[VOLG] Bambi! Van zakje botten met super karakter! Naar..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy_Komen

Re: [VOLG] Bambi! Van zakje botten met super karakter! Naar..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-15 21:54

Ahum... Mini update zei ik hé????

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:05

Waar blijft ie ? :D

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-15 22:06

Goedenavond onwijs leuke/ lieve/ aardige bokkers!

Ok, waar zal ik begin? Waarom niet met een heerlijk rol filmpje:

Na weer wat flink drukke dagen achter de boeg (vanochtend zelfs nog gewerkt, nog nooit zoveel mensen in zo'n korte tijd geprikt (griepprik) :z ) en morgen drukke (spannende dag) was het nu toch wel even tijd voor weer een Bambi update.

Ze doet het echt super. Ze ging vandaag zelfs in haar graspaddock galopperen!! Helaas natuurlijk niet toen ik het filmde, maar toch wel haar "pit" vast kunnen leggen:

Daarna met haar de bak in gegaan, en tja mevrouw volgt mij dus rent alleen als ik ren. Dus ik als een achterlijke door die bak heen rennen met een hondje, uhm, pony achter mij aan. En o, zo jammer dat ik het niet op video vast heb kunnen leggen, maar ze werd/ was zo jolig dat ze zelfs 2x heeft gebokt!!! En dan geen inie minie bokje, nee echte grote merrie bokken!! Hahaha, ik was zo onwijs blij. Hoe blij kun je zijn dat een pony zo vrolijk is dat die bokt? Nou... heeeeel blij dus :o O:) Is that the medication speeking??? Zou zo maar kunnen. Hoe dan ook, het was ontzettend fijn om te zien.

Daarna gesprek gehad met de staleigenaren (en daarna nog even met mijn zus telefonisch voor mental support) en morgen is DE DAG... De grote dag dat mijn kleine fragile meissie de grote paarden wereld ingaat.... O, wacht, dan moet ik het wel juist formuleren. Vanaf morgen zal Bambi, die er onwijs goed uitziet, in de stenen looppaddock gaan, waar zij gezellig met een belg, ezel en 3 shetlanders komt te staan. En daar zal ze het super naar der zin krijgen, en heeft dan onbeperkt hooi tot der beschikking. Daarnaast zal ze nog steeds 1 maal daags der seniores priores krijgen met alle toevoegingen, en der medicatie.
Maar... zal het goed gaan? Zal ze rust vinden? Zal ze voldoende eten? Zal... zal.... Pffff... Ik voel me net zo'n over bezorgd moedertje, wat ik normaal gesproken TOTAAL niet heb! Ik, die altijd zo nuchter is als wat, die heel objectief dingen kan bekijken. Ik heb toch stiekum mijn hart verloren aan die kleine witte pony, en wil der het liefst beschermen tegen alles. Maar dat is niet in haar belang, en haar belang is toch het belangrijkst! Dus morgen ochtend zal ze na haar slobber bij de groep gaan, en hier blijven staan. Ze heeft al wel eerder ertussen gestaan, en dat ging opzich hartstikke goed, dus ik moet me niet zo aanstellen. Maar..... |o
(Foto van een eerdere keer dat ze erbij stond: )

Afbeelding

En ik ben zo ontzettend blij dat Marleen en ik elkaar gevonden hebben!! Gister voor het eