balance schreef:Wat een monsterklus is dat! Heeft het ook nog voordelen of misschien wel nadelen voor de verzekering als je dit hebt laten doen?
Veel geld maar dat is het wel waard.
Leuk filmpje weer

Hi Balance, ja inderdaad een enorme klus. Het is voor het huis 240m2 isoleren en gipsplaten erop. Ze schilderen het niet, maar leveren het wel netjes af. Dus daarna zullen we er een schilder op moeten zetten. Ik heb er voor de verzekering nog niet over nagedacht. Het "nadeel" zal zijn dat de waarde van ons huis met rasse schreden zal stijgen. En dus zal de verzekeringswaarde omhoog gaan, de premie dus ook. Verder zal de onroerend goed belasting omhoog gaan omdat die ruimtes nu niet als kamers worden gerekend en dan wel. Mogelijk dat de brandverzekering omlaag gaat omdat het nu met brandwerend materiaal geïsoleerd zal zijn.
senna21 schreef:Wat naar, met en voor die honden.
Wat betreft het dak: het is een klap geld, maar het geeft jullie vast veel comfort en ruimte. Succes en plezier gewenst met jullie plannen in het nieuwe jaar.
Hi Senna, met die honden, sinds we in Frankrijk wonen vind ik dat een drama. De ellende achter de jacht wordt niet over gesproken. In de Hérault waar we eerst woonden, kon je in het weekend niet met je dier terecht en je paard kon ok niet in het weekend een koliek krijgen, want alle dierenartsenpraktijken waren druk met gewonde jachthonden weer aan elkaar te naaien. Wat het grote publiek gewoon niet weet is dat er veel honden door zwijnen aangevallen worden. Die honden drijven de zwijnen naar de jager toe, maar als de zwijnen zich in het nauw gedreven voelen, vallen ze aan. Vooral honden waar de ingewanden uithangen werden bij mijn dierenarts dichtgenaaid. Hij heeft wel eens verteld dat hij er minstens 4 per weekend had, maar ook weekenden heeft gehad met 20 gewonde honden!!! En behalve dat worden er honden door hun jagers per ongeluk aangeschoten. En ook zijn er gevechten onderling. En honden die aangereden worden. Waar wij woonden is een keer een auto total loss gegaan omdat hij over een meute honden van 11 reed. De meeste hebben het niet overleeft. Ze sprongen vanaf een talud allemaal de weg op om over te steken. En neem daarbij alle honden die gaan zwerven. Zo triest. Eerlijk gezegd, zodra ik het geblaf hoor, sluit ik me meestal binnen op met een koptelefoon op mijn hoofd. Ik word er erg verdrietig van. Wetend dat er altijd leed uit ontstaat, voor honden of wild.
Tinka schreef:Hier in de Tarn /Aveyron hebben de meeste jachthonden zo'n zender om. En er komen ook wel eens jagers informeren of we een hond hebben gezien die kwijt is.
Dat dak wordt een hele klus.
Leuk die mozaïek steentjes in de logeerkamer.
Dank je, Odette, die "steentjes" bevallen ons ook erg goed. Was een supergoedkope oplossing. Supersnel. En hier hebben honden ook vaak een zender om. En de jagers willen die graag terug, zijn erg duur. Ook de honden trouwens. Een goede jachthond gericht op alleen zwijnen getraind kost met gemak 2500 euro. Maar het meeste wat wij los zien lopen heeft geen enkele vorm van identificatie (meer) om.
En ja het dak is een giga klus, vandaar dat iemand anders het mag doen