Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 10:53

SusanH schreef:
Wintu schreef:

Die mensen zijn knettergek, alles moet maar wijken voor de wolf, dit gaat zo fout lopen.

Faunabeheer is wel de club met kennis over beheer, en niet te verwarren met de faunabescherming! Zij kijken goed naar wat er leeft, dus echt in het veld, tellen, kijken. Hebben veel kennis van wild en hoe het zich gedraagt. Als zij zeggen schieten is niet verstandig, dan is dat zo. Het is wel een veeg teken dat er dus nu eigenlijk al veel minder wild loopt, en er steeds meer wolven bij komen. Kan alleen helaas het artikel niet lezen.

Ik maak me vooral zorgen om wie er dan in zo'n kenniscentrum moet gaan zitten. Koffeman en Lelieveld zullen zich er vast tussen kletsen en een mooi plekje krijgen.

Dan haal ik ze door elkaar en was mijn opmerking niet ok, excuus!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 10:54

josien_m_ schreef:
Ik heb de dierenpartij altijd ingewikkeld gevonden. Dat dieren en mensen zich anders tot elkaar mogen verhouden ben ik een voorstander van. Dat mensen eigenlijk helemaal geen dieren zouden moeten houden: filosofisch gezien kan ik me er voor een deel in vinden. Maar praktisch gezien niet. Dan wil ik toch voor mezelf, voor alle mensen het leven zinvoller maken door contacten met dieren te hebben en ze niet alleen op plaatjes bekijken

Dat mensen geen dieren zouden mogen houden heb ik nooit in de statuten van de PvdD zien staan. Wel dat je ze niet mag mishandelen en misbruiken. Volgens mij zijn ze op hol geslagen door dat gedoe over stikstof waar gehouden dieren schuld aan zouden zijn. In elk geval ga ik mijn lidmaatschap opzeggen omdat zij wolven willen beschermen ten koste van weerloze weidedieren.Wat zouden die wolven trouwens moeten gaan eten nadat ze die allemaal ophebben?

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 11:15

[quote="anjali"Wel dat je ze niet mag mishandelen en misbruiken.[/quote]

Maar dat mag sowieso toch niet, wettelijk gezien? Maar vond je hun standpunt t.a.v. de Oostvaardersplassen wel okee?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 11:36

Mieke schreef:
[quote="anjali"Wel dat je ze niet mag mishandelen en misbruiken.

Maar dat mag sowieso toch niet, wettelijk gezien? Maar vond je hun standpunt t.a.v. de Oostvaardersplassen wel okee?[/quote]
Nee, ik vond toen dat er bijgevoerd moest worden.

josien_m_

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 11:43

Wat misbruik van dieren is, is erg tijdsbeeld afhankelijk uiteraard. Is gevangenschap niet een vorm van misbruik? Maar nu ik alle beelden zie van schapen, runderen en paarden, heb ik ook steeds meer moeite met dat datzelfde ook met reeen, herten of andere grazers gebeurt. Ook al is het natuurlijk gedrag van vleeseters... lastig!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 14:17

anjali schreef:
josien_m_ schreef:
Ik heb de dierenpartij altijd ingewikkeld gevonden. Dat dieren en mensen zich anders tot elkaar mogen verhouden ben ik een voorstander van. Dat mensen eigenlijk helemaal geen dieren zouden moeten houden: filosofisch gezien kan ik me er voor een deel in vinden. Maar praktisch gezien niet. Dan wil ik toch voor mezelf, voor alle mensen het leven zinvoller maken door contacten met dieren te hebben en ze niet alleen op plaatjes bekijken

Dat mensen geen dieren zouden mogen houden heb ik nooit in de statuten van de PvdD zien staan. Wel dat je ze niet mag mishandelen en misbruiken. Volgens mij zijn ze op hol geslagen door dat gedoe over stikstof waar gehouden dieren schuld aan zouden zijn. In elk geval ga ik mijn lidmaatschap opzeggen omdat zij wolven willen beschermen ten koste van weerloze weidedieren.Wat zouden die wolven trouwens moeten gaan eten nadat ze die allemaal ophebben?

