Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
BigOne schreef:Iedereen die denkt dat dit bij gaat dragen aan minder foute methodes, keep on dreaming.
De luiken gaan gewoon dicht.
pol013 schreef:De grap is.
Het lijkt nu slechter dan ooit te gaan met de sport.
Maar misschien gaat het wel beter dan ooit......
Want dat deze video uitkomt én de bonden er meteen duidelijk bovenop duiken/ de ruiter meteen weet hoe laat het is. IS vooruitgang.
Het betekend dat we dit steeds minder accepteren en meer bereid blijken te zijn dit aan de kaak te stellen.
Pijnlijk wel ja. Maar misschien groeistuipen.
CD heeft eigenlijk ook best veel goed gedaan voor paardenwelzijn door er samen met CH op te hameren dat die beesten best gewoon lekker in de wei kunnen. Ook samen met een maatje. Het rijden zag er (vaak) vriendelijker uit. Dat heeft mede haar populariteit bepaald. Dat je op die manier een held kunt worden is positief.
Dit vinden we dus niet goed aan haar. Balen om er achter te komen dat zoiets misschien schuil kan gaan achter vriendelijk(er) rijden.
Zij zal haar zweep niet meer zo snel oppakken zoals meer instructeurs zich voortaan weer meer bewust zijn van.
Op naar meer verbetering.
Misschien zitten we juist op het goede kantelpunt...
Ik ben geschokt maar ergens nog steeds hoopvol.
mce schreef:Piaffe en Passage maar uit de proeven halen!!! is in principe geen natuurlijke gang van een paard,
veel paarden die het door hun bouw ook niet kunnen maar het wel moet kunnen om.................ieder heeft zo zijn/haar eigen reden.
Achterom schreef:Als het gaat om degene die nu de beelden van CD openbaar heeft laten maken, diegene wordt door een aantal zo ongeveer afgemaakt, gedreigd met rechtszaken (als ze dat bij mij zou hebben gedaan, dan....) en wil blijkbaar voor haar eigen veiligheid alleen communiceren via een advocaat. Zo onveilig is het dus in de paardenwereld. Misschien is de conclusie dan wel dat deze sport te ziek is en zichzelf uiteindelijk de das om zal doen?
Padoertje schreef:maar dan kan het nog steeds uit de proef. Dan wordt het ook minder interessant misschien.Eens, maar als je dat uit de proeven haalt, dan heb je nog steeds de amateur thuis die dit (verkeerd) aanleren aan de hand of onder de man omdat ze dat gezien hebben op een filmpje. Jonge meiden die de basis van het rijden/opleiden van een paard niet kennen, maar wel piaffe willen aanleren omdat het er stoer uitziet en niet nadenken over het incorrect lichaamsgebruik tijdens zo'n oefening. Dus wat is slechter?
Citaat:Een paard over de jaren heen voorbereiden op een dergelijke zware oefening met daarbij het getrainde lichaam van een atleet, of iemand die dit thuis in de bak zonder enige correcte voorwaarde uit zijn paard/pony wil halen? En die dit niet eventjes 'aanraakt' tijdens de training, maar misschien wel dagenlang eruit probeert te persen..Staan genoeg tiktok filmpjes online.
Citaat:Wat mij betreft prima om het uit de proef te halen, maar de oefening mits goed aangeleerd en uitgevoerd draagt wel bij aan het gymnastiseren van het paard.
Padoertje schreef:mce schreef:Piaffe en Passage maar uit de proeven halen!!! is in principe geen natuurlijke gang van een paard,
veel paarden die het door hun bouw ook niet kunnen maar het wel moet kunnen om.................ieder heeft zo zijn/haar eigen reden.
Eens, maar als je dat uit de proeven haalt, dan heb je nog steeds de amateur thuis die dit (verkeerd) aanleren aan de hand of onder de man omdat ze dat gezien hebben op een filmpje. Jonge meiden die de basis van het rijden/opleiden van een paard niet kennen, maar wel piaffe willen aanleren omdat het er stoer uitziet en niet nadenken over het incorrect lichaamsgebruik tijdens zo'n oefening. Dus wat is slechter? Een paard over de jaren heen voorbereiden op een dergelijke zware oefening met daarbij het getrainde lichaam van een atleet, of iemand die dit thuis in de bak zonder enige correcte voorwaarde uit zijn paard/pony wil halen? En die dit niet eventjes 'aanraakt' tijdens de training, maar misschien wel dagenlang eruit probeert te persen..Staan genoeg tiktok filmpjes online.
Wat mij betreft prima om het uit de proef te halen, maar de oefening mits goed aangeleerd en uitgevoerd draagt wel bij aan het gymnastiseren van het paard.
BigOne schreef:Iedereen die denkt dat dit bij gaat dragen aan minder foute methodes, keep on dreaming.
mce schreef:Niet alleen de leeftijd bij de paarden denk ik, wat dacht je van de ponykinderen, kinderarbeid is verboden maar intenationaal starten moet kunnen want het is sport, jong geleerd oud gedaan zeker
internationaal starten vanaf 18 jaar!!!!
hoor nu al weer: mits goed begeleid,
996981 schreef:BigOne schreef:Iedereen die denkt dat dit bij gaat dragen aan minder foute methodes, keep on dreaming.
Ah. De opper optimist meldt zich ook
Eens met jou Pol0. In de hele geschiedenis was nog nooit zoveel aandacht voor dierenwelzijn. Dat blijft gelukkig door ontwikkelen. Doordat er echter meer aandacht voor is, is men zich ook veel bewuster van wat nog niet goed gaat
996981 schreef:mce schreef:Niet alleen de leeftijd bij de paarden denk ik, wat dacht je van de ponykinderen, kinderarbeid is verboden maar intenationaal starten moet kunnen want het is sport, jong geleerd oud gedaan zeker
internationaal starten vanaf 18 jaar!!!!
hoor nu al weer: mits goed begeleid,
Je vergelijkt nu het uitoefenen van een sport met kinderarbeid?
denisesilver schreef:Ieder paard kan piaff/passageren, niet ieder paard kan dit zolang als nu in de proeven lijkt te moeten. Ik vind het er ook niet uitzien een halve proef in passage. Ik weet niet meer wie dat net al zei.
Laat ze eens gaan draven en figuren rijden. Worden schouderbinnenwaarts en travers gevraagd in de gp?
Eens met jou polo!