[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 23:39

Tinka schreef:
Misschien kan je zelf vast scheren, desnoods in een paar sessies. Alleen een echo moet toch geen probleem zijn lijkt mij.

Wat zou dat kunnen opleveren volgens jou?
Callas is al lang kreupel, soms iets meer, soms iets minder.
Tegen een mens wordt dan vaak gezegd 'bewegen op geleide van pijn'

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 23:45

senna21 schreef:
Tinka schreef:
Misschien kan je zelf vast scheren, desnoods in een paar sessies. Alleen een echo moet toch geen probleem zijn lijkt mij.

Wat zou dat kunnen opleveren volgens jou?
Callas is al lang kreupel, soms iets meer, soms iets minder.
Tegen een mens wordt dan vaak gezegd 'bewegen op geleide van pijn'

Dat je dan weet hoe het met de band is, is het nog heel slecht dan niet meer belasten. Is het wel verbeterd misschien wel iets meer belasten.

Monique1963

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-24 00:21

Ik denk zelf dat het niet zoveel zin meer heeft haar te pesten met dierenartsen en bezoeken, de smid is al erg genoeg voor haar met dat been, hoewel ze wel de laatste keer heel erg goed was vonden we.

En ik zie haar vaak erg goed lopen, dus ik was nieuwsgierig. Al een paar maanden denk ik telkens zal ik het filmen of niet. Vandaag dan. Rechte lijn vond ik heel fijn, gezien hoe ze liep een half jaar terug nog.

Maar ze is op de cirkel nog steeds meer dan niet rad, dat is echt wel kreupel. Net als Erwin eigenlijk. Zelfde blessure alleen die van Callas was niet operable zei die d.a. toen. Ik denk dat alles te opereren is, maar ws zijn de kosten daarvan zo exorbitant hoog dat ze het niet eens voorstellen.

Het is oké, ik had ook niet meer verwacht dat ik haar ooit nog zou kunnen rijden, wel gehoopt natuurlijk, maar vanaf vandaag ga ik in ieder geval weer met haar wat dingen doen, waar van ik denk dat het kan met de voet. Dus jambette niet met dat been, want dan doet ze veel te wild en van die dingen nog meer.

Ik zet wel een cam neer, dan kan ik jullie op de hoogte houden.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 00:23

Ik denk te zien dat ze ook last heeft van haar schouder, het komt niet alleen vanuit het been. Maar ik ben momenteel best moe dus ik zal me misschien vergissen.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 01:42

Ik zou de jambette ook niet met haar goede been doen, want dan moet ze juist haar slechte been volop belasten, lijkt mij ook niet goed.
Je zou misschien wel wat wortelgym kunnen doen, dus buigen naar tussen de benen en opzij. Dan buigt ze voornamelijk haar hals, en blijft ze met beide benen op de grond. Ook buikspieren trainen door kriebelen/knijpen onder de buik/borst, zeg maar net achter het voorbeen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-24 09:46

balance schreef:
Ik denk te zien dat ze ook last heeft van haar schouder, het komt niet alleen vanuit het been. Maar ik ben momenteel best moe dus ik zal me misschien vergissen.

Dat zou goed kunnen dat je dat goed ziet. Ik merk aan mezelf dat ik spierpijn krijg op plek 2 als ik op plek 1 pijn heb en onbewust kennelijk ontlast.

Tinka schreef:
Ik zou de jambette ook niet met haar goede been doen, want dan moet ze juist haar slechte been volop belasten, lijkt mij ook niet goed.
Je zou misschien wel wat wortelgym kunnen doen, dus buigen naar tussen de benen en opzij. Dan buigt ze voornamelijk haar hals, en blijft ze met beide benen op de grond. Ook buikspieren trainen door kriebelen/knijpen onder de buik/borst, zeg maar net achter het voorbeen.

O wat een grappig woord wortelgym! Geweldig. Goede tip wat je zegt ja over gewicht op haar RV. Buigen tussen haar benen door heb ik haar ook geleerd, als ik aan de gang ga, ga ik alles weer ophalen. Pff net als met de hondentraining, het is wel erg ver weggezakt.

vopo914

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 20:20

Hoi hoi...
Ik denk dat Callas het heel fijn zou vinden om op een rustige manier weer samen wat met jou te doen
Ik kan me herinneren dat ze spelletjes best snel oppakte
Dat kan natuurlijk ook te maken hebben met de koekjes die daarbij horen :D
Maar zonder gekheid..ik denk dat je haar er gelukkig mee maakt dat ze tijd met jou alleen heeft

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-24 20:42

Hi Vopo, dank je. Het is niet zo dat ze nu geen aandacht krijgt hoor, of dat ik niets met haar doe. Dagelijks krijgen ze allemaal hun persoonlijke knuffel, dus Callas haar tneuk ;-) Prisca ook zo ongeveer en Quarbonne anywhere, en Poupette krijgt extra brokjes, want die vindt knuffelen niet leuk. Alleen als ze vastgebonden staat vindt ze het lekker. Ook dagelijks is er de routine die iedereen krijgt, even gehoorzamen met opzij en achterwaarts. Callas altijd extra commando's omdat ze die kent, dus wachten bijv. Dus aandacht krijgt ze zeker wel, maar echt spelen waarbij ze meer beweegt heb ik niet gedaan. Ik ga het weer oppakken, nu even mega-druk.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-24 00:48

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-24 12:00

Het is nu echt herfst hier. De ochtenden nog erg koud en mistig en zo rond nu elven verjaagt de zon de mist en wordt het rond de 15 graden. De paarden vinden het allemaal best, ze komen niet eens schuilen in de inloop. Er is kennelijk ook nog genoeg gras dus. Nog steeds geen prut oogjes dus iedereen is gezond. De wintervachten zijn pas in januari op het dikst, maar zeker de shetten hebben echt wel een lekkere jas aan. De grote merries nog steeds eigenlijk nauwelijks, maar ze staan niet te rillen, dus ik doe geen dekens om. Prisca's maag lijkt weer goed nu ze daar loopt, staat ook veel te eten.

