Zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Re: Zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 23:16

DaniPlonk schreef:
KarinvdM schreef:
In principe niks. Haha!
Je komt over als iemand die enkele jaren jonger is.

Nou van jou dacht ik misschien nog wel 85.. dus beter jonger dan al hoog bejaard Clown

ROFL Ben je wel 20?!?

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 23:17

Is het hier zo belangrijk dan hoe oud je bent om voor je eigen mening uit te komen??? of gaat het hier om de ervaring met de paarden???

Ik ben daar wel erg benieuwd naar....

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 23:18

Die van mij gaat al voor de helft van dat bedrag weg! Doei!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 23:19

Ik ben het er toch nog steeds niet mee eens dat je een pony niet verkoopt als hij te klein wordt.. Je kan m wel op een weitje zetten ofzo, maar daar heeft het beestje zelf niets aan. Imo kun je hem beter verkopen aan een leuk ruitertje die goed voor hem/haar is en die nog jaaren plezier met je pony kan hebben hoor..

Maarja, dat is natuurlijk míjn mening..

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 23:20

Ik vind dat ook wel heel flauwe opmerkingen, over hoe oud iemand is. Iemand van 16 kan een betere kijk op zaken hebben dan een vastgeroest iemand van 40.

Mijn ouders hebben me opgevoed met het idee dat er belangrijkere zaken in het leven zijn dan wedstrijden en winstpunten scoren, dat het welzijn van een dier daar altijd boven moet staan. En daar ben ik blij om, dat ze me die waarden hebben meegegeven. Met als resultaat dat de pony gewoon bleef toen ik 18 werd, en ik er gewoon wat anders mee ging doen Lachen.

DaniPlonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 23:20

KarinvdM schreef:
ROFL Ben je wel 20?!?

Nee bijna 21, sjonge jonge..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 23:23

promptertje schreef:
Ik vind dat ook wel heel flauwe opmerkingen, over hoe oud iemand is. Iemand van 16 kan een betere kijk op zaken hebben dan een vastgeroest iemand van 40.

Dat kan.
Maar aan de andere kant zijn bepaalde opmerkingen van iemand van 10 begrijpelijk, terwijl een meer volwassen persoon dingen anders zegt en anders reageert.
Ik vind het dan prettig om te weten met wat voor iemand ik aan het praten ben, dan kan ik bepaald edingen beter/makkelijker plaatsen. Lachen

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 23:24

Mijn pony werd niet blij van weiland hangen en heb ik ook verkocht toen ik al een tijdje een paard had. De pony fleurde bij de nieuwe eigenaar helemaal weer op toen er weer volop wedstrijden mee gereden werd. Ipv de pony heb ik toen een paardenveulen aangeschaft zodat paard niet alleen kwam te staan.

en gelukkig doen mensen hun dieren van de hand, waar zou iedereen anders een ervaren paard vandaan moeten halen?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 23:27

Noem mij maar een Penny, maar mijn paarden blijven bij mij. Ik wil ze echt niet kwijt, voor welk bedrag dan ook.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 23:58

Relaxed schreef:
[
Jij gaat anders ook mooi mee in dat kinderachtige gezeur.. Gestoord

Wie begon er met katten over 'onervarenheid'? Lees het topic eens goed. Rolleyes
Ik laat me niet voor van alles uitmaken als ik het over mijn eigen paard heb.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 00:01

Baxter schreef:
maikeltje schreef:
Neuh, met die leeftijd is niks mis hoor......

Waarom wordt er dan zoveel keer naar gevraagd vraag ik me dan af?/????????????

ROFL Wat denk je zelf? Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 00:02

Zep schreef:
Venetia schreef:
Let op de -e Knipoog

je moet je een paard voorstellen dat meer kwaliteit dan gemiddeld heeft. Maar dat lijkt me allemaal offtopic, het is perfect nederlands, de bedoeling lijkt me duidelijk!

Huilen van het lachen
de moraal van het verhaal: ga nooit woordgrappen uithalen met een jurist ROFL

De 'jurist' had inderdaad een hele leuke woordgrap. Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 00:04

promptertje schreef:
Mijn ouders hebben me opgevoed met het idee dat er belangrijkere zaken in het leven zijn dan wedstrijden en winstpunten scoren, dat het welzijn van een dier daar altijd boven moet staan. En daar ben ik blij om, dat ze me die waarden hebben meegegeven. Met als resultaat dat de pony gewoon bleef toen ik 18 werd, en ik er gewoon wat anders mee ging doen Lachen.

