Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MariekeS_ schreef:Beetje nuance is idd daar ook wel op z'n plekbij de duurdere segment wagens krijg je ze ook niet altijd mee zomaar mee.
Balou_k schreef:MariekeS_ schreef:Beetje nuance is idd daar ook wel op z'n plekbij de duurdere segment wagens krijg je ze ook niet altijd mee zomaar mee.
Wat is duurder? Onze nieuwe Explorer kregen we zonder morren mee voor een proefrit.
Die tikte ook bijna de €90.000 aan. Mogelijk is dat nog niet duur genoeg.
Cjuan schreef:Hi allemaal,
Ik heb een keuringsrapport ontvangen van een paard ik geïnteresseerd in ben. Het staat erin dat er een plantair p1 fragment zit in de kootgewricht RA (rapport is van een paar jaar geleden.) Er is ook een frans stand genoteerd.
Ik heb gegoogled maar kan zelf weinig uitleg over de type fragment vinden.
Weten jullie wat dit in de praktijk betekent? Ik zou sws opnieuw willen keuren.
Jet schreef:Cjuan schreef:Hi allemaal,
Ik heb een keuringsrapport ontvangen van een paard ik geïnteresseerd in ben. Het staat erin dat er een plantair p1 fragment zit in de kootgewricht RA (rapport is van een paar jaar geleden.) Er is ook een frans stand genoteerd.
Ik heb gegoogled maar kan zelf weinig uitleg over de type fragment vinden.
Weten jullie wat dit in de praktijk betekent? Ik zou sws opnieuw willen keuren.
Cjuan, plantair betekent aan de achterkant van het achterbeen. Een P1 fragment houdt in dat er een OCD ( los bot stukje) te zien is en dat zit dus rechtsachter in het kootgewricht. Dat zit nog net in de hoef, het zit één gewricht onder de kogel. Als het echt in het gewricht zit en er is niets aan gedaan, kan dat artrose veroorzaken.
Het hangt er heel erg vanaf hoe oud het paard was toen de foto's gemaakt werden, hoe oud het paard nu is, wat het paard in de tussentijd gedaan heeft en hoe het nu loopt of het zin heeft om te laten keuren. Als je het paard overweegt te kopen, zou ik naast de klinische keuring zeker dat gedeelte opnieuw op de foto willen zetten en de oude foto's willen ontvangen om te kunnen vergelijken en zien of er in dat gebied verslechtering is te zien op de botten.
Een franse stand hoeft op zich geen probleem te geven.
Het hangt er wel wat vanaf wat jij ook met het paard wil gaan doen, maar ook als je recreatief wil gaan rijden is het wel belangrijk dat het paard goed is en op termijn ook goed blijft, zoals ik het zie kan het wel een risico zijn.
https://openjournals.ugent.be/vdt/artic ... 5272/view/ , op bladzijde 310 kan je een stukje lezen dat o.a. hierover gaat ( de OCD), met wat röntgenfoto's erbij.
Sky_As schreef:Gelderse mag ook prima, krijg hem alleen niet zo snel gevonden.....
Wij zoeken in lagere prijsklasse (lagere voor in deze tijd dan....paar jaar geleden was het in mijn ogen gewoon gemiddelde prijsklasse). Paard hoeft dan ook echt niet perfect te zijn.
(maar geen staatsgek of klinische ongezonde/zeer risicovol paard voor alsnog veel te veel geld voor zo'n dier)
robbie88 schreef:[/quote]Cheytje heet ze op bokt.. quote="Sky_As"]Gelderse mag ook prima, krijg hem alleen niet zo snel gevonden.....
Wij zoeken in lagere prijsklasse (lagere voor in deze tijd dan....paar jaar geleden was het in mijn ogen gewoon gemiddelde prijsklasse). Paard hoeft dan ook echt niet perfect te zijn.
(maar geen staatsgek of klinische ongezonde/zeer risicovol paard voor alsnog veel te veel geld voor zo'n dier)