Hypes in a horses life

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eponastable

Re: Hypes in a horses life

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 10:10

En dan heb je weer die uitspraak...

''t'is weer is een vosse merrie''

Haha!
Vosse merrie's worden vaak bestempeld als lastige paarden... why??

50plusser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 10:20

gaaaaaaf stukje!!! ik ben ook van de vilten sjabrakjes tijd, de onze waren bordeaux, de paarden stonden allemaal rond om op ijzers , gingen elke nacht op stal, kregen ook naast hooi en gras brok te eten, welk zadel je het lekkerst vond zitten pakte je, reden zeker een uur langs de weg om naar de club te komen, hadden maar 1 soort bit de bustrens, naar een wedstrijd gingen we met een grote vrachtwagen want bijna niemand had eigen vervoer.
nu heb ik een Haf dekje, heb een kunstof zadel met verstelbare boom, rijdt ijzerloos en onderhoud de hoeven zelf, heb ze dag en nacht buiten staan met een schuilstal, heb nu eigen vervoer om naar les of naar een wedstrijd te gaan,wissel nog wel eens van bit of rij soms zonder, ook voer ik geen brok [ tenzij blijkt dat er iets extra's in moet ].
mijn katten daar heb ik er 5 van. die leven buitenshuis en mogen in de hooiberg slapen worden dus natuurlijk gehouden. ik houd ze wel vlo en worm vrij .

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 10:25

hempy schreef:
...*knip*...rijdt ijzerloos en onderhoud de hoeven zelf, heb ze dag en nacht buiten staan met een schuilstal...*knip*...ook voer ik geen brok [ tenzij blijkt dat er iets extra's in moet ]...

Volgens TS doe je dit dus vanwege de centen. Dat is wat mij aan de openingspost stoort.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 10:25

heerlijk genoten van het o zo herkenbare stukj van TS Ja

en verder mag ieder er het zijne van denken Haha!

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 10:40

Ik vind het ook een heel mooi stukje geschreven tekst. Heel herkenbaar ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 11:47

Speedster, jij hoeft je niet zo aangevallen te voelen, maar er zijn in het algemeen nog erg veel mensen die een (eendags)cursus hoefbekappen doen om op die manier het geld van de hoefsmid uit te sparen. Ik wijs hierbij naar niemand maar weet gewoon dat ze er zijn.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 11:50

Ik voel me niet aangevallen, maar het stoort me. Dat is iets heel anders. Ik hou niet zo van dat polariserende. Waarmee ik overigens geen enkele uitspraak doe over "aan welke kant ik sta" o.i.d. Je brengt e.e.a. in mijn ogen te bevooroordeeld, dat is alles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 11:53

Dit verhaal is bedoeld als een soort column met een beetje cynisch ondertoontje. Jij hebt constant commentaar. Maar als de column in de krant je niet aanstaat, dan lees je die toch ook niet?
Verder ben ik niet bevooroordeeld, ik heb gewoon geuit hoe ik één en ander heb beleefd, dat is alles.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 11:56

Nou, 3 posts van mijn kant in een topic van inmiddels al 6 pagina's, waarin ik echt niet fel reageer oid, zou ik niet "constant commentaar" willen noemen.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 11:59

Schitterend stuk. Ik ben het hier helemaal mee eens. Afgod

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 12:01

Speedster schreef:
Nou, 3 posts van mijn kant in een topic van inmiddels al 6 pagina's, waarin ik echt niet fel reageer oid, zou ik niet "constant commentaar" willen noemen.

Je valt wel erg op met je manier van posten, Speedster, maar ik vind het prima als je het laatste woord wilt hebben Haha!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 12:05

Ieder zijn ding.
er zijn topics waar veel exermer wordt gepolariseerd,speedster, als je een linkje wilt? heb me net echt kwaad gemaakt. Suls stuk is daar mega soft bij.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 12:08

Nu durf ik dus niks meer te posten... Haha!
Is allemaal niet aanvallend bedoeld hoor, sorry als je het wel zo opvat. Ik zal mijn mond verder houden Knipoog.

