[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 14:38

esje01 schreef:
het is al weer lang geleden dat ik binnen kwam vallen: heb een jonge merrie Trento op het oog uit een Wellington, 5 jaar, net zadelmak. Wat vinden jullie van Trento bloed??? Dit is maar een kleintje 1.63.
Zijn dat nuchtere paarden over het algemeen? Foto's gemaakt toen ze 3 was, die zal ik zeker over moeten laten maken of niet?

Trento geeft in de regel hele fijne karakters, die van mij is wat heter maar daar zit ook (ondanks dat ze deels Gelders is) een bloederige merrie achter.

Marus

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:24

Er zijn toch n stuk of wat die in dit deel hun paard hebben gevonden

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:28

Jaa! Binnen 3 wkn zelfs..
Vorige x duurde t 6 maand!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:41

*Meeleesmodus even uit:

Ik weet een leuke vlotte dressuurmerrie. Niet van mijzelf, maar kan contactgegevens pben bij interesse.
Wordt dit jaar 6. stokmaat 1,65
Dreamcathcer x Rhodes Sholar
Moederlijn: ster IBOP dr x ster sport dr pref x ster pref pres
Merrie zelf alleen thuiskeuring en daar genoeg punten voor het sterpredicaat op ext.

# meeleesmodus aan

_jennifer17_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 17:02

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 17:41

@Jennifer: Zo op het eerste gezicht vind ik het wel een aansprekend dier ;) Loopt wel lekker door zijn lijf zo te zien..

_jennifer17_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 17:47

Ik vind hem ook leuk, maar was benieuwd naar jullie visie! Jullie zien toch vaak andere dingen dan ik :)

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:15

@ jennifer; daar zou ik bijna gaan kijken, maar toen kwam ik mn nieuwe topper tegen.
Heb filmpje vn m gehad, vond hem voor mij wat te vlug & onrustig ( zelf soms n held op sokken ;))
Ook lijkt ie veeelste veel op mn vorige :+

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:45

Ben ondertussen ook al meer dan 1 maand opzoek. Heb er ondertussen een 30tal gecontacteerd waarvan ik er een 10tal heb gaan proberen. Tot nu toe nog niets leuk gevonden. Heb wel al veel bijgeleerd over wat ik wel/niet aangenaam vind.

Vrijdag en dit weekend weer 2 of 3 paarden die ik ga proberen tijdens het leren van mijn examens door.

Ben verbaasd, hoe osmmige zo snel een nieuw paard hebben en andere dan weer maanden zoeken :P

Ondertussen lees ik dit topic in stilte mee :)

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:47

Ben gisteren wezen kijken bij één, helemaal verliefd op haar karakter <3.
Alleen zo jammer dat het vriest, heb haar nu namelijk nog niet onder het zadel kunnen proberen.
Flink balen want nu zit ik dus te wachten tot het gaat dooien.
Wil haar toch wel even rijden ondanks dat het zo'n lieverd is verder in de omgang.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:57

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:02

Gaan jullie naar een paard kijken als je op voorhand weet dat er niet kan gereden worden wegens vries/sneeuw? :o

Ik zelf doe het niet, vind het zeer moeilijk om een oordeel te maken zonder te rijden. Bespaar me liever de km's en wacht dus liever tot het ontvriest en ik dus uiterlijk & innerlijk & rijden kan proberen in 1x :)

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:04

zou ik ook niet doen.. maar je kan evt. naar een binnenbak gaan? of als het op die stal aanwezig is?

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:05

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:08

Binnenbak is helaas niet aanwezig.
Maar volgens mij is het sowieso wel beter om een paard meerdere malen te bekijken.
Wist ook van te voren toen ik ging dat ik nog niet kon rijden, maar dan had ik haar in ieder geval alvast gezien.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:11

nou ik ben nog nooit vaker dan 1x wezen kijken :)
ik weet het direct of het HET is of niet :j

die mag dan slecht gereden zijn maar dan nog ik houd van flitsende dieren :)

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:15

Maak je dan niet te snel een beslissing omdat je er zo 'verliefd' op ben?

