Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 23:43

opisop_shop schreef:
Wat zou een "gezonde" reden kunnen zijn van hijgen, ik bedoel dan moet je hem wel compleet over de kop rijden toch? Oftewel daar zou ik niet aan beginnen.

Bedankt, ook de rest bedankt. Daar ben ikzelf ook bang voor. Een paard kopen is echt wel een ding geworden en ik wil niet negatief bevooroordeeld zijn.

Getup

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 23:51

De irritatiefactor hier komt grotendeels door jouw getwijfel en niet weten wat je nu met een toekomstige pony wilt....

Als je blijkbaar wel ineens wilt fokken, moet je echt naar iets heel anders zoeken dan naar een hijgende recreatiepony met 26% inteelt.

Dat "hijgen" kun je tijdens een aankoopkeuring trouwens laten onderzoeken. Kan me goed voorstellen, dat dat een reden is, deze niet als rijpony te kopen.

Mensen willen je heus wel helpen en tips geven, maar dat is nogal lastig zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 23:56

Getup schreef:
De irritatiefactor hier komt grotendeels door jouw getwijfel en niet weten wat je nu met een toekomstige pony wilt....

Als je blijkbaar wel ineens wilt fokken, moet je echt naar iets heel anders zoeken dan naar een hijgende recreatiepony met 26% inteelt.

Dat "hijgen" kun je tijdens een aankoopkeuring trouwens laten onderzoeken. Kan me goed voorstellen, dat dat een reden is, deze niet als rijpony te kopen.

Mensen willen je heus wel helpen en tips geven, maar dat is nogal lastig zo.

Wat is er volgens jou niet duidelijk aan mijn verhaal? Vertel?

Waarom zou je op voorhand al geen hijgende pony kopen. Voor mij was dit iets wat ik wilde laten onderzoeken omdat dit goed kan.

En daarbij: erger je, je dan reageer je toch privé. Dat is leuker voor het topic. Met zijn meerdere 1 iemand zijn woorden steeds op de weegschaal leggen is een beetje sneu..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-03-22 00:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 00:00

Bielsje schreef:
Ik heb de fout gemaakt naar een tip van de verkoper te luisteren voor een keuringsarts... Nooit weer

Fouten maken doet iedereen, je hebt ervan geleerd toch? :)

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 00:03

Oké dus jullie raden toch aan, om een andere keuringsarts te doen.
Morgen dus maar gelijk een belletje naar paardenkliniek in Heerde doen, of zij zsm tijd hebben.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 00:04

Ik zou dat zelf wel doen idd :j een onafhankelijke arts is beter meestal :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 00:07

myk_en_shant schreef:
Oké dus jullie raden toch aan, om een andere keuringsarts te doen.
Morgen dus maar gelijk een belletje naar paardenkliniek in Heerde doen, of zij zsm tijd hebben.

Ja lijkt mij idd beter.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 00:09

Mijn paard hijgde ook toen ik hem kocht. Kwam er bij de keuring uit. Hij stond wel al half jaar stil dus dierenarts weet het aan conditie.

Twee maanden nadat hij bij mij was echter nog steeds en ben ik naar de kliniek gegaan voor een brochosxopie. Daar kwam copd uit. Uiteindelijk is het goed gegaan/gekomen, ik heb stalklimaat aangepast en 2x per jaar sputolysin als hij het zwaar had, maar wat ik wil zeggen, een paard hoort niet te hijgen/pompen etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 00:11

Dankjewel, ik zal copd even Googlen.
Fijn dat het bij je paard goed gekomen is.

Edit: correctie zie dat dit ook dampigheid is.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 00:21

Avalanche schreef:
Bielsje schreef:
Ik heb de fout gemaakt naar een tip van de verkoper te luisteren voor een keuringsarts... Nooit weer

Fouten maken doet iedereen, je hebt ervan geleerd toch? :)

Zeer zeker! Het is gelukkig een schat van een paard maar ruimschoots goedgekeurd als sportpaard terwijl ik nooit de ring in zal kunnen is wel zuur :')

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 03:01

Evamarie schreef:
Wanneer heb jij nuttige invulling gevonden v je leven meis? Kom op houdt 't topic positief of ga weg.

:+ :x gaat op handen zitten

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 07:46

Ik ga de foei functie eens testen, hoop, dat er niet te veel gequote wordt.

