Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Zeist Utrecht
09-09-2024
Tussen 11.00 en 12.00 uur
Achter het zwembad Dijnselburg (dijnselbos) Zeist is wolf gezien.
Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889
#geenwolf
tienus63 schreef:Zichtmelding ZeistCitaat:Zeist Utrecht
09-09-2024
Tussen 11.00 en 12.00 uur
Achter het zwembad Dijnselburg (dijnselbos) Zeist is wolf gezien.
Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889
#geenwolf
[ Afbeelding ]
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/arZMMu ... tid=K35XfP
rien10 schreef:Ik ook niet, vandaar mijn opmerking, als/indien/wanneer er wat gebeurt in de tussentijd moeten ze allemaal hun vak opgeven.
Citaat:9 september 2024/Gemeente Ermelo/Gemeente Harderwijk
Beide gemeentes hebben waarschuwingsborden voor wolven geplaatst.
Honden aangelijnd houden ook in losloopgebied
https://www.destentor.nl/.../harderwijk-plaatst.../...
Nu een vraag aan Provincie Gelderland
Bron: Bokt.nl
De gemeente stelt ''wandel in de gebieden met wolven met uw hond aan de riem''
Als nu mijn hond ondanks dat advies toch word aangevallen, heb ik dan recht op vergoeding van de gemaakte dierenartskosten?
Of bij dood van de hond op een schadevergoeding
Ik ben geen inwoner van uw Provincie, wel af en toe toerist
Antwoord: Provincie Gelderland
Momenteel ziet provinciaal beleid niet op toe dat ''financiële'' schade veroorzaakt door een wolf op huisdieren (oa honden) vergoed word.
Dit was aanvankelijk ook niet voorzien en bovendien kent de wolf geen eigenaar.
Het is onzeker of dit op termijn zal veranderen.
---
Zie screenshot
Citaat:Aalten Gelderland
09-09-2024
10.45 uur
Wolf gezien thv van de prinsendijk in Aalten
#geenwolf
Benzz schreef:Dat zal Bram wel zijn.
Edit, nee denk een andere, want Bram moet daarvoor best veel drukke wegen over.
Kaja schreef:Benzz schreef:Dat zal Bram wel zijn.
Edit, nee denk een andere, want Bram moet daarvoor best veel drukke wegen over.
Waarom zal dat Bram wel zijn? Is nu elke zichtbare wolf Bram? Dat zou wel gevaarlijk worden, want er is echt niet maar één wolf zo brutaal om mens en dier te benaderen. Als we dat gaan denken, naast het feit dat we een wolf al een naam gaan geven, dan zijn we sowieso verloren.
Benzz schreef:Skessa_ schreef:Ik las vanmiddag ook dat een heel stuk van de Veluwe afgesloten wordt als militair oefenterrein. Zal vast ook niks met de wolf te maken hebben
Nee is echt zo.
Citaat:9 september 2024/Utrecht
provincie wil niet langer wachten met verdoven en zenderen wolf, maar doet het toch
De provincie wilde de wolf verdoven en zenderen om het dier weer bang te maken voor mensen. Vanaf maart 2023 zijn er meldingen geweest van incidenten met de mannetjeswolf, waarbij vaak ook honden zijn betrokken.
Afgelopen zomer kwam dat tot een hoogtepunt, waarbij meerdere incidenten elkaar kort opvolgden. Een kind werd daarbij omvergelopen en de wolf ging met zijn poot op de rug van het kind staan.
De Faunabescherming en Animal Rights vinden dat de provincie Utrecht te weinig naar alternatieven heeft gekeken. Daarom hebben ze bezwaar gemaakt tegen de afgegeven vergunning. In afwachting van dat bezwaar is een kort geding aangespannen en dat diende vandaag.
Volgens Glenn Lelieveld, wolvenkenner die de provincie adviseert, is het plan om de wolf te verdoven en zenderen nog mild. "Dat een wolf een kind omverduwt en op de rug staat, zou in veel landen reden voor de kogel zijn. Zover willen wij hier nog niet gaan."
De provincie wilde vanaf woensdag starten met het verdoven en zenderen. Daarmee wordt nu gewacht tot in ieder geval maandag, als de rechter uitspraak doet.
https://www.ad.nl/amersfoort/maatregele ... uda3gMbKpg
Citaat:Putten Gelderland
09-09-2024
2 schapen gedood in Putten 1 schaap was helemaal uitgevreten, de ingewanden verderop in het weiland. 1 schaap gewond, deze is ingeslapen
#geenwolf