[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-25 22:01

Die uil was zooo gaaf, arm dier. Maar zo dichtbij had ik nog nooit een roofvogel gezien.

De hertjes zijn wij ook blij mee. Ze hebben kerst allemaal overleefd.

Het wybertje moet vermoedelijk aangepast worden. dus nog extra werk. Omdat het duidelijk hoger is dan de rest, we gaan het zien...

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 11:23

Knappe bosuil <3 Wij hadden een nest in de nis boven de paardenstallen. Zoo bijzonder. De uilskuikens zagen we geregeld in de buurt nadat ze uit het nest kwamen. Onze buurman kon toen een grappige foto maken:

Afbeelding

En hier al een ouder jong in een wilg in de paardenwei
Afbeelding

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-25 12:14

Wauw gaaf zeg! Prachtige dieren, Kaat. Die van ons was erg vies door het roet van de schoorsteen. En dat uilskuiken op het bier, hij groeit nu al op voor galg en rad, die jeugd van tegenwoordig ...

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 20:40

Weer zo genoten van jullie filmpje, harde werk en leuke dieren!
Zo lief dat de dames toch even komen kijken ondanks dat ze aan het eten zijn.

Zit het wybertje echt zo uit de lijn?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-25 20:50

Dank je Muga! Ja want dat eten daar zitten wat supplementen in en ik heb vaker veel lekkerder lekkers ;-) Dus je weet maar nooit. Of misschien komt er een tneuk (tussen navel en uier knuffel) en die is ook veel lekkerder dan eten. Vinden allebei de grote dames.

Het wybertje is hoger en korter dan de rest. Dus vierkanter op zijn punt zeg maar. Maar aangezien we er hout omheen gaan timmeren in de (verre) toekomst, laten we het voor nu maar zo.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 21:05

Gelijk heb je, lekker laten zitten. Bijna nieuw topic, tis wat. Huisje, boompje, beestje, Frankrijk!
**\O/**

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-25 10:57

balance schreef:
Gelijk heb je, lekker laten zitten. Bijna nieuw topic, tis wat. Huisje, boompje, beestje, Frankrijk!
**\O/**

Ja bizar dat het topic bijna vol is. Is dit dan het langstlopende privé volg topic, @Balance?

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 13:44

Och, bijzonder, bijna 500 pagina's. Ik herinner me nog zo mijn vriendin op de Hoge school die me vertelde over Callas en dit topic en dat ik pagina's in een ruk heb bijgelezen. Zo grappig. Time flies. En ik had al helemaal niet gedacht dat ik jullie ooit zou ontmoeten :D

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 16:17

:x ofwel.. dat durf ik zo niet te zeggen. Blader maar eens door PaardenPraat zou ik zeggen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-25 01:19

Kaatastrof schreef:
Och, bijzonder, bijna 500 pagina's. Ik herinner me nog zo mijn vriendin op de Hoge school die me vertelde over Callas en dit topic en dat ik pagina's in een ruk heb bijgelezen. Zo grappig. Time flies. En ik had al helemaal niet gedacht dat ik jullie ooit zou ontmoeten :D

O echt? Wat grappig hoe dat dan allemaal gelopen is!

@Balance, ik ben tot blz 12 gebladerd in Paardenpraat, maar er is geen een privé topic dat de 12.000 reacties benaderd. En van de algemene onderwerpen in Paardenpraat is alleen het wolventopic rond dat getal.

Ik denk dat het erg bijzonder is dat een privé VOLG topic zo lang door loopt.

En als dit topic vol zit, dan wil dat niet zeggen het leven ophoudt, we gaan gewoon verder in een deel 2. Misschien idd wel huisje, boompje, beesje, frankrijk of zo.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-25 20:42

Gaan jullie mee naar het verVOLGtopic?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 20:43

Zeker...nog twee pagina's... En dan een schone lei. :+

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 20:44

Monique1963 schreef:
Gaan jullie mee naar het verVOLGtopic?

