De paarden van 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Art_Ificious

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 13:24

Ooh ok. Maar gras bevat juist nu toch meer fructraan en suikers door de vrieskou?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 13:27

Art_Ificious schreef:
Ooh ok. Maar gras bevat juist nu toch meer fructraan en suikers door de vrieskou?

Kan best maar er staat bijna geen gras, is vooral mos wat groen is (wat in de lente dan weer ideaal is). De grond is behoorlijk arm, maar ze krijgen wel flink hooi nu dus overleven doen ze het toch wel :P

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 13:30

Ja mos of gras vind ik lastig zien op een foto :P

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 14:18

Kan me wel voorstellen Azmay dat je haar wat voller wil hebben. Vanaf de foto is dat altijd lastig oordelen maar bij haar heup zie je het inderdaad ook op de foto dat het wat uitsteekt.

Wellicht als je bij haar bent dat je haar wat bietenpulp kunt voeren? Als je dan de speedibeet variant zou nemen is het in 10 minuutjes klaar, want als ik zo je verhaal lees is het verder vrij lastig plannen wanneer je naar haar toe zou kunnen.

Dit is toch dezelfde merrie als die je in het DBT hebt voorgesteld? Had je nu al uitsluitsel of ze drachtig is of niet?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 14:23

JustLizz schreef:
Kan me wel voorstellen Azmay dat je haar wat voller wil hebben. Vanaf de foto is dat altijd lastig oordelen maar bij haar heup zie je het inderdaad ook op de foto dat het wat uitsteekt.

Wellicht als je bij haar bent dat je haar wat bietenpulp kunt voeren? Als je dan de speedibeet variant zou nemen is het in 10 minuutjes klaar, want als ik zo je verhaal lees is het verder vrij lastig plannen wanneer je naar haar toe zou kunnen.

Dit is toch dezelfde merrie als die je in het DBT hebt voorgesteld? Had je nu al uitsluitsel of ze drachtig is of niet?

Ik heb haar moeder in het DBT gehad, wat er precies mis is weten we nog niet maar met de voortplantingsorganen is (gelukkig) niets aan de hand. Ook geen veulen.
Speedibeet heb ik gehad maar heb nu toch voor Mijtens gekozen, vind ik prettiger spul en of ik nou met 3 liter water of 3 kilo pulp moet sjouwen naar de wei maakt ook niet veel uit (geen kraanwater). De pulp blijft ook best een dagje extra goed als ik eens niet ga.

Diva is nog wel echt baby, vind ik ook prima want principieel wil ik er niet op gaan zitten voor ze 4 is en liever nog tegen dat ze 5 word.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 14:27

Dan had ik het even verkeerd om welk paardje dat het ging, sorry :).

Die pulp is inderdaad makkelijk een dagje langer goed te houden, vooral als het nog zo koud is dan bederft het al helemaal niet.

Sæby vind ik ook echt nog wel baby.. maar denk ook dat het deels komt doordat hij zo ziek is geweest. Hij begint nu wel goed te bekomen dus ben wel heel benieuwd hoe hij het richting het voorjaar gaat doen als hij weer gaat verharen en weer goed het gras op kan.
Ik ga er zeer waarschijnlijk ook niet op voor hij 4 is. Ik wil wel binnenkort wat aan de hand gaan werken met hem aan de kaptoom en daarnaast maken we regelmatig wat wandelingetjes. Verder doet ie niet veel meer dan lekker spelen met vriendjes overdag, maar daar istie jong voor :)

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 10:41

Eigenlijk maar goed dat ik nu niet veel bij de paarden kan en dat het zo koud, het blokken voor tentamens neemt veel tijd in beslag en ik verlang nu niet perse naar lekker buiten bezig zijn. O:) Irocco heeft echt een ijsliefde nu, zodra hij een bervoren plas ziet moet hij er op af (inclusief dat ik erachteraan getrokken word :n ) om het kapot te kunnen maken. Nu zie ik mezelf daar toch wel heel erg in terug :')

Jeetje Azmay hoop dat het snel beter gaat hoor, vooral met dit weer is het echt niks om niet goed in je vel te zitten!

En ja Art, Irocco wil alleen naar buiten om wat ijs te breken, het liefst alleen als de zon schijnt, maar daarna wil hij ook graag weer terug in zijn stalletje hoor, kan hem en Harley ook wel snappen, met dit weer blijf ik ook liever wat langer liggen en lekker binnen in plaats van in de kou buiten te staan :D

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 16:20

De enige hobby van de paarden is nu eten, even spelen kan nog wel maar ze doen het toch rustiger aan. Heb mijn stok kapot geslagen toen ik de wakken weer wilde open slaan, hoop dat ze even kunnen drinken voor het weer dicht vriest.
Afbeelding
Afbeelding
Misschien zien jullie nu een beetje wat ik bedoel, maar zo op de foto is het niet zo duidelijk als in het echt :P

Vandaag toch maar weer gegaan, anders kregen ze pas heel laat vanavond hooi en stonden ze de hele dag zonder. Heb de hagel en kou getrotseerd :Y)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 17:59

Ik zie het nu wel ja :)

Hier is alles wat nat was ijs, dus paardjes ook niet de wei op ivm heel veel ijsplekken. Heb Harley wel even op 1 weide gezet die er redelijk bij lag om de stal te kunnen mesten.