Dat is iets wat ik mijn kind ook wil leren. Dat vind ik de enige juiste mentaliteit in principe. Ja

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 09:08

Zo hee, wel met pijn in m'n hart maar denk dat als ik hem voor 1 miljoen niet weg zou doen, mijn vriend het dan wel doet! haha.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 09:29

Zep schreef:
Je kind leert er ook van dat afscheid nemen er gewoon bij hoort in het leven.

ik zou er geen trauma aan over houden, maar wel een zeer gebroken hart en vertrouwen in mijn ouders..
afscheid nemen hoort erbij, dat heb ik als kind wel geleerd. honden en katten gehad die ingeslapen moesten worden, familie die overleed, daar werd ik niet van weggehouden hoor.
maar verplicht afscheid nemen van een dier wat een kinds maatje is, omdat je meer zou moeten presteren, noem ik geen afscheid leren nemen, dat noem ik ouders die pushen en een kinderhartje breken om het kind prestaties neer te laten zetten.
ík leer mijn kind liever dat je goed doordacht een dier aanschaft en hier zijn verdere leven goed voor zorgt, ook als je 'er niets meer aan hebt'
dat vind ik vele malen belangrijker dan dat ik mijn kind zou leren dat afscheid nemen er bij hoort, daar komen ze vanzelf wel achter als de tijd rijp is en het paard/ander dier aan zijn einde moet komen

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 09:33

Voor een mijoen? Dan gaat er een mooie strik om heen en mogen ze me paard zo mee nemen! Iemand die dat geld wil neer leggen is er vast ook wel goed voor!

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 09:35

Wel als er een miljoen op mijn paard wordt geboden dan denk ik niet dat ik er nog veel over te zeggen heb. Dan zeggen mijn ouders in koor akkoord.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 09:36

En weer ben ik het helemaal met je eens, Rosita. Lachen
Een kind leert in het leven echt wel wat afscheid is. Helaas sterven er altijd wel dierbare mensen en/of huisdieren of er gebeuren andere nare dingen waarmee je te maken krijgt met het thema afscheid. Zo zit het leven in elkaar.

Ik leer mijn kind liever de waarde mee dat je een dier niet zomaar aanschaft, er goed voor moet zorgen, elke dag weer. Ik zie al veel te veel kinderen (en volwassenen) die al teveel in een wegwerpmaatschappij opgegroeid zijn. Kijk bijvoorbeeld maar naar wat er over een paar weken weer gebeurt, als de vakantieperiode weer aanbreekt (dierenasiel). Verdrietig

En verder vind ik een weloverwogen verkoop om bepaalde redenen een iets ander verhaal. Maar ik zou mijn Sam nooit meer willen missen. Nee, ook niet voor een miljoen. Tong uitsteken

PrisSyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 09:51

Marcella_e schreef:
Voor een mijoen? Dan gaat er een mooie strik om heen en mogen ze me paard zo mee nemen! Iemand die dat geld wil neer leggen is er vast ook wel goed voor!

Ja helemaal mee eens !!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 10:07

_rosita_ schreef:
Zep schreef:
Je kind leert er ook van dat afscheid nemen er gewoon bij hoort in het leven.

ik zou er geen trauma aan over houden, maar wel een zeer gebroken hart en vertrouwen in mijn ouders..
afscheid nemen hoort erbij, dat heb ik als kind wel geleerd. honden en katten gehad die ingeslapen moesten worden, familie die overleed, daar werd ik niet van weggehouden hoor.
maar verplicht afscheid nemen van een dier wat een kinds maatje is, omdat je meer zou moeten presteren, noem ik geen afscheid leren nemen, dat noem ik ouders die pushen en een kinderhartje breken om het kind prestaties neer te laten zetten.
ík leer mijn kind liever dat je goed doordacht een dier aanschaft en hier zijn verdere leven goed voor zorgt, ook als je 'er niets meer aan hebt'
dat vind ik vele malen belangrijker dan dat ik mijn kind zou leren dat afscheid nemen er bij hoort, daar komen ze vanzelf wel achter als de tijd rijp is en het paard/ander dier aan zijn einde moet komen

