Thanks allemaal!
Nadine; ook net een nacht voeding gehad?

Hoe oud zijn de jouwe? (Paard én baby?

)
Leuk Zertab! Ik ben al vroeg begonnen met buiten wandelen, ook met haar alleen. Nanook is ook zo stoer, loopt ook snuivend op nieuwe objecten af. Vaak gaat ze eerst stilstaan, waarna ik bij het enge object ga staan en haar vraag te komen ruiken. Als se dat doet beloon ik haar. Dat is super fijn, want zo raakt ze niet alleen gewend aan nieuwe objecten maar leert ze ook mijn leiderschap te accepteren en groet haar zelfvertrouwen. Ik heb wel gemerkt dat ze soms de eerste keren zo overrompelt zijn ze minder schrikken. Dus wees voorbereid dat ze na een aantal keer het ineens toch allemaal spannender vind haha
Wat gaaf StalMelyn! Welke stappen heb je gezet voordat je erop ging? Wat maakte dat het nu goed voelde erop te stappen?
Saba er ik doe idd ook zoveel mogelijk alleen, en heb een Pivo om mezelf te filmen. Maar oh wat heb ik toch veel profijt van af en toe een lesje! Een ander ziet toch net wat meer en andere dingen dan waar jij op let. Ik ga binnenkort weer een grondwerk lesje doen omdat ik merk dat ze rechtsom een stuk moeilijker vind, en ikzelf ook. Ben benieuwd! Heb je in totaal nog maar 2 maanden met haar gewerkt? Hoe vaak train je dan ongeveer? Ik merk dat die van mij met 2/3x in de week 20 minuten al verzadigd is dus het gaat bij ons helaas niet altijd zo snel als ik zou willen…
Hebben jullie trouwens een stappenplan wat jullie een beetje volgen in het beleren? Of kijken jullie gewoon hoe het gaat en waar jullie zin in hebben qua training?