[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-24 18:16

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 19:15

Leuk filmpje weer.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-24 20:00

Tinka schreef:
Leuk filmpje weer.

Dank je! Iedere keer denken we dat we wel alle dorpjes in de omgeving gezien hebben en dan weer zo leuk. Dat vakwerk vind ik zoooo leuk. Ik dacht ooit dat alleen Duitsland en Engeland dat hadden, maar gelukkig hier ook.

Is dat in de Lot en G ook? Daar vind ik al die duiventorentjes bij huizen zo leuk!

Tinka

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 20:04

Ja hier ook vakwerk, onze beide buren hebben vakwerk binnen in het huis. En er zijn hier ook veel bastides, daar staat de omgeving bekend om.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 00:07

Heerlijke mini vakantie in tien minuten. Dankjewel daarvoor Monique.
Prachtig, dat uitzicht op de Pyreneeën <3
Fijne feestdagen gewenst.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-24 00:16

Dank je Senna, Het is hier echt erg mooi en zoveel mooi ouds. Je moet ervan houden en dat doen wij. Hoe meer oude stenen en vakwerk, hoe leuker we het vinden. En de Pyrs zijn schitterend.

Jij en iedereen ook heel fijne en gezellige dagen!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 00:28

Het is ook zeker prachtig allemaal. Wie houdt er nou niet van, denk ik dan. Wat ik ook leuk vind zijn de weetjes die je erbij verteld. Dat maakt het allemaal veel levendiger.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-24 00:52

balance schreef:
Het is ook zeker prachtig allemaal. Wie houdt er nou niet van, denk ik dan. Wat ik ook leuk vind zijn de weetjes die je erbij verteld. Dat maakt het allemaal veel levendiger.

Wat leuk dat je dat leuk vindt, ik vind het ook leuk LOL. Ik vind het gewoon ernstig grappig vaak die oude feiten. En vroeger vond ik geschiedenis niets aan op school, maar nu leeft het gewoon overal om je heen en dat maak het letterlijk levendig inderdaad en ook boeiend om dingen over op te zoeken. Ik vind het erg mooi hoe al dat ouds hier gewoon nog staat te staan. Vaak totaal niet onderhouden maar wel al minstens 300 jaar oud. Ik bedoel maar, alles wat we nu bouwen is over 100 jaar weg. En dit is vaak vele malen ouder. En in andere landen wordt het onbewoonbaar verklaard en gesloopt en nieuwbouw neergezet. Hier is dat niet zo. Franse slag denk ik, maar wel mooi en ik hoop dat zulke dorpjes dan op een monumentenlijst komen of zo. Maar er zijn zoveel van die dorpjes, dat zal wel niet. Maar voorlopig kunnen wij er mooi van genieten en jullie laten meegenieten.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-24 17:29

Weer een (hoop ik) gezellig filmpje van ons gedoetje hier. Heerlijk met natuurlijk vieze peerden in beeld. En Callas is zoooo nieuwsgierig ik weet zeker dat ze volgend jaar zelf palen in de grond kan zetten en het schrikdraad kan aansluiten. Ze volgt naar iedere paal, hahaha.

https://youtu.be/ZV4xZN6L8K0

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 22:35

Leuk filmpje weer Monique :D
Ik vind die dreadlocks van Callas echt zo gaaf!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-24 22:49

Ha dank je TT, en daar doe ik niets speciaals voor en ik kan er ook niets aan doen. Ik kam ze dus ook nooit. Geen doen, geen beginnen aan. Ik heb het wel eens gegaan omdat ik bang was dat het bovenaan ging vervilten. En dan zit het een dag mooi, de volgende dag gaat het alweer draaien en met een week zie je niet meer dat ik het ooit gekamd heb. En het vervilt niet. Wel zijn heksenknopen een drama. Die vinger ik eruit ;-) Meestal gebeurt dat als er een klein takje horizontaal gehaakt zit en dan draaien de dreadlocks in elkaar. Van de fokker hoorde ik dat deze eigenschap erg gewild is bij Franse tinkers, net als dat de pluimen al in de knieholte moeten beginnen. Ik denk dat Callas als fokmerrie wel ster zou zijn geworden hier in Frankrijk, maar ik wil er niet aan beginnen, omdat ik niet weet in hoeverre ze haar schichtigheid overerft. Van die dingen. Dus voorlopig genieten we gewoon van haar alleen en haar looks of loks en van haar grappige karakter.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 16:08

Een productief maar toch ontzettend gezellige eindejaarsperiode zo te zien bij jullie, tof!

Heerlijke gitaargetokkel van Erwin. Heeft hij dit toevallig gefilmd met het cameraatje dat ik hem gegeven heb? :D

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-24 16:10

Kaatastrof schreef:
Een productief maar toch ontzettend gezellige eindejaarsperiode zo te zien bij jullie, tof!

