[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tinka

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 17:11

Voor weinig gebruikt is het wel te doen, kan je geen gangetje maken, zodat je dat gedeelte kan afsluiten?
Die wenteltrap die wij hadden was van ijzer, en dan maar alleen in het midden vast, de treden wiebelden, dat was eng.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-25 21:04

aha, deze is van hout. We zijn net terug. We zijn 2 uur bezig geweest hem bij haar af te breken, met zijn drietjes! Maar hij is mooi. Modern van licht hout met een zwarte paal in het midden en ijzeren kabels als leuning. Zag er nog erg goed uit na vier jaar gebruikt. Dus wel kwaliteit. We zijn er blij mee in ieder geval. Ik denk persoonlijk dat hij veel te hoog en te breed is, maar goed, we zien wel weer.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 00:15

Productief dagje dan toch in ieder geval, lol. Ik ben benieuwd naar de opbouw.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-25 10:34

balance schreef:
Productief dagje dan toch in ieder geval, lol. Ik ben benieuwd naar de opbouw.

Nou, ik ook, want hij is wel heeeeel erg veel groter als ik me ooit voorgesteld had. Ik denk dat hij 2m doorsnee is en ik had meer zo'n antieke smalle retro in mijn hoofd van 1m.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 12:27

Zal het wel passen dan allemaal, Monique? Ben ook heel benieuwd naar de fotos. :j

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-25 12:34

rocymax schreef:
Zal het wel passen dan allemaal, Monique? Ben ook heel benieuwd naar de fotos. :j

Nou, dat is dus de grote vraag idd, Astrid. Ik wilde persoonlijk graag zoiets, erg mooi en maar 1.40 breed:

Afbeelding

Maar ook al kan ik ze wel goedkoper dan dat vinden, met de uitgave voor de isolatie en eigenlijk nog de wens voor een andere auto, is zoiets te begrotelijk op het moment. Het is ook zo dat die wenteltrap op een heel onzichtbare plek komt, dus voor nu is de trap die we nu gekocht hebben, een prima oplossing. Ik zet er foto's van in het filmpje van vandaag.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-25 15:33

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 19:51

Leuk filmpje weer.
Ik ben benieuwd hoe het er straks uit ziet als het allemaal geïsoleerd is boven.
Heeft de kat nou iets van een tracker om?

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 20:06

Wat een prachtige trap! Die gaat daar volkomen tot zijn komen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-25 20:40

TinkerTreas schreef:
Leuk filmpje weer.
Ik ben benieuwd hoe het er straks uit ziet als het allemaal geïsoleerd is boven.
Heeft de kat nou iets van een tracker om?

Ja wij zijn ook zo benieuwd! We hebben er zo'n zin in!

Ja Rocket heeft een tracker om. Goed gezien! We kunnen zo altijd volgen waar hij is.

balance schreef:
Wat een prachtige trap! Die gaat daar volkomen tot zijn komen.

Het is zeker een prachtige trap! Maar dat wordt pas over een paar maanden ...

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 22:02

Monique1963 schreef:
En hier is het filmpje https://youtu.be/d-Lecdb-gqA

Ik vermoed dat de netten zgn. purse nets zijn, voor konijnenjacht met fretten om ze de burcht uit te jagen, al hebben die normaal maar 1 pin ipv 2.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 00:00

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-25 00:42

Muga schreef:
Monique1963 schreef:

Lekker mn bedje in en nog even filmpje kijken *\o/*

Welterusten Muga!

tamary schreef:
Monique1963 schreef:

Ik vermoed dat de netten zgn. purse nets zijn, voor konijnenjacht met fretten om ze de burcht uit te jagen, al hebben die normaal maar 1 pin ipv 2.

Wij denken dat het toch geen dieren vallen zijn. Deze stokjes zijn echt veel te kort en te zwak om dieren tegen te houden. Ik denk echt dat het netjes zijn om fruit op te hangen. En te bewaren.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 00:55

Ik dacht eerst ook dierenvallen maar fruitnetjes is eigenlijk logischer met zoveel fruitbomen in jullie tuin. En die korte stokjes lijken mij ook geen dier tegen te houden dat in paniek is.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-25 01:58

balance schreef:
Ik dacht eerst ook dierenvallen maar fruitnetjes is eigenlijk logischer met zoveel fruitbomen in jullie tuin. En die korte stokjes lijken mij ook geen dier tegen te houden dat in paniek is.

Denk ik ook. Vooral omdat het huis zo vochtig is, denk ik niet dat je fruit op de grond moet drogen hier, of bewaren. Of misschien kruiden. We moeten nog steeds een keer afspreken met de kleinkinderen om wat papieren en foto's te geven die we gevonden hebben, dan moet ik het eens vragen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 10:49

Ik heb nog wat filmpjes terug te kijken :))

Ik denk dat je voor die prijs van het isoleren echt een koopje hebt als ze het ook nog gaan afwerken.

Heb je trouwens iets van een plattegrond met globale afmetingen? Ben wel benieuwd hoe groot het is.

Die glazen dakpannen, krijg je dan geen koudebrug?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-25 12:18

Prairy schreef:
Ik heb nog wat filmpjes terug te kijken :))

Ik denk dat je voor die prijs van het isoleren echt een koopje hebt als ze het ook nog gaan afwerken.

Heb je trouwens iets van een plattegrond met globale afmetingen? Ben wel benieuwd hoe groot het is.

