Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Wintu schreef:gillian schreef:En aan wie verkoop je ze. In deze tijd is dat dus echt heel lastig denk ik.
Meest humane is dan nog afspuiten of de slager.
Nou, dat vind ik wel erg rap een handdoek in de ring gooien.
Wintu schreef:gillian schreef:Ja tuurlijk, ik ook.
Dus waarom zou ik m dan afspuiten
gillian schreef:Wintu schreef:
Jij gaat em ook niet verkopen toch?
Gaat om dat verhaal over die ponys die verkocht gaan worden.
Op dit moment is het erg lastig, om een goed tehuis te vinden. Maar een wolfwerende omheining, stal bouwen ed is niet mogelijk. Dus wat doe je dan.
Weggeven aan iemand? Waar kun je ze kwijt?
Je wil ze niet kwijt, maar een oplossing voor het veilig houden voor de wolf is vrijwel onmogelijk anders hadden ze niet weg gemoeten. Ga je dan afwachten tot de wolf ze opvreet?
Ga je erbij zitten met een jachtgeweer?
Dat is wat ik bedoel. Natuurlijk wil je ze niet afmaken, maar verkopen of weggeven lukt niet...
Ik vind het dan humaner om ze af te maken dan op te laten vreten door een roedel wolven.
Mijn paard staat snachts binnen. Op dit moment ben ik nog niet bang dat er eerdaags een wolf hier op het erf komt.
tienus63 schreef:Dreiging / aanwezigheid van de wolf noopt soms wel dat eigenaren wel tot beslissingen overgaan die anders door medicatie etc uitgesteld worden.
In de praktijk blijkt echt dat hemelsbreed 2 km echt verschil maakt bij eigenaren.
2 km verderop is het ver van mijn show. Terwijl iemand die net bij het bos woont in de praktijk te maken heeft met de wolf.
Zerena schreef:tienus63 schreef:Dreiging / aanwezigheid van de wolf noopt soms wel dat eigenaren wel tot beslissingen overgaan die anders door medicatie etc uitgesteld worden.
In de praktijk blijkt echt dat hemelsbreed 2 km echt verschil maakt bij eigenaren.
2 km verderop is het ver van mijn show. Terwijl iemand die net bij het bos woont in de praktijk te maken heeft met de wolf.
Ik kan het helaas alleen maar beamen.
Even vooropgesteld dat we de paarden al maanden ‘s nachts binnen hebben, want ik weet heel goed dat ze die paar kilometers die we van het DFW af wonen zat kunnen lopen in een nachtje.
En toch bleef het wel een beetje een ver van mijn bed show.
Tot er dus 2 weken geleden een aanval hier direct achter was.
Wat ong 50 meter van onze stal af is, maar ook maar 50 meter van mijn bed.
En dan is het dus letterlijk niet meer een ver van je bed show.
Ondanks dat de schapen niet van ons waren, had en heb ik zo’n groot gevoel van onmacht en boosheid.
Naast de dieren die hier lopen hebben we ook 2 kleine kindjes (2 en 4) die graag heerlijk over het erf heen dwarrelen/spelen.
Verklaar me voor gek (want dat doet de wolf toch niet), maar je wil niet weten hoe vaak ik per dag het land in zit te loeren.
Of naar de paarden van de buren (die lopen wat verder achterop) zit te staren om te kijken of alles nog rustig is.
Sanet schreef:Ik ben wel heel blij dat we dit jaar geen hittegolf gehad hebben, ik had geen idee hoe dat gemoeten had! Normaal doe ik ze dan ‘s nachts buiten en overdag op stal. Maar dat durf ik nu echt niet… het was ook eigenlijk wel mijn bedoeling om de 2 enters dag en nacht buiten. Maar ik durf dat ook niet. Wij zitten aan de rand van wolven gebied. In 2 dorpen naast ons zijn wel aanvallen geweest. Dan huppelen ze ook wel een 5km verder om hier….. brrrr
Wintu schreef:gillian schreef:Tja, ik zou mijn paard liever euthanaseren dan levend aan laten vreten.
Liefst zou ik beheer van de wolf zien,maar dat is een sprookje vrees ik. Dat gaat niet gebeuren hier in het brave Nederland.
Nou als je het niet erg vind, ik zie mijn paard liever gewoon levend
Kaja schreef:Wintu schreef:
Nou als je het niet erg vind, ik zie mijn paard liever gewoon levend
Gillian ook, maar als je de vraag stelt levend op- of aangevreten of laten hemelen, dan is die vraag snel beantwoord. Triest om zo te redeneren, aangezien we allemaal ons paard(en) gezond en wel zien!
SusanH schreef:Pillow goed dat je dit deelt. Zo sta ik er ook in. Ik heb een tijd gedacht ik ga niet meer met de hond wandelen waar wolven zitten. Maar dan kan ik zoveel mooie stukken niet meer komen. Ik ben wel alerter dan voorheen maar laat het mijn plezier niet bederven. Ze willen trouwens de wolf die in mijn regio loopt vangen en zenderenideetje van Lelieveld.