Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 17:21

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 17:25

Ik heb net de omheining hopelijk Jasmijn-schuurproof gemaakt. Op één plek heb ik nog niet al teveel stroom, maar als ze een tik krijgt op een andere plek zal ze de rest waarschijnlijk ook wel met rust laten.

Ik ben nog op zoek naar een boomstam van 3 mtr lang en 20 cm dik om in de paddock in te graven, dan kan ze zich uitleven :)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-24 17:28

Kaja schreef:
Benzz schreef:
Dat zal Bram wel zijn.

Edit, nee denk een andere, want Bram moet daarvoor best veel drukke wegen over.

Waarom zal dat Bram wel zijn? Is nu elke zichtbare wolf Bram? Dat zou wel gevaarlijk worden, want er is echt niet maar één wolf zo brutaal om mens en dier te benaderen. Als we dat gaan denken, naast het feit dat we een wolf al een naam gaan geven, dan zijn we sowieso verloren.

Omdat mensen in deze omgeving weten hoe de bossen hier lopen ;)

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 17:45

Zichtmelding Elspeet
Citaat:
Elspeet Gelderland
09-09-2024
12.30 uur

Wolf gezien op de heide bij Elspeet

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/haLvyf ... tid=K35XfP

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 18:58

Het gaat zo om 19 uur in Eva op Nederland 1 over de wolf

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 19:16

Wat een vreselijk naar pedant mannetje is die Koffeman toch ook. Beetje lopen zuchten en hoofdschudden terwijl de eigenaresse van Bruno haar verhaal vertelt.
Laatst bijgewerkt door MairiMacBran op 09-09-24 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 19:17

Ook nog stof tot nadenken: ik sprak vorig weekend een jager en die zei me dat zelfs als er een vergunning kwam het wellicht nog lastig was om een jager te vinden die wil schieten met de weerstand en bedreigingen die daarop kunnen volgen..

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 19:25

Die veehouder heeft een veel sterker, duidelijker verhaal. Gelukkig krijgt Koffeman geen tijd om daar weer over te zemelen.
Hij steekt letterlijk steeds precies hetzelfde ingestudeerde verhaaltje af, ik heb nog nooit iets anders van deze man gehoord.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 19:31

Ja hij kwam weer met zn wolfwerende hekken op de proppen als oplossing. En die boer vertelde vervolgens fijntjes wat de impact was van die hekken voor andere natuur, zoals egels etc.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 19:32

Celebi schreef:
Ook nog stof tot nadenken: ik sprak vorig weekend een jager en die zei me dat zelfs als er een vergunning kwam het wellicht nog lastig was om een jager te vinden die wil schieten met de weerstand en bedreigingen die daarop kunnen volgen..

Dat heb ik ook gehoord. Plus bijkomend probleem, als je op ander groot wild gaat jagen (hert, zwijn en ree) en het schot valt niet goed, dan moet er een nazoek plaatsvinden. Dat gebeurt met honden die daarvoor speciaal zijn opgeleid. Wie stuurt zijn hond daarop af?

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 19:40

Ik snap wel dat een jager er niet om staat te springen... Terwijl er allang geen meerderheid meer is die tegen is. Ergens is het imo best jammer dat in een democratie als hier, de meerderheid niet de stem lijkt te krijgen maar degene die het hardste schreeuwt.

Misschien moeten we de jager onherkenbaar maken, net als in Amerika bij de artsen die de executies deden. Bivakmuts? Burka? :\

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 19:44

Helaas is tegenwoordig alles te achterhalen. Tenzij iemand op eigen terrein schiet en begraaft, maar in opdracht… dat laat altijd een spoor achter.

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 19:47

Babootje schreef:
Ja hij kwam weer met zn wolfwerende hekken op de proppen als oplossing. En die boer vertelde vervolgens fijntjes wat de impact was van die hekken voor andere natuur, zoals egels etc.

Ja. Hond aan de lijn(want dan wordt ie niet gepakt?), wolfwerende hekken en de wolf gaat niet meer weg, het is de natuur, dus wij moeten ons aanpassen.
En oh ja, de gemeente en provincie kregen nog een veeg uit de pan want zij hadden niet gewaarschuwd voor wolven in dat stuk bos.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 20:06

MairiMacBran schreef:
Babootje schreef:

Ja. Hond aan de lijn(want dan wordt ie niet gepakt?), wolfwerende hekken en de wolf gaat niet meer weg, het is de natuur, dus wij moeten ons aanpassen.
En oh ja, de gemeente en provincie kregen nog een veeg uit de pan want zij hadden niet gewaarschuwd voor wolven in dat stuk bos.