Die glazen dakpannen, krijg je dan geen koudebrug?

Hey leuk dat je ff hebt zitten bingewatchen ;-)

Ik denk dat we best heel goed zitten idd, met incl de subsidie. Ja, ze werken het helemaal af, tot op verven na.

Ik heb alleen van de benedenetage een plattegrond. Omdat de bovenetage niet bewoond kon zijn, zat daar geen plattegrond bij. De lengte is 20m (Zonder die uitstulping eraan) en de breedte 10m. Dit is dan de oude plattegrond, wij hebben de trap dan aan de andere kant van die muur geplaatst en die chai daar hebben we een gang in gemaakt met die roze steentjes en daar zit dan het logeerappartementje in wording in.

Afbeelding

Ik denk ook dat die dakpannen koudebruggen zijn. De bedoeling is dat dat ooit door Veluxen en/of dakkapellen vervangen gaat worden. Maar ik denk dat het huis nu zo lekker dicht gaat zijn, dat wij dat nog niet erg gaan vinden die kou die daar vanaf komt. Ik denk dat het nu 's nachts daar vriest, hahaha. De wind blaast dwars overal doorheen en onderdoor. Als dat lekker warm dichtzit, zijn we de koning te rijk denk ik.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 12:55

Thnx! Ik moet nog bingewatchen, nog geen tijd voor, iets met even snel naar de Vogezen rijden (ja ik weet wat ik gezegd heb over Frankrijk :P) en een oude molen vinden, met ongeveer dezelfde afmetingen...

Ah als je ze tzt gaat vervangen snap ik het wel.

Wij hebben toevallig ons dak zelf geïsoleerd rond de kerst, echt zo fijn! Scheelt echt enorm, en zeker bij jullie met die afmetingen.

Ik zat nog even te denken over die netten, misschien dat ze die voor pompoenen en of meloenen gebruikt hebben?

Je bent trouwens al bijna bij pagina 500 =:)

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 16:38

Dat wordt nog aanpoten om alles op tijd klaar te krijgen voor als de werklui komen. Daarna heb je wel lekker veel ruimte boven.
De wenteltrap is wel mooi, en wel zo veilig een extra trap daar.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-25 16:45

Prairy schreef:
Thnx! Ik moet nog bingewatchen, nog geen tijd voor, iets met even snel naar de Vogezen rijden (ja ik weet wat ik gezegd heb over Frankrijk :P) en een oude molen vinden, met ongeveer dezelfde afmetingen...

Ah als je ze tzt gaat vervangen snap ik het wel.

Wij hebben toevallig ons dak zelf geïsoleerd rond de kerst, echt zo fijn! Scheelt echt enorm, en zeker bij jullie met die afmetingen.

Ik zat nog even te denken over die netten, misschien dat ze die voor pompoenen en of meloenen gebruikt hebben?

Je bent trouwens al bijna bij pagina 500 =:)

Is zwaar hoor pompoenen voor deze stokjes. De stokjes zijn maar iets van hooguit 15 cm. Maar wie weet!

Ja ik zag het ook, bijna 500. Wat dan ...

Tinka schreef:
Dat wordt nog aanpoten om alles op tijd klaar te krijgen voor als de werklui komen. Daarna heb je wel lekker veel ruimte boven.
De wenteltrap is wel mooi, en wel zo veilig een extra trap daar.

Ja, erg aanpoten, want we hebben ook erg veel afspraken de komende weken, dus dat valt allemaal af. We zien het wel, we doen wat we kunnen en wat niet gaat, gaat niet. De trap is een mooie extra, maar had voor mij niet gehoeven, maar Erwin houdt graag van veilige huizen. Hij is wel mooi idd. Die trap, heb ik het over ;-)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-25 20:24

Hi all, tijd vliegt, weer een week voorbij.

De vraag is, wat zat er in onze schoorsteen?

En toppunt van de wildcam is een hertje dat ervoor gaat liggen slapen! Geweldig.

Verder poedersuikerpony's,

en of het wybertje klaar is?

Je ziet het hier: https://youtu.be/ZrlfVNO0BhE

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 21:09

Ahhhh, dat slapende hertje <3
Wybertje was nog best een klus maar erg goed gelukt. Hoort er echt wel bij inderdaad.
Prachtige uil, gelukkig dat jullie hem konden bevrijden en weer vrijlaten.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 12:46

Wat lief dat hertje. <3

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-25 18:43

Hi Balance en Astrid, Dat hertje is echt zooo bijzonder! We denken dat hij echt daar is gaan liggen omdat het licht daar aan gaat. Mogelijk vindt hij dat veilig.

Die arme uil, we wilden hem zsm het huis uithebben, dus geen tijd om lang te filmen, maar hij was prachtig, heel vies, maar prachtig. Ik vroeg me laten nog af of ik hem had moeten afstoffen, want nu met poetsen krijgt hij al die viezigheid binnen. Maar goed, hij is in ieder geval gered.

Het wybertje heeft ongeveer een week gekocht, tot ik zei dat er toch wel een andere methode moest zijn. Pfff...

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 20:48

Dat wybertje heeft het jullie niet makkelijk gemaakt! Wat een werk! Het wordt wel mooi :j

Die uil is waanzinnig mooi! Een steenuiltje is echt een heel stuk kleiner. Die hebben wij in de tuin.

Mooi om de hertjes te zien. Ze zijn er allemaal goed uit!