Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 23:53

Hoe oud is hij?

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 08:14

Dag dames,
Ik meld mij ook weer terug!

Wij hebben nog verschillende projectjes lopen als aan/verkoop.
Wij moeten eerst nog onze Epony verkopen, type sport en een totale mismatch met mijn vriend.
En dan willen wij ook rustig opzoek gaan naar een lieve grote stevige topbrave koudbloed oid. Voor mijn schoonzusje met zeer beperkt zicht, dus relaxed karakter is echt belangrijk.
Mocht iemand iets weten…

En nog een vraagje, wellicht overwegen wij nog een jaarling aan te schaffen. Is advies dan ook iets van een keuring?

Gefeliciteerd aan de nieuwe goed gekeurde toppers! Succes voor die wie nog gekeurd moet worden… Spannend!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 08:18

Avalanche schreef:
Ik ben van de Jazz :D zo leuk en zo lief <3 en super speels ook :j

Ferro hou ik ook van. Krack niet, die vind ik saai :) maar dat ben ik :+

Nou ik niet hoor :+ ik heb een hele gave Krack x Jazz gehad .. halve finale Pavo mee gereden toen hij 6 was .. daar gespot en verkocht naar Australië.. Ik hou van Krack bloed.

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 09:45

apollootje schreef:
Dag dames,

Wij moeten eerst nog onze Epony verkopen, type sport en een totale mismatch met mijn vriend.
En dan willen wij ook rustig opzoek gaan naar een lieve grote stevige topbrave koudbloed oid. Voor mijn schoonzusje met zeer beperkt zicht, dus relaxed karakter is echt belangrijk.
Mocht iemand iets weten…

En nog een vraagje, wellicht overwegen wij nog een jaarling aan te schaffen. Is advies dan ook iets van een keuring?

Gefeliciteerd aan de nieuwe goed gekeurde toppers! Succes voor die wie nog gekeurd moet worden… Spannend!

Ik kocht vorig jaar een jaarling, basisdingen (ogen, hart, longen,..) laten bekijken en eens laten lopen in vrijheid. Vond ik voldoende.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 09:46

apollootje schreef:
Dag dames,

Mocht iemand iets weten…

Mijn jaarling is gecheckt door de DA, heeft een gezondheidsverklaring gekregen voor de verzekering, maar heb geen keuring laten doen.

Heb niet echt advies voor je. Ken ook genoeg mensen die hun jaarling wel laten keuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 11:26

opisop_shop schreef:
Hoe oud is hij?

Hij is 4.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 13:06

Het is mij niet gegund lijkt wel. Een paar weken geleden zou ik gaan kijken naar een ruin. Het was woensdagavond en de verkoper zei dat ik zondag langs kon komen. Zaterdagavond kreeg ik te horen dat hij verkocht was.

Vanmorgen was er een paard online geplaatst met filmpje. Heb ik gelijk voor vanmiddag een kijkafspraak gemaakt. Krijg ik net bericht: Hij is ongezien verkocht -O-

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 13:14

Ineke2 schreef:
Het is mij niet gegund lijkt wel. Een paar weken geleden zou ik gaan kijken naar een ruin. Het was woensdagavond en de verkoper zei dat ik zondag langs kon komen. Zaterdagavond kreeg ik te horen dat hij verkocht was.

Vanmorgen was er een paard online geplaatst met filmpje. Heb ik gelijk voor vanmiddag een kijkafspraak gemaakt. Krijg ik net bericht: Hij is ongezien verkocht -O-

Oh dat is wel twee keer achter elkaar heel vervelend. Hopelijk vind je binnenkort iets waarbij je gewoon normaal kunt gaan kijken!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 14:03

Ineke2 schreef:

Balen zeg!

Anders misschien zelf een oproepje plaatsen?
Dan tref je misschien mensen die hun paard niet actief te koop aan bieden, maar de juiste match zoeken :)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 14:06

Ik kreeg nog wat pb's over het paard van die vriendin van mij die aansloot op een paar zoekers. Maar hij is verkocht. (De lieve Z2 Carlton hill voor een hele mooie prijs ivm bemerking).

Hij is inmiddels bij een nieuw baasje, koper blij, vriendin ook blij... want ze had er echt heel veel moeite mee om die lieverd weg te doen en dit voelde van alle kanten als een hele fijne match en een fijn plekje waar hij ook lekker op het land kan staan naast het rijden.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 14:11

Ineke2 schreef:

Dat is klote, maar hang in there, komt goed!
Ik dacht dat het ook heel snel zou gaan, maar ik ben uiteindelijk toch 5 maanden bezig gewest.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 17:17

c_alsemgeest schreef:
Ik kreeg nog wat pb's over het paard van die vriendin van mij die aansloot op een paar zoekers. Maar hij is verkocht. (De lieve Z2 Carlton hill voor een hele mooie prijs ivm bemerking).

