Even lekker gek en gevaarlijk doen met je paard!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mellamoshan

Re: Even lekker gek en gevaarlijk doen met je paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 09:03

Zydeco, nu je over een paard in de gang begint...
Doet me eraan denken dat we langs huis gingen met de ponies. Was erg gezellig dus we reden ook nog langs het huis van een vriendin, zij woonde alleen aan een winkelcentrum. Toen kwam er een cafeeigenaar naar buiten en die wilde de ponys graag binnen hebben. Tuurlijk maken we die uitzondering! Clown Vork

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 09:15

hhaha, heb net nog wat dingen in mijn hoofd terug gekregen.

In het wei op fjordlief, verzorgpony liggen, een bos bloemen mee nemen en ermee op te kont slaan (dat ritselt) Bloos fjordlief rent weg, mijn eigen paard gaat naar fjord lief toe, stijgeren naar elkaar en ik glee er zo vanaf (ik lag met mijn hoofd richting staart)

Zonder zadel rijden

Zonder zadel en hoofdstel rijden en op buitenrit

de shetlander in huis stoppen xd

Afbeelding
Bewijs xd

[img]Afbeelding[/img]
filmpje van de shet in huis, was trouwens midden in verhuizing daar Clown

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 09:19

aerdenhout1 schreef:
Stomme tekst...ik weet het, maar naar aanleiding van een ander topic was ik ineens nieuwsschierig wie van de wat oudere garde onder ons bokkers nog meer dingen heeft gedaan met zijn of haar paard waarvan je nu denk...OEPS!!!
Voorbeeld...vroeger...toen alles beter was..reed ik gerust met een aantal kinderen en pony's zonder zadel door de duinen naar het strand. daar dan even lekker in rengalop en dan weer terug naar stal.
Langs de "randweg" een autoweg wedstrijdje doen...een paar aan de kant van de sloot en een paar aan de kant van de autoweg en dan kijken wie er het eerste weer aan het eind was. In de bak zonder zadel en hoofdstel, handen op de rug en over een hindernis heen gaan.....vossenjacht zonder zadel, noem maar op!
Zo nog wel meer dingen waarvan ik nu zeg...OEPS!!
NU was 30 jaar geleden het verkeer ook wel heel anders dan nu, maar dan nog!
Welke oudere bokker heeft nog meer van dit soort dingen gedaan???
Of ben ik erug slecht!!!

-Op een drie jarige groene Welsh springen zonder zadel,
-Over een touwtje van 1.15 springen zonder zadel zonder grondbalk (op pony van 1.20m) Clown ,
-Met een jerrycan in je hand rijden (is bijzonder fraai afgelopen) Haha!
-In het donker zonder zadel en hoofdstel of halster door de wei scheuren, was geweldige kick want --Aan het eind in de wei lag ergens de mesthoop dus je wist dat het paard een keer opzij zou springen.. Pling

Dit soort dingen dus, zou er nu niet meer aan doen, al is het laatste op een paard wat ik al jaren ken wel erg verleidelijk, was super gaaf. Bloos

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 13:02

Lynn_Nikita schreef:
pony binnen in de gang neerzetten toen niemand thuis was en ik moest plassen ( en toen kwam mijn moeder thuis)

Haha! Haha! Haha!

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 13:54

Geweldig om te lezen. Ik ben eigenlijk niet van de oude garde (22) maar heb ook wel dingen gedaan die ik nu nier meer zou doen.

