Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ikke schreef:Wat doet ze als je "als een oud wijf" gaat lichtrijden? Dus traag licht rijden? Mijn Stippel reageert daar goed op. Die kun je sneller of trager laten gaan door sneller (iets voor de beweging uit) of langzamer (iets achter de beweging aan) licht te rijden.
karijn schreef:Dat valt mee hoor. Ik snap wat je bedoelt. Ik denk dat als ze juist wat actiever is, je zelf wat minder bezig bent met lichtrijden. Ze oogt heel ontspannen en los maar ik vind haar wat traag overkomen. Mag net even iets actiever.
Rocamor schreef:Kaatje kijkt: Snoep verstandig, maar ik eet geen appel. Nope, echt niet
Lastig dat je je paard extra beweging moet geven om haar op gewicht te houden. Heeft ze er geen last van gehad dat die andere smid het ijzer eronder getimmerd had?
Rocamor schreef:Da's wel snert zeg!
karijn schreef:Misschien een idee om eens naar de samenstelling van het voer te kijken? In plaats van minder te geven?
Kan je buiten afwisselen tussen wei en paddock met hooi? Hooi is wat armer dan vers gras.
MarjanB schreef:Dank jullie voor de tips en leuke berichten![]()
@ikke zadel schuift nu helaas naar voren omdat ze zo vet isbegin netjes verder achter d’r schouder. Moet even bedenken met de zadelmaker wat te doen. Deze zou eigenlijk opnieuw opgevuld worden maar goed dat is nu wellicht niet handig.
ikke schreef:MarjanB schreef:Dank jullie voor de tips en leuke berichten![]()
@ikke zadel schuift nu helaas naar voren omdat ze zo vet isbegin netjes verder achter d’r schouder. Moet even bedenken met de zadelmaker wat te doen. Deze zou eigenlijk opnieuw opgevuld worden maar goed dat is nu wellicht niet handig.
Dan moet je ook het zadel liever niet aanpassen omdat je dan opnieuw kunt beginnen als ze weer afvalt.
De zadelmaker vindt dat natuurlijk primamaar dan kun je wel aan de gang blijven.
Bij IJsco's wordt soms een voorsingel gebruikt; dat heb ik weleens gezien.
Ervaringen daarmee zijn ook wisselend als ik de verhalen van mensen naast elkaar hoor.