Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
pillow schreef:Ik vindt het zo'n rare redenering om je paard te verkopen of zelfs te euthaniseren, omdat er wolven rond lopen die je dier kunnen aanvallen. Moet dan iedereen die binnen 50 km rond een roedel woont dan alles maar weg doen?
Als je hier rond het DFW rondkijkt hoe enorm veel paarden en pony's er lopen en je zet dat af tegen hoeveel aangevallen zijn is dat ms 1 %. Moet je daarom je dieren dan verkopen of inslapen? Dan weet je zeker dat je ze kwijt bent, het is maar wat je wilt. Als ik na de aanval bij de buren mijn schapen uit angst had weggedaan was ik nu al 2 jaar zonder mijn geliefde schapen geweest, terwijl er tot nu geen aanval binnen een kilometer weer is geweest.
En dan de redenering, als ik moet kiezen tussen inslapen of laten verscheuren, slaat helemaal nergens op. Als ik weet dat de wolven morgen komen om mijn pony te verscheuren laat ik haar vandaag inslapen. Maar zo is de praktijk niet.
Mijn lijdt het meest aan het lijden dat men vreest.
En voor de duidelijkheid ik onderken het probleem echt niet en vindt het evengoed vreselijk en spannend, maar laat mijn plezier in paard en schapen er niet door afpakken.
Kaja schreef:Je kunt ook gewoon lezen wat er staat Pillow. Dit noemen ze nou een discussie aanwakkeren, wat kant noch wal raakt. Niet iedereen heeft jouw manier van denken en toch staan we er aan het einde van het verhaal allemaal hetzelfde in. Je moet wel blijven lezen wat er staat. Ik heb die keuze namelijk, in goed overleg met een zeer goede dierenarts, wel gemaakt. En het raakt mij dat je dat dus afdoet met het gezegd ‘men lijdt het meest, voor het lijden dat men vreest’. Nee, ik heb een weloverwogen hartverscheurende beslissing gemaakt voor de bejaarde pony van mijn kinderen. Mijn paarden kan ik veilig stellen, de pony niet. Op basis van talloze redeneringen welke zich wel duizenden keren in mijn gedachte hebben afgespeeld. En nu kon ik haar én mijn kinderen een waardig afscheid geven, zonder exorbitant lijden. En nee, daarbij denk ik niet dat ik nu al twee jaar zonder mijn geliefde pony verder moet, omdat ik uit angst voor mijn eigen lijden die beslissing heb gemaakt.
Onali schreef:Als mijn stalbaas ook niks aan de omheining wilt doen zal ik ook mezelf achter mn oren moeten krabben.
Ze kunnen niet opgesloten worden, we hebben geen stallen en de schuilstal afsluiten kan niet.
SunnyHorse schreef:Alsof het niks is, weer 13 schapen erbij. Doldersum.
“Hopelijk” weer achter een goed gekeurd raster. Hoe erg ik het ook vindt, maar wanneer het binnen een goed gekeurd raster is, wordt er bewijs opgebouwd dat preventie maatregelen voldoende zijn getroffen en er sprake is van een probleem wolf.
Volgens mij is dat ook oa de inzet van Drenthe en zoveel mogelijk rasters plaatsten. Zo voldoe je aan je inspanningsplicht. Werkt het, dan is het mooi. Werkt het niet, dan is er sprake van “dossier opbouw”.
Wintu schreef:https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/158542 ... beschermen
Ik zit het ook eens op rtv drenthe te bekijken en een zin in dit artikel valt me op:
Het Europees Parlement drong vorig najaar al aan op meer mogelijkheden om de opkomst van de wolf te beteugelen. Maar de commissie reageerde toen nog afwerend. SGP-Europarlementariër Bert-Jan Ruissen is blij met de ommezwaai, want "het is de hoogste tijd dat de beschermde status van de wolf aangepast wordt. Dit moet ook een signaal zijn aan de Nederlandse overheid, die zelf nog strengere regels erbovenop heeft gezet".
Welke extra regels heeft Nederland er nog bovenop gezet dan, weet iemand dat?