Harmonie in chaos vinden

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 16:21

Maflinger_S schreef:
Auw, of Mulisch de schrijver is van LOTR?
Het moet niet gekker worden…

:=
Lord off the rings is geschreven door Tolkien.
Oorspronkelijk is het een verhaal voor zijn eigen kinderen om te vertellen.
Mulisch is een Nederlandse schrijver inmiddels overleden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-22 16:45

Maflinger_S schreef:
Auw, of Mulisch de schrijver is van LOTR?
Het moet niet gekker worden…

Tuttut!
Nieuwe regel voor het topic: When confronted with ignorance, educate! Do not belittle! (Met een hele dikke knipoog natuurlijk)

Nee serieus, is er een hele goede schrijver waar ik nog nooit van gehoord heb? Ik leef in mijn eigen grot waar we nog doen aan rotstekeningen om geschiedenis vast te leggen dus kan zomaar... _O-

Juist... := ik weet dat LOTR en Tolkien verbonden zijn,.. _O-

Kan iemand deze dwaas met hersenletsel uitleggen waar het verband met mullisch komt?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 17:03

Citaat:
Kan iemand deze dwaas met hersenletsel uitleggen waar het verband met mullisch komt?

Misschien wel. In posts ervoor werd Mulisch zijn ontdekking vd hemel benoemd als zijnde niet of wel te lezen. Dit naar aanleiding van Tolkien zijn boek en ook top en flop boek.
Je hebt bijzondere draadjes in je hoofd, dus wellicht heeft boek draadje links ipv schrijverdraadje links de verbinding gemaakt met schrijverdraadje rechts, dus een interessante koppeling gemaakt :))

Maflinger_S

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 17:44

Pien heeft het al goed uitgelegd.

Het verband tussen Tolkien en Mulisch is verder dat ze allebei- volgens sommigen - behoorlijk lastig leesbare boeken schrijven.

Verder is Mulisch een schrijver bekend van literaire werken, vooral beroemd in Nederland hoewel zijn boeken ook vertaald zijn.
Tolkien … tja, LOTR en De Hobbit. Wereldberoemd in vele talen.

Van beide schrijvers zijn boeken verfilmd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-22 18:01

Aha.... ik moet zeggen dat ik momenteel heel erg into ‘luchtige paranormale’ boeken ben, young adults zeg maar. :o maar als mijn hoofd ooit weer mee werkt doe ik eerst mijn adolescentie psychologie (liefst voor juni) en dan zoek ik de boeken eens op. :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-22 22:30

óeh! Nog Rêve!! <3 Dacht dat ik alle foto's had maar die waar ze het fijnst liep moesten nog komen. :+:

Vandaag weer op Rêve gezeten, nadat de buren ons allebei een hartaanval bezorgde (en ik kort mijn gezag over Rêve verloor. :+) nam ze die spanning ook even mee onder het zadel. Bloesems zijn echt dood eng als je nog aan het bekomen bent van het ide dat één van de buurt kinderen zojuist vermoord is. :j Toen ik haar eenmaal overtuigd had dat dat geen reden was om haar moeder te kanaliseren ging ze fijn aan het werk. :+:

Dan krijgen brave meisjes eten en als brave meisjes gegeten hebben gaan ze rollen. Natuurlijk net langs de emmer. :+ dus ik wandel heel rustig naar haar toe, pak die emmer op en zet 'm een paar meter van haar weg. Ze pauzeert even gedurende haar rollen (zag er best wel komisch uit) en kijkt naar mij van "waarom kom je zo dichtbij terwijl ik aan het rollen ben? :+" en gaat na een zucht verder met wat ze bezig was.

Ik kan alleen maar blij zijn dat ze meer waarde aan mij lijkt te hechten dan aan haar voeremmer. _O-

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 22:36

Ja excuus, ik vergeleek de ontdekking van de hemel met LOTR. Beiden voor mij niet door te komen. Ik ben puur op eigenwijsheid door dat eerste boek gekomen. Lukte me bij Lotr niet. Ook niet met de films.