Ik ben zelf nog even naar de huisarts geweest, ja de eerste urinetest van mij was wel naar hem gestuurd, maar idd alleen op bacteriën, alles goed, dus geen ontstekingen, ook rode en witte bloedlichaampjes in orde.
Dus nu gevraagd om chemisch en dat gekregen, ga ik volgende week dan doen en inleveren bij het lab. Maar hij zei, als u zich zorgen maakt, waarom doen we dan geen nierecho, dan weten we het meteen. Nou, graag natuurlijk. Dus ik doe eerst die urinetest nog een keer, dan laat ik echo's maken en daarna de bloedtest.

Erwin is gisteren voor controle naar de chirurg geweest en we hoopten dat we naar 1x pw fysio of liever nog helemaal niet meer, mochten, maar hohoho, dat gaat zomaar niet. In ieder geval nog 2x pw fysio en liever 3x! Nog 2 maanden tot de volgende check. Zucht. Het breekt zo in alles wat we willen. En Erwin vindt het zelf helemaal niet meer nodig. Maar goed. Laten we maar braaf doen wat ze zeggen.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 12:59

Goed dat de dokter meteen doorpakt.
Vervelend voor Erwin die fysiotherapie, maar het zal wel nuttig zijn toch? En wat is die paar maanden op een mensenleven.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-24 14:02

Ik neem ook aan dat die fysio nuttig is, maar hij wil veel te snel. Hij heeft wel veel pijn nu na het gemanoeuvreer gisteren van de chirurg met bewegingen die hij nog niet zelf maakt. Da's dan wel weer jammer. Hopen maar dat dat weer wegtrekt.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 14:46

Paar daagjes verplicht rustig aan doe dan maar.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-24 14:59

mweh gaat niet lukken, het is prachtig weer ineens met 18 graden, dus klussen

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-24 22:14

En weer eens een filmpje van ons gedoetje met slaappaardjes, Zozo die het heel erg goed doet, behalve dat hij sloopt als hij alleen is, 22 graden en verder met de verbouwing, kijk ze: https://youtu.be/T3EIw4ndQ_c

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 01:06

Weer een heerlijk filmpje! Mooie stappen met de honden, verbouwing en relaxte paardjes. Genieten zo'n herfst!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-24 09:29

Muga schreef:
Weer een heerlijk filmpje! Mooie stappen met de honden, verbouwing en relaxte paardjes. Genieten zo'n herfst!

Dank je, het is nog een paar dagen zo mooi weer, dat is wel erg lekker ja. Ik hoop voor iedereen op een fijn herfstzonnetje!

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 16:16

Haha, Yoda die Zozo uitdaagt om binnen te spelen _O-

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-24 19:05

Ja ontzettend grappig is dat hè, en ze blijft het doen, maar vaak reageert hij gewoon niet op haar en dan druipt ze af. Leuk dat je weer gekeken hebt!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 19:16

Fijn dat Zozo en Yoda zo goed matchen. Dat is toch afwachten.
Fijn om straks extra ruimte te hebben in huis. Maarre...zo'n zolder lijkt mij wel een beetje dunnetjes, met die balkjes. := Side note:ik heb geen verstand van bouwen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-24 19:48

senna21 schreef:
Fijn dat Zozo en Yoda zo goed matchen. Dat is toch afwachten.
Fijn om straks extra ruimte te hebben in huis. Maarre...zo'n zolder lijkt mij wel een beetje dunnetjes, met die balkjes. := Side note:ik heb geen verstand van bouwen.

Ja dat is altijd afwachten, maar ze zijn 8 poten op 1 buikje ;-)

Balken zijn goed hoor, maak je geen zorgen, gelukkig. Ze zijn de standaard dikte en hoogte en ze liggen op 50cm ipv de aangeraden 60cm, dus nog meer balken per overspanning dan normaal. En ze lijken misschien dun, maar dat komt omdat e zolder zo groot is denk ik. Wat je ziet is zowat 10 meter lang, dus een heel eind ;-) !

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-24 09:46

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-24 20:39

En we zijn naar de kraanvogeltrek wezen kijken. Indrukwekkend! Prachtig natuurreservaat, we hadden schitterend weer, mooie luchten, en erg mooie opnamen vind ik zelf. Was nog emotioneel ook, hahaha, domme ik. https://youtu.be/BOEC6alyEjs

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 21:59

Prachtig, die kraanvogels!
Hoe is het gegaan, je had toch een onderzoek gehad? Of heb je dat al verteld?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-24 00:14

Dank je. Ja het was geweldig die kraanvogels.

In januari een nierecho. We gaan het beleven.