de hand! Knipoog

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 18:32

Hier dan nog een arabieren fan. Mijn Mist heb ik sinds ze 3 jaar is, van een handelaar gekocht omdat ze "onhandelbaar was" ze zou anders naar de paardenmarkt in den bosch gaan. Toen de trailer bij mij voor reed was ik net zonder zadel op een Welsje aan het rijden die verschrikkelijk begon te bokken toen ze het paard in de trailer hoorde. Die man zei toen "als je die aan kan dan kan je deze ook aan". Uit de trailer kwam de mooiste roodschimmel die ik ooit gezien had, maar wel met een heel groot litteken op haar bil (asociaal grote mercedes ster). Ik had haar een week op proef. In die week heeft ze alleen maar op 2 benen gelopen (de achterste) maar ik was verkocht. Op de oude startkaart die erbij zat stond dat ze een Marco Polo was (onlangs heb ik uit nieuwsgierigheid een DNA proef laten nemen en nu staat het officieel op de papieren).

Er zijn tijden geweest dat ik wanhopig was, ze kon en kan nog steeds met vier benen in de lucht bokken en 180 graden omdraaien. Stappen is nog steeds een probleem, een sneller paard ben ik nog niet tegen gekomen. Ze is inmiddels 21 jaar en nog zo vurig als toen ik haar net had. Haar rug is kaarsrecht, alsof er nog nooit een zadel op gelegen heeft. Haar ogen puilen uit als ik met eten aankom. Ze steigert als ik een onverwachtse beweging maak in de stal (alsof ik haar dagelijks afransel) Ze is supersnel op haar teentjes getrapt- een echte arabier. Behalve de keer dat ze haar griffelbeentje gebroken had door een trap van een ander paard is ze nog NOOIT kreupel geweest.

Mijn koninkrijk voor een arabier !!!!

jamylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-03 20:16

Jamey kan ik geen één dag laten staan. Vooral met dit weer en die kou kan dat niet. Als ik nou met haar naar de bak loop is het snuiven en de staart erop. En passageren naast mij Scheve mond Onder het rijden natuurlijk onwijs lopen, maar dat gaat nu wel goed.

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 20:51

Ik ken wel een kwpn marco polo maar een arabier van marco polo?!
Maar goed wel leuk dat ie het zo goed doet!
Ik ben helemaal gek van het arabisch volbloed, heb zelfs twee maanden in michalow stagegelopen om tussen de arabieren te zitten!
Maar zelf heb ik er geen helaas omdat ik vrij kieskeurig ben... Knipoog

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 21:06

Marco polo komt van Neptune, Pommeranet, Priboy Russisch dus. Wat mij betreft een prima stam !!

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 21:17

Mist schreef:
Marco polo komt van Neptune, Pommeranet, Priboy Russisch dus. Wat mij betreft een prima stam !!

owwww sowwy now you're talking!

Ja kan nie alles weten he! Ja pomeranets en priboj ken ik wel! Vader van priboj is de in Polen gefokte Poilun (spreek uit als pjieohwun)is uit mijn hoofd geboren in 1934 in Janow podlaski uit dziewanna v Bakszysz, en priboj was een zoon van piolun uit rissalma van shareer.
Bekende andere zoon van Piolun was de hengst pietuszok uit de poolse merrie Taki Pan maar geboren in tersk, in die tijd allemaal oorlogsbuiten.
Pietuszok is tevens de vader van algonkina die samen zorgde met Celebes voor de beeldschone merrie algeria moeder van de in nederland staande hengst Alegro en zo kan ik nog wel even doorgaan!

Maar super dat je merrie t nog zo goed doet Haha!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 21:22

Ik ben ook heel erg trots op haar. Ook al is ze een nagel aan mijn doodskist !