Ik ben niet van het literaire geloof ik. Geef mij maar bokt of S&W...

Kom maar op met de foto's van Rêve.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-22 22:54

Moet ze per drie in de bokt upload doen ( >;) ) dus weet niet of een topic vandaag nog gaat lukken maar voorproefje:
Afbeelding

Afbeelding

Kan je je voorstellen dat ik hier een hengstenversie van ga krijgen? <3

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-22 00:23

Voor de bokkers die hier vlieg willen zijn soms:

*legt ijskoude voeten voorzichtig maar doelbewust tegen slapende manlief aan*
*man schrikt wakker en kijkt boos*
Ik: ‘ik had koud.’
Manlief slaperig: *zucht* ‘ik zal maar gewoon blij zijn met de geruststelling dat die ijspegels betekenen dat ge aan de betere hand zijt.....’
Ik: *geeft man zoen op voorhoofd*
Manlief: ‘neem de volgende keer een van de herders.’ (Die hebben het ook altijd warm. :)) :)) )

:+ :+

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 08:54

_O- arme man :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 09:05

_O- Die ziet wat af met jou

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 11:08

:') Wahaha ocharme die mens.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 11:30

Haha zo herkenbaar! Mijn vriend is ook altijd erg blij met mijn ijspegels :')

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 13:00

Rêve loopt lekker te sjouwen.

Hoe lief, je man. Je mag je kouwe pootjes aan hem warmen en hij komt ook nog met plan B voor een eventuele volgende keer.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 13:37

Ach, die sukkelaar moet hij voor kersenpitkussen spelen ook. :+

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 14:10

Ik ben zo benieuwd hoe jij jezelf en partner zou beschrijven als paard! Geeft dikke hint naar beide net geopende topics hierover……. *\o/*

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-22 14:20

Godver! Bericht weg.
anyhow, ik heb een slechte bloedsomloop, de problemen met mijn gewrichten komen door botinfarcten dus het mag duidelijk zijn dat mijn lichaam niet echt goed is in alles voorzien van het benodigde bloed. Ik voel ook altijd koud aan en al is het 36°C, mijn handen en voeten zijn ijskoud. :+

Dus hij wist waar hij aan begon. :D :D

Vandaag is manlief gaan wandelen met de honden. Yaiko kreeg helaas last van zijn groeipijnen wat er in geresulteerd heeft dat mijn man meer dan de helft van het traject met een mechelse herder van 37kg op zijn schouder gelopen heeft... _O- :+:

Ik zei net "Wens je op zon moment niet dat je voor Jack russels gegaan was?" en kreeg daarop een heel duidelijke "ja niet dan?!!" terug. Waarop ik in de lach schoot, maar mijn hart smelt elke keer als ie zo iets doet. :+: Mijn lieve softie. :+:

Volgende week zondag krijgen ze er een roedelgenoot bij... Had ik verteld dat de fokker van Yaiko ons gratis een pup aangeboden had uit de combinatie waa mijn man eigenlijk een pup van wilde? We zijn toen gaan kiezen voor yaiko omdat hij gezegd had dat hij die combinatie niet meer zou gaan maken maar uiteindelijk heeft hij dat toch gedaan.. Maar ja toen hadden we Yaiko al. Alleen toen bleek dat Yaiko dus geopereerd ging moeten worden (en hij groeipijnen heeft) zei die fokker "kom u een pup uit zoeken."
Mijn man zei "Dat gaat niet, als ge Yaiko wilt weg halen bij mijn vrouw gaat ge ledematen kwijt zijn door beiden." want wij gingen uit van de gewoonlijke "ongezonde pup inleveren voor een gezonde". waarop de fokker "nee nee, Yaiko zit goed waar hij zit, Je krijgt eentje en mag Yaiko houden."

