Hoe ouder de ruiter of amazone hoe banger je wordt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gentlegiant

Re: Hoe ouder de ruiter of amazone hoe banger je wordt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 10:57

ik herken het niet bij me zelf ben pas 16 maar bij mijn moeder

mijn opa en oma hebben altijd paarden gehad ik zie foto´s van mij moeder waar z op zit zonder cap achterstevoren
wat ze nu echt niet mer zou durven

wel frapant eigenlijk of hoe je het ook kunt zegge Clown

ik kruip nog steeds overal op groot klein wild mak het maakt me niets uit

alhoewel laatst eentje uit de verkoop bij kennisen van mij stap ik op ze bleek hel braaf gereden te zijn nou die bokpartij ken er wel van af wat een geval en er kwam klanten ik moest haar voorrijden gelukkig konden we erallemaal om lachen eniik was er afgesprongen

die man had het ook nog gefilmt maar helaas nooit iets van gezien Clown

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 11:26

Fitzroy schreef:
Volgens mij wordt de leeftijdscategorie tot 25 jaar niet echt bedoeld als ouder Knipoog
Ik denk dat TS het meer over mensen van 30+ heeft en misschien nog wel ouder.

Toen ik 18 was vond ik mezelf wel heel wat, maar nu denk ik wat een broekie Haha!
Overigens stapte ik overal op totdat ik wat nare valpartijen heb meegemaakt.

Ik denk niet dat dit er mee te maken heeft. Mischien bij mij wel. maar ik herken het uit mijn omgeving.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 18:06

Innepin schreef:
Je gaat toch nadenken als je de bodem van de bak van nabij heb kunnen bestuderen.........

Die bodem heb ik wel tientallen keren mogen bestuderen, ik weet inmiddels precies hoeveel zandkorrels er in de bak liggen, ik ben geen onverantwoordelijk type en toch ben ik niet bang.
Zal wel komen doordat ik 15 ben..
Zoals wel op te maken is uit het bovenstaande heb ik er geen persoonlijke ervaring mee, maar ik merk het wel om me heen.
Een vriendin van 32 is veel voorzichtiger en banger op haar jonge paard dan een vriendin van 14. Terwijl mijn vader na 30 jaar rijden nogsteeds op elk willekeurig (eventueel gestoord) paard stapt..

Ile_de_Lune

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 00:32

Ik word banger met de dag (ben 39)... niet alleen mbt paardrijden, maar ook bv. met autorijden.
Misschien omdat ik 3 kids heb...

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 10:48

Eleandra schreef:
Terwijl mijn vader na 30 jaar rijden nogsteeds op elk willekeurig (eventueel gestoord) paard stapt..

Ik heb het idee dat de gemiddelde man er ook iets minder last van heeft. Mijn man (die goed en wel 10 lesjes heeft gehad) wilde persee op mijn paard, terwijl hij weet dat paardje af en toe nogal onverwachts kan reageren. En ze vloog inderdaad even weg bij hem, maar hij bleef gewoon zitten.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 10:52

Fitzroy schreef:
Volgens mij wordt de leeftijdscategorie tot 25 jaar niet echt bedoeld als ouder Knipoog
Ik denk dat TS het meer over mensen van 30+ heeft en misschien nog wel ouder.

Toen ik 18 was vond ik mezelf wel heel wat, maar nu denk ik wat een broekie Haha!
Overigens stapte ik overal op totdat ik wat nare valpartijen heb meegemaakt.

Ik ben dan 23 .. maar ben echt wel veel voorzichtiger geworden t.o.v. 10 jaar geleden bijv. Te veel gezien en meegemaakt idd, dan krijg je toch een heel ander soort respect voor (bepaalde) paarden en situaties Lachen

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 10:59

Ik herken het wel bij mezelf dat naarmate ik ouder wordt de angst enigzinds toeneemt... ben 46 jaar jong. Haha!
Als ik herinneringen ophaal van vroeger met mijn pony denk ik nu dat ik toen soms wel erg onverantwoord heb gereden.

Ik ben niet echt bang aangelegt mits ik binnen een omheining rijd, zodat als er iets misgaat, mijn paard er niet echt vandoor kan gaan.

