Dat weet ik wel zeker , maar ik wil er in het najaar / winter ook af en toe op kunnen zitten (veel te koud om te koetsen ), en met mijn grote lijf en lange bovenlichaam, vrees ik dat ik het gevoel krijg op een evenwichtsbalkje te balanceren. Dat heeft het verleden iig wel uitgewezen. Maar goed, ik zeg geen nee, ik zeg alleen dat ik vooralsnog mijn vizier even op andere types richt. Leuk is ze wel.
Ik heb mijn eerdere zoekpunten-post even aangepast. O.a. dat ik voorlopig in de onderste helft van NL wil kijken als daar genoeg aangeboden wordt. Ik woon in Limburg en ivm onregelmatig varende man en redelijk jonge kinderen (die écht niet mee willen ) kan ik niet makkelijk afspreken voor bezichtigingen in het noorden.
Evelijn: ik snap wat je bedoelt dat ik wel zit te kijken naar dit type. Ik zeg dan ook nergens direct nee tegen, tenzij het teveel buiten mijn wensen ligt of ik niet zo gauw een wow voel.
De Sandreo staat idd op mijn lijstje en heb ik een filmpje van gekregen. Weet alleen niet tot in hoeverre Sandreo's heethoofden zijn. De tweede en derde link ga ik eens bekijken.
Die laatste link is wel ver weg voor je Snap dat je het eerst beetje in de omgeving wil kijken.
Gem
Geplaatst: 15-01-13 12:57
Even openbaar, omdat ik anders dezelfde vraag per pb steeds opnieuw krijg: waarom ik een kleintje zoek met mijn lange lijf als ik er dan toch af en toe op wil zitten.
1. Mama wordt een dagje ouder en wil niet via een stoel op het paard moeten klimmen (stel dat ik tijdens een bosritje mijn zweepje of telefoon verlies ) . Daarnaast heb ik niet meer de ambitie voor wedstrijden onder de man. 2. Mijn tuig en marathonwagentje zijn cobmaat. Wagentje kan ik dan zeker hergebruiken (staat wel te koop, maar die haal ik voorlopig maar even van de Markt af). Tuig stond voor mijn grote D-pony op zijn allerkleinst, dus hoop ik bij een niet al te lang paard te kunnen hergebruiken 3. Voor de SGMW vind ik paarden tussen de 1.60 en 1.65 het meest geschikt qua wendbaarheid tussen de hindernissen.
Ik ben bezig met een eigen weiland van 3392 m2 waar een paard op komt de staan samen met mijn ezelruin van 8 jaar. Ik weet dat heel veel mensen denken dat paarden en ezels niet bij elkaar kunnen staan, vanwege longwormen bij de ezel waar paarden aan kunnen overlijden. Echter ik weet uit ervaring dat als de ezel goed ontwormd wordt dit geen probleem is. Mijn ezel staat nu ook al een tijdje bij een fallabella en dit gaat gewoon goed. Ook weet ik veel boerderijen waar ze samen gehouden worden. Ik zeg dit maar even alvast om rellen te voorkomen??
Ik ben dus al bij 2 pony's wezen kijken, een 9 jarige haflinger ruin en een 12 jarige tinker merrie, allebei 1.43 en geschikt voor beginners, want ik heb nog niet zoveel ervaring. Met de tinker voelde ik al echt wel een klik, ik ben er helemaal weg van, ik heb er ook een proefritje op gemaakt (alleen in stap) en dit voelde goed. Donderdagochtend gaan we weer kijken en nog een proefritje maken.
Omdat dit de eerste keer is dat wij een paard gaan kopen en we hier helemaal geen ervaring mee hebben, vroegen wij ons af wat we allemaal moeten/kunnen vragen? Wij kennen eigenlijk niemand die er verstand van heeft en we mee zouden kunnen vragen... Ze is trailermak, verkeersmak, geen stalgebreken en geen exceem. Ze is een stevig gebouwde tinker van 1.43 en ik ben 1.72, ben ik dan te groot? Ik heb wel een foto dat ik erop zit maar dat was voor de beugelriemen wat gaatjes langer gingen, dus die zijn op de foto veels te kort.
We willen haar sowieso nog klinisch laten keuren, zijn er nog andere dingen waar we rekening mee moeten houden?
Ik zou dr ook wat meer uitproberen dan alleen in stap. Ga met dr doen wat je straks thuis ook wilt gaan doen, tip is ook om iemand mee te nemen die er verstand van heeft, instructrice oid.
Het probleem is dus, ik zit nu niet op paardrijles. Als ze straks op het weiland staat ga ik sowieso paardrijlessen nemen. Ik werk nu op een zorgboerderij waar ik afentoe paard rijd, en dan ook lessen krijg, dus ik weet de basis wel. Ik wil vooral met haar buitenritten gaan maken, geen dressuurproeven gaan rijden ofzo.
Idd wat Marus ook zegt, alle gangen uitproberen, en idd ook buitenuit.
@Marus: Pff zag de prijzen voor beleren nu voorbij komen, zal op zich nog meevallen, maar is wel omhoog gegaan sinds dat mijn merrie er stond! Toen was t nog maar 400 euro! (maar een goeie beleerder is goud waard!) Een vriendin van me liet gister toevallig ook die foto van jou paardje zien, hoezo toevallig haha!
Marus
Geplaatst: 15-01-13 14:06
haha Ohh dan ben jij vast de vriendin van mijn zus haar vriendin
Ik heb vandaag de knoop doorgehakt, en de beslissing genomen om der terug te brengen! Ik durf het niet aan, ik vind het teveel risico! Zoektocht gaat dus gewoon weer verder! Naar een braaf paard of een brave pony!
@Knetterhard: goed dat je naar je gevoel luisterd. Wat zoek je ook alweer precies?
Sarcasm
Geplaatst: 15-01-13 14:18
Hoi allemaal, ik ben Emily en ben ook opzoek naar een nieuw paard. Heb mijn oude paard verkocht en wou eigenlijk geen nieuwe meer kopen, maar dit was toch moeilijker als ik dacht.
Mooie paarden komen hier voorbij, vind de paarden bij Bk-Horses mooi. Weet iemand in wat voor prijsklasse ze ongeveer vallen?
Ik ga vrijdag kijken bij DWH-stables in Obdam http://www.dwhstables.com het is dan wel 1,5 uur rijden maar ze hebben er naar mijn zin een hoop mooie beesten staan! Iemand hier ervaring mee?
loriene
Geplaatst: 15-01-13 14:18
Hier weer een voorbeeld van mensen die te veel geld hebben en ala minuut een Z pony willen hebben.
Had gisteravond nog even contact met de DA die onze pony heeft gekeurd,snapte het rapport niet van de foto`s. Heb direct maar een afspraak gemaakt voor de klinische keuring. Ik vanmorgen de kopers opgebeld,hadden ze al weer bij een andere pony gekeken en nog een afspraak staan. Ze zouden nog even overleggen hoe nu verder. Hier ook even overlegd en heb hun netjes een bericht gestuurd dat we afzien van de verkoop. Afspraak met de kopers was dat ze de 3 weken zouden wachten tot de klinische keuring,de pony was al verkocht. Had geen zin in zaken te doen met zulk soort mensen. Heb gelukkig het smsje van duitsers nog bewaard,dus zal in mijn gebrekkig duits hun maar een bericht sturen.