Heerlijke gitaargetokkel van Erwin. Heeft hij dit toevallig gefilmd met het cameraatje dat ik hem gegeven heb? :D

JAAAAA, goed gezien! Helemaal! Hij is er superblij mee, dus nogmaals dank!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 16:34

Monique1963 schreef:
Kaatastrof schreef:

JAAAAA, goed gezien! Helemaal! Hij is er superblij mee, dus nogmaals dank!

Supertof, blij dat het bij jullie zijn dienst kan doen. En zeker als ik dan mag meegenieten van de mooie muziek op afstand ;)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-24 16:49

Ja erg leuk altijd als ongebruikte voorwerpen een nieuw leven krijgen. Beter om zo te recyclen dan weggooien of in een kast verstoffen.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 17:37

Weer een leuk filmpje, dank je wel.
Geweldig leuk nummer dat Erwin daar speelt, ik vind dat hij het al goed doet hoor. Ik heb het ook geprobeerd, gitaar spelen maar ben al snel gestopt :=

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-24 17:47

balance schreef:
Weer een leuk filmpje, dank je wel.
Geweldig leuk nummer dat Erwin daar speelt, ik vind dat hij het al goed doet hoor. Ik heb het ook geprobeerd, gitaar spelen maar ben al snel gestopt :=

Ik heb je complimenten overgebracht! Dank. Het gaat steeds iets beter. Hij oefent nu een paar keer per dag met meespelen met een karaoke-youtube-ding-filmpje-les-voor-gitaren-of-zoiets. Dan komen de noten en de grepen voorbij terwijl je de muziek hoort.

Ik heb het ook geprobeerd, een jaar lang. Ik kon het best heel aardig, maar bleef altijd pijn in mijn vingers houden. En ik vond de gitaar een raar instrument. Piano snap ik. Ik kan zo op gehoor met het 1-vingersysteem een deuntje tikken. Ook met blokfluit is dat logisch. Maar een gitaar is voor mij zo'n onlogisch instrument dat het me bleef irriteren. En dat het zo'n pijn bleef doen, hielp ook niet.

De grootste downer was echter dat ik het was begonnen om samen met Erwin muziek te kunnen maken. Hij op de piano of drumstel en ik gitaar. Maar met drum samen dat werd niets omdat Erwin niet zo goed maat kan houden en hij vond dat ik maar saaie slome liedjes speelde, Adèle speelde ik veel. Ik was beginner hè.
En hij vond dat ik maar wat vlotters moest spelen als hij drumde. Nou dat ging niet. Toen bleef dan hij piano en ik gitaar over, maar hij wilde geen songs leren. Hij wil alleen spelen wat hij in zijn hoofd heeft zitten. En als ik dat dan mee wilde spelen, dan was het ook niet wat.

Dus na een jaar of zo ben ik ermee gekapt. En nu hij dan zelf gitaar speelt, rustige nummers dus zoals pink floyd, dan zeg ik pestend, kun je nou niet eens wat vlotters spelen? En hij moet toegeven dat het niet zo makkelijk is als gedacht...

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 21:17

_O- Heerlijk dit. Ik heb korter gespeeld en ben ook gestopt omdat mijn vingers pijn bleven doen.
Maar het blijft een fantastisch instrument.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-24 21:23

Ja verdraaid pijnlijk. Het instrument zelf vind ik inderdaad sierlijk. En de muziek die sommige mensen eruit kunnen krijgen, is meer dan geweldig. Dat zijn ware kunstenaars die echt doorzettingsvermogen gehad moeten hebben!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 21:29

Er zijn toch van die metalen plaatjes om geluid mee te maken? Je hoeft toch niet direct met je vingers aan de snaren te zitten?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-24 21:36

tamary schreef:
Er zijn toch van die metalen plaatjes om geluid mee te maken? Je hoeft toch niet direct met je vingers aan de snaren te zitten?

Grinnik, dat heten plectrums. Die kun je gebruiken om te tokkelen.

Maar het gaat niet om de tokkelhand maar om de hand waarmee je de grepen op de hals maakt. Er zijn middeltjes die je op je vingertoppen kunt doen, om je vingertoppen te harden en dus de pijn te verminderen, maar dat werkt niet fijn op de snaren, vond ik.

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 13:30

Ik heb weer genoten van jullie filmpjes. Leuk hoe jullie ons op de hoogte houden van jullie avonturen.
Ik wens jullie beiden en jullie beestenboel een gelukkig en vooral gezond 2025.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-24 13:34

Hi Fleuribelle, dank je! Jij ook een fijn en inderdaad gezond 2025!

Voor iedereen ook natuurlijk.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-25 14:53

https://youtu.be/Y8HiMbsI0iI

Weer een filmpje van bij ons. Met typische Franse dingen zoals jachthonden (veel onrust bij de paardjes), voorbereiden op stroomuitval (kun je in NL bijna niet meer voorstellen) en bizar warme temperaturen met eind dec nog buiten eten en gisteren nog bijna 17 graden hier terwijl de rest van Frankrijk onder nul zit met hevige sneeuwval. Van die dingen ...

manja39

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 15:57

Leuk weer om te kijken. Dat wordt nog een fikse klus dat dak!
Erwin's knie weer helemaal genezen?