En weer een ontdekking gedaan
Afbeelding

Harley zijn vacht dikte, helemaal niet dik tov andere ponies.
Afbeelding

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:23

Aaaaah leuk die tandjes, ik deed dit weekend ook een poging tot kijken maar hij doet zn hoofd heel ver omhoog en mijn armen zijn dan niet lang genoeg := maar bij hem zat er dus ook een van zn onderhandelen 'lager' dan de rest

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 13:10

Whinny is ook ietjes schraal maar trekt mooi bij met de slobber :)

In mei komt de tandarts voor de mijne.. ga haar denk ik wel door de DA laten verdoven, scheelt denk ik toch een hoop stress voor dr...

Afbeelding

Afbeelding

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 16:14

Castello vanmorgen

Afbeelding

En zijn vacht, hij staat 24/7 buiten met schuilstal en onbeperkt hooi. Hij heeft het absoluut niet koud en toch maar heel weinig vacht.
Afbeelding

En de vacht van zijn moeder, mijn wannabe shet :P
Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 16:16

Jes schreef:
Castello vanmorgen

[ Afbeelding ]

En zijn vacht, hij staat 24/7 buiten met schuilstal en onbeperkt hooi. Hij heeft het absoluut niet koud en toch maar heel weinig vacht.
[ Afbeelding ]

En de vacht van zijn moeder, mijn wannabe shet :P
[ Afbeelding ]

Hihi leuk, bij die van mij is het andersom, dochter teddy en moeder strak in de vacht :j

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 16:20

Gek hé, sommige hebben een donsvachtje en andere lijken alleen dekharen te hebben.

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 20:14

Zo, ik kom ook weer eens onder m'n steen vandaan. Zo nu en dan meegelezen maar weinig tijd gehad om te reageren helaas.

Leuk om al die foto's te zien, leuke dieren allemaal! :)
Ik heb fay vandaag weer eens gelongeerd, dikke draak. Even ontzettend jolig doen maar daarna toch snel braaf. Ze doet zich heel stoer voor maar ze is eigenlijk heel gevoelig.

Je moet er van houden, maar ik vind haar steeds leuker worden. :D
Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 20:26

Fay is een knappe snowflake zeg!
Diva word nog dunner, eens kijken of ik er elke dag voer in kan krijgen zonder koorts te krijgen..

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:04

Fay lijkt op een pony die ik ook eens op kapaza gezien had, alleen deze was toen al 3 jaar haha. Vind dat wel mooi hoor ;)

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:08

Irocco heeft vanmiddag voor het eerst los gesprongen!! Zal kijken of ik morgen een van de filmpjes kan uploaden.
Wat een knapperd is Fay zeg!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:14

Ik hief daarstraks in de wei mijn been op en Harley deed mij na heb het beloond met wortel en het bravht me op het idee voor VD.
Ik dus ben heel even met VD bezig geweest... Hij pakt het heel snel op.

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:04

*\o/* ons gekkie aan het springen, dit was de eerste keer dat hij over balkjes liep en een kruisje sprong (en erlangs :'))

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:01

Irocco bevat wel wat pit zo te zien in de eerste seconden.

Harley zijn bovenste snijtanden staan ook volledig los
De linkse kon ik uittrekken maar durfde dat niet, naar verwachting zal die er vanavond/morgen ook uit zijn. En de rechtse ook ergens deze week.

Maar hoe kan hij dan gras eten aangezien ze dit afknippen met de snijtanden?

Verder beslist om toch tot de zomer te wachten met berijden. Desnoods wat langer (najaar bijvoorbeeld).

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:28

Art_Ificious schreef:
Irocco bevat wel wat pit zo te zien in de eerste seconden.

Harley zijn bovenste snijtanden staan ook volledig los
De linkse kon ik uittrekken maar durfde dat niet, naar verwachting zal die er vanavond/morgen ook uit zijn. En de rechtse ook ergens deze week.

Maar hoe kan hij dan gras eten aangezien ze dit afknippen met de snijtanden?

Verder beslist om toch tot de zomer te wachten met berijden. Desnoods wat langer (najaar bijvoorbeeld).

En helaas wordt hij ook nog eens met de dag sterker :')

Dat vraag ik me dus ook altijd af, misschien in de gaten houden en als jij vind dat harley te mager wordt slobber bij geven ?

Wat maakt dat je toch wil wachten? Ik heb juist besloten meer te gaan doen met irocco, hij geniet er van als ik met hem bezig ben dus dat is een goed teken!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:48

Mijn reden: het wisselen van de tanden waardoor ik het bit niet wil/durf indoen.
Ik ga nu bezig met dubbele longe bitloos en VD/ traine vanaf de grond.

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 23:05

Art_Ificious schreef:
Mijn reden: het wisselen van de tanden waardoor ik het bit niet wil/durf indoen.
Ik ga nu bezig met dubbele longe bitloos en VD/ traine vanaf de grond.

Ahh ja dat had je geloof ik al een keer verteld, niet bij nagedacht om de link te leggen haha!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 15:52

Vandaag wilde ik lekker aan de gang met Dief maar die had er dus echt geen zin in ^)
Beetje jammer, ze is de hele week al vervelend omdat ze lekker mee wil doen. Misschien is het de hitte. Haar favoriete trucje kan er natuurlijk wel af, al word ze daar niet knapper van :')
Afbeelding
Haar tanden lijken er nog lang niet uit te willen, maakt mij verder niet uit maar zou er wel eentje willen vinden eigenlijk O:)