Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 14:39

tita schreef:
Nee mijn voorbeeld van kat was aids (fiv) ..... ik sprak niet over medicijnen geven
Maar hoe leuk zou jij het vinden als je 200km gereden hebt en je hoort dat het aids is......dan ben je best boos denk ik. Want wat als de kat zo leuk is, je krijgt er een probleem erbij en ik ben eerlijk geweest

Ik ga geen tijd en energie in een paard steken als ik van te voren niet weet wat exact het probleem is.
Is niet zo dat ik lekker overal naar toe wil rijden en paarden wil proberen ik zoek voor mij een geschikt paard en bied een goed blijvend tehuis.

Dit paard leverde ik al op in wat betreft gangwerk geeft niet.... maar als je verteld over zijn probleem en ik krijg niet de medische naam vind ik het beetje ..... apart

Dus in dit geval heel heel jammer voor het paard

Maar dan ben je dus niet op de hoogte van het probleem en ik dacht dat je dat wel was omdat....ja, nou, omdat je dat met zoveel woorden zei. Maar dat is dus niet en dus is dit ook weer uitgeklaard. :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-21 14:47

Dilan93 schreef:
upendo schreef:
Aan particulieren heb je gemiddeld genomen meer werk.
Die willen meer filmpjes zien, een tweede keer komen kijken, flink onderhandelen over de prijs...

Een professional neemt zo'n dier soms ongezien over.

Ah op die manier.

Toch wel jammer dat het allemaal zo snel mogelijk moet :=
Maargoed, daarom koop ik eigenlijk ook liever bij een pariculier. Die vinden het vaak belangrijker dat hun paard goed terecht komt, dan zo snel mogelijk voor zoveel mogelijk te verkopen

Ja en nee.. Er zitten zowel bij handelaren als particulieren rotte appels tussen en goede lui.

Ik zou denk ik liever bij een (handels)stal kijken dan bij een particulier. Die zijn vaak toch wat minder emotioneel betrokken en daardoor realistischer in wat het dier kan of niet kan.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 16:16

JeanneV schreef:
StalNollie schreef:
Tita ik als verkoper haak af op die vraag en krijg je ook geen antwoord op. Zo niet relevant

Waarom is die naam in hemelsnaam belangrijk!! Die zie en hoor je wel als je langskomt, vind dat beetje penny gedrag

Zo raar is het niet om de naam te vragen!! Ik koop en verkoop regelmatig paarden... ik zoek altijd uit hoe het paard heet... anders vraag ik het gewoon.. want dan kan ik uitslagen controleren... kijken of er slechte verhalen te vinden zijn online.. ik hoop natuurlijk op super gave filmpjes te vinden!! De markt van dressuur paarden kopers bestaat uit 80 % penny meisjes... daar niet op willen reageren is een beetje in je eigen voet schieten... Net als van die handelaren die altijd zo vermoeit zuchten dat ze geen handel willen doen met particulieren.... [vinden ze zichzelf heel professioneel mee] uiteindelijk is het grootste deel van de paarden bedoelt voor een particulier!!

daar hebben jullie zeker een punt maar ik zit in een andere pony segment als jullie doel. en dan is naam vragen raar ook omdat ik geen fokmerries aanbied of pony met wedstrijd ervaring. ik leid kinderponys op dus krijg dan vaak dat kind al naam wil weten etc. maar ik vind dat niet van belang, ze vragen het vaak ook niet met een specifiek doel. (kinderponys niet in de sportprijs klasse zullen we maar zeggen)

Sky_As

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 16:45

Maar je verkoopt kinderpony's, en het kindje mag niet de naam van de pony al weten? Die snap ik even niet.....

(hoe gekker het kind al van de pony is hoe beter toch?). Maar goed, ik vind het ook vrij raar als iemand me geen naam zou willen geven. (niet dat ik er om zou vragen, maar als ik het wel zou vragen en iemand zou daar dubieus over doen zou ik een ronde over slaan zeg maar)

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 17:59

upendo schreef:
Ja en nee.. Er zitten zowel bij handelaren als particulieren rotte appels tussen en goede lui.

Ik zou denk ik liever bij een (handels)stal kijken dan bij een particulier. Die zijn vaak toch wat minder emotioneel betrokken en daardoor realistischer in wat het dier kan of niet kan.

Volgens mij wonen wij een beetje in dezelfde regio. Welke stallen raad jij aan?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 18:34

Sky_As schreef:
Maar je verkoopt kinderpony's, en het kindje mag niet de naam van de pony al weten? Die snap ik even niet.....