Jammer...

Nogmaals: keuren, keuren,keuren. En dan nog kun je niet alles te weten komen over een paard.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 08:51

StalNollie schreef:
Evamarie schreef:
Wanneer heb jij nuttige invulling gevonden v je leven meis? Kom op houdt 't topic positief of ga weg.

:+ :x gaat op handen zitten

Ik ook.

Tijd voor de foei-functie,

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 09:46

Evamarie, je hebt duidelijk geen goed gevoel bij de inteelt, dus dan zou ik gewoon verder kijken. Zeker als er andere twijfelpunten zijn (op voorhand). Zoek eerst naar een pony/paard waarvan je denkt 'Dit is hem!'. Is je budget zo'n 10.000 euro? Dan moet daar toch iets normaals voor te vinden zijn...

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 09:52

Getup schreef:
Ik ga de foei functie eens testen, hoop, dat er niet te veel gequote wordt.

Jammer...

Nogmaals: keuren, keuren,keuren. En dan nog kun je niet alles te weten komen over een paard.

:=

Ik zal mijn best doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 10:12

_Lorette_ schreef:
Evamarie, je hebt duidelijk geen goed gevoel bij de inteelt, dus dan zou ik gewoon verder kijken. Zeker als er andere twijfelpunten zijn (op voorhand). Zoek eerst naar een pony/paard waarvan je denkt 'Dit is hem!'. Is je budget zo'n 10.000 euro? Dan moet daar toch iets normaals voor te vinden zijn...

Dankjewel, ik ben er denk ik wel over uit.
Ja budget is inmiddels wel verhoogt.
Nu zie ik dat het paspoort vol met dezelfde namen staat. Een vriendin heeft dit allemaal aangestreept. Vanmiddag weet ik meer.

Ik zal het laten weten voor de mensen die het ook leuk vinden om te weten wat het advies is van de artsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 10:13

Bielsje schreef:
Bielsje schreef:

Zeer zeker! Het is gelukkig een schat van een paard maar ruimschoots goedgekeurd als sportpaard terwijl ik nooit de ring in zal kunnen is wel zuur :')

Ja echt balen. Geen heel ernstige dingen hoop ik?

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 11:19

Evamarie schreef:
Bielsje schreef:

Ja echt balen. Geen heel ernstige dingen hoop ik?

Wat is ernstig... Het is een enorm blij paard en ik kan hem zeker pijnvrij houden, dat kost alleen veel werk en 24/7 het land op zal er nooit inzitten. Dus hou je aan dat een paard natuurlijk gehouden moet kunnen worden dan is het ernstig maar met veel management valt het erg mee.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 11:54

Ik ben heel blij met mijn foei functie. Hoef ook niet te reageren en kan mooi doorscrollen.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 13:13

Duimen jullie mee, morgen om 2 uur de keuring in Heerde.
Uiteraard laat ik morgen mijn nieuwe aanwinst zien na de goedkeuring.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 13:15

Hier eens een positief berichtje, althans dat hoop ik...Vanmiddag keuring van mijn hopelijk toekomstige paard...Heeel spannend!

Mykenshant ik duim mee hoor!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 13:17

myk_en_shant schreef:
Duimen jullie mee, morgen om 2 uur de keuring in Heerde.
Uiteraard laat ik morgen mijn nieuwe aanwinst zien na de goedkeuring.

Ik duim mee

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 13:19

Voor beide duim ik mee +:)+

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 13:32

Succes beide. Altijd toch wel spannend. Hier word er morgen ook 1 gekeurd voordat hij in verkoop komt.

Onlangs dat hij bij mijn is geboren en dus al 4 jaar van ons blijft dit spannend.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 13:46

StalNollie schreef:
Succes beide. Altijd toch wel spannend. Hier word er morgen ook 1 gekeurd voordat hij in verkoop komt.

Onlangs dat hij bij mijn is geboren en dus al 4 jaar van ons blijft dit spannend.

Heel veel succes! Dat lijkt me misschien nog spannender om te keuren. Zeker als het je eigen fok is. Wel goed dat je zelf al een keuring doet voor de verkoop, dan is het ook niet zo spannend als je het niet zou doen en de koper dan en je niet weet of er iets uit kan komen.