paardenzoektocht: zijn mijn eisen te hoog?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Re: paardenzoektocht: zijn mijn eisen te hoog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 15:02

ja ik heb door het land heen wel kennisen in de paarden dus iedereen is op de hoogte Haha! ik denk ook dat het wel moet kunnen alleen mensen vragen zooooo veel geld voor zulke simpele dieren!

wat me ook is opgevallen is dat sommige zulke slechte verkoop foto;s plaatsen!
Of waar het dier niet goed op te zien en dus te beoordelen is, of paarden die op de foto in verzet komen met mond wagewijd open etc, foto;s uit een slechte hoek wat het paard zeer ten nadelen komt. Dat snap ik ook echt niet. het is toch niet moeilijk een fatsoenlijke foto te plaatsen!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 15:50

Ik vind ook dat er tegenwoordig veel te hoge prijzen voor de paarden wordt gevraagt. Een paar jaar geleden was een paard van €7000,- een duur paard. Nu is dat heel normaal, soms zelfs goedkoop! Ik vind het echt belachelijk

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 15:54

nou inderdaad! ik vind 7000 ook echt heel veel geld!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 15:57

Daarom fokken we ook, je ziet wel wat het wordt!
Fokken is gokken! Haha!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 16:30

fokken is ook niet goedkoop. Dek kosten. kosten tot ze 3 jaar zijn, eventueel inrij kosten. Nou dan ben je ook wel een paar duizend euro verder denk ik Haha!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 16:36

Wij hebben thuis veel land en ik beleer ze zelf, dus daar hebben we geen kosten voor. Maar fokken is ook gewoon leuk!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 16:44

ja dan is het nog te doen! Kan me voorstellen dat het leuk is! Ik heb altijd al eens een veulentje willen fokken. Maarja ik ben dan weer iemand die daar geen afstand van kan doen Clown veel te schattig Haha!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 17:18

Ja veulens zijn ook leuk! Volgend jaar twee! Haha!
Maar tot nu toe zijn ze niet voor hun derde verkocht! Dus de jeugd brengen ze hier door.
Afstand doen is wel moeilijk, maar iemand anders blij maken met je fokproduct is ook leuk! Haha!

LouiseB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 17:40

pfffffffffff jee hee wat een reacties weer!!!Ben ik echt heel blij mee. We zoeken gewoon rustig verder. Eerder werd ik er erg gefrustreerd van, maar nu heb ik me er maar bij neer gelegd haha. Ik weet het zeker, ik ga mijn paardje ongetwijfeld vinden, maar of het dit jaar nog wordt, dat betwijfel ik haha. Wel leuk dat jullie het allemaal volgen. De zoektocht gaat verder! Wordt vervolg....................

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 16:17

Ik ken het helemaal Louise
Ik was toendertijd zelf opzoek naar een bonte merrie van een jaar of 7 zeker rond de 1.70 en het liefst wedstrijdervaring rond de L2

Ik kwam terug met een bruine ruin van 1.61 van 6 jaar oud die eigelijk vrij weinig kon en eigelijk nog slecht uitzag
Er werdt/wordt beweerd dat die L2 klaar was maar dat was die langer niet.

Nu 3 jaar later is die heel mooi geworden, bespiering er goed op en ik start nu zelf L2 met hem, maar heb er zeker veel werk aan gehad om hem zo te krijgen als die nu is, want hij heeft een heel apart karakter en is zeker ook niet voor iedereen geschikt.
En ondanks dat ik zelf ook bijna 1.80 ben en normaal gebouwd misstaat het zeker niet.

Ik wil je heel veel succes wensen met je zoektocht en hoop voor je dat je vind wat je zoekt Lachen

stal_kuiper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 18:57

koppie op louise , winnie was het dan net niet , wel bijna , dus je komt er wel , ps die 5 jarige rhodium x doruto m+6 is er dus nog!!!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 23:42

Nou er zit weer vooruitgang in.
Vrijdag gaan we bij een hele gave flemming ruin kijken waar louise al een keer eerder geweest is. Als dat wat is en die goed gekeurd word dan word die het. Dus nu maar weer duimen voor een goedkeuring zonder bemerkingen!
Misschien dan toch eindelijk!!

Chrisssy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:07

Ik heb net een merrie gekocht voor bijna de helft van jouw budget!!

Goed, ze is dan wel 2.5 en kan (dus) nog weinig...maar het is wel een hele leuke merrie! Ze kan prima lopen, natuurlijk niet spectaculair maar ze zet goed onder. Genoeg voor de basissport iig.