Op buitenritten ga ik zelden en mocht het voorkomen zeer zeker niet alleen... ik heb een man een 2 kids thuiszitten.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 12:30

Marijee schreef:
Ik ben juist nu andersom Vork
Ik taste eerst alles juist af, nu doe ik juist sneller dingen Lachen

Maar ik zie het wel in mijn omgeving Lachen

ik ook ik heb het ook nu andersom vooral met me eigen paard. MAar dat is logisch haha. Maar vroeger durfde ik nooit op een ander paard nu wel. Ok ik g aniet op jonge beeste zitten maar dat komt omdat ik daar gewoon geen ervaring mee heb.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 12:37

Heel herkenbaar, niet zozeer bang maar wel veel voorzichtiger geworden. Toen ik 18 was klom ik op groene paarden en vond het juist een uitdaging, nu pieker ik er niet over om op een groen paard te stappen. Vroeger dacht je niet aan de risico's en als er toch iets gebeurde dan zorgde moeders wel voor je. Als ik er nu aflazer en ik breek iets dan moet ik mezelf maar zien te redden.
Alleen op mijn eigen paard voel ik mij prettig en veilig.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 18:40

Ja, dat heb ik nu ook, toen ik jonger was en nog geen kinderen had stapte ik ook overal op en dat doe ik nu niet meer.
Toen ik vorig jaar een 3 jarige ruin kocht vond ik het ook best spannend om hem zelf te gaan beleren, zeker toen het ook nog een bokker bleek te zijn.
Ik ben toch altijd bang geweest dat ik van hem af zou lazeren en wat zou breken i.v.m. mijn gezin en werk.
Ik ben er nog nooit afgevallen(van die 3 jarige) maar 3 weken geleden viel de pony met mij erop en nu heb ik alsnog mijn enkel gebroken en zit ik in het gips.
Domme pech, hoe voorzichtig je dus bent het kan altijd gebeuren.
Maar ik ben wel blij dat ik niet de enige blijk te zijn die voorzichiger wordt naarmate je ouder wordt!

LoveNarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:28

Ik herken dit ook. Ik ben 23 jaar en 5 jaar geleden stapte ik ook overal op, hoe gekker hoe liever!
Ik ben toen een aantal jaar geleden gestopt met de manege omdat ik ging sparen voor een eigen paard Haha! leuk idee, ik was er qua niveau aan toe....
Vervolgens overal gaan kijken, en geloof me.... bijna elke verkoper zegt, och... hij's zo braaf en hij is goed doorgereden, blabla.
Ondertussen al twee keer enorm gevallen en een polsbreuk verder Boos! Ik wil nog steeds kei graag een paardje, maar ik neem een vriendin mee om te rijden want ik ben veel vertrouwen kwijt geraakt helaas.
Nu nog een paardje vinden die mij het vertouwen kan terug geven Cool

Horsie72

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 14:06

Hier nog 1....ben zeker veeeel banger dan vroeger Huilen
Vroeger moest het juist gek zijn anders vond ik er niets aan, nu heb ik ze toch graag zeer betrouwbaar, wat m'n meisje
nu dan ook is. Ach gut

Als je ouder wordt ben je niet alleen meer bewust van wat er fout kan gaan en wat hier de gevolgen van zijn, maar je hebt
ook meer verantwoording in het dagelijks leven (partner - kinderen -huis ed) , waardoor je minder snel de risico's opzoekt
Daarbij komt er in mijn geval ook bij dat ik lichamelijk al niet meer zo geweldig in elkaar steek, dat vallen nu echt geen optie meer is Bloos want dan kan zal ik echt moeten stoppen met rijden en dan wil ik natuurlijk zoveel mogelijk voorkomen Haha!

Incredible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 23:15

Dat klopt dat heb je bij alle sporten. Ook door mindere reactiesnelheid.
Je bent toch kwetsbaar en je hersteld niet meer zo snel.
Je begint ook wat minder soepel te worden, al wil je het graag.
Ik vind het goed dat je verteld, heel veel zijn eigenwijs en blijven
doordrammen dat ze alles durven en kunnen.

Symphonic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 01:25

Toen ik na 13 jaar net weer begon met rijden had ik dat wel een beetje, maar nu verleg ik met rijden iedere keer mijn grens weer een beejte (ook al weer voorzichtig zonder zadel, hoewel dat nog niet echt meevalt). Ik zit er zelfs aan te denken om over te stappen op Western.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 01:27

MyrtheNH schreef:
Toen ik na 13 jaar net weer begon met rijden had ik dat wel een beetje, maar nu verleg ik met rijden iedere keer mijn grens weer een beejte (ook al weer voorzichtig zonder zadel, hoewel dat nog niet echt meevalt). Ik zit er zelfs aan te denken om over te stappen op Western.

Ligt denk ik voor een man ook weer net iets anders Knipoog

Symphonic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 02:16

Dat weet ik nog zo net niet, ik ken heel wat vrouwen die heel wat meer durven dan ik hoor, maar ik ben inderdaad absoluut niet bang meer. Maar dat was in de eerste weken dat ik er net weet opzat echt wel anders hoor.. Het duurde echt een paar weken voor ik weer durfde te galopperen.

Inmiddels ben ik zover dat ik mijn volgende les weer voorzichtig ga beginnen met springen. Ook omdat ik ooit een keer SGW en/of endurance met mijn paard wil gaan doen.