(hoe gekker het kind al van de pony is hoe beter toch?). Maar goed, ik vind het ook vrij raar als iemand me geen naam zou willen geven. (niet dat ik er om zou vragen, maar als ik het wel zou vragen en iemand zou daar dubieus over doen zou ik een ronde over slaan zeg maar)

Waarom zou je de naam al willen weten zo geen toegevoegde waarde. En dat zijn vragen die je alleen krijgt als men dus niet telefonisch contact opnemen

JeanneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 18:38

Waarom zou je de naam niet geven?? Hoe meer mensen willen weten van jou product... hoe beter!! Welke vader kan een kind tegen houden die besloten heeft om Beauty te willen hebben?? Moeite van niks...

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-21 19:52

N0a schreef:
upendo schreef:

Volgens mij wonen wij een beetje in dezelfde regio. Welke stallen raad jij aan?

Ik ben nog niet op pad geweest, mijn budget is nog niet toereikend. :)
Als ik ben gaan kijken zal ik je PB'en!

Ik weet wel een adres in onze omgeving die je niet moet hebben.. :P

Twirrewyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:54

Net bericht van de eigenaren van de Andalusiër. De operatie is goed gegaan en de bult bleek wel een goedaardig melanoom te zijn. Op de echo waren geen uitzaaiingen te zien verder. Hij moet nu eerst herstellen voordat ik hem kan ophalen. Heb nog mijn eigen dierenarts gebeld en zijn advies was om dit paard niet te laten staan voor dit. Hopelijk mag ik hem ophalen over een paar weken :D

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:06

tita schreef:
Er staat op MP super leuke diertje spreekt mij aan ...waarom geen idee want is niet de gangen die ik zoek.
Paardje heeft een huidaandoening heb 4x om de naam gevraagd maar daar wordt niet op gereageerd...... vraag zo nog een keer is het dan raar dat ik afhaak.

Ik weet het probleem en ansicht kan ik daar mee leven maar ik wil een naam en even kijken of er juist extra zorg bij komt al zegt de verkoper van niet.

Ik weet welke je bedoelt. Ik had voor zaterdag een afspraak staan maar ik blijf een te sterke twijfel houden over de aandoening aan dat been...... Net als jij wil ik toch wel graag weten wat het is anders blijf ik die twijfel houden.
Wel een ontzettend leuk dier, echt wat ik zoek!
Zucht..... jammer......

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:07

Twirrewyn schreef:
Net bericht van de eigenaren van de Andalusiër. De operatie is goed gegaan en de bult bleek wel een goedaardig melanoom te zijn. Op de echo waren geen uitzaaiingen te zien verder. Hij moet nu eerst herstellen voordat ik hem kan ophalen. Heb nog mijn eigen dierenarts gebeld en zijn advies was om dit paard niet te laten staan voor dit. Hopelijk mag ik hem ophalen over een paar weken :D

*\o/* beste scenario wat je kan hebben als je het mij vraagt. Nogmaals gefeliciteerd, hij is prachtig <3

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:07

Twirrewyn schreef:

*\o/* *\o/* Heel erg blij voor je

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 22:02

Twirrewyn schreef:

Wat fijn. Heel veel plezier samen. Gefeliciteerd!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 22:49

Zag net een leuke vos merrie, 12 jaar en niet uitgebracht. Wel braaf. Qua gangen niet bijzonder, onrustig in de aanleuning en wat slap en stug. Wel leuk projectje. Vraagprijs was 8000. Dan val ik echt van m'n stoel hoor :') staat ook al even te koop. Dus zullen wel meer mensen dan belachelijk vinden :+

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 22:51

N0a schreef:
Zag net een leuke vos merrie, 12 jaar en niet uitgebracht. Wel braaf. Qua gangen niet bijzonder, onrustig in de aanleuning en wat slap en stug. Wel leuk projectje. Vraagprijs was 8000. Dan val ik echt van m'n stoel hoor :') staat ook al even te koop. Dus zullen wel meer mensen dan belachelijk vinden :+

Begrijpelijk :+

Ik zag laatst dus een projectpaard, had slechte ervaringen met mensen en was niet beleerd daarom. Vraagprijs €3000.

No thanks, ietsje meer en je hebt een heel leuk, braaf recreatiepaard

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 06:19

Marus schreef:
tita schreef:
Er staat op MP super leuke diertje spreekt mij aan ...waarom geen idee want is niet de gangen die ik zoek.
Paardje heeft een huidaandoening heb 4x om de naam gevraagd maar daar wordt niet op gereageerd...... vraag zo nog een keer is het dan raar dat ik afhaak.

