Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ellenlouise schreef:Blij dat je er achter kwam dat Camilla last van haar rug had vanwege het zadel! Had het lange topic doorgelezen en het viel me op dat de meesten het hadden over dominatieproblemen, zweep erbij, voorwaarts schoppen enz. (ietwat overdreven gezegd nu) Er waren maar weinig bokkers die aan lichamelijke problemen dachten. Naar mijn idee moet je dat eerst uitsluiten en dan verder kijken, wel zo eerlijk tegenover het paard! Daarbij komt nog dat jouw paardje nog erg jong is en niet uitgegroed. Een eerst perfect passend zittend zadel kan ineens helemaal niet meer zo goed passen doordat ze lichamelijk veranderd; ook door het rijden.
Ik zou het sowieso rustig aandoen met haar en vooral zorgen dat ze overdag lekker buiten kan lopen met andere paarden. Heb je trouwens een goede instructeur die je met haar kan helpen?
veel succes en plezier en geef niet te snel op!
Citaat:het viel me op dat de meesten het hadden over dominatieproblemen, zweep erbij, voorwaarts schoppen enz. (ietwat overdreven gezegd nu) Er waren maar weinig bokkers die aan lichamelijke problemen dachten
Citaat:Zorg dat je concequent bent, ook in de omgang ho is HO
Als tijdens het rijden blijkt dat ze goed luisterd en braaf aan de hulpen is STOPPEN, goed is goed
Citaat:Dus ik vind 2 kilo niet gek klinken. Hoe kun je nou voer adviezen geven terwijl je het paard in kwestie nog nooit hebt gezien?