Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kaja schreef:Benzz schreef:Dat zal Bram wel zijn.
Edit, nee denk een andere, want Bram moet daarvoor best veel drukke wegen over.
Waarom zal dat Bram wel zijn? Is nu elke zichtbare wolf Bram? Dat zou wel gevaarlijk worden, want er is echt niet maar één wolf zo brutaal om mens en dier te benaderen. Als we dat gaan denken, naast het feit dat we een wolf al een naam gaan geven, dan zijn we sowieso verloren.
Citaat:Elspeet Gelderland
09-09-2024
12.30 uur
Wolf gezien op de heide bij Elspeet
Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889
#geenwolf
Celebi schreef:Ook nog stof tot nadenken: ik sprak vorig weekend een jager en die zei me dat zelfs als er een vergunning kwam het wellicht nog lastig was om een jager te vinden die wil schieten met de weerstand en bedreigingen die daarop kunnen volgen..
Babootje schreef:Ja hij kwam weer met zn wolfwerende hekken op de proppen als oplossing. En die boer vertelde vervolgens fijntjes wat de impact was van die hekken voor andere natuur, zoals egels etc.
MairiMacBran schreef:Babootje schreef:Ja hij kwam weer met zn wolfwerende hekken op de proppen als oplossing. En die boer vertelde vervolgens fijntjes wat de impact was van die hekken voor andere natuur, zoals egels etc.
Ja. Hond aan de lijn(want dan wordt ie niet gepakt?), wolfwerende hekken en de wolf gaat niet meer weg, het is de natuur, dus wij moeten ons aanpassen.
En oh ja, de gemeente en provincie kregen nog een veeg uit de pan want zij hadden niet gewaarschuwd voor wolven in dat stuk bos.
tienus63 schreef:Het verweer van Animal Rights is hier te lezen:
Dat een wolf interesse heeft in honden is volstrekt natuurlijk gedrag, hond en wolf zijn immers van dezelfde soort. Als de provincie de toenadering ongewenst vindt, moet ze honden weren uit zijn territorium. Zo eenvoudig is het!
❌ Wat zeker niet werkt is hem vangen in een klem, verdoven, een zender om zijn hals hangen en vervolgens paintballen. Want hoe moet de wolf die terreur in verband brengen met zijn toenadering tot honden? Zo simpel is deze zaak!
Er is geen sprake van agressie of escalatie van de kant van de wolf. Het geweld komt zoals gewoonlijk van de kant van de mens, in dit geval de provincie Utrecht en de Zoogdiervereniging.
⚖️ Vanmiddag 13:30 oordeelt een rechter of de vergunning voorlopig geschorst wordt, totdat de bezwaren zijn behandeld. Lees het artikel voor onze argumenten. De zitting is via een livestream te volgen. De link staat in de opmerkingen hieronder. ⬇️
https://www.animalrights.nl/het-bezwaar ... N_hc5B604Q
MairiMacBran schreef:Wat een vreselijk naar pedant mannetje is die Koffeman toch ook. Beetje lopen zuchten en hoofdschudden terwijl de eigenaresse van Bruno haar verhaal vertelt.
Kaja schreef:Onali schreef:Omdat mensen in deze omgeving weten hoe de bossen hier lopen
Dan weet je ook direct zonder beeldmateriaal welke wolf waar loopt. Onzin! Makkelijk wijzen naar ons Brammeke. Ik hoop dat je me geloof als ik zeg dat er meer wolven Bram heten.