Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 14:23

Zichtmelding vanochtend Epe
Citaat:
Epe Gelderland
06-09-2024
07.30 uur

Wolf nabij vakantiewoning aan de Dellenweg 86 in Epe. Wolf kwam uit de bosrand, stak de heide over naar de Dellenweg, ter hoogte van de kruising met de Koekenbergweg (fietspad)

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

#geenwolf

Still uit filmpje bron bijgevoegd. Let op de schutkleur! Amper zichtbaar tussen de heidestruiken.
Afbeelding
Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/UYD4TH ... tid=WC7FNe

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 14:27

Jeeze vanochtend ook een zichtmelding op de Zuiderheide van 2 wolven met 5 welpen, dat is geen goed nieuws want dan zijn ze dus wel gevestigd... Ugh

Citaat:
Laren Noord Holland
06-09-2024
Tussen 11.30 en 12.30 uur

Vanochtend zijn 2 wolven met 5 welpen gezien op de zuiderheide.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

#geenwolf

Afbeelding

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-24 14:31

Haha, laat ze lekker settelen in Noord Holland!
Nu nog de Biesbosch en elke provincie kan meegenieten.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 14:37

Tienus je bent echt een held! Denk niet dat je het bokt-bloemetje krijgt als we je nomineren, maar jij bent voor mij echt 1000 digitale bokt-bloemetjes waard hoor!

Ik schrik wel even van je samenvatting, de topictitels laten 'mooi' de escalatie zien in een paar jaar tijd. Ik vind het werkelijk verschrikkelijk... Ik ben echt stiekem zo blij dat ik geen paarden meet heb, en in het centrum van het durp woon, en ik leef intens mee met iedereen die dagelijks in deze oliebol zit. Lijkt me verschrikkelijk, en respect voor jullie allemaal! :knuffel: Ergens kriebelt het bij mij nog wel, maar ik wil/durf op deze manier geen paard meer te houden.

Ik werd in mijn vriendengroep steeds een beetje beschuldigd van het Roodkapje syndroom, mensen deden er lacherig over dat ik zei dat ik niet meer naar Wateren durfde met oud en nieuw, maar zo langzamerhand valt bij hen het kwartje ook. Moet dan echt op mijn tong bijten om niet heel de tijd "I told you so!" te gaan lopen roepen.
In onze vriendengroep van 11 woont het gros in de randstad, en die komen domweg niet met het nieuws in aanraking daar, ofzo. Of alleen met de landelijke media die nog heel hard oeh en aah roepen. Ondertussen begint het ze te dagen (helaas helaas).

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 14:45

Haarbal schreef:
Tienus je bent echt een held! Denk niet dat je het bokt-bloemetje krijgt als we je nomineren, maar jij bent voor mij echt 1000 digitale bokt-bloemetjes waard hoor!

Ik schrik wel even van je samenvatting, de topictitels laten 'mooi' de escalatie zien in een paar jaar tijd. Ik vind het werkelijk verschrikkelijk... Ik ben echt stiekem zo blij dat ik geen paarden meet heb, en in het centrum van het durp woon, en ik leef intens mee met iedereen die dagelijks in deze oliebol zit. Lijkt me verschrikkelijk, en respect voor jullie allemaal! :knuffel: Ergens kriebelt het bij mij nog wel, maar ik wil/durf op deze manier geen paard meer te houden.

Ik werd in mijn vriendengroep steeds een beetje beschuldigd van het Roodkapje syndroom, mensen deden er lacherig over dat ik zei dat ik niet meer naar Wateren durfde met oud en nieuw, maar zo langzamerhand valt bij hen het kwartje ook. Moet dan echt op mijn tong bijten om niet heel de tijd "I told you so!" te gaan lopen roepen.
In onze vriendengroep van 11 woont het gros in de randstad, en die komen domweg niet met het nieuws in aanraking daar, ofzo. Of alleen met de landelijke media die nog heel hard oeh en aah roepen. Ondertussen begint het ze te dagen (helaas helaas).

Je kan nog prima naar Wateren hoor :D

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 14:49

Onali schreef:
Haha, laat ze lekker settelen in Noord Holland!
Nu nog de Biesbosch en elke provincie kan meegenieten.

