Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zonnetje81
Berichten: 18774
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 09:37

Was daar een reden voor want neem aan dat ze niet zomaar van plan wisselen? Ik heb er geen verstand van.

Myrkvi

Berichten: 1069
Geregistreerd: 15-08-05
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 11:55

Balou_k schreef:
Ik heb ook dikke pech.
Mijn nieuwe paard staat op de kliniek met een serieuze zaadstrengontsteking.
Verwachting is dat hij hier wel een paar weken tot een maand zal verblijven.

Met veel antibiotica, operatie, nog meer antibiotica en spoelen. Ook maar gelijk zijn maag behandelen, want met al die zooi zal dat ook niet beter worden.


Ojee, herkenbaar helaas, mijn paard heeft dit ook gehad, eerste keer 4 weken op de kliniek gestaan en een half jaar later weer opnieuw geopereerd, gelukkig is het snel hersteld en heeft hij nu gelukkig nergens meer last van.

Balou_k

Berichten: 14117
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 12:11

Zonnetje81 schreef:
Was daar een reden voor want neem aan dat ze niet zomaar van plan wisselen? Ik heb er geen verstand van.


Dat weet ik niet, ik zag het pas toen hij gebracht werd.

IndianSu

Berichten: 228
Geregistreerd: 23-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 12:12

Ik sta voor het eerst in mijn leven aan de andere kant, ik verkoop een fokmerrie. Moet zeggen dat dit ook echt niet makkelijk is. Veel interesse en berichten, maar daar blijft het dan ook bij... :(

Babootje

Berichten: 26586
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 12:14

IndianSu schreef:
Ik sta voor het eerst in mijn leven aan de andere kant, ik verkoop een fokmerrie. Moet zeggen dat dit ook echt niet makkelijk is. Veel interesse en berichten, maar daar blijft het dan ook bij... :(


Is ze dragend? Een fokmerrie kun je het beste dragend verkopen.

IndianSu

Berichten: 228
Geregistreerd: 23-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 12:15

Babootje schreef:
IndianSu schreef:
Ik sta voor het eerst in mijn leven aan de andere kant, ik verkoop een fokmerrie. Moet zeggen dat dit ook echt niet makkelijk is. Veel interesse en berichten, maar daar blijft het dan ook bij... :(


Is ze dragend? Een fokmerrie kun je het beste dragend verkopen.


Jazeker :)

Babootje

Berichten: 26586
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 12:16

mavantos schreef:
Muze schreef:
Valt mij op dat er ontzettend veel paarden peesblessures hebben gehad.
Je zou bijna bij aankoop de pezen laten scannen..
( wel “ fijn” dat eigenaren er dan eerlijk over zijn maar toch..)


Dit wordt bij de echt dure paarden ook gedaan. Dan scheren ze de benen overigens meestal niet.

Ik heb gisteren helaas mijn droom paard in moeten laten slapen. Het verdriet zal nog even moeten slijten, maar t.z.t. mogelijk ook weer op zoek.


Heel veel sterkte!

Babootje

Berichten: 26586
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 12:22

Muze schreef:
Valt mij op dat er ontzettend veel paarden peesblessures hebben gehad.
Je zou bijna bij aankoop de pezen laten scannen..
( wel “ fijn” dat eigenaren er dan eerlijk over zijn maar toch..)


Een goede keuringsarts zou klinisch een oud peesletsel moeten kunnen voelen aan de elasticiteit van de pees en mogelijke verbindweefseling.
Maar dan moet je ook echt wel een goede keuringsarts hebben. Ben wel vaker bij keuringen geweest dat ik dacht mwah mag wel iets grondiger.
Ik zou pezen idd toch ook laten keuren bij een duur paard. :j

MarjanB

Berichten: 16620
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 13:07

Begreep dat dragende merries nu ook slecht verkopen. Alles is wat minder op het moment

Balou, neem aan dat verkoper wat kosten op zich neemt? Aangezien die afgeweken heeft van jouw wens? Wellicht ivm kosten castratie?

