[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nynke1

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:48

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:49

Die Olivi had ik ook gezien. Lijkt wel een circuspaard met al die kunstjes :+

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:26

@Faline: ohhh wat een gaaf beest in die eerste link!!!

Ik ben uit mn keus, in het voorjaar gaat Hielke (hih moet steeds lachen om zn naam) weg te beleren naar E.rik V.eenstra!

Vandaag ben ik giga verwend door mn mannetje! Alvast voor mn verjaardag, ben nu aardig compleet voor het paard. Dus laart maar komen!

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:56

Misschien even een rare vraag die ik hier neergooi, maar ben benieuwd naar jullie mening.
Wat zouden jullie betalen voor een 14 jarige merrie, goed papier, m2 niveau en springt ook graag. Zeer geschikt als leerpaard.

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 22:00

Marus zie dat je geslaagd bent¡ wat een.mooie hengst! gefeliciteerd en heel veel geluk!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 22:12

Mod gaat 1 x offtopic Y;( : we naderen de 500 blz's. Is er al een nieuw NPK - deel XIII in de maak?

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 22:26

Ik ga zaterdag naar een haflinger ruin kijken :o !
Ik heb er echt zin in, ik kan jullie zaterdag meer vertellen :j

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 22:26

Nynke1 schreef:
Die Facet vind ik qua beweging absoluut niet apart en ook nog niet zadelmak dus dan zou ik die gok al helemaal niet nemen. Het paard zelf spreekt me ook niet aan.

Enige advies wat ik je kan geven is: gewoon heen gaan vrijdag en de paarden die binnen je budget vallen uitproberen, indien mogelijk natuurlijk.

En anders ook even BK bellen, die hebben veel meer staan dan wat op hun site staat. Dus misschien hebben hun nog wat interessants voor je staan.

Hij sprak mij wel meteen aan, maar dat is ieder voor zich denk ik.
Ik vind het wel heel moeilijk om er doorheen te kijken, kan totaal niet zien of het leuk zou zijn onder het zadel :')

Hoor net dat het vrijdag waarschijnlijk niet door kan gaan, m'n opa word geopereerd en ben er toch wel graag bij als die wakker word..

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 22:31

Echt vervelend dat mensen gewoon niet reageren op een mailtje of pb!!!!
Hebben jullie dat nooit?

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 00:50

Dat is lastig sannum, om dat zo te bepalen kijkend naar alleen wat gegevens.
Brave en goede leerpaarden hebben wel een meerwaarde.
Verder ligt het aan de conditie van het paard en de gangen/capaciteiten ook eventueel met betrekking tot de fok.
Er vanuit gaand dat ze nog in goede conditie is en op het aangegeven niveau loopt:
2000-4000, afhankelijk van bijkomende factoren.

@loriene: ja echt heerlijk frusterend...

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 01:15

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 08:26

xSOULSISTER schreef:
Nynke1 schreef:
Die Facet vind ik qua beweging absoluut niet apart en ook nog niet zadelmak dus dan zou ik die gok al helemaal niet nemen. Het paard zelf spreekt me ook niet aan.

Enige advies wat ik je kan geven is: gewoon heen gaan vrijdag en de paarden die binnen je budget vallen uitproberen, indien mogelijk natuurlijk.

En anders ook even BK bellen, die hebben veel meer staan dan wat op hun site staat. Dus misschien hebben hun nog wat interessants voor je staan.

Ik vind het wel heel moeilijk om er doorheen te kijken, kan totaal niet zien of het leuk zou zijn onder het zadel :')

Hoor net dat het vrijdag waarschijnlijk niet door kan gaan, m'n opa word geopereerd en ben er toch wel graag bij als die wakker word..

Dat is het nou juist: er valt niet te voorspellen hoe ze ohz zijn. Daarom adviseren verschillende mensen je om met jouw budget toch voor een beleerd paard te gaan ;) De instelling van een paard is zó belangrijk om hogerop te komen, maar die moet je dan wel willen/kunnen testen :)

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 08:57

Nynke1 schreef:

Hoor net dat het vrijdag waarschijnlijk niet door kan gaan, m'n opa word geopereerd en ben er toch wel graag bij als die wakker word..[/quote]

Dat is het nou juist: er valt niet te voorspellen hoe ze ohz zijn. Daarom adviseren verschillende mensen je om met jouw budget toch voor een beleerd paard te gaan ;) De instelling van een paard is zó belangrijk om hogerop te komen, maar die moet je dan wel willen/kunnen testen :)[/quote]

meelezer meldt zich. :D

Hier ben ik het volledig mee eens. Wij hebben een onbeleerde 2,5 jarige hengst van Hemmingway gekocht. was net uit de opfok om klaar te maken voor hengstenkeuring.

Liep super aan de longe en los in de bak. Later onder het zadel bleek hij onwijs flegmatiek en heeft totaal niet de wil om te werken. Paard kan echt super lopen
maar is altijd een strijd. Ben nu ook gestrand in de M1 omdat hij je vaak in de proef laat zitten.

Ik zou dus nooit meer een onbeleerde kopen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 10:12

Ja zo heb ik het ook ervaren Simongek. Daarom wil ik alleen nog maar beleerde paarden kopen, zodat ik vrijwel zeker weet dat ze me passen ;) Niets is zo frustrerend als het hebben van een paard met de juiste (fysieke) kwaliteiten maar waarbij de juiste instelling ontbreekt.

Al had ik er 1 die niet normaal te rijden bleek te zijn. Die ging er in paniek vandoor.. ook als veulentje aangekocht.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 11:17

het is al weer lang geleden dat ik binnen kwam vallen: heb een jonge merrie Trento op het oog uit een Wellington, 5 jaar, net zadelmak. Wat vinden jullie van Trento bloed??? Dit is maar een kleintje 1.63.
Zijn dat nuchtere paarden over het algemeen? Foto's gemaakt toen ze 3 was, die zal ik zeker over moeten laten maken of niet?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 11:19

trento's staan ook goed bekend kwa karakter

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 11:19

Heb ik wel gedaan esje. Mijn merrie is nu ook 5 en rx gekeurd toen ze 3 was. You never know..

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 11:21

ligt er imo ook aan wat ze kost, an sich hebben kleintjes toch minder kans op problemen, als de foto's echt klokgaaf zijn (eigen da laten kijken) en ze is keihard in de klinische keuring en kost niet de kop zou ik het wel durven.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 11:27

Hangt van de prijs af, en zoals Fokfanaat zegt als de fotos op 3 jarige leeftijd helemaal oke waren dan zou ik het ook aandurven met een klinische keuring..Spannend!
Volgens horen en zeggen zijn dat hele fijne karakters van trento ??

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 11:55

wij zijn een keer door een meid op gelicht met een trento een kleine merrie.
en hier zijn ook vele topics over geweest omdat zij veel mensen had opgelicht met dit paard.

dus mocht je gaan kijken misschien even eerst controleren op internet of het niet de zelfde merrie is.
(het zal wel niet hoor )

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 12:43

Mag ik een leuke foto van Special showen O:) Hij verandert al zoveel in zo korte tijd! Hij komt zelfs glad in zn vachtje :))

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 12:45

Zien Zien Zien!!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 12:50

Ik ook zien :j , zit in een paardloos-dip, dus cheer me up.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 12:51

Ze zijn niet bijzonder hoor maar ik vond hem zoooo schattig hoe hij naar me keek toen ik aan kwam lopen <3

Afbeelding

Afbeelding

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 12:52

"Wat gaan we doen vandaag, baasje?" :D