Hahaha ja prima, dat is helemaal oke maar ik baal wel dat ze op mijn wandelplekjes lopen!! Maar aan de andere kant, het is het lot van velen dus het zij zo.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 14:50

Bielsje schreef:
Jessix schreef:
Wat gaat er dan gebeuren als je dat 0900-nummer belt en de wolf is al op 30 meter afstand? Komt er dan een boswachter uit de bosjes rennen om je de wolf te helpen??

Ik denk dat het zoiets moet zijn... Dat er politie komt om er zeker van te zijn dat je de wolf niet zonder reden probeert te verjagen :+

Sorry, sarcasme uit :Y)

Dat denk ik ook, ja. De politie komt om de wolf veilig te stellen. :D

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 14:56

Wintu schreef:
Je kan nog prima naar Wateren hoor :D

Nouja, de issue is een beetje dat ik dan s'nachts om half 2 in het stikdonker mijn hondje van 11 kilo moet uitlaten. Alleen, omdat de rest een borrel te veel op heeft en smelt in de regen. Dat zag ik niet zo zitten. Dus nu is het Ameland geworden sinds vorig jaar, hahaha. Kans dat ik daar in mijn uppie in het donker een wolf tegenkom is ietsje kleiner.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 15:00

zag net op fb dat er een zichtmelding in Blaricum is.. dat gaat de goede kant op.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 15:01

Dank je wel haarbal, niet nodig hoor om me te nomineren.
Enige reden die ik heb om het te doen is dat ik vind dat een wolf niet in west Europa hoort en ik me mateloos irriteer aan de media en de minderheid die het allemaal wel los vindt lopen.

Iemand die in 1 zin mij kan overtuigen dat een wolf geen gevaar oplevert voor mensen en dieren en Nederland én dan ook nog een meerwaarde heeft in het drukke Nederland, dan stap ik subiet over naar team wolf in Nederland.

Het klopt allemaal voor geen meter; dieren van SBB, natuurmonumenten, free nature tellen niet mee bij de tellingen van de slachtoffers.

Dat is trouwens wel handig als zo’n boswachter gegrepen wordt, telt hij/zij ook niet mee.
Drukt de cijfers weer.

Enfin, kuddes runderen, schapen worden maar losgelaten rond de wolven gebieden door natuurbeheerders.
Is dat doelbewust wolvenvoer? In de hoop dat landbouwhuisdieren met rust gelaten worden?
Is er te weinig wild?
Ik denk persoonlijk dat een wolf een zeer intelligent dier is en geen energie gaat verspillen aan reeën, herten en zwijnen die hard kunnen lopen en of gevaar voor de wolf opleveren.
Die gaat ook liever naar de buurtsuper.
Schaap is niet snel en heeft lekker wol om in vast te bijten.
Zieke of afkalvende vreet je toch lekker vanaf de vulva aan. Bijt de strekpees door en ze kan niet meer ontsnappen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 15:04

Trieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 15:05

juval schreef:
zag net op fb dat er een zichtmelding in Blaricum is.. dat gaat de goede kant op.

Nu maar hopen dat die wat BN'ers en bijbehorende hondjes de stuipen op het lijf jaagt.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 15:13

Steeds meer talkshows van de presentatoren en gasten die wolf helemaal te gek vinden, worden tegenwoordig in Amsterdam opgenomen ;)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 15:14

Goh, Laren en blaricum.. die heide is een postzegel natuur in de randstad. Dat er bij Laren zelfs pups lopen., die worden mens-tam geboren op deze manier.

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 15:52

Hannanas schreef:
Goh, Laren en blaricum.. die heide is een postzegel natuur in de randstad. Dat er bij Laren zelfs pups lopen., die worden mens-tam geboren op deze manier.

Ja dat verbaast mij ook, zijn allemaal kleine stukken natuur. Weliswaar verbonden maar voor een wolf die makkelijk tientallen kilometers op een dag aflegt zijn het inderdaad postzegels.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 15:54

Daaruit blijkt maar dat de wolf zich niet zozeer richt op bos en hei, maar waar genoeg te snacken valt.

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 16:01

Dat is helemaal waar, hoewel ik niet veel meldingen hoor van aangevallen wild in het gooi. Maar misschien gaat het dan om grazende dieren van SBB die dus blijkbaar niet gemeld worden..

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 16:20

Wild en dieren van begrazingsprojecten worden inderdaad niet gemeld.
Tenzij een burger toevallig iets vindt. Dat kan een kadaver van wild zijn of dat die toevallig een aangevreten of dood dier in zo’n begrazingsproject ziet liggen.