:j :j

manja39

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 20:47

Tuurlijk!!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-25 20:50

OW lief!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 22:21

Logisch! Ik reageer niet altijd meer, maar ik volg je wel nog trouw en ben erg benieuwd naar je nieuwe belevenissen! Ik vermoed alleen als je de titel zo algemeen maakt, dat het op Leven Zonder Paarden komt ofzo ( LZP) en niet meer op het paardengedeelte. Ik zou denk ik de paarden in de titel blijven noemen, of gewoon Het tij keren, deel 2 noemen. Of iets als: Het tij is gekeerd, vervolg op Het tij keren, kan dat? En dan in je eerste bericht sowieso een verwijzing naar dit topic. Geen idee of mijn tweede titel teveel letters heeft voor een topictitel, maar dat kan je uitproberen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-25 22:35

Jet schreef:
Logisch! Ik reageer niet altijd meer, maar ik volg je wel nog trouw en ben erg benieuwd naar je nieuwe belevenissen! Ik vermoed alleen als je de titel zo algemeen maakt, dat het op Leven Zonder Paarden komt ofzo ( LZP) en niet meer op het paardengedeelte. Ik zou denk ik de paarden in de titel blijven noemen, of gewoon Het tij keren, deel 2 noemen. Of iets als: Het tij is gekeerd, vervolg op Het tij keren, kan dat? En dan in je eerste bericht sowieso een verwijzing naar dit topic. Geen idee of mijn tweede titel teveel letters heeft voor een topictitel, maar dat kan je uitproberen.

Hi Jet, leuk dat je nog steeds volgt!

Ik ben ook al aan het nadenken over een nieuwe titel en welke rubriek.

Leuke titels bedenk je. Maar, het tij is niet gekeerd. Althans dat kan ik niet constateren omdat Callas de hoofdpersoon van het topic, niet meer bereden kan worden. Dus ik kan niet zeggen dat het tij gekeerd is, want misschien is ze ohz nog wel heel schrikkerig.

Ik wil het vervolgtopic niet onder LZP zetten, want mijn leven is niet zonder paarden.

Paardenpraat vind ik ook weer lastig, omdat het topic van Callas naar ons leven in Frankrijk is verschoven.

Dus ik denk eerder dat het bij BEU (bokt erop uit) het beste zou kunnen staan. Daar zie ik meer topics staan van geëmigreerde bokkers, ook van Tinka bijvoorbeeld.

Ik zou idd graag hinten naar Het tij keren kan dat, maar ik denk dan ook dat het leven in Frankrijk in die titel moet voorkomen.

Schieten jullie eens wat titels!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 22:53

Ik snap je wel hoor, maar het tij is in zoverre gekeerd, dat jij en Callas nu eigenlijk goed door één deur kunnen, wat toen niet lukte... Op de één of andere manier vind ik het niet zo leuk als je een totaal andere titel kiest, omdat Callas het begin van dit topic was... Wie weet heeft iemand anders wel een flitsend idee!
Beu kan tegenwoordig ook inderdaad, als jij de link in dit topic zet van je nieuwe topic kan ik je blijven volgen, want daar kijk ik eigenlijk amper :o :D .

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-25 23:03

Zeker zal ik de link hier vermelden.

En in mijn beleving ging het topic vooral over de ohz-schrik-problemen die ik met mijn prinsesje had. De vraag was m.i. of het tij zou kunnen keren voor zo'n schrikpaard (ohz voornamelijk). Ik weet niet wat ze nu zou doen als er iets engs zou zijn. Dus door een deur ga ik zeker met haar, maar dat was niet het hoofdprobleem in mijn beleving.

Ik brain graag, wie nog?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 23:21

Mijn hoofd is stuk dus geen creatieve ideeën maar ik hobbel lekker mee naar een nieuw topic hoor

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-25 23:23

Het komt vast goed, iemand nog ideetjes? Ik reageer nu even niet meer, want we hebben nog maar een stuk of 25 berichten en dan zit het "vol".

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 06:31

Leven als Callas in Frankrijk. Ik roep maar wat hoor. Jouw topic, jouw feestje. Het tij keren kan ook van alles betekenen.

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 07:30

Ook ik ga graag mee naar het volgende deel. Leven als Callas in Frankrijk vindt ik een hele goede idd.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 08:33

Jaaa! Die is leuk! :j
Of Leven met Mo en Co (incl. Callas) in Frankrijk!

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 10:51

-Namiro- schreef:
Jaaa! Die is leuk! :j
Of Leven met Mo en Co (incl. Callas) in Frankrijk!

Deze vind ik wel heel leuk! Denk dat Mo wel een persoonlijkheid op bokt is die in combinatie met Frankrijk wel herkent wordt. Ik ga in ieder geval mee naar deel 2. Ik lees alles mee en reageer wat minder maar het voelt toch echt alsof ik jullie heel goed ken haha.