Grote mensen, kleine pony's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Myrth97

Re: Grote mensen, kleine pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 07:07

Gisteren is hier de osteopaat geweest. Mevrouw was eerst super boos, maar na een minuut of 3 stond ze lekker ontspannen erbij. Het was echt nodig, ondanks dat ze in de zomer nog is geweest. Een terroriserend veulen is niet goed voor je rug _O-

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 08:39

Leuke foto s allemaal weer. Na een veulen vind ik zowiezo handig om na te kijken. Die van mij moeten ook nog maar door zwangerschap kan ik toch niet met ze werken en behandelen lukt me niet meer, een keer de baby er is gaan we weer aan de bak.
Ik twijfel heel erg wat ik met mn d-tje moet., hij wordt 18, staat tegen die tijd een jaar stil, weer oppakken of niet. Ik wil mn merrie wel weer voor de wagen maar dan stopt het rijden weer helemaal en dat vind ik ook erg leuk om te doen.dilemma's

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 11:07

Wat een leuke foto's allemaal! En inderdaad zonder zadel ziet het er allemaal nog wat anders uit. :P

Cemlys: Kun je het mennen niet afwisselen met het rijden of gaat dat niet?

Zijn er hier meer mensen die hun pony geen deken op hebben? Die van mij is nu lekker teddy maar nu het vannacht -8 is geweest twijfel ik of ze haar deken niet op moet..

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 11:36

Mijn pony staat met een teddyvacht 24/7 buiten, maar wel met onbeperkt hooi en wat gras ze vind een deken niks :P Dus niet nodig hoor :D

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 12:56

Ik heb ook een teddybeer en juist geen deken op doen nu. Dit zijn prima temperaturen voor paarden. Hij staat 24/7 buiten met onbeperkt hooi.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:12

Waarom een deken?

Als ze goed op gewicht zijn en een mooie vacht hebben, kunnen ze prima tegen de kou.
Regen is wat dat betreft veel naarder.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 15:11

hier 1 met en 1 zonder deken. Degene met deken heeft zware ppid en is deels geschoren omdat ze haar warmte niet kwijt kan. Voor haar is de deken beter. Mijn ruin heeft de deken niet nodig. Hij is nu een lekkere lelijke teddy :D

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 16:53

Die van mij staat ook gewoon zonder deken die heeft er echt wel 10 cm vacht op zitten, hij kan in de enorm groote schuilstal die er is maar hij staat eigenlijk altijd buiten. Als je eenmaal aan een deken begint ben ik van mening dat je ze daarna niet meer zondr moet zetten maar we hebben ook een haflingertje bij ons op de paddock die voor het eerst jaar zonder deken staat die heeft ook een prima vachtje en ziet er ook niet uit of ze het koud heeft.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 17:29

onzin.
Mijn ruin heb ik winters achter elkaar geschoren en onder dikke dekens gehad en sinds en jaar of 3 staat hij weer lekker zonder.
Geen enkel probleem.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 18:16

Ohh ik heb het verkeerd verwoord ik bedoelde dat als je bijvoorbeeld nu een deken op zou doen en het word nog kouder dat je hem dan niet meer af moet halen. Ik bedoel dus in een seizoen wisselen met op en af doen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 09:49

Blacky schreef:
Wat een leuke foto's allemaal! En inderdaad zonder zadel ziet het er allemaal nog wat anders uit. :P

Cemlys: Kun je het mennen niet afwisselen met het rijden of gaat dat niet?

Zijn er hier meer mensen die hun pony geen deken op hebben? Die van mij is nu lekker teddy maar nu het vannacht -8 is geweest twijfel ik of ze haar deken niet op moet..

Zou kunnen hoor maar geen zeeën van tijd over helaas. Dus zal wel een beetje het een of het ander worden.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 19:43

Vorig jaar een Tinker gekocht van 1.43 ik zelf ben 1.73cm de zadelpasser vond mij te groot voor haar.wat vinden jullie? ze is niet echt breed gebouwd :)
Laatst bijgewerkt door OleJon op 09-12-16 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 19:44

Vorig jaar een Tinker gekocht van 1.43 ik zelf ben 1.73cm de zadelpasser vond mij te groot voor haar.wat vinden jullie?Afbeelding
Afbeelding

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 21:10

Ze heeft wel een vrij kort rugje (lijkt), dus er kan niet zo'n groot zadel op, dus misschien bedoelde ze dat? Ik vind het niet misstaan hoor

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 18:32

Ze lijkt inderdaad een korte rug te hebben maar ik vind het ook niet misstaan.
Als je twijfelt (net als ik over mijzelf op mijn pony) zou ik gewoon een keer een osteopaat of dierenarts er naar laten kijken.