Ik wil hier even kort op inhaken.
De herintroducering van de wolf wordt al sinds de jaren 70 gestimuleerd. De wolf zou positief bijdragen aan de biodiversiteit, wat weer ten goede komt van de klimaatverandering. Tot zover kan ik dat volgen. De ‘schade’ die nu aangericht wordt bij weide- en huisdieren is niet anders uit te leggen dan gemakzucht van de wolf. Echter draagt dit niets bij aan de biodiversiteit, daar waar de wolf voor terug gekeerd zou zijn. Het draagt wel bij aan de stikstof crisis en daar waar zij mens en dier (hond!) uit de natuur willen weren. Maar dan snap ik nog steeds niet dat organisaties en partijen als de dierenbescherming en PvdD zich hiervoor lenen.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 15:04

Kaja schreef:
anjali schreef:

Ik wil hier even kort op inhaken.
De herintroducering van de wolf wordt al sinds de jaren 70 gestimuleerd. De wolf zou positief bijdragen aan de biodiversiteit, wat weer ten goede komt van de klimaatverandering. Tot zover kan ik dat volgen. De ‘schade’ die nu aangericht wordt bij weide- en huisdieren is niet anders uit te leggen dan gemakzucht van de wolf. Echter draagt dit niets bij aan de biodiversiteit, daar waar de wolf voor terug gekeerd zou zijn. Het draagt wel bij aan de stikstof crisis en daar waar zij mens en dier (hond!) uit de natuur willen weren. Maar dan snap ik nog steeds niet dat organisaties en partije
n als de dierenbescherming en PvdD zich hiervoor lenen.

Wat er allemaal wel niet wordt gedaan tegen de klimaatverandering...men grijpt alles aan, maar het grootste euvel gaat men voorbij en dat is het ongebreideld voortplanten van vooral 1 soort, zolang die soort door gaat met voortplanten zoals ze nu doet, zal het klimaat enkel verergeren en zijn alle middelen om klimaatverandering te keren, eigenlijk gedoemd tot mislukken. Maar goed, andere discussie, alhoewel, we leven wel met de gevolgen er van.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 15:09

Eens... En daar is het bijzonder stil over.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 15:49

josien_m_ schreef:
Maar nu ik alle beelden zie van schapen, runderen en paarden, heb ik ook steeds meer moeite met dat datzelfde ook met reeen, herten of andere grazers gebeurt. Ook al is het natuurlijk gedrag van vleeseters... lastig!

En de weidedieren krijgen nog euthanasie. Onze "" wilde"" dieren niet en liggen dus maar te creperen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 16:19

Wintu schreef:
Wat er allemaal wel niet wordt gedaan tegen de klimaatverandering...men grijpt alles aan, maar het grootste euvel gaat men voorbij en dat is het ongebreideld voortplanten van vooral 1 soort, zolang die soort door gaat met voortplanten zoals ze nu doet, zal het klimaat enkel verergeren en zijn alle middelen om klimaatverandering te keren, eigenlijk gedoemd tot mislukken. Maar goed, andere discussie, alhoewel, we leven wel met de gevolgen er van.

Eens

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 16:20

DuoPenotti schreef:

Valt wel mee hoor. Maar het geboortecijfer in Nederland blijft al decennia dalen. Ook in veel andere Europese landen. De aanwas zit vooral in arme landen, omdat daar veel kinderen vaak noodzaak zijn als oudedagsvoorziening.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 16:39

Ja geboortecijfer daalt hier. Aantal inwoners stijgt.
En al die mensen willen logischerwijs wonen. Douchen. Zorg. Scholing. Recreëren. En aan alles is een te kort/geen plek.

Met 10 miljoen mensen was Nederland vol. Ten dele overvol. Volgens Juliana in de troonrede.
Maar ach het dubbele plus wolf.. Waarom niet 8)7

Lijkt wel of ze vroeger meer verstand hebben dan nu.
Toen wisten ze dat de wolf beter bejaagd kon worden. Plus dat zoveel mensen problemen geeft.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 17:34

mysa schreef:
DuoPenotti schreef:

Valt wel mee hoor. Maar het geboortecijfer in Nederland blijft al decennia dalen. Ook in veel andere Europese landen. De aanwas zit vooral in arme landen, omdat daar veel kinderen vaak noodzaak zijn als oudedagsvoorziening.