Mijn man heeft eerst weken nee gezegd want drie honden maar ik voelde dat hij eigenlijk toch wel erg graag wilde... Ik heb ook drie paarden, ons huis is groot genoeg, onze tuin is groot genoeg... En het is vooral die eerste weken die wat zwaar zijn, eenmaal ze hun naam kennen en de basis regels is het eigenlijk piece of cake met herders. Nu ook, ze liggen allebei rustig te slapen. Dus ik zei "er kan nog een kussen bij op de kamer en ik heb ook drie paarden waardoor jij nu de stallen moet uit breiden."

Zodoende gingen we dus uiteindelijk toch maar kijken in het weekend. Ons eerste voornemen was om ze alle zes (er waren zes reuen) in de bench te zetten en die wat zijn kop hield zouden we nemen. :j (voor ik half bokt over me heen krijg: dat was een geintje. Yaiko is vocaal genoeg dat ie voor Husky kan door gaan en dat deed ie al in de autobench. _O- )

dat plan ging natuurlijk niet door maar we wilde wel de kleinste en een rustige want de moeder van dit nest is vrij nerveus.

Zoals gewoonlijk zette ik me rustig op het gras en nadat de fokker me even hielp met een piranha die voor pup moest door gaan (dat was een teefje, die hing in mijn mouw en ik had in 1 hand een glas cola en in de andere mouw hing piranha) kwam er ineens een reu voor mij zitten. Dus ik aai hem met twee handen rond zijn kaken en oren en de deal leek gesloten. up in kwestie nestelde zich op mijn schoot (ik zit altijd in kleermakerszit) en besloot te dutten. :+

Piranha vloog van mij rechtstreeks naar de broekspijpen van mijn man en toen die naar me keek zei ik (met de slapende pup op mijn schoot) "nee,nee en nog eens nee, we willen een hond, geen piranha! Bovendien is't een teefke."
Waarop zowel mijn man als de fokker in de lach schoten. En toen viel mijn man zijn oog dus op de pup die op mijn schoot lag. _O-

Mijn man heel droog tegen de fokker "Volgens mij is er sowieso gekozen." :+ :+

dus volgende week zaterdag komt Zyon onze kant op. :j

Weten jullie hoeveel ITP topics je mag openen?

Riviera87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 14:28

Zyon, wat een leuke naam! Schattige puppy foto's zijn hier ook altijd welkom, zo'n schattige fluffy herder <3

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 14:29

Puppy! <3

Wat leuk, klinkt als een mooie match!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-22 14:46

We hebben een Arras, en een Yaiko dus het moest een naam zijn die niet op één van hun leek.
We hadden een lijstje met:
-Zidan
-zultan
-Zorba
-Zeus
en bij wijze van grap: Zorry. :+

Terwijl ik stallen aan het doen was bedacht ik me ineens Zyon want mijn man stond er op dat ik deze een naam gaf. (en ik ben zo goed in namen geven. Rêve heeft een maand lang "trut" genoemd omdat ik niks kon bedenken dat mijn man ook leuk vond. :+_O- ) en de Rooie heeft zo lang "rooie" genoemd dat de meerderheid van de mensen rondom me niet eens weet dat ie ook een echte naam had. _O-

Dus het werd gisteren (toen de naam echt door gegegen moest worden ivm stamboek) een shortlist van Zultan, Zeus en Zyon. Zeus viel af omdat het maar 1 lettergreep is en we graag twee lettergrepen wilden. En toen vond ik dat mijn man maar moest kiezen tussen die twee. Tot mijn verbazing ging die zonder twijfel voor Zyon.
dus Zyon werd het. :+

en:

[RIJ-ITP] Rêve D'or uit moederschapsverlof!

Rêve mag eerst. :j moet nog even uit zoeken of die regel er nog is dat je een week tussen twee topics moet laten.