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:19

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:28

Poess91 schreef:
Maak je dan niet te snel een beslissing omdat je er zo 'verliefd' op ben?

nee hoor ;) ik ben errug kritisch :) en voor ik ga kijken heb ik mijn huiswerk al gedaan
waika kwam bijv. bijna uit belgie! ik kom uit drenthe flinke reis dus! maar heb direct de trailer meegenomen en haar bekeken op stand beweging in de bak en daarna opgeladen :j
geen moment spijt van gehad! maar rest van mijn beestenbende (wat ik gehad heb) kwam redelijk uit de buurt hoor :o

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:30

lisch schreef:
nee hoor ;) ik ben errug kritisch :) en voor ik ga kijken heb ik mijn huiswerk al gedaan
waika kwam bijv. bijna uit belgie! ik kom uit drenthe flinke reis dus! maar heb direct de trailer meegenomen en haar bekeken op stand beweging in de bak en daarna opgeladen :j
geen moment spijt van gehad! maar rest van mijn beestenbende (wat ik gehad heb) kwam redelijk uit de buurt hoor :o

Heb je de meeste wel altijd eerst gereden voor je ze kocht? Of koop je altijd wat jongere?

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:41

deze was alleen voor de fok ;)

maar normaal rijd ik er dan wel eerst op.. onbeleerd heb ik er niet veel aangekocht
laatste jaren heb ik niks aangekocht behalve waika (voor fokkerij) maar vooral verkocht
veulens en een 2 jarige

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:43

Nynke1 schreef:
Faline misschien eens naar deze adverteerder bellen? http://www.sporthorses.nl/advertentie/5 ... PbgluioV-U

Hebben aantal jonge beesten staan in jouw prijsklasse. Wat ik tot nu toe van ze heb gezien op sh spreekt mij erg aan :j .

Die had ik inderdaad ook gezien :D Hebben ook veel mooie staan niet in mijn prijsklasse :))

Wbt dat onbeleerde paarden kopen betreft waar het een aantal paginas terug over ging. Ik vind het nu juist vreemd om eentje te zoeken die gereden is, het voelt toch altijd heel anders als je ze niet zelf hebt doorgereden :') Ik vind het altijd wel redelijk in te schatten hoe zo'n jong paard zich zou kunnen ontwikkelen, tenminste heb er nooit heel ver naast gezeten. Misschien toeval :P En ik pas me ook redelijk makkelijk aan.
Ik heb maar 2 keer een beleerd dier gekocht, de eerste was mijn eerste eigen pony, hoewel die ook echt net aan zadelmak was op dat moment :+ En de andere was een eigen gefokte die ik terug kocht toen ze al wat ouder en beleerd was. Voor de rest allemaal onbeleerd of uit eigen fok. (Ja en ze worden helaas niet zadelmak geboren :+)

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:46

Deze is wel zadelmak, maar nog geen 4 jaar oud. Dus kan d'r wel helemaal naar m'n eigen hand zetten.
Mij is alleen verteld dat, ookal je een klik heb zo, je dan misschien geen klik hebt tijdens het rijden?
Volgens m'n ouders moet ik haar maar gewoon kopen, maar die hebben er niet zoveel verstand van :').

Vind 't wel spannend zo, m'n eerste eigen paardje :)

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:47

die bovenstaande adverteerder mailde laatst rond voor vraag naar fokmerries..
terug gemaild nooit wat van weer gehoord? deden ze via veulenverkooplijst van kwpn die zoeken ze denk ik overal op!
maar wat ik er van zie zijn die behoorlijk aan de dure kant!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:52

Faline heb je de ad gelezen :p ? Er staat dat ze 3 en 4 jarigen hebben staan tussen de 8 en 15, dat is toch jouw prijsklasse? Drie/vierjarige paarden vind ik geen 'doorgereden' paarden. Die kan je veelal nog helemaal naar eigen hand zetten en opleiden. Ze zitten idd hoog met de vraagprijzen lisch.