Mijn 1e verzorgpony's waren 2 minishetten maar die moesten uiteraard wel ingereden worden (stiekem want van de boer mochten we er niet op). Keihard met die beesten zonder hoofdstel en zadel door het bos crossen en als je niet meer kon remmen liet je jezelf er gewoon afvallen, er op vertrouwend dat de pony's wel gingen eten. Ze maaide het gras in de tuin ook goed en als ze zin kregen in appels kwamen ze die wel halen in de keuken Haha!
Op elke pony/paard springen die maar voorbij kwam. Zo ben ik een keer in volle galop over beton op een kanaal afgerend. Kon nog net op tijd remmen.
Met een vriendin zonder zadel op buitenrit op 2 paarden die elkaar wel wat aan konden doen. En dan zonder zadel door het bos in galop op een bokkend paard.
Met z'n 2en op 1 paard door het bos crossen, kijken wie er het eerst af ligt.
Ow en je paard onder de douche zetten op het strand en dan snel op het knopje drukken. Beest rent in paniek het strand over en het dan bij de volgende douche gewoon opnieuw proberen.
Die goeie ouwe tijd Lachen en eigenlijk zijn er nooit grote ongelukken gebeurd en de paarden hebben er ook niks aan overgehouden.

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 15:31

Haha! oooh wat leuk allemaal, zelf 34 en bedenk me soms ook wel eens dat het een geluk is dat ik nu nog * gewoon* rondloop. Het bokje springen , crossen in het park, hele dag Bloos met je paardje op stap zijn, caps nog nooit gedragen vroegah, paard bij moeders in de achtertuin parkeren omdat je inderdaad een pitstop moet doen, dwars door het dorp,( ze stoppen toch wel voor ons Cool ) over de bruggen draven want dat klinkt zo leuk hol op een brug Sigaar

Laten we het inderdaad ook maar niet hebben over het zwaar gevaarlijke springmateriaal, fietsen emmers, alles wat maar stapelbaar was werd gebruikt Haha!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 16:56

Man, man...wat een verschrikkelijk slechte bokkers zitten erbij zeg! En ik maar denken dat ik slecht was in mijn jonge jaren!
Ik krijg wel steeds meer zin om toch weer eens iets raars te gaan doen met de pensionklanten...vossejacht of zo?? Daar zijn ze vast wel voor in.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 16:56

leuk he Lachen dit topic brengt onze jeugdige onverschrokkenheid weer boven Lachen Lachen

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 17:00

Nou, maar wat waren we eigenlijk erg he?? Arme dieren!
Alhoewel ik denk dat in de meeste gevallen de paarden er net zo'n lol in hadden als de ruiters.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 17:03

dat weet ik wel zeker Lachen Lachen

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 17:16

haha jaa ik ken het!
niet dat ik zo oud ben hoor!
*met een shet zonder zadel en hoofdstel 80 cm springen
*zwemmen met ponies in de bikini, en dan zo door t bos rijde Bloos
*op een fjord 'voltige' doen, alle rare dingen die je maar kan bedenken.
* met mn verzorg welshje( die egt heeeel druk was) buitenrijden zonder zadel en hoofdstel en cap.
*springen over alles waar je maar over heen kan springen.
* op de ponies staan(stap draf en als je dat vol hield in gallop)

eigenlijk best gevaarlijk allemaal maar t was vroeger wel stoer Tong uitsteken

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 17:47

aerdenhout1 schreef:
Man, man...wat een verschrikkelijk slechte bokkers zitten erbij zeg! En ik maar denken dat ik slecht was in mijn jonge jaren!
Ik krijg wel steeds meer zin om toch weer eens iets raars te gaan doen met de pensionklanten...vossejacht of zo?? Daar zijn ze vast wel voor in.

Welliswaar ben ik geen eigenaar van de stal hier Vork , maar hier zijn we ook altijd in voor een feestje, de pensioners onder elkaar. We organiseren dan ook geregeld leuke dingen en dan zo achterlijk mogelijk Haha!

Anne Marie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 17:56

Opstijgen doe je natuurlijk altijd door er langs achter op te springen, en als je nieuwe pony dan 15 cm hoger blijkt te zijn dan je oude, tja dan hang je over zijn reet, tegen zijn staart Haha!
De schapen (we hadden er een stuk of 80 op onze manege) ga je écht niet te voet ophalen in de achterste wei (kilometertje of 2). Je pakt gewoon de eerste de beste pony die je tegen komt op weg ernaar toe, daar spring je op, en zonder zadel, halster of wat cross je naar achter, haalt de schapen op, en drijft ze naar stal. Dat ging dan wel rustig, want schapen kunnen niet zo hard... Sturen doe je door zijn manen naar rechts of links te sleuren en een beetje meehangen... Haha! Wel altijd met cap op. (Hoezo, "voorbedachte rade"????)
Hassan, mijn aller favo-ste pony aller tijden zonder halster uit de wei halen, en als hij dan te hard liep en ik kon hem niet bijhouden aan zijn staart gaan hangen en mijn hakken in de grond zetten. "stop nou!" Hij was echt zo vreselijk geweldig! Wij hadden een hele leuke manege houdster, die zei altijd; "zolang je de paarden niet pijn doet en een cap draagt, go for it, daar leer je van zitten!"