Hij is inmiddels bij een nieuw baasje, koper blij, vriendin ook blij... want ze had er echt heel veel moeite mee om die lieverd weg te doen en dit voelde van alle kanten als een hele fijne match en een fijn plekje waar hij ook lekker op het land kan staan naast het rijden.

Wat fijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 17:22

Ineke2 schreef:

Ah balen joh. Kun je zelf idd geen oproep plaatsen of zelf stallen benaderen?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 18:50

Zonnebloem92 schreef:
Ineke2 schreef:

Ah balen joh. Kun je zelf idd geen oproep plaatsen of zelf stallen benaderen?

Zelf een oproep plaatsen doe ik meestal ook als ik op zoek ben. Ik kreeg dan best veel aanbiedingen die dan niet overeenkwamen met wat ik had gevraagd. Maar het geeft wel moed bij het zoeken.Wat wel eens kan werken is een bekende van je die een goed netwerk heeft vragen om voor je mee te zoeken.Als die persoon je kent weten ze ook wat wel of niet zou passen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 19:09

Veel mensen lezen niet en dan krijg ik veel aangeboden wat helemaal niet passend is. Mijn instructrice kijkt al mee, die heeft best wel een netwerk.

Morgen ga ik kijken bij een jonge merrie. Eigenlijk te jong en nog niet gereden. Maar wel braaf en nuchter wordt gezegd.

Vrijdag heb ik nog een afspraak staan voor een merrie, maar wel op 2 uur rijden. Dus ik hoop dat ze het waard is :')
Daarnaast heeft de verkoper al laten weten dat ze het te ver vindt om de merrie te brengen mocht ik de merrie willen kopen dus zal ik vervoer moeten gaan vinden. Maar goed eerst maar eens zien of ze er nog zijn als ik ga kijken <<)
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 16-03-22 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 19:10

Vervoer is meestal geen probleem. Sandra b erk transport rijd door heel nl en is netjes en niet onwijs duur

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 19:44

Ineke2 schreef:
Veel mensen lezen niet en dan krijg ik veel aangeboden wat helemaal niet passend is. Mijn instructrice kijkt al mee, die heeft best wel een netwerk.

Morgen ga ik kijken bij een jonge merrie. Eigenlijk te jong en nog niet gereden. Maar wel braaf en nuchter wordt gezegd.

Vrijdag heb ik nog een afspraak staan voor een merrie, maar wel op 2 uur rijden. Dus ik hoop dat ze het waard is :')
Daarnaast heeft de verkoper al laten weten dat ze het te ver vindt om de merrie te brengen mocht ik de merrie willen kopen dus zal ik vervoer moeten gaan vinden. Maar goed eerst maar eens zien of ze er nog zijn als ik ga kijken <<)

Aanbiedingen die niet passend zijn.Ik meld dan dat ik op zoek ben naar een paard en noem bijv.5 gewenste eigenschappen .Dan krijg ik aanmeldingen van paarden die 1 van die eigenschappen hebben en de andere 4 niet.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 19:57

Ik kan hier anders wel schrijven wat ik zoek? Wellicht helpt het :D

Ik zoek een brave ruin of merrie zonder erg merriegedrag.
Grote D of E pony of klein paard. Het paard waar ik vanmiddag zou gaan kijken was een hele brave 4 jarige ruin van 1.68m :') dus qua stokmaat ben ik flexibel, mits echt echt braaf.

Het paard moet goed verkeersmak zijn ook voor groot verkeer en loslopende honden. Het is nou eenmaal druk in de polder en op het strand.

Een B/L dressuurproef kunnen en willen lopen. Daar naar toe trainen is geen probleem natuurlijk, maar het paard moet het ook leuk vinden om in de bak te lopen.

Nu ben ik zelf geen doorsnee ruiter. Ik heb een lichte lichamelijke beperking en dat houd in dat ik rechts minder kracht / gevoel heb en wat eerder uit balans ben dan een “ normale “ ruiter. Het paard moet daarop niet sensibel reageren en een beetje meedenken.

Een jong paard is geen probleem zolang het maar een nuchter dier is.

Ook netjes meelopen aan de hand is erg fijn, zeker als het paard groter is, want tja ik loop zelf zeg maar “ kreupel “ :') dus ze moeten wel een beetje letten op waar ik loop. Ik heb mijn eerste pony zelf opgevoed vanaf jaarling. Die was heel nuchter, wel ondeugend. Dat was maatje grote D pony. Als dat maatje paard was geweest weet ik zo net nog niet of dat goed had gegaan :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 20:08

Ineke, je zei nog dat jij niet geschikt was voor die afstammingen waar we het over hadden he? Maar al mijn ferro nakomelingen konden dat ;) niet alleen bij mij, maar ook bij moeder die meer recreatie ruiter is. En ik zoek toch ook paarden die met mijn lichamelijke beperking om kunnen gaan. Ik vind dan een beetje gevoelig juist fijn, omdat ik minder kracht heb en ze wat sneller reageren dan. Maar bij onbalans gingen ze allemaal stil staan of wat langzamer en niet gek doen. Want gevoelig hoeft niet te betekenen dat ze niet braaf zijn. Ik kan bijvoorbeeld op een wat stoïcijns of minder gevoelig paard niet rijden. Maar ik heb ze wel allemaal zelf verkeersmak gemaakt. Verkeer en honden was nooit het probleem, ineens een witte paal naast de weg soms wel :')

Er zijn echt paarden die daarbij passen, zelfs met die afstammingen. Dus niet af laten schrikken daardoor als de rest goed lijkt. Komt goed! Hopelijk vind je er snel 1!