Ze moet deze week nog klinisch gekeurd worden hoor, maar ik ga ervanuit dat alles goed is.

Het is zeker te vinden; wie zoekt zal vinden Knipoog

idd jansenvanhethout.nl is een goee stal om te kijken. Ik bener ook geweest, leuke beestjes. Wel echt een typische handelsstal.

De mijne (hopelijk) heb ik gewoon van een particulier, vond ik toch wat veiliger gezien het verleden.

success!!!!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 12:34

een net zadelmakke voor dat geld is een stuk makkelijker te vinden. Overigens zou ik er niet 1 van 2,5 kopen die al zadelmak is maar dat terzijde.

maandag gaat er weer een paard gekeurd worden, dus het is weer hopen voor en goedkeuring, zonder bemerking!

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 12:35

spannend hoor!
Ik ben benieuwd!!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 12:36

Nou succes alvast, ik zal voor jullie duimen.

zo te horen krijgt het beestje wel een leuk plekkie, hoop dat voor de mijne ook te kunnen vinden,

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 12:41

Ik duim voor je!

Geef de moed niet op; hij/zij loopt echt wel ergens rond!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 12:43

Ja louise is echt zo lief voor haar dieren!
Ze heeft het echt verdiend! Nu maar hopen dat het met haar andere merrie ook klikt met het paard dat ze koopt!

Ben haar ook erg dankbaar dat ik haar paard mag gaan bijrijden en zelfs mag starten! Dus ik ben ook heel lief voor haar paard(en) haha Bloos

Chrisssy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 13:13

Breitling schreef:
een net zadelmakke voor dat geld is een stuk makkelijker te vinden. Overigens zou ik er niet 1 van 2,5 kopen die al zadelmak is maar dat terzijde.

maandag gaat er weer een paard gekeurd worden, dus het is weer hopen voor en goedkeuring, zonder bemerking!

ze is nog niet onder het zadel hoor Knipoog

staat gewoon nog uit te groeien in de opfok....

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 13:16

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 13:21

Tsjah, weet je wat het ook is, ik denk dat je meteen de 'klik' moet hebben. Ik wilde iets heel anders dan waar ik mee thuiskwam, maar het was gewoon liefde op het eerste gezicht. maar goed, ik heb ook geen eisen voor wedstrijden en capaciteiten, dat maakt het al wat makkelijker denk ik Knipoog

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 13:29

Chrisssy schreef:
ze is nog niet onder het zadel hoor Knipoog

staat gewoon nog uit te groeien in de opfok....

Omdat er bij stond kan dus nog weinig dacht ik dat ze al zadelmak was.
Maar dan is het ook niet gek dat die de helft kost Knipoog Dat is wel wat makkelijker te vinden als louise haar wensen gecombineerd met haar rijkunsten Haha!

Maargoed hopelijk hebben we die nu gevonden!

die 9 jarige had ik inderdaad gezien. Heb nu een aantal paarden waar we heen kunnen mocht het niks worden en die er nog zijn.
krijg morgen te horen van een heeeeeeeeeeleeeeeeeee gave bok of ze de laatste 500 er nog af doen, dan zijn ze al 1500 gezakt via de mail Bloos Dan zit louise echt al boven haar budget Clown Dus misschien gaan we daar dan ook kijken als het met deze niks word Haha! aangezien ze daar ook wel erg weg van is Haha!

Net als je denkt er is echt niks komt er weer aardig wat leuks bij!
Dus op dit moment heeft ze het zelfs voor het kiezen! luxe positie haha

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 13:40

www.virtualzonehorses.nl
Hebben altijd leuke paarden staan vind ik, meestal wel paarden die al wat hoger in de sport lopen, maar ook jonkies die b/l lopen. Vind ze soms wel wat aan de prijs, maar misschien valt daar over te praten.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 13:46

Ze heeft daar al gereageerd op een paard alleen werd die voor haar aan iemand verkocht. Ze zouden bellen als ze weer zoiets hadden staan.
Overigens vind ik ze niet heel duur paard waar wij op hadden gereageerd was helemaal goed gekeurd, 6 jaar, 1,72 hoog en liep op m niveau voor 6500 euro. Was echt een leuk dier! Vind dat niet duur, helemaal niet vergeleken met de rest wat te koop staat op internet.
Voor een 8 jarige op L niveau die leuk loopt maar niet spectaculair vragen ze zo 9000/10.000. Belachelijk vind ik dat!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 14:23

Nee dat is inderdaad een heel nette prijs, heb net op de site gekeken ziet er inderdaad leuk uit.