Balou_k

Berichten: 14117
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 13:22

MarjanB schreef:
Begreep dat dragende merries nu ook slecht verkopen. Alles is wat minder op het moment

Balou, neem aan dat verkoper wat kosten op zich neemt? Aangezien die afgeweken heeft van jouw wens? Wellicht ivm kosten castratie?


Wij hebben de castratie betaald. Ik heb geen rekening gehad, maar een prijs te horen gekregen en betaald. €1100,-

Zonnetje81
Berichten: 18774
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 14:04

Verkopen is ook geen lol. Mensen hebben geen fatsoen en lezen niet.

Prijs staat er overal bij, bij de advertentie ennnn in de tekst en dan krijg je wat is de vp.

Of zeggen na wat heen en weer geapp. Wat vraag je en dan oh nee is te duur. Wederom staat het erbij en is het inclusief alle spullen. Zonder spullen en die los moeten kopen ben je duurder uit dan je budget. En als je van een A pony naar een D gaat heb je alles nieuw nodig.

Commanderen dat ze video’s willen.
Na video’s sturen hoor je niks.

Echt……

IndianSu

Berichten: 228
Geregistreerd: 23-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 14:11

En mensen die een afspraak maken en die vervolgens een paar dagen later afzeggen wegens toch geen budget :+

c_alsemgeest

Berichten: 20826
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 15:17

IndianSu schreef:
En mensen die een afspraak maken en die vervolgens een paar dagen later afzeggen wegens toch geen budget :+

Dat is stom :\

Is het verder een complete merrie qua predikaten scores etc? Soms scheelt dat wel echt... alleen is de markt nu wel wat aan het terug aan het lopen inderdaad. Alle paarden lijken er wat langer op te staan.

IndianSu

Berichten: 228
Geregistreerd: 23-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 15:20

Het is een Haflinger, daar ligt dat ietsje anders. Het is een stamboekmerrie, reservekampioen geweest maar geen elite predicaat oid. Maar ik vraag ook niet de hoofdprijs.

Zonnetje81
Berichten: 18774
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 15:26

En vandaag mn eerste bericht ontvangen dat ze minder dan de helft wil geven maar zelf een dijk van een stal hebben en luxe om mij vervolgens te vertellen waarom ze niet meer waard is. Voor dat geld had ik wel 50 kijkers. :+

beegee
Berichten: 964
Geregistreerd: 12-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 15:27

ruitje schreef:
Ah, ik gun jou dat echt mega Beegee! Jij verdiend het echt om lekker onbezorgd te kunnen rijden.

Lief van je! <3 Ik weet een ontzettend leuke te staan die ook te koop is maar het kan nu écht niet, moet zo ontzettend op mn handen zitten om geen stomme keuzes te maken :') -O-

IndianSu

Berichten: 228
Geregistreerd: 23-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 15:27

Zonnetje81 schreef:
En vandaag mn eerste bericht ontvangen dat ze minder dan de helft wil geven maar zelf een dijk van een stal hebben en luxe om mij vervolgens te vertellen waarom ze niet meer waard is. Voor dat geld had ik wel 50 kijkers. :+


Die berichten krijg ik ook veel! Ook "ik mag er van mijn man niet meer voor betalen" :+

Alja

Berichten: 25684
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 15:30

IndianSu schreef:
Zonnetje81 schreef:
En vandaag mn eerste bericht ontvangen dat ze minder dan de helft wil geven maar zelf een dijk van een stal hebben en luxe om mij vervolgens te vertellen waarom ze niet meer waard is. Voor dat geld had ik wel 50 kijkers. :+


Die berichten krijg ik ook veel! Ook "ik mag er van mijn man niet meer voor betalen" :+

Zou dan eerst van man verwisselen :+

Damelza

Berichten: 4692
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 17:32

Mijn zoektocht is al even op een lager pitje, maar ik kreeg er nu 1 doorgestuurd waar ik toch een kijkje wil gaan nemen. Is er toevallig iemand die met mij mee wil kijken?

