aerdenhout1 schreef:Stomme tekst...ik weet het, maar naar aanleiding van een ander topic was ik ineens nieuwsschierig wie van de wat oudere garde onder ons bokkers nog meer dingen heeft gedaan met zijn of haar paard waarvan je nu denk...OEPS!!!
Voorbeeld...vroeger...toen alles beter was..reed ik gerust met een aantal kinderen en pony's zonder zadel door de duinen naar het strand. daar dan even lekker in rengalop en dan weer terug naar stal.
Langs de "randweg" een autoweg wedstrijdje doen...een paar aan de kant van de sloot en een paar aan de kant van de autoweg en dan kijken wie er het eerste weer aan het eind was. In de bak zonder zadel en hoofdstel, handen op de rug en over een hindernis heen gaan.....vossenjacht zonder zadel, noem maar op!
Zo nog wel meer dingen waarvan ik nu zeg...OEPS!!
NU was 30 jaar geleden het verkeer ook wel heel anders dan nu, maar dan nog!
Welke oudere bokker heeft nog meer van dit soort dingen gedaan???
Of ben ik erug slecht!!!
-Op een drie jarige groene Welsh springen zonder zadel,
-Over een touwtje van 1.15 springen zonder zadel zonder grondbalk (op pony van 1.20m)
,
-Met een jerrycan in je hand rijden (is bijzonder fraai afgelopen)
-In het donker zonder zadel en hoofdstel of halster door de wei scheuren, was geweldige kick want --Aan het eind in de wei lag ergens de mesthoop dus je wist dat het paard een keer opzij zou springen..
Dit soort dingen dus, zou er nu niet meer aan doen, al is het laatste op een paard wat ik al jaren ken wel erg verleidelijk, was super gaaf.