Volgende week komt de hoefsmid voor Pablo ze is ook onze dierenarts.
Dus ik ga aan haar eens vragen wat haar mening erin is. en ook meteen even zijn algehele conditie laten nakijken.

Ik ben het met iedereen eens die zegt dat paardjes makkelijk zonder deken buiten kunnen staan.
Ik heb Pablo onder een deken staan omdat ik vind dat hij iets te mager is nu.
Maar daarbij ook omdat hij het liefst in de modder ligt te rollen en zichzelf echt heeeeeeeeeeeeeeeel vies maakt haha.
dat vies is weg te poetsen maar een nat paard in beweging zetten is ook niet alles haha.

ik heb een topic gemaakt van pablo en mij tijdens en na de VD les zijn wat foto's gemaakt
en dacht ach ik maak er een topic van:
[VD-ITP] Begonnen met VD met Pablo

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 22:53

hier een foto zonder zadel, heeft ze op deze foto ook een korte rug?
Afbeelding

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 08:39

Ze heeft een redelijk korte rug idd en lijkt wat overbouwd mag ik vragen hoe oud hij/zij is ? En ik vind het helemaal niet zo storend als ik de fotos zie dat je erop zit. Alleen lijkt je zadel wel een tikje teveel naar voren te liggen, zelf vind ik bij die korte paardjes een dressuur zadel altijd prettiger omdat je niet met die uitstekende zweetbladen te maken hebt bij de schouders, maar dat is mijn persoonlijke mening ^-^

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:21

olejon te groot ben je zeker niet en te zwaar ook niet, past prima.
Enige moeilijke bij paardjes met een korte rug is, is dat er geen groot zadel op kan en je dus slank moet zijn.
Naar mijn ogen past je netjes in je zadel en ligt je zadel ook achter de schouder.

Ben ook wel benieuwd hoe oud ze is.

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 11:54

Nou hoefsmid/dierenarts is geweest.
Hoeven waren super goed mooi hard.
Ze heeft even gekeken hoe zijn beweeglijkheid is en of ze iets voelde in rug of benen.
Heel globaal niks extreem.
Ze vind hem er goed uitzien.
Wel mager in bespiering maar dat kon ook niet anders nu.

Ik heb gevraagd of ze mij te groot of zwaar vindt voor hem.
Ze zegt van niet kan prima het is alleen voor het plaatje niet mooi.

Ze vind het goed dat ik ook een osteopaat wil laten komen.
Om dezelfde reden als iedereen een check up op zn tijd is gewoon goed voor ieder paard.

Dus even een goede in de buurt zoeken.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 15:15

Afbeelding
Ze is 7 jaar volgens haar paspoort, is een importtinker. hoe vinden jullie het zadel liggen zo?
ja vind haar ook een beetje overbouwd.zou dat nog bijtrekken?

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 16:18

Dat kan bijtrekken nog. Paarden, en koudbloed paarden zeker, groeien door tot ze acht zijn. Mijn vijfjarige is ook nog licht overbouwd.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 16:19

Dit is hem trouwens. Schwarzwälder Fuchs x Haflinger. Meet ongeveer 1,50m en ik ben 1,83m. Vind het niet misstaan.
Afbeelding

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 18:53

Gaaf beest!! En dat misstaat zeker niet, maar hij heeft natuurlijk ook de nodige breedte... :7

Maar... niet voor het een of ander: Er is een topic voor de twijfels of je te groot bent of niet, toch? Ik denk dat iedereen die met zijn volwassen billen op een pony gaat zitten daar goed over nadenkt en zich er vaak bewuster van is dan degene die groot/zwaar zijn en op een paard gaan zitten.

Olejon, mijn inziens ligt dat zadel goed. Leuke pony is het!

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 13:29

Cool beest :D Maar wat een bakbeest zeg haha. Volgens mij hou je er niets aan als die hem op het lopen zet :+

Afbeelding

Vanochtend weer lekker met m'n baby gereden :+:

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 13:35

Wij hebben afgelopen zondag Poppy op gehaald en gisteren haar met mijn andere Welshje Fflur gezet.
Afbeelding
>;) :roll:
Sorry meis, maar een jaarling geeft geen melk

Even later probeerde Fflur bij Poppy te drinken, heb ik nu serieus geen normaal beest lopen? :')

Afbeelding
Kiekje van vandaag, ze vinden het wel prima.