Momenteel heb ik alleen vrij beroerde foto's := Ik was nog steeds herstellende... _O- (ja dat wist de fokker dus we hebben ruim afstand gehouden en zaten buiten. Fokker is inmiddels een vriend van ons geworden omdat hij bij mijn man op dezelfde club traint.) Voor de foto's moest ik hem even wakker maken en dat is te zien aan zijn koppie. _O-
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En eh, moest het nog niemand op gevallen zijn. Ik kleed me inderdaad zelden tot nooit op om ergens heen te gaan. _O- _O- de enige make up die ik op heb is permanente make up en verder loop ik er 99% van de tijd bij als een zwerver. _O-

Maar deze kleine gup had zo'n standvastige stabiele blik toen hij voor me kwam zitten... Normaal zjin die pups te wriemelig om langer dan drie seconden stil te zitten maar deze kwam echt voor me zitten en me aankijken... :+:

Hij heeft een heel klein wit puntje op zijn borstkast wat mijn man "liever niet had" maar ik vind het prachtig, dergelijke "foutjes" (ja ze beschouwen het als een foutje om één of andere reden.) :+:
yaiko heeft bv een klein beetje wit op zijn kin maar dat zie je amper.

Ah, dit topic is in uitgelicht beland door een van de nieuwe fotos... Ik denk dat jullie daarvoor moeten temmen? :+:

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 15:18

Wat een schattige foto's en proficiat met de pup. De eis van een ITP topic per week is losgelaten en na evalueren bevestigd dat mensen meer als een ITP mogen openen per week. DUs leef je uit.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 15:21

Proficiat met de nieuwe pup, maar ik voorzie wel weer problemen.

Yaiko was volgens mij ook voor je man, maar de hond heeft jou gekozen. En nu heeft Zyon ook voor jou gekozen. Heb je straks twee van die "monsters" om je te beschermen O:) en je man nog geen hond...

En ik weet nog hoe Rooie heette. Maar ik ga even nadenken wat het ook weer was _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-22 15:29

_O- Volgens mij houdt hij daar al rekening mee gezien ik wederom de meeste tijd alleen ga zijn met de pup net als met Yaiko. _O-

Ik vind mijn beschermende monsters wel leuk. Nu heb ik aan elke kant eentje straks. ~~}>

zo, heb me uit geleefd. _O-
[RIJ-ITP] Royal Samber geeft weer 200%
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 13-03-22 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 16:06

Ik ben stiekem wel benieuwd of Yaiko wel versterking wil bij het beschermen van zijn mens.

Maar wat je zegt qua karakter en opvoeden is idd waarom ik dol ben op herders. Wij hebben een Briard, een Franse herdershond. Ze koos ook echt mij als baas. M'n ex kon er niks mee. Inmiddels is ze bijna 9. Ik vind de vacht iets minder qua onderhoud maar qua karakter komt er zeker weer een briard...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-22 16:08

Muga schreef:
Ik ben stiekem wel benieuwd of Yaiko wel versterking wil bij het beschermen van zijn mens.

Maar wat je zegt qua karakter en opvoeden is idd waarom ik dol ben op herders. Wij hebben een Briard, een Franse herdershond. Ze koos ook echt mij als baas. M'n ex kon er niks mee. Inmiddels is ze bijna 9. Ik vind de vacht iets minder qua onderhoud maar qua karakter komt er zeker weer een briard...

Hij accepteert ook dat onze andere herder aan mijn andere zijde komt liggen, dus ik denk dat zolang hij zijn plekje mag houden, hij er niet zoveel moeite mee gaat hebben. Ze worden sowieso geïntroduceerd op neutraal terrein. Als ze thuis komen worden ze alle drie gewassen zodat ze alle drie even hard stinken naar hun ide. :+

Ik denk dat de oudste even gaat zuchten. Die keek met yaiko al regelmatig met een blik die leek te zeggen "kunnen we 'm nog terug brengen?" _O- _O-