tienus63 schreef:@wintu, als je de kans hebt de eigenaar aan te spreken, vraag het hem.
Wie weet komt er een antwoord waar we niet aan gedacht hebben.
Ik zou er ook wel benieuwd naar zijn. Ik weet dat sommige mensen hier boos worden als ik dit zeg, maar hoeveel hart heb je voor je dieren als je ze gewoon aan hun lot overlaat?
Misschien is er een antwoord waar ik inderdaad niet aan gedacht heb.
Edit: ik zie dat er al een reactie geplaatst is.
Tja wat moet je daar op zeggen.. hoe je het went of keert, zijn dieren zijn er niet mee geholpen.
Kijk ik denk: DIT zijn je échte tegenstanders. Want mensen die niet bereid zijn om hun dieren te beschermen/de huisvesting iets aan te passen aan de aanwezigheid van de wolf, en die hun dieren totaal onbeheerd laten staan, ZIJ zorgen ervoor dat de wolf steeds succes heeft met het jagen op vee/hobbydieren.
En succes = herhaling van gedrag.
Door dit soort mensen hebben anderen geen profijt van hun dure wolfwerende afzettingen.
Men kan het probleem blijven leggen bij de boswachters of natuurliefhebbers, maar zolang er mensen zijn die niet willen handelen, heeft beheer ook geen zin. Dan zou alleen volledig uitroeien nog effect hebben. Maar zelfs als je dat zou willen is dat niet realistisch meer zolang we buurlanden hebben die dat niet doen.