Je leert een kind keuzes maken. Wil het kind zijn/haar sport uitoefenen en kunnen rijden, of wil het gewoon een maatje die uiteindelijk te klein wordt en waar het kind niet meer op kan rijden. Want ook dat is ok. Maar wil mijn kind verder met rijden dan zal het in moeten zien dat hij of zij niet alles kan hebben. Dus kiest het kind voor een pony om op te rijden dan zal hij/zij afscheid moeten nemen van de pony die te klein is geworden. Je kunt nu eenmaal niet alles hebben. Maar mijn kinderen zijn wel vrij in die keuze.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 10:15

promptertje schreef:

Het kan ook samengaan, bij mij staat het welzijn van een dier voorop, dat wil niet zeggen dat er geen wedstrijden gereden kunnen worden. Mijn paard en ik beleven daar samen plezier aan, we werken samen om resultaten te kunnen behalen. Winstpunten scoren lukt ook niet als je niet samenwerkt, als je geen combinatie met elkaar vormt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 10:15

Waarom zou verkopen aan een goede eigenaar niet vallen onder "goed voor je dier zorgen"?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 10:23

Dat versta ik wel onder goed voor je dier zorgen Zep. Als mijn kinderen willen rijden omdat ze de sport leuk vinden en op een gegeven moment worden ze te groot voor de pony, dan zal er een andere moeten komen als ze willen blijven rijden. Dat betekent dat de kleinere pony naar een lief nieuw baasje gaat die samen met de pony ook weer leuke dingen kan doen. Lijkt me voor de pony fijner dan dat ie moet blijven terwijl je er eigenlijk niet voldoende tijd meer in kunt stoppen vanwege de nieuwe pony. Ik denk dat je juist dan zo'n dier te kort doet en ik vind dat je juist goed bent voor je dier als je dat voor jezelf toe durft te geven. Want zo gaat het vaak in de praktijk. Je kunt wel roepen: er gaat nooit een dier weg naar een andere eigenaar, maar ondertussen staat het betreffende dier door tijdgebrek ongelukkig te wezen. Wees dan eerlijk tegenover jezelf en je dier en verkoop hem aan iemand die er wel weer de tijd in kan steken die zo'n beestje verdient.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 10:29

maikeltje schreef:
Dat versta ik wel onder goed voor je dier zorgen Zep. Als mijn kinderen willen rijden omdat ze de sport leuk vinden en op een gegeven moment worden ze te groot voor de pony, dan zal er een andere moeten komen als ze willen blijven rijden. Dat betekent dat de kleinere pony naar een lief nieuw baasje gaat die samen met de pony ook weer leuke dingen kan doen. Lijkt me voor de pony fijner dan dat ie moet blijven terwijl je er eigenlijk niet voldoende tijd meer in kunt stoppen vanwege de nieuwe pony. Ik denk dat je juist dan zo'n dier te kort doet en ik vind dat je juist goed bent voor je dier als je dat voor jezelf toe durft te geven. Want zo gaat het vaak in de praktijk. Je kunt wel roepen: er gaat nooit een dier weg naar een andere eigenaar, maar ondertussen staat het betreffende dier door tijdgebrek ongelukkig te wezen. Wees dan eerlijk tegenover jezelf en je dier en verkoop hem aan iemand die er wel weer de tijd in kan steken die zo'n beestje verdient.

Dan zijn wij het iig met elkaar eens Lachen het is echt een illusie van veel paardeneigenaren dat jij de enige bent die echt goed voor je dier zou kunnen zorgen.

Zelfs in het geval van een hond of een kat vind ik het niet meer dan normaal dat je een goed thuis zoekt als je er zelf niet meer goed voor kan zorgen. Dat betekent heus niet dat je maar heel licht moet gaan denken over de aanschaf van zo'n dier, maar je situatie kan nou eenmaal veranderen in de loop van de tijd.

astritos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 10:37

Helemaal mee eens. Een pony hoort niet alleen maar in de wei te staan omdat de eigenaar te groot is geworden en niet meer met het beestje kan rijden ect. Daar doe je het dier echt geen plezier mee!
mijn paard wordt al chagerijnig als hij 2 dagen vrij heeft gehad, dus kan je nagaan!!!
Veel beter een nieuw baasje zoeken dat weer leuke dingen samen met de pony kan gaan ondernemen!!!