Tinkers in de BIT

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 22:22

SuperQuinta schreef:
overigens zal ik nooit meer een warmbloed ras kopen maar dat betekent niet dat ik hun allemaal af ga lopen zeiken, laat iedereen lekker in zijn waarde.

Mwah, als ik een ander paardje ga kopen, wordt het wel een warmbloedje hoor!! Wil toch wel een keer wedstrijden gaan rijden!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 22:25

*Tequila* schreef:
Mwah, als ik een ander paardje ga kopen, wordt het wel een warmbloedje hoor!! Wil toch wel een keer wedstrijden gaan rijden!

Ik niet, totaal geen behoefte aan. Maar toch zou er een warmbloedje bij mij op stal komen als ik geld had!

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 22:33

snowdon"]
[quote="*Tequila* schreef:

Ik niet, totaal geen behoefte aan. Maar toch zou er een warmbloedje bij mij op stal komen als ik geld had!
[/quote]

Eeeeeen waarom dan wel?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 22:35

Ze zijn "anders", ik wil niet heel mn leven aan een soort paardje blijven hangen! Ik heb een erg brede interesse op paardengebied!

En wedstrijden zijn niets voor mij, heb 1 x een wedstrijd gereden, zal er vast nog wel n keer van komen (met snowdon?) maar al die stress.... vooral bij anderen! Neehoor laat mij maar lekker recreeren tot ik een leuk baantje heb

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 22:40

Wedstrijden zijn wel leuk Lachen Tot nu toe alleen op de club en af en toe een wedstrijdje, maar wil toch ook wel een keertje echt aan de slag! En punten halen enzo Lachen En nee, denk niet dat me dat met m'n Tinker gaat lukken!! *Ouch, bang!*

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 22:42

*Tequila* schreef:
*Ouch, bang!*

ja idd! Maar niet van mij, daar ben je te lief voor Knipoog

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 22:43

snowdon"]
[quote="*Tequila* schreef:
*Ouch, bang!*

ja idd! Maar niet van mij, daar ben je te lief voor Knipoog
[/quote]

Kusje Lovers Kusje

*Me houdt ook wel van Leon hoor!!!!!*

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 22:44

ok ontopic weer please!

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 22:46

Ok lieverd Knipoog

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 23:01

*Tequila*"]
[quote="SuperQuinta schreef:
overigens zal ik nooit meer een warmbloed ras kopen maar dat betekent niet dat ik hun allemaal af ga lopen zeiken, laat iedereen lekker in zijn waarde.

[/quote]

Kan dat met een Tinker niet?
Want er zijn Tinker eigenaren die dat wel doen hoor, en dan strap je op hun staart....want je zegt min of meer, nou voor de wedstrijden moet je de tinker niet hebben..
Ik weet dat Super quinta een poging gaat wagen in het voorjaar, en ik wens haar dubbel en dwars heel veel succes..

Monique

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 23:01

Ja iig had Steef de boel hier aardig op de kast met zijn irritante uitlatingen maar het houdt de discussie wel levendig.

Ik vind het niet raar dat de Tinker in opstand komt. Laten we wel wezen, ze hebben over het algemeen een aantal jaar 'vrij' geleefd en moeten dan in één keer braaf zijn, trainen, in stalletjes staan, gehoorzaam en opgevoed zijn. Ik vind het niet gek dat ze protesteren en proberen om hun eigen zin door te drijven. Die 'vrijheid' zal toch meer in hun lichaam en geest zitten dan bij paarden die dit niet kennen, al generaties lang niet meer.

Waarom ik 'vrij' en 'vrijheid' tussen '' heb gezet is omdat ze natuurlijk niet allemaal op de heuvels en in de bossen leven zonder ooit eens een mens gezien te hebben.

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 23:06

alle paarden zijn leuk en lief en mooi...

Ik heb er vele gereden en gehad en gezien, maar ben toch het gelukkigst met die Tinker ventjes..