Jaartje of 30 geleden is dat alweer... Tegenwoordig vind ik het al spannend genoeg om met mijn knollie een bosritje te gaan stappen zonder zadel...

<Zucht> Het is waar wat ze zeggen; Watjes worden niet geboren, ze worden gemaakt...

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 08:43

detour schreef:
aerdenhout1 schreef:
Stomme tekst...ik weet het, maar naar aanleiding van een ander topic was ik ineens nieuwsschierig wie van de wat oudere garde onder ons bokkers nog meer dingen heeft gedaan met zijn of haar paard waarvan je nu denk...OEPS!!!
Voorbeeld...vroeger...toen alles beter was..reed ik gerust met een aantal kinderen en pony's zonder zadel door de duinen naar het strand. daar dan even lekker in rengalop en dan weer terug naar stal.
Langs de "randweg" een autoweg wedstrijdje doen...een paar aan de kant van de sloot en een paar aan de kant van de autoweg en dan kijken wie er het eerste weer aan het eind was. In de bak zonder zadel en hoofdstel, handen op de rug en over een hindernis heen gaan.....vossenjacht zonder zadel, noem maar op!
Zo nog wel meer dingen waarvan ik nu zeg...OEPS!!
NU was 30 jaar geleden het verkeer ook wel heel anders dan nu, maar dan nog!
Welke oudere bokker heeft nog meer van dit soort dingen gedaan???
Of ben ik erug slecht!!!

-Op een drie jarige groene Welsh springen zonder zadel,
-Over een touwtje van 1.15 springen zonder zadel zonder grondbalk (op pony van 1.20m) Clown ,
-Met een jerrycan in je hand rijden (is bijzonder fraai afgelopen) Haha!
-In het donker zonder zadel en hoofdstel of halster door de wei scheuren, was geweldige kick want --Aan het eind in de wei lag ergens de mesthoop dus je wist dat het paard een keer opzij zou springen.. Pling

Dit soort dingen dus, zou er nu niet meer aan doen, al is het laatste op een paard wat ik al jaren ken wel erg verleidelijk, was super gaaf. Bloos

Oeps! Bloos! Daar kreeg ik echt een brok in mijn keel van. Is het goed afgelopen? Clown

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 08:49

anne marie:
zo verzorgde ik vroeger een ponietje van een boer en als zijn koeien ver weg
stonden dan haalde ik met de pony inderdaad wel de koeien op.

wat ik vroeger ook wel deed:
als ik dan ging rijden dan was het eigenlijk veel leuker om via allemaal weilanden in volle galop te crossen...
dan kwam ik in de winter wel es jagers tegen die op ganzen aan het schieten waren...daar was ikd an boos op en vond het zielig en galoppeerde dan dwars door de ganzen heen om ze te verjagen en zo te redden Clown

ik vergat dan natuurlijk alle hekken achter me dicht te doen met als gevolg dat er een hele horde boze boeren bij mijn moeder op de stoep stonden omdat hun koeien en schapen allemaal bij elkaar in het land liepen Bloos

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 08:54

Oh ja, rijden met blote voeten in mega stijgbeugels, ook zoiets! Clown
Gympies aan het zadel vastgeknupt, stuiterden tegen het paard tijdens het galloperen.. Koe

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 08:59

Ik ben nu 13.
5 jaar geleden Bloos ging ik op de manege altijd op de rand van de loopstal staan, en klom op een groot paard Huilen van het lachen
Nu zou ik dat niet doen

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 11:56

Anne Marie schreef:
Jaartje of 30 geleden is dat alweer... Tegenwoordig vind ik het al spannend genoeg om met mijn knollie een bosritje te gaan stappen zonder zadel...

