Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tienus63 schreef:Wolvencommissie Gelderland organiseert 26 september as bijeenkomst voor haar inwoners in Ermelo.
Bron Ermelo’s weekblad
https://www.ermelosweekblad.nl/lokaal/o ... -in-ermelo
Citaat:Putten Gelderland
06-09-2024
15.30 uur.
Rond 15.30 uur een wolf gezien op de Arnhemse Karweg in Putten.
Derde zichtmelding wolf binnen 2 weken. Afgelopen 2 weken door stalgenoten op Voorthuizerweg en Boegschoterweg / Poolseweg Putten.
Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889
#geenwolf
thequeensmum schreef:Kennis van mij overweegt serieus een luchtdrukpistool met rubber kogels aan te schaffen. Wist niet dat dat zomaar besteld kan worden in Nederland. Ik snap het ergens wel.
Ik begin me steeds ongemakkelijker te voelen. Woon op kleine afstand waar meerdere malen wolf gesignaleerd is, woon aan de rand van het dorp naast een groot park met slechte verlichting. Het zal wel niet, maar je weet maar nooit. Staan ook wat geiten en schaapjes
Nyaleti schreef:En een klappertjes pistool? Die wij vroeger allemaal als speelgoed hadden, met van die fel oranje balletjes?
Daar zal vast een "betere" versie van bestaan tegenwoordig maar zoals ik het me herinner, maken die best een geluid als je ze schiet?
(Puur voor het geluid dan hè, niet om de wolf af te schrikken met die balletjes zelf)
Citaat:Putten Gelderland
07-09-2024
00.30 uur
Vannacht rond 00.30 uur, wolf gezien op kruising oude nijkerkerweg/ roosendaalseweg in Putten ten hoogte van DTS. Liep richting het huinerkerkpad.
Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889
#geenwolf
Popstra schreef:Trieneke schreef:En dan de bruine beer want die past ook in Nederland volgens de experts.
Dat gaat nu ook al zo lekker in de andere minder dichtbevolkte EU landen.
Ja en dan mensen die gaan roepen ze hier eerder waren dan wij...
Citaat:Vierhouten Gelderland
07-09-2024
09.05 uur
Tijdens uitlaten van de hond 1 wolf gezien. Die stond te kijken naar de schapen op heide.
#geenwolf
Citaat:Heelweg Gelderland
06-09-2024
23.00 uur
Gisteravond laat, zeer waarschijnlijk wolf op het erf gehad op de landstraat, na eerdere melding vanuit de buurt hadden we de dieren al opgehokt.
#geenwolf
tienus63 schreef:Daar heeft een wolf te veel haar voor en je moet goed contact met beide pennetjes op het dier hebben.
Of zijn die veedrijf stokken met een knopje?
Ik ken alleen maar die hand dingen.