Alhoewel Maximiliaan (mijn overleden kwpner) waarvan er een grote foto boven mijn buro hangt ,de liefste en mooiste kwpner was, doet pijn als ik aan hem denk mis hem ook best. Hij kon niet wat Ric kan, maar was toch me beste maatje. Met hem kon ik springen, dresuren, en buitenrijden en op vakantie, en alles deed hij braaf en lief en goed!
zo oliebol als je een vriend moet afstaan.
Dus ik zeik geen kwpners af zo en ook geen andere paarden rassen.

Ik ken het tinker geluk dan, maar iedereenkent het paarden geluk en dat is bij elk ras hetzelfde

Monique
Laatst bijgewerkt door FotoDesign op 04-02-03 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 23:08

tinkernikky"]
[quote="*Tequila*"][quote="SuperQuinta schreef:

[/quote]

Kan dat met een Tinker niet?
Want er zijn Tinker eigenaren die dat wel doen hoor, en dan strap je op hun staart....want je zegt min of meer, nou voor de wedstrijden moet je de tinker niet hebben..
Ik weet dat Super quinta een poging gaat wagen in het voorjaar, en ik wens haar dubbel en dwars heel veel succes..

Monique
[/quote]

Met een Tinker zal het vast wel kunnen, dat hoor je mij ook niet zeggen! Als je mijn andere reactie iets hierboven leest, dan staat er "Met mijn Tinker". Ik heb een Tinker die toch wel aardig kan lopen, Toen ik hem nog echt actief reed (nu dus door tijdgebrek wat minder), liep hij zo'n beetje op L niveau. Hij kan het ook wel, dat weet ik ook wel, maar ik doe het niet omdat de druk voor hem dan te groot wordt! Toen het zo lekker ging qua rijden heb ik hem overvraagd en dat wil ik niet meer. Het rijden ging hem toen ook helemaal tegenstaan. En wanneer ik wedstrijden wil gaan rijden zal ik weer flink aan het trainen moeten en dat wil ik dus niet weer! Dus mijn Tinkertje gaat niet de wedstrijdsport in! Ganz einfach Knipoog

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 23:10

Ohw, en ik wens haar ook wel succes hoor Lachen Daar niet van Lachen

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-03 08:57

ach we zullen zien of ik met Claudia haar hulp ooit nog de z ga halen!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 11:14

irish_lady schreef:
Wie heeft het stuk gelezen? en wat zijn jullie reacties daarop?

het stuk bevestigde wat ik gehoord had van eigenaren van Tinkers. ZE hebben nogal een eigen willetje en dat schijnt bij koudbloeds te horen. Het zijn enerzijds koele paarden maar als ze iets in hun kop hebben...... Dan ga maar op zij, grinnik! dus je zult ze heel erg consequent moeten aanpakken anders lopen ze over je heen. het zijn geen sullen.

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 12:25

tinkernikky schreef:
1 ding is duidelijk

Tinkers zijn aparte paarden, maar hun eigenaar ook! als ik het zo lees passen ze wel bij elkaar. De gemidelde tinker eigenaar, is eigenwijs, braaf, sterk, en interligent, lief, en hebben een zeer hoog knuffel gehalte wahhhhhhhhhhhahah en kunnen goed van zich afbijten.

Monique

wist je dat Harry hoevers bij sya is geweest en die zei dat sya en ik zo goed bijmekaar omdat we allebei wat meer van ons af moeten leren bijten Haha!
ik moest dit gewoon even zeggen Haha!

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 14:09

Hellup, wordt al bijna bang als ik strax op Jodie moet stappen Ben een beginner en heb een paard dat nog ingereden moet worden Lips are sealed Nee hoor, grapje. Heb er heel veel zin in en heb hele goede hulp. Heb er wel vertrouwen in dat dat goed gaat komen.