<Zucht> Het is waar wat ze zeggen; Watjes worden niet geboren, ze worden gemaakt...

yep dat heb ik dus ook schijt al in mn broek als hij een stap verkeerd zet! Clown hahaha en ja je wordt een watje namaten je ouder - wordt ROFL of heet dat verstandig Verward

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 12:00

Oeh wat herken ik veel dingen uit de openingspost die ik 4 jaar geleden gedaan heb.
Het racen langs de weg, het zonder zadel enzo.

Met zijn 2en op een paard zonder zadel springen ( Frusty ROFL )
Een onbeleerde pony inrijden (wannabe inrijden dan) op je 11de.
Schapen opjagen in volle gallop Bloos Gestoord
Zonder zadel en zonder hoofdstel in het weiland crossen met zijn 2en (en uiteraard aan het einde vallen toen ze weg sprong)
op zorro's manier opsteigen (bokjesprong via zijn kont)
En zwemmen op je verzorgpony, die er echt niet meer kon staan en dus moest zwemmen, overigens was het een soort van slootje die je via een steil paadje kon ingaan, moet vast er zwaar zijn geweest voor ponybeest

etc

-over de vaste hekjes in het bos springen zodat je de leuke wandelpaden onveilig kon maken
Heb ik ook gedaan Haha! En het ergste was dat ze er heen best overheen wilde springen, maar terug niet meer ROFL
Dus wij opgesloten in een prive weiland.. *schaam schaam*
Laatst bijgewerkt door sarah_m op 24-10-08 12:20, in het totaal 4 keer bewerkt

manonxxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 12:01

uhh Bloos met mn verzorg paard op buitenrit zonder zadel terwijl ik dr toen die tijd nog maar net aan kon..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:08

er staat zelfs nog een advertentie van mezelf in de ponyclub van tig jaar geleden:

"hallo, ik ben 12 jaar en rijd al 2 jaar paard.
graag wil ik jonge hengsten beleren en paarden met problemen weer opvoeden.
ik ben nergens bang voor"

ROFL Clown

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 16:47

WAUW...ellepel was een penny..ellepel was een penny!!!! Haha! Haha! Haha! Haha! en nog een van de ergste soort ook!
Laatst bijgewerkt door aerdenhout1 op 24-10-08 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

demiyolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 17:02

Dit topic is erg leuk, in eerste instantie vond ik dat ik absoluut niets spannends toe te voegen had maar bedacht me opeens dat er toch wel wat dingen zijn waarvan ik nu denk mwah...
Twee jonge paarden tegelijk aan de hand (halster plus touw) naar het land brengen 1 kilometer verderop, langs een drukke weg waar niet bepaald rustig gereden werd. Maar mijn vader maakte het nog bonter, die probeerde het op de fiets en belandde in de sloot. Gelukkig is alles goed afgelopen... voor de paarden en mijn vader. Ook aangespannen hebben we wel wat akkefietjes meegemaakt. Een keer pony uit moeten spannen onderweg, was nogal over zijn toeren en bezweet, kwam ik met een dekentje aanzetten wat altijd onder de bok lag...
volgens mij wil ik hier verder niet echt meer over nadenken voor er nog meer 'bijzondere' dingen naar boven komen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 17:42

aerdenhout1 schreef:
WAUW...ellepel was een penny..ellepel was een penny!!!! Haha! Haha! Haha! Haha! en nog een van de ergste soort ook!

Go jij! Go jij!

goed he Haha!

_Covergirl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 17:47

Zonder zadel springen met z'n tweeen op 1 pony, achterstevoren zitten en draven en galopperen, op je paard gaan staan, eronderdoor kruipen, bokje springen op de kont van de pony, koeien halen op de pony, langs de grote weg rijden zonder berm, dat waren nog eens tijden! Haha!