Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Daarbij vind ik het een fijner idee als het thuis in zijn eigen omgeving gebeurt. Zowel voor hem, als voor mezelf.
Nadya schreef:Ik heb zelf helemaal niets met slachthuizen. En ik ben zelf ook nog eens overtuigd vegetarier.![]()
Ik erger me wel aan al die dramaverhalen over spuitjes.
Lielle schreef:Nadya schreef:Ik heb zelf helemaal niets met slachthuizen. En ik ben zelf ook nog eens overtuigd vegetarier.![]()
en zo erger ik me aan de dramaverhalen over de slacht. Niet van jou, wel van anderen.
Lielle schreef:Nadya schreef:Ik heb zelf helemaal niets met slachthuizen. En ik ben zelf ook nog eens overtuigd vegetarier.![]()
en zo erger ik me aan de dramaverhalen over de slacht. Niet van jou, wel van anderen.
meander schreef:Ik denk dat we gelukkig mogen zijn dat het er in Nederland zo netjes en paardvriendelijk aan toe gaat, ik sta dan ook niet negatief tegenover het slachthuis. Maar de filmpjes die ik heb gezien over Amerikaanse 'slachtfabrieken' geven mij nachtmerries! Ik ben vreselijk blij dat ik dáár de beslissing nooit zou hoeven nemen!
meander schreef:Volgens mij zijn er wel hele grote paardenslachterijen in o.a. Texas?
meander schreef:Nou heb ik het niet over koeien en varkens e.d. want daar weet ik niet voldoende over, dat zijn dan ook productiedieren ( klinkt erg ik weet het ) en we hebben het hier over onze geliefde huisdieren die volgens mij beter af zijn dan de "gewone" dieren die speciaal voor de slacht gefokt worden.
gipsyboy schreef:ik heb ook alle filmpjes en foto's gezien.
walgelijk vind ik het.
en ze zijn niet in 1 keer dood, en ook nog ff als ze vel er al af is en een mes in zijn hart is gestoken om leeg te bloeden dan klopt het hart nog steeds. sorry dat ik het zo grof zeg maar het is de waarheid.
en never nooit dat mijn schat daar heen gaat.
alleen al dat hij moet sterven op een andere plek,
die van mij gaat rustig heen op zijn eigen vertrouwde stukje land, met ze vriendje erbij en ik.
en als ze worden ingeslapen krijgen ze eerst een narcose zodat ze slapen en dan de definitiefe prik.
dus dan vechten ze volgens jullie ook als ze worden geopereerd??!!!?
paarden ruiken het ook als ze in een slachthuis komen dan ruiken ze het bloed van de andere dieren/paarden nog.
en als jullie dood zouden moeten wat zou jij dan kiezen??
op een enge plek zijn en een een pin in je hoofd en dat je weet dat er nog meer dode mensen zijn.
of rustig met een prikje en klaar????
geloof dat niemand dood geschoten wil worden? of wel???
en zeg dan niet dat is anders.
want dat is het niet een paard en mens heeft allebei gevoel een hart en ziel, en hersens
meander schreef:Ja ik bedoelde inderdaad dat die paardjes in de U.S.A voordat ze daadwerkelijk geslacht worden in zeer slechte omstandigheden worden gehouden. Zonder dierenarts en vaak met vreselijke verwondingen en lichamelijke mankementen staan ze daar dan dagen te wachten...En het transport wat ze voor die tijd hebben meegemaakt is ook te vreselijk voor woorden. Dus ik blijf erbij dat we het hier in ieder geval voor onze paardjes een stuk beter voor elkaar hebben! Nou heb ik het niet over koeien en varkens e.d. want daar weet ik niet voldoende over, dat zijn dan ook productiedieren ( klinkt erg ik weet het ) en we hebben het hier over onze geliefde huisdieren die volgens mij beter af zijn dan de "gewone" dieren die speciaal voor de slacht gefokt worden. ( Ik vind overigens wel dat dat veel diervriendelijker moet gebeuren ) Maar da's wel erg off-topic, exuus.
Perrokai schreef:Mackie, de hele discussie over paard koe varken productiedieren en vegetariers hebben we hier ook al gehad....maar begrijp ik nou goed dat ondanks dat je vegetarier bent je je paard wel zou laten slachten ? En laat je hem ook consumeren door anderen ? Dat zou ik wel heel erg nobel vinden....
dat heb ik nog niet meegemaakt....