Voor wie er oog voor heeft, zal het opvallen dat er weinig tot geen jonge dieren tussen de kuddes lopen. Als er tenminste geslachtsrijpe vrouwelijke tussen dieren lopen.
Schaap en geit kunnen op 1 jarige leeftijd een lam krijgen.
Runderen zijn meestal 2-3 jaar oud als hun eerste kalf wordt geboren.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 17:23

Reekalveren zie je haast nergens meer hier. Op de Veluwe zijn gebieden met 0 herten kalveren -O-

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 17:27

SusanH schreef:
Reekalveren zie je haast nergens meer hier. Op de Veluwe zijn gebieden met 0 herten kalveren -O-

Ja dat vind ik zo triest....
Gewoon niks....dit geeft toch issues zou je denken.

En inderdaad Tienus....ik denk ook dat de wolf liever naar de makkelijke prooien (lees jonge dieren of vee) gaat. Met andere woorden naar de buurt super.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 18:07

Hier zag ik van het voorjaar gelukkig nog gewoon reekalveren. Maar goed, hier staat ook meer dan voldoende vee in de natuur.....
De meeste kalveren schelen nu ook niet zoveel meer met hun moeder en lopen er misschien ook even niet bij vanwege de bronst in augustus. Dus in hoeverre kalveren momenteel ook opvallen...

Hier begint de bronst van onze bok vroeg dit jaar, normaliter begint hij half oktober, maar momenteel moppert ie al... we hebben ook nog wel eens wilde damherten rondom het hek lopen met de bronst... hopelijk zonder wolf in de kielzog..

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 18:14

journee schreef:
Nou, die wolf was echter mooi in overtreding. Die liep midden in de nacht onaangekondigd op de openbare weg zonder licht aan! Dan kunnen dit soort dingen helaas gebeuren. Heel sneu voor zowel de bestuurder als de wolf.

Echt onbegrijpelijk dat men die wolf niet heeft uitgelegd dat het niet de bedoeling is dat een wolf het natuurgebied verlaat en dat het niet is toegestaan om je 'snachts zonder verlichting op de openbare weg te bevinden. :n

Ze kunnen straks de borden "Pas op" overstekend wild, vervangen voor "Pas op" overstekende wolven!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 21:40

Dan wordt het ineens heel druk op dat stukje weg, denk ik

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 21:43

Citaat:
Wolf op Veluwe verpest kamp van school in Amersfoort: streep door uitje naar Harderwijk
School voor praktijkonderwijs De Baander in Amersfoort annuleert een schoolkamp voor de eerste- en tweedejaars leerlingen vanwege de aanwezigheid van wolven in het kampeergebied. De school zou maandag met zo’n 75 leerlingen vertrekken naar de bossen bij Harderwijk. Daar werd een week geleden hondje Bruno zo ernstig toegetakeld door een wolf dat het inmiddels overleden is.

Bron geen wolf in cultuurlandschap/de stentor
https://www.facebook.com/share/p/mqByLH ... tid=WC7FNe

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 22:20

Citaat:
6 september 2024/Noord Holland
Artikel Gooi en Eemlander, dank je wel Y voor het doorgeven
Twee wolven gespot bij Goyergracht-Noord: ‘Hopelijk waren ze op doorreis en hadden ze het niet op mijn paarden gemunt’

Blaricum Langs de eeuwenoude landweg Goyergracht-Noord, op de grens van Blaricum en Eemnes, zijn twee wolven gespot.
Het territorium van de wolf in het Gooi lijkt zich steeds verder uit te breiden. Dit keer werden twee beesten gespot in een weiland bij de Goyergracht-Noord, nabij de grens van Blaricum en Eemnes.

Rob Stekelenburg heeft langs de landweg een paardenpension. Zoals te doen gebruikelijk maakte hij donderdagavond een controleronde langs zijn paarden. ,,Toen ik langs het weiland liep zag ik daar in het duister twee wolven. Daar was geen twijfel over mogelijk. Ze bleven rustig zitten toen ze mij zagen.

*knip*

Een woordvoerder van het Goois Natuurreservaat laat desgevraagd weten geen melding te hebben ontvangen van gesignaleerde wolven nabij Eemnes en Blaricum.
https://www.gooieneemlander.nl/regio/go ... 1725636128

Volledige artikel zie bron.
Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/p/xYxQox ... tid=WC7FNe