Edit, ik kan na afstappen amper lopen, maar allemaal pasten ze zich aan mij aan. Stukje opvoeding maar ook die gevoeligheid denk ik. Ik hang regelmatig aan huidige paard, gebruik haar als halve kruk :+

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 20:12

De Kracks kunnen dat ook heel goed :j

En Ferro kinders zijn idd echt heel lief in die dingen :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 20:16

Ik onderschat mezelf eigenlijk en bij die afstamming denk ik slik, gaat dat wel…

Ik gebruik zeker in de modder ofzo mijn paard ook zodat ik niet uitglij.

Je hebt wel gelijk dat het fijner is als ze zelf wat gevoeliger zijn zodat ik juist stiller kan zitten en mezelf daardoor juist beter in balans hou. Immers hoe meer ik moet doen, hoe meer / eerder ik weer uit balans ben.

Overigens is een keer schrikken natuurlijk geen probleem. Het blijven paarden. Maar dan niet ongecontroleerd gaan rennen of rodeo. Dat kan ik niet erg waarderen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 20:28

Niet te veel naar afstammingen kijken, maar echt naar karakter van het paard zelf. En vragen wat een schrikreactie inhoudt. Dat vroeg ik altijd. Zoals huidige paard, die gaat rennen. Maar niet enorm hard en ongecontroleerd en ze zit zo makkelijk dat je geen balans verliest :+ helpt ook dat ze dat misschien 1 keer in de zoveel maanden doet, verder zakt ze een keer door de benen en dat is het.

Zelfs de vorige die veel heftiger was had als schrikreactie alleen door benen zakken. Dan is dat sensibele al heel anders als 1 die rodeo's laat zien bij een blaadje dat verkeerd hangt.

Voor mijn moeder wilden we dus ook geen gekkenhuis. Het blijft een dier, maar liever niet steigeren of flink bokken enzovoorts. Gewoon een braaf dier, die gevoelig genoeg is voor mij om te rijden en die leuk veelzijdig ingezet kan worden. Dat ze bij mij zo goed mee ging draaien in de wedstrijden had ik niet verwacht, maar bij hard aan het werk zetten komt die afstamming op positieve manier naar voren.

Wij hebben dus altijd zulke paarden gezocht. En ook nog die hoger zouden moeten gaan lopen en dat lukte ook :j Niet te veel laten afschrikken hoor. Gevoelig kan enorm goed samen met braaf (helaas ook samen met gevoelig voor zadel :') Maar dat ben ik zelf ook haha )

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 20:32

Ineke2 schreef:
Ik onderschat mezelf eigenlijk en bij die afstamming denk ik slik, gaat dat wel…

Ik gebruik zeker in de modder ofzo mijn paard ook zodat ik niet uitglij.

Je hebt wel gelijk dat het fijner is als ze zelf wat gevoeliger zijn zodat ik juist stiller kan zitten en mezelf daardoor juist beter in balans hou. Immers hoe meer ik moet doen, hoe meer / eerder ik weer uit balans ben.

Overigens is een keer schrikken natuurlijk geen probleem. Het blijven paarden. Maar dan niet ongecontroleerd gaan rennen of rodeo. Dat kan ik niet erg waarderen.

Tuurlijk gaat dat wel :j

Er zijn ook echt hele lieve paarden met die afstamming. En de nakomelingen van Krack C zijn echt wel chill.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 20:42

Weten jullie wel dat dit echt de eerste keer in mijn hele leven is dat ik hoor dat dat wel zou kunnen?

Als ik een paard voor het eerst ga rijden ben ik stiknerveus meestal, maar dat is puur omdat ik de bewegingen van het paard dan niet ken en het duurt gewoon eventjes voor ik een paard echt vertrouw.
Wanneer ik het paard vertrouw ga ik wel gewoon rijden en dan bedoel ik, niet miepen we gaan het gewoon doen.

Ik heb winst gereden in officiële wedstrijden tussen de paarden en ik was in de Endurance klasse 3 startgerechtigd. Ik kan dus heus wel enigszins rijden. Nu nog meer in mezelf geloven.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 20:46

Goed toch? Als je eens iemand nodig hebt om mee te kijken, ik zit niet heel ver uit de buurt.

Tuurlijk kan jij dit :j en ik gun je gewoon een tweede maatje waar je heel gelukkig mee bent :)