@Detour: dat weet ik en daar ben ik ook geen voorstander van. Ik wist niet dat mijn posts er zo uitsprongen, ik maak slechts een paar opmerkingen hier (zonder me op te winden of wat dan ook)...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 12:13

Ik weet welk topic je bedoelt, Detour. In feite past het wel in het verlengde van wat ik heb gepost, het ging ook weer om raaskallend een mening verkondigen zonder feitenkennis.........

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 12:14

Speedster schreef:
Nu durf ik dus niks meer te posten... Haha!
Is allemaal niet aanvallend bedoeld hoor, sorry als je het wel zo opvat. Ik zal mijn mond verder houden Knipoog.

@Detour: dat weet ik en daar ben ik ook geen voorstander van. Ik wist niet dat mijn posts er zo uitsprongen, ik maak slechts een paar opmerkingen hier (zonder me op te winden of wat dan ook)...

Feel free, tuurlijk mag je reageren, bokt is toch vrij democratisch?.. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 12:15

Liekt mie ook.....

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 12:25

detour schreef:
Feel free, tuurlijk mag je reageren, bokt is toch vrij democratisch?.. Knipoog

Natuurlijk is Bokt democratisch Clown

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 12:29

Traditioneel niet dan?..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 12:29

In een aantal punten geef ik je gelijk. Ook ik heb nog met vilten sjabraks rond gereden, en dan ben ik nog niet eens zó oud Huilen van het lachen

Aan de andere kant vind ik het wel te generaliserend en kort door de bocht. Dus ik houd mijn paard 24/7 buiten, houd zelf de hoeven bij en rijd bit- en boomloos, uit zúinigheid?! Nee, omdat mijn paard zelf heeft aangegeven niet op stal te willen staan 's nachts, ze beter loopt nu haar hoeven elke week bijgevijld worden in plaats van een groter stuk elke zes weken (en die €25 elke zes weken kan ik heus wel missen hoor Knipoog ) én omdat ze beter loopt onder een boomlooszadel. En een boomlooszadel kopen van $1400,- lijkt me geen gevalletje van zuinigheid Lachen
Waar mijn paarden staan loopt alles al tientallen jaren buiten en wordt alles al tientallen jaren zelf bekapt. Lang voor de term natural ook maar bedacht was. Dus niet iedereen die zijn paarden op die manier houdt volgt een hype.

Wat ík een verkeerde hype vind is het omknopen van springschoenen bij elk huistuin- en keukenpaard, in de meest gekke kleurtjes "omdat iedereen het doet, en het dus wel goed zal zijn." Of Anky te imiteren met haar diep en rond want "Ze haalt er goud mee, dus het zal wel goed zijn." Past je zadel niet? Gooi er een bontje onder, dat doet toch ook iedereen? Om maar fijn door te generaliseren Lachen
Jammer dat je dáár niks over schrijft.

Je stuk bevat rake punten, maar helaas ook punten die helemaal de plank misslaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 12:32

Citaat:
Wat ík een verkeerde hype vind is het omknopen van springschoenen bij elk huistuin- en keukenpaard, in de meest gekke kleurtjes "omdat iedereen het doet, en het dus wel goed zal zijn." Of Anky te imiteren met haar diep en rond want "Ze haalt er goud mee, dus het zal wel goed zijn." Past je zadel niet? Gooi er een bontje onder, dat doet toch ook iedereen? Om maar fijn door te generaliseren
Jammer dat je dáár niks over schrijft.

Hm, zover was ik nog niet gekomen.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 12:34

Ik wacht met spanning af Haha!.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 12:38

Zal dan toch wel weer een nieuw topic worden denk ik... ik ga er binnenkort wel een keer voor zitten. Elke dag een lap tekst is me teveel (denk)werk en dan is er ook geen lol meer aan om te lezen.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 12:45

@suleilitha: mooi geschreven ik kan me er wel in vinden! met een Knipoog natuurlijk! Haha! OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 12:47

Dank je JessieJanes, helaas zijn er nog een aantal die die Knipoog over het hoofd zien en elke letter serieus nemen, wat niet de bedoeling was......

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 12:49

Whahaha ROFL ,..je profiel is ook erg vermakkelijk,..uhm majesteit Afgod .