Ik weet het probleem en ansicht kan ik daar mee leven maar ik wil een naam en even kijken of er juist extra zorg bij komt al zegt de verkoper van niet.

Ik weet welke je bedoelt. Ik had voor zaterdag een afspraak staan maar ik blijf een te sterke twijfel houden over de aandoening aan dat been...... Net als jij wil ik toch wel graag weten wat het is anders blijf ik die twijfel houden.
Wel een ontzettend leuk dier, echt wat ik zoek!
Zucht..... jammer......

Ja iid jammer zal wel meer achter zitten en ondanks de prijs zou deze laten rontgen

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 08:34

Nou mijn derde bezichtiging was ook niet echt wat, lag niet per sé aan het paard hoor, maar het was gewoon geen match. Dit was een heel ander type paard dan waar ik normaal naar kijk, maar ook dat past minder bij mij denk ik. Wel leerzaam dus tijdens dit orientatiëproces. We zoeken rustig door :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-21 08:39

Wel goed om te weten Cijsalover.

Soms is zo'n uitstapje juist goed. Dan heb je de "stel dat dat nou ook werkt..." niet meer. :)

Luna02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 08:53

Wat ik wel grappig vind is dat ik mezelf erop betrap dat ik toch telkens naar de iets te dure, dressuurgefokte paarden aan het kijken ben. Ik vind ze met hun uitstraling, bouw (met name veel body) en beweging echt een lust voor het oog maar ik weet dat ik nooit met zo’n paard thuis zou komen omdat het niet aansluit bij mijn doel; voornamelijk recreatief rijden en af en toe een wedstrijd voor de leuk. Is dit herkenbaar voor anderen? :=

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 09:02

Luna02 schreef:
Wat ik wel grappig vind is dat ik mezelf erop betrap dat ik toch telkens naar de iets te dure, dressuurgefokte paarden aan het kijken ben. Ik vind ze met hun uitstraling, bouw (met name veel body) en beweging echt een lust voor het oog maar ik weet dat ik nooit met zo’n paard thuis zou komen omdat het niet aansluit bij mijn doel; voornamelijk recreatief rijden en af en toe een wedstrijd voor de leuk. Is dit herkenbaar voor anderen? :=

Bij mij niet echt herkenbaar.

Als ik de afstamming in de titel van de advertentie zie, scroll ik er al voorbij :')

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 09:59

Zag vanmorgen een aansprekend paard bij stal de Pielis. Weet niet of dit een goed adres is. Maar leuke Gribaldi-merrie van 6. Iets voor iemand hier?

Ik wacht ondertussen geduldig af tot dinsdag. Dan wordt hopelijk mijn nieuwe aanwinst goedgekeurd door de DA. Baal wel een beetje van het winterse weer. Want ik heb zomerbanden en ga met sneeuw de weg niet op. Daardoor mis ik de keuring. Zijn jullie er altijd zelf bij?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-21 10:12

Ja, ik zorg wel dat ik er altijd zelf bij ben. :) Alleen al om nog eventueel vragen te kunnen stellen aan de dierenarts.

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 10:40

upendo schreef:
Wel goed om te weten Cijsalover.

Soms is zo'n uitstapje juist goed. Dan heb je de "stel dat dat nou ook werkt..." niet meer. :)

Nee precies dat inderdaad!

@Marigo, ja ik zorg ook dat ik er zelf bij ben, om dezelfde reden als upendo. :j

mpc_rijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 10:57

Ja het weer is nu wel een dingetje. Mijn bezichtiging is uitgesteld vanwege bevroren bak komende week, en daardoor niet kunnen proefrijden.

Ik vindt het dan trouwens wel weer een voordeel met oriënteren op stalling nu. Alles ligt er nu natuurlijk op zijn slechtst bij met het natte weer van afgelopen tijd en de blub. Krijg je gelijk een eerlijk beeld, in plaats van al die mooie plaatjes van websites die in de zomer zijn geschoten :=

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:32

mpc_rijder schreef:
Ja het weer is nu wel een dingetje. Mijn bezichtiging is uitgesteld vanwege bevroren bak komende week, en daardoor niet kunnen proefrijden.

Ik vindt het dan trouwens wel weer een voordeel met oriënteren op stalling nu. Alles ligt er nu natuurlijk op zijn slechtst bij met het natte weer van afgelopen tijd en de blub. Krijg je gelijk een eerlijk beeld, in plaats van al die mooie plaatjes van websites die in de zomer zijn geschoten :=

Dat laatste vind ik best een goede tip waar ik zelf nooit aan heb gedacht :j