Maar wat een gezeur zeg. elk paard is weer anders. Ik loop nu stage met arabieren. ben zelfs met hengsten bezig (oh hellup Tong uitsteken ) en ze zijn echt hartstikke lief. Oke, sommigen zijn wat drukker als anderen, maar een groot gedeelte ligt toch echt aan de opvoedign. Dat kan je al merken bij de veulens. De veulens die heel veel aandacht krijgen van hun verzorgers zijn een stuk rustiger, braver dan de veulens die geen verzorger hebben

SuperQuinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 15:02

*Tequila*"]
[quote="SuperQuinta schreef:

[/quote]

waarom dan niet met je tinker??

zoals monique al zei ga ik deze zomer starten met quin,
het is kei spannend, maar quin loopt de laatste tijd steeds beter,
en ik doe het gewoon voor de uitdaging, ik ben trots op m'n knol en iedereen mag zien dat ook een tinker kan dressuren Haha!

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 15:49

heel erg veel succes met de wedstrijden iig

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 19:42

Ow wat leuk Maike!! heel veel succes en ff zeggen als je ergens wedstrijd hebt! Als ik dan in Braboland ben kom ik je supporteren!

Ik wil met snow ook wel een keertje een wedstrijdje doen, om te kijken wat anderen vinden van hoe hij loopt, dat is ook de reden waarom ik hem laat keuren. Ikzelf vind hem natuurlijk fantastisch en dat geeft altijd een vertekend beeld. Ik snap Renée verder helemaal, als het voor snow ook teveel zou worden vraag ik ook een graadje lager.

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 20:18

Ik vind het eerlijk gezegd 10 keer knapper als je met een tinker oid hoog in de dressuur komt dan met een KWPN. Daarom heb ik ook veel respect voor die ruiters! Duz alle mensen die van plan zijn om wedstrijden te gaan rijden: Veel succes!

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 20:18

SuperQuinta"]
[quote="*Tequila*"][quote="SuperQuinta schreef:

[/quote]

waarom dan niet met je tinker??

zoals monique al zei ga ik deze zomer starten met quin,
het is kei spannend, maar quin loopt de laatste tijd steeds beter,
en ik doe het gewoon voor de uitdaging, ik ben trots op m'n knol en iedereen mag zien dat ook een tinker kan dressuren Haha!
[/quote]

Waarom niet? Omdat ik dan weer echt aan het trainen moet met hem, en ik ben bang dat het hem weer gaat tegenstaan. Qua lopen etc zal hij het vast wel kunnen, daar ben ik niet bang voor. Heb ook wel een onderlinge wedstrijdjes gereden, toch allemaal wel redelijk goede punten en de meeste mensen vonden het er ook goed en netjes uitzien.

Maar als je naar de gemiddelde Tinker kijkt, dan zullen de meesten toch niet hèt talent hebben om het ECHT te maken in de dressuurring. Zoals ook al gezegd is, er zijn natuurlijk uitschieters.

Maar ik wil dus toch wel wat verder komen in de dressuur, en met mijn Tinkertje zal dat niet gaan lukken! Lees wel: MIJN Tinker! Wat die van jou kan weet ik natuurlijk niet. Ik wens je in ieder geval heel erg veel succes en ik hoop dat je ver met Quinta zal komen hoor!

Renée

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 20:21

Evy schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd 10 keer knapper als je met een tinker oid hoog in de dressuur komt dan met een KWPN. Daarom heb ik ook veel respect voor die ruiters! Duz alle mensen die van plan zijn om wedstrijden te gaan rijden: Veel succes!

precies wat ik ook allemaal al zei! Dank je voor t bijstaan in deze discussie *LOL*

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 20:24

snowdon"]
[quote="Evy schreef:

precies wat ik ook allemaal al zei! Dank je voor t bijstaan in deze discussie *LOL*
[/quote]

Ben ik het ook mee eens hoor! Maar dan moet je wel de juiste Tinker hebben Knipoog