Ja.. blablabla.. En wat nou als ze in bos lopen wat particulier eigendom is? Maar binnen blijven? Heel bijzonder hoe simpel er gedacht wordt en het probleem steeds groter wordt.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 20:13

tienus63 schreef:
Het verweer van Animal Rights is hier te lezen:
Dat een wolf interesse heeft in honden is volstrekt natuurlijk gedrag, hond en wolf zijn immers van dezelfde soort. Als de provincie de toenadering ongewenst vindt, moet ze honden weren uit zijn territorium. Zo eenvoudig is het!

❌ Wat zeker niet werkt is hem vangen in een klem, verdoven, een zender om zijn hals hangen en vervolgens paintballen. Want hoe moet de wolf die terreur in verband brengen met zijn toenadering tot honden? Zo simpel is deze zaak!

Er is geen sprake van agressie of escalatie van de kant van de wolf. Het geweld komt zoals gewoonlijk van de kant van de mens, in dit geval de provincie Utrecht en de Zoogdiervereniging.

⚖️ Vanmiddag 13:30 oordeelt een rechter of de vergunning voorlopig geschorst wordt, totdat de bezwaren zijn behandeld. Lees het artikel voor onze argumenten. De zitting is via een livestream te volgen. De link staat in de opmerkingen hieronder. ⬇️
https://www.animalrights.nl/het-bezwaar ... N_hc5B604Q

Ik begrijp best dat dit soort mensen niet wil zenderen. Als het fout gaat is er namelijk geen dna meer nodig, dan kan men ook aan hand van de plaats van de zender zien of de betreffende wolf de 'dader' is. Dat past natuurlijk niet in hun straatje.

Honden weren uit wolventerritorium dan weer wel, want dit soort organisaties is toch al tegen het houden van dieren door de mens. Dus het leven van hondeneigenaren een beetje moeilijker maken, is dan geen punt. En als de wolf straks overal in Nederland zijn territorium heeft de mens ook maar uit Nederland weren? Dat is tenslotte ook een zoogdier...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 20:28

Als ik hier nergens het bos meer in mag ga ik emigreren heb ik steeds gezegd. Ik denk dat ik dan naar Noorwegen of Oostenrijk vertrek. Bergen, bossen, en beheer van wolven indien noodzakelijk.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 20:34

SusanH schreef:
Als ik hier nergens het bos meer in mag ga ik emigreren heb ik steeds gezegd. Ik denk dat ik dan naar Noorwegen of Oostenrijk vertrek. Bergen, bossen, en beheer van wolven indien noodzakelijk.

Ik ga het ook serieus overwegen als dat het geval is.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 20:56

Als een wolf gezenderd wordt wordt er ook data van opgeslagen, gedeeld en besproken. Das niet handig met Annemieke die overal WOO verzoeken voor indient :D . Dan zou bv duidelijk kunnen worden dat ze wel degelijk op vaste plekken te eten krijgen etc.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 20:57

Mist, alle bingo prijzen zijn voor jou!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 21:04

MairiMacBran schreef:
Wat een vreselijk naar pedant mannetje is die Koffeman toch ook. Beetje lopen zuchten en hoofdschudden terwijl de eigenaresse van Bruno haar verhaal vertelt.

Zijn uitdrukking vond ik boekdelen spreken. Hele zure uitdrukking toen de eigenaresse van Bruno en de veehouder net zoveel ruimte als hij kregen om hun verhaal te doen.
Snap het bezwaar tegen zenderen ook niet. Zijn ze bang dat er iets uitkomt dat niet past bij hun beeld?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 21:26

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 22:39

Onali schreef:

Dan weet je ook direct zonder beeldmateriaal welke wolf waar loopt. Onzin! Makkelijk wijzen naar ons Brammeke. Ik hoop dat je me geloof als ik zeg dat er meer wolven Bram heten.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 22:46

Kaja schreef:
Onali schreef:

Dan weet je ook direct zonder beeldmateriaal welke wolf waar loopt. Onzin! Makkelijk wijzen naar ons Brammeke. Ik hoop dat je me geloof als ik zeg dat er meer wolven Bram heten.

Ik snap niet waarom je hier zo fel over doet? De melding is in Zeist. Bram zit in Zeist, wordt regelmatig gezien in het naast gelegen gebied. Ja het kan een andere wolf zijn, maar het kan ook heel goed Bram zijn. Wat maakt het uit?

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 22:50

Ik geloof er niks van dat er maar één wolf zoveel overlast geeft. Daarom vind ik dergelijke beweringen ook gevaarlijk. Helemaal nu er zo verschrikkelijk veel weerstand komt op het zenderen en volgen van probleemwolf Bram.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 22:57

Kaja schreef:
Ik geloof er niks van dat er maar één wolf zoveel overlast geeft. Daarom vind ik dergelijke beweringen ook gevaarlijk. Helemaal nu er zo verschrikkelijk veel weerstand komt op het zenderen en volgen van probleemwolf Bram.

Dan geloof je het niet. :)