Ik heb het ook over de wereldbevolking, alleen naar Nederland kijken voor klimaatverandering zou wat naief zijn. De regering denkt geloof ik wel dat Nederland de wereld kan redden, daar moeten de inwoners maar voor bloeden. Dat eeuwige beste jongetje van de klas zijn, is inmiddels erger dan enkel vermoeiend.

Ja, India en China en Afrika als aanstormend talent wereld bevolken, we moeten er echt blij mee zijn, ze verknallen het voor de hele wereld.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 18:49

Nou ja, Nederland moet ervoor bloeden... We hebben er tientallen jaren winst uit getrokken en daar de rotzooi achter gelaten. Dus zeggen dat wij zo zielig zijn nu we moeten bezuinigen en aanpassen lijkt me niet op z'n plaats. Ja het doet pijn, dat wel, maar de rekening bij een ander leggen is niet de oplossing.

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 18:57

Tientallen jaren? Zeg maar eeuwen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 18:59

Alleen Afrika van die drie. China heeft al dalende geboortecijfers bekend gemaakt en verouderd snel. India's geboortecijfer nadert of is al onder de 2.1 en met de abortus van meisjes epidemie daar gaat dat ook redelijk rap naar krimp. Komt nog eens bij dat het niet echt goed duidelijk is hoe groot de werkelijke sterfte cijfers zijn qua corona/covid19 en China aan een volgende golf bezig is.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 19:24

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 19:44

Popstra schreef:
Stukje over aansprakelijkheid voor pension houders/opfok bedrijven...weet niet of het al gedeeld was hier.

https://www.fnrs.nl/nieuws/2622-ben-je- ... vy3AVUXyCY

De omheining moet stevig zijn en hoog genoeg om te voorkomen dat wolven eroverheen kunnen springen.
-O-

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 21:19

josien_m_ schreef:
Nou ja, Nederland moet ervoor bloeden... We hebben er tientallen jaren winst uit getrokken en daar de rotzooi achter gelaten. Dus zeggen dat wij zo zielig zijn nu we moeten bezuinigen en aanpassen lijkt me niet op z'n plaats. Ja het doet pijn, dat wel, maar de rekening bij een ander leggen is niet de oplossing.

Niet alleen Nederland hoor. Hoe je het ook went of keert, daar zijn de enorme mensen massa's. Samen maken ze 60 procent van de wereldbevolking uit. Daarbij zijn het ook nog eens de meest vervuilende landen.
Het gaat niet om vroeger en niet om Nederland. Maar door dit soort immens vervuilende landen, met enorme mensen aantallen, moet de rest van de wereld zich aanpassen om het klimaat niet om zeep te helpen.En het helpt allemaal niet als die landen zo door gaan zoals ze doen.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 21:20

Sanet schreef:
Popstra schreef:
Stukje over aansprakelijkheid voor pension houders/opfok bedrijven...weet niet of het al gedeeld was hier.

https://www.fnrs.nl/nieuws/2622-ben-je- ... vy3AVUXyCY

De omheining moet stevig zijn en hoog genoeg om te voorkomen dat wolven eroverheen kunnen springen.
-O-

Nou dat is vast opgesteld door een slim iemand, goh :')

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 21:22

Ik hoorde bij de fouragehandelaar dat er rond Boijl gisteren een volwassen, drachtige koe is gegrepen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 21:23

Sanet schreef:
Net melding van een drachtige koe die geëuthanaseerd is in Wittelte, na aanval van waarschijnlijk wolf. DNA is afgenomen.
Er staat geen tijdstip bij.

Dat is deze toch? Of in Boijl ook 1?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 21:39

Dat was in Wittelte, de koe.
Ze is naderhand ingeslapen.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 21:43

https://www.facebook.com/simon.zuchi/po ... 8726057247

Ik denk dat het tijd is dat we de media gaan bestoken met het feit dat er niet alleen schapen slachtoffer zijn. Het is in ieder europees land het zelfde liedje. In Duitsland leven ze ook niet vredig samen met wolven. Wat een onzin. Vraag eens iemand in Niedersaksen....

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 22:09