Muze
Berichten: 5349
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 17:44

Fotos filmpjes bedoel je?
Jahoor..

ikke

Berichten: 37703
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 18:33

ja hoor, stuur maar door.

vidya

Berichten: 323
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: Wolvega

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 20:52

Alja schreef:
IndianSu schreef:

Die berichten krijg ik ook veel! Ook "ik mag er van mijn man niet meer voor betalen" :+

Zou dan eerst van man verwisselen :+


Haha die van mij is gelukkig daarin een chill. Elke keer komt er namelijk weer een paar duizend eurotjes vraagprijs bij en zegt ie, ach ja, als je 'm maar leuk vind.

Tieme
Berichten: 4988
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 16:32

Babootje schreef:
Een goede keuringsarts zou klinisch een oud peesletsel moeten kunnen voelen aan de elasticiteit van de pees en mogelijke verbindweefseling.
Maar dan moet je ook echt wel een goede keuringsarts hebben. Ben wel vaker bij keuringen geweest dat ik dacht mwah mag wel iets grondiger.
Ik zou pezen idd toch ook laten keuren bij een duur paard. :j


Klopt. Paar maanden geleden heb ik een paard laten keuren en de keuringsarts voelde meteen al dat hij in het verleden een peesblessure had gehad.

ikke

Berichten: 37703
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 21:14

Tieme schreef:
Babootje schreef:
Een goede keuringsarts zou klinisch een oud peesletsel moeten kunnen voelen aan de elasticiteit van de pees en mogelijke verbindweefseling.
Maar dan moet je ook echt wel een goede keuringsarts hebben. Ben wel vaker bij keuringen geweest dat ik dacht mwah mag wel iets grondiger.
Ik zou pezen idd toch ook laten keuren bij een duur paard. :j


Klopt. Paar maanden geleden heb ik een paard laten keuren en de keuringsarts voelde meteen al dat hij in het verleden een peesblessure had gehad.

Heb je daarvan geleerd hoe je dat de volgende keer zelf vast kunt stellen?

Lynn_Nikita

Berichten: 25574
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 07:22

Sterkte Mavantos.


Mag ik meekletsen?

Ik ben na het overlijden van mijn dochters pony rustig op zoek.
Wij zoeken een brave D of E maat of een hele grote C die breder is
niet pas net zadelmak maar ook niet stok oud
Max 45 min van midden Limburg
Budget is max 4000- (begrijp dat ik met 8000 meer keuze heb maar dat vind ik echt te ver gaan voor een lol met je knol, "simpele"pony, en ja braaf zijn kost geld maar 4000- is ook geld)

Liefste een pony die niet uit de handel komt maar van een particulier is, kind te groot, interesse verloren, een pony die veel liefde gekregen heeft en waarvan veel bekend is, waarmee altijd contact kan zijn met oud eigenaren en die hier op een prima plekje aan huis komt te staan. Eigenlijk een grotere kopie van de pony die wij hadden en die gemist wordt.

Het hoeft geen sportpony te zijn, geen spectaculaire gangen te hebben of alle oefeningen onder de knie te hebben. Als ik erop pas kan ik zelf ook verder opleiden, maar Braaf en betrouwbaar staat op nr 1
Gewoon een lol met je knol die lekker veel naar buiten kan ( woon aan het bos) maar ook in bak braaf de rondjes loopt ( 2 keer per week max) is prima.

Wij zijn met 1 bezig die helaas medisch 1 puntje heeft wat een risico is maar waar ik te weinig vanaf weet. daar is ontzettend veel twijfel mee en helaas heeft de oogarts mij nog niet teruggebeld. Verder was dit wel precies wat ik zoek.

Als ik om mij heen kijk, vooral in NL zie ik vooral handelstalletjes die alleen maar geweldige en brave pony`s hebben of hele groene jonge pony`s.
Of als die op een uurtje afstand staat en je om beeldmateriaal vraagt dat dat er niet is, of keuren op eigen kosten, ben ik zo ouderwets dat ik afkeur voor de eigenaar vind als die een gezond paard aanbied? Alos er 5 afgekeurd worden ben je zo 1000 euro kwijt.