Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ketly

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 18:57

Wauw, echt een hele gave! <3

Wie zoeken hier nu allemaal nog en wat zoeken jullie ook alweer? :D

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 19:03

Bedankt allemaal! Fototopic volgt gauw. Ik ben hobby fotograaf en aangezien ik geen shoots op locatie meer mag doen heb ik nu een nieuw slachtoffer :p

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 19:06

Wordt denk ik schimmel of niet?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 19:55

Ketly schreef:

Ik zoek nog, maar geen haast. Zou het paard van vriendin overnemen als de blessure over was... helaas is er een tweede blessure bijgekomen wat bij elkaar maakt dat het paard niet meer pijnvrij loopt en het ook niet opgelost kan worden. Hij wordt daarom dinsdag ingeslapen ;(

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 20:27

He bah Autumnn, dat is niet fijn. Sterkte voor jou en je vriendin :(:)

Ketly schreef:

Ik zoek ook nog, maar niet heel actief op dit moment: een braaf paard of grote/stevige pony voor voornamelijk recreatief/ dressuurmatig gebruik. Ras/ afstamming maken mij niet zoveel uit.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 20:44

Een welsh a of b. Ben nu niet zo actief ivm Corona. Vind het eigenlijk niet kunneN om nu door heel Nederland te gaan kijken. Wel een leuke merrie gezien. Daar wil ik naar terug als we weer wat vrijheid krijgen. Ik wil ook graag laten keuren. Hoop dat dierenartsen dat nog doen. Pony is ook door eigenaar van marktplaats gehaald, dus dat scheelt.
Kijken jullie nu wel actief?

agesus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 21:18

Ben nog steeds op zoek naar een grote D of E pony voor mezelf. Voornamelijk om mee het bos in te gaan.
Tussen de 4 en 10 jaar. Braaf en verkeersmak. Na het overlijden van mijn oude paard, staat mijn arabier alleen. Dit vind ik niet langer kunnen, maar ik ga nu ook niet actief op zoek.

Gelukkig hoorde ik vanochtend, dat ik een paard kan lenen. Een wat ouder paard, waar ik ook nog op kan rijden. Dus dat doe ik eerst maar. Kijk ik later wel verder.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 22:04

Autumnn wat onwijs sneu. Heel veel sterkte!

Paardenfan25 dat zal nog wel even duren ben ik bang voor het onder controle is.

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 22:15

Ik ben ook nog op zoek, al staat alles helemaal on hold nu. Vanwege corona, maar ook nog steeds geen stal dus ja. Geen haast met zoeken.

Heel kort; zoek een bomproof pony (breed gebouwd, max 1.50) voor buitenritjes.

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 23:16

Ik ben ook nog steeds op zoek, maar vanwege de corona-maatregelen geen bezichtigingen meer gepland staan. Mocht ik iets tegen komen dat precies lijkt te zijn wat ik zoek dan ga ik misschien wel kijken.
Ik zoek een brave, ongecompliceerde ruin, 8-15 jaar, maximaal 1.70 meter, met dressuurwedstrijdervaring en ervaring met buitenritten.

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 23:19

agesus schreef:
Ben nog steeds op zoek naar een grote D of E pony voor mezelf. Voornamelijk om mee het bos in te gaan.
Tussen de 4 en 10 jaar. Braaf en verkeersmak. Na het overlijden van mijn oude paard, staat mijn arabier alleen. Dit vind ik niet langer kunnen, maar ik ga nu ook niet actief op zoek.

Gelukkig hoorde ik vanochtend, dat ik een paard kan lenen. Een wat ouder paard, waar ik ook nog op kan rijden. Dus dat doe ik eerst maar. Kijk ik later wel verder.
Die dan ook je Arabier gezelschap kan houden? Dat zou fijn zijn!

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 23:48

SandravdB schreef:

Geen idee. Ik ken eigenlijk geen schimmels met 2 blauwe ogen..

Marlies1 schreef:
Ik ben ook nog steeds op zoek, maar vanwege de corona-maatregelen geen bezichtigingen meer gepland staan. Mocht ik iets tegen komen dat precies lijkt te zijn wat ik zoek dan ga ik misschien wel kijken.
Ik zoek een brave, ongecompliceerde ruin, 8-15 jaar, maximaal 1.70 meter, met dressuurwedstrijdervaring en ervaring met buitenritten.

Wat is je budget? Ik heb ook enkele gereden die het voor mij niet werden, maar misschien voor jou wel :)

Britt_xxx schreef:
Ik ben ook nog op zoek, al staat alles helemaal on hold nu. Vanwege corona, maar ook nog steeds geen stal dus ja. Geen haast met zoeken.

Welke regio /budget zoek je?

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 23:49

agesus schreef:

Ik weet een leuke! Heb je een pb gestuurd.
Mistral 94 weet wel welke. De vos merrie die ik gereden heb.. zo'n schatje!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 23:51

Dankjewel Mistral94 :)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 00:13

Elin_ schreef:
agesus schreef:

Ik weet een leuke! Heb je een pb gestuurd.
Mistral 94 weet wel welke. De vos merrie die ik gereden heb.. zo'n schatje!

Ja dat is een leuke!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 00:15

Autumnn wat zoek jij precies?

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 07:59

Elin_ schreef:
Britt_xxx schreef:

Welke regio /budget zoek je?

Maximaal 6.000. Woon in Rotterdam, maar ik ben al eens in Limburg wezen kijken, dus regio maakt niet echt uit!

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 12:22

Ik meld me ook graag! Helaas in februari afscheid moeten nemen van mijn haflinger... Met mijn haflinger deed ik echt alles. Nu dus ook weer opzoek naar een paard waar ik van alles mee kan gaan doen (voornamelijk dressuur(wedstrijden) en bosritten), braaf, leeftijd tussen de 6 en 9 jaar! :D

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 12:23

Je zoekt een stevig paard Britt? Die vos waar ik het over heb is een volbloed, dus niet stevig. Wel super leuk braaf lief en werkwillig.

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 13:28

Elin_ schreef:
Je zoekt een stevig paard Britt? Die vos waar ik het over heb is een volbloed, dus niet stevig. Wel super leuk braaf lief en werkwillig.

Ik ben zelf 1.65 en 64 kg, dus ik moet er leuk op passen! Ik ben op zoek naar een iets kleiner paard ivm mijn spierziekte, dus dan kom je al snel op de iets stevigere pony's uit. Ik weet niet hoe groot de vos is? :)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 13:52

Britt_xxx schreef:
Elin_ schreef:

Ik ben zelf 1.65 en 64 kg, dus ik moet er leuk op passen! Ik ben op zoek naar een iets kleiner paard ivm mijn spierziekte, dus dan kom je al snel op de iets stevigere pony's uit. Ik weet niet hoe groot de vos is? :)

Ik pb je even.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 18:13

Ik ben ook nog op zoek, maar niet heel actief. We zijn eerst bezig met überhaupt een paddock en schuilstal aan te leggen.
100% verkeersmak recreatiepaardje, mag nog redelijk groen zijn (wel zadelmak). Tussen de 5-10 jaar oud en 155-165 stokmaat. Geen koudbloed, paard moet wel 24/7 op het gras kunnen staan.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 09:39

Ik meld mij ook heeeel voorzichtig. Ik heb toch besloten om mijn merrie te verkopen. Het is zo'n leuk dier en ze gaat echt een hele leuke passende eigenaar vinden, maar ze past mij niet helemaal. Ontzettend moeilijke keus, maar wel de beste. Ben nu al jaloers op degene die haar wel goed aanvoelt, want het is echt een fantastisch dier :D

Ik wil zelf iets meer een allround pony/paard. Iets kleiner als mijn huidige, want ik ben zelf ook maar 1.65. Vanmiddag ga ik een leuke PRE ruin proberen, om te kijken of zoiets wat voor mij is. Ik ben erg benieuwd.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 10:46

Elin_ schreef:
SandravdB schreef:

Geen idee. Ik ken eigenlijk geen schimmels met 2 blauwe ogen..

Elk kleur paard met elk kleur ogen kan schimmel worden als 1 van de ouders dat was.

tusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 00:06

Ik ben ook nog steeds op zoek. Diverse paarden bekeken maar helaas was de tekst mooier dan de waarheid.
Opvallend veel handelaren, waar alle paardjes lief en braaf zijn.

Rustig wat ouder paard voor deze oudere ruiter!
5 weken geleden gelanceerd van een paard tijdens een bezichtiging en nu nog steeds niet pijnvrij. En door de corona crisis vind ik het ook lastig, ga je wel of niet ergens kijken!?