Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kyrkelover
Blogger

Berichten: 9346
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 19:20

Baileyi schreef:
Dankjewel iedereen voor de fijne reacties. Als een verkoper me onder druk zet heb ik inderdaad weinig zin om een paard te gaan kopen en wil ik inderdaad verder gaan kijken.

Trouwens, ik zie soms paarden voorbij komen die al een tijdje (1+ maand) te koop staan voor in mijn ogen een vrij normale prijs. Zou hier dan toch iets mis mee zijn? Ik merk dat ik toch wat terughoudender ben om te reageren in zulke gevallen, terwijl het toch hele leuke pony's lijken en ook van een voor zover ik dat op kan zoeken/vinden betrouwbare verkoper of handelsstal.


Ik denk ik reageer even omdat ik zo'n gevalletje heb staan.
Dag 1 iemand gekomen, die had er zeker interesse in. Helaas door tegenvaller bij verkoop eigen paard moest ze er vanaf zien.
Toen koper 2: zijn 3x geweest verdeelt over 4 weken. Alles prima moest alleen nog even gekeurd. Alles tip top tot de buigproef. (Volbloeds zeggen bij een buigproef al gauw dat het zeer doet :+ ). Op mijn kosten wel nog foto's ed gemaakt en allemaal helemaal schoon, maar koop ging dus niet door.

Toen koper 3: Hele fijne rit gehad, echt een perfect match. Helaas kreeg ze spontaan te horen misschien geen stalling te hebben, dus ook dat ging niet door.

Persoon 4: Vrij onzeker meidje. Reed de eerste keer zo met hem weg. Ook direct een buitenritje gemaakt, ging allemaal prima. Tweede keer kijken zij direct er op en instructrice mee. Meidje had duidelijk meer spanning door instructrice en dat werkte in op het paard. Hij doet dan niet meer als stilstaan, maar goed dat werd hem dus ook niet.

Al met al, ik wil er maar mee zeggen dat er legio redenen zijn waarom een dier er langer op staat. En zeker als je eerlijk naar de kopers wilt zijn ben je zo weken er tussendoor kwijt.
Gewoon vragen vind ik bij zulke dingen.

Charmaine
Berichten: 1425
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 19:30

myk_en_shant schreef:
Een feestje erbij, ze is goedgekeurd.

[ [url=m/iq8r2h.jpg]Afbeelding[/url] ]

Indria, kwpn, 9 jaar oud en ontzettend lief dier.


Jeeeee jij ook gefeliciteerd! Vind r ook aansprekend, had er ook op gevallen ;-)

Avalanche

Berichten: 16306
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 19:34

Ik zou zelf ook niet bij de eerste keer kijken gelijk verkopen.

Ik wil weten waar het paard heengaat en de mensen leren kennen. Je houdt er waarschijnlijk geen contact mee, maar ik wil zeker wel weten waar het paard heen gaat :j

Steentje
Berichten: 4545
Geregistreerd: 24-06-09
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 19:36

Plop1997 schreef:
Baileyi schreef:
Trouwens, ik zie Sims paarden voorbij komen die al een tijdje (1+ maand) te koop staan voor in mijn ogen een vrij normale prijs. Zou hier dan toch iets mis mee zijn? Ik merk dat ik toch wat terughoudender ben om te reageren in zulke gevallen, terwijl het toch hele leuke pony's lijken en ook van een voor zover ik dat op kan zoeken/vinden betrouwbare verkoper of handelsstal.


Soms wel maar ik heb zelf al met twee verkopers gesproken die het paard echt alleen naar een geschikt huis doen en als er een match is. Zeker met particulieren die veel emotionele waarde aan het dier hechten zie je dat ook wel vaker. Dan is geld ook niet altijd het belangrijkste.


Meelezer hier, ook al hebben wij onze pony's alweer ruim een jaar en anderhalf jaar geleden gevonden. :=

Maar dit was ook het geval bij onze Tinker merrie.

Zij hadden als eis dat ze eerst bij ons thuis kennis met ons wilde maken, alvorens we haar mochten ontmoeten. Een goed gevoel was voor hun echt het allerbelangrijkste, want het ging hun zichtbaar aan het hart dat ze een nieuw huisje voor hun pony moesten zoeken.

Gelukkig klikte het ontzettend goed tussen ons en daarna zijn we maar liefst vier keer in alle rust mogen komen kijken, verspreid over een aantal weken.

Na de vierde keer kijken hebben we afgesproken dat we haar wilden kopen en twee weken later werd ze door hun naar haar nieuwe plekje bij ons gebracht. Dat ging met heel wat verdriet en tranen gepaard, maar ze hebben altijd tegen ons gezegd dat ze zich geen lievere nieuwe eigenaren en mooiere plek voor haar konden wensen. Het gevoel was voor hun echt allesbepalend. :j

Steentje
Berichten: 4545
Geregistreerd: 24-06-09
Woonplaats: Ja.

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 19:39

Charmaine & myk_en_shant,

Gefeliciteerd en heel veel plezier met jullie prachtige aanwinsten, wat een knappe dames allebei! <3

c_alsemgeest

Berichten: 20810
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 19:45

:wow: die vos, wat een mooie diepe kleur!

myk_en_shant

Berichten: 3274
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 19:48

upendo schreef:
Gefeliciteerd! Van Pascal of niet? Leuk!

Ja dat klopt.
Zit een leuk papiertje achter.
Afbeelding

Niet dat een papiertje mij wat zegt. Ze is voornamelijk lief en braaf.

We zijn naar paardenkliniek de Veluwe gegaan en dit is dus niet zijn dierenarts.

StalNollie

Berichten: 9233
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 20:23

Hoop niet dat het ferro gedeelte naar boven komt :D

absque_dubio

Berichten: 7884
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 20:35

Kyrkelover wauw. Wat een ‘gedoe’ zeg. Op die manier is verkopen niet leuk meer. Maar verklaart idd wel waarom sommigen particulier langer te koop staan.

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten! Hele stoere dieren!

goldenarrow

Berichten: 8669
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 20:42

kyrkelover schreef:
Baileyi schreef:
Dankjewel iedereen voor de fijne reacties. Als een verkoper me onder druk zet heb ik inderdaad weinig zin om een paard te gaan kopen en wil ik inderdaad verder gaan kijken.

Trouwens, ik zie soms paarden voorbij komen die al een tijdje (1+ maand) te koop staan voor in mijn ogen een vrij normale prijs. Zou hier dan toch iets mis mee zijn? Ik merk dat ik toch wat terughoudender ben om te reageren in zulke gevallen, terwijl het toch hele leuke pony's lijken en ook van een voor zover ik dat op kan zoeken/vinden betrouwbare verkoper of handelsstal.


Ik denk ik reageer even omdat ik zo'n gevalletje heb staan.
Dag 1 iemand gekomen, die had er zeker interesse in. Helaas door tegenvaller bij verkoop eigen paard moest ze er vanaf zien.
Toen koper 2: zijn 3x geweest verdeelt over 4 weken. Alles prima moest alleen nog even gekeurd. Alles tip top tot de buigproef. (Volbloeds zeggen bij een buigproef al gauw dat het zeer doet :+ ). Op mijn kosten wel nog foto's ed gemaakt en allemaal helemaal schoon, maar koop ging dus niet door.

Toen koper 3: Hele fijne rit gehad, echt een perfect match. Helaas kreeg ze spontaan te horen misschien geen stalling te hebben, dus ook dat ging niet door.

Persoon 4: Vrij onzeker meidje. Reed de eerste keer zo met hem weg. Ook direct een buitenritje gemaakt, ging allemaal prima. Tweede keer kijken zij direct er op en instructrice mee. Meidje had duidelijk meer spanning door instructrice en dat werkte in op het paard. Hij doet dan niet meer als stilstaan, maar goed dat werd hem dus ook niet.

Al met al, ik wil er maar mee zeggen dat er legio redenen zijn waarom een dier er langer op staat. En zeker als je eerlijk naar de kopers wilt zijn ben je zo weken er tussendoor kwijt.
Gewoon vragen vind ik bij zulke dingen.

Ik heb er ook eentje die ik al een jaar te koop heb staan. Maarja, die heeft een moeilijke leeftijd (jaarling, nu 2-jarig), moeilijk geslacht (hengst) en moeilijk ras (Arabier) :+ Echt een ontzettend leuk paard en wel een paar kijkers gehad, maar niemand die er serieus over is, of die wel serieus zijn maar geen hengsten kunnen stallen in hun omgeving (maar hem wel hengst willen laten). Zolang hij niet verkocht is heb ik er zelf gewoon plezier aan, maar het hoeft zeker niks te betekenen dat een paard wat langer te koop staat.

StalNollie

Berichten: 9233
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 21:02

Ik snap niet dat zo'n dier dan ook gewoon niet geruind word.

goldenarrow

Berichten: 8669
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 21:07

Hoezo zou ik hem moeten ruinen? Ik heb er baat bij dat hij hengst is, ik heb ruimte en ervaring om een hengst te houden en ik vind een hengstenuitstraling gewoon mooier. Een koper mag hem gerust ruinen, maar ik ga dat niet doen :) Daarnaast zou ik ook potentiële buitenlandse klanten kwijtraken als hij ruin is (die willen alleen hengsten namelijk).

Edit: Overigens is hij hartstikke braaf, staat gewoon in de gang met de merries en gaat tegelijk naar buiten met de merries (die lopen gewoon achter hem of voor hem, moet hij ook gewoon kunnen imo, als hij mee is naar een wedstrijd moet hij ook weten dat hij niet op elke merrie kan duiken :)) ).
Laatst bijgewerkt door goldenarrow op 15-03-22 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Berichten: 25580
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 21:15

Gefeliciteerd!!!

StalNollie schreef:
Hoop niet dat het ferro gedeelte naar boven komt :D


Ah nee, ferro's zijn juist enorm leuk en fijn vind ik. Elk paard waar ik weg van ben kf gehad heb zit hij in. Ik val blijkbaar enorm op dat type. Niet handig als je een hengst zoekt...

eefjuh20
Berichten: 561
Geregistreerd: 06-02-07

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 21:24

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten!Wat een knapperds!

Wij zijn ook geslaagd voor een pony voor m’n dochter!Het was een rit van bijna 3 uur enkele reis met trailer maar dat was wel de moeite waard!Hij stond nog niet officieel te koop dus daar hadden we echt geluk mee..
Vandaag is hij klinisch goedgekeurd..nog even naar de tandarts en de zadelmaker erbij en dan kan m’n dochter rustig aan beginnen met rijden..en in de tussentijd laten we hem lekker wennen.

Padoertje
Berichten: 1583
Geregistreerd: 12-06-15

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 21:26

Leuk! Gefeliciteerd allemaal!

c_alsemgeest

Berichten: 20810
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 21:29

MyWishMax schreef:
Gefeliciteerd!!!

StalNollie schreef:
Hoop niet dat het ferro gedeelte naar boven komt :D


Ah nee, ferro's zijn juist enorm leuk en fijn vind ik. Elk paard waar ik weg van ben kf gehad heb zit hij in. Ik val blijkbaar enorm op dat type. Niet handig als je een hengst zoekt...


In de mijne zit altijd Jazz, maar dat is niet zo moeilijk... die zit bijna overal wel in :')

MyWishMax

Berichten: 25580
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 21:31

Ik heb nooit Jazz erin :') Ook altijd maar toeval, maar grappig is dat he? Ook als ik de Hk kijk zijn degene die ik aansprekend vind Ferro's, wel verder weg ondertussen natuurlijk. Maar ferro nakomelingen gereden, rhodiums en negro's.

myk_en_shant

Berichten: 3274
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 21:56

Allen gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst.

We gaan het wel zien of er veel Ferro in zit, met proefrijden was ze enorm braaf, ondanks dat ze een week stil gestaan had.

Hopelijk kan de zadelmaker snel langskomen om zadel aan te passen.
Nog even shoppen bij ruitersport ruinen voor een leuke hoofdstel en dan rustig aan de slag met haar.
Morgen proberen in te scharen met de andere paarden.

Tandarts moet ook binnenkort komen voor haar, klein wolfskiesje en paar kleine scherpe randjes.
Volgende week hoefsmid, die kwam sowieso al voor de andere paarden, kan ze zo mee in het rijtje.

Charmaine
Berichten: 1425
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 21:57

c_alsemgeest schreef:
In de mijne zit altijd Jazz, maar dat is niet zo moeilijk... die zit bijna overal wel in :')


Ik heb er nog eentje voor je staan hoor, met Jazz er in, heet zelfs Jazzy èn met karakter. :+ :P

grauwman

Berichten: 2687
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 22:01

Ik heb ook nooit Jazz erin en ik laat ze er ook gerust om staan :D Ik ben meer van het Ferro en Duitse bloed. Ik heb een hele lieve Negro staan en daarvoor een Rhodium x Doruto gereden.

Avalanche

Berichten: 16306
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 22:30

Ik ben van de Jazz :D zo leuk en zo lief <3 en super speels ook :j

Ferro hou ik ook van. Krack niet, die vind ik saai :) maar dat ben ik :+

Ineke2

Berichten: 33175
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 22:32

Ik vind die paarden van een afstandje leuk. :') De meeste zullen niet geschikt zijn voor mij om mee om te gaan.

Anoniem

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 23:10

Over een paard wat al een ruim een maand te koop staat zou ik mij ook geen zorgen maken hoor.
Die van mij heeft ook een goede maand te koop gestaan, maar ging alleen weg voor een goed huisje en de juiste match. En daar had ik ook de tijd voor genomen, had ik overigens ook wel in de advertentie erbij staan.
De nieuwe eigenaar is 2x wezen kijken, verdeeld over een paar weken.

c_alsemgeest

Berichten: 20810
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 23:39

Charmaine schreef:
c_alsemgeest schreef:
In de mijne zit altijd Jazz, maar dat is niet zo moeilijk... die zit bijna overal wel in :')


Ik heb er nog eentje voor je staan hoor, met Jazz er in, heet zelfs Jazzy èn met karakter. :+ :P


Hahahaha ja klopt, ach zo lang het geen kijkerige zeikers zijn mag er best karakter in zitten hoor :+

Avalanche schreef:
Ik ben van de Jazz :D zo leuk en zo lief <3 en super speels ook :j

Ferro hou ik ook van. Krack niet, die vind ik saai :) maar dat ben ik :+


Jam was don tango b x krack c × jazz...
Hele mooie mix :') maar top karakter. Al zou je dat qua afstamming niet zeggen met don tango en jazz aan beide kanten :')

Anoniem

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 23:50

Ik ben maandag bij een paard wezen kijken, de eerste pas maar wat een leukerd.
Ik ga hem laten keuren en dan komt hij hopelijk bij mij.
Vind het wel spannend, heb best wat ellende gehad met paarden en zou het ook jammer vinden als hij niet door de keuring komt.
Ook moet hij nog worden gecastreerd, vind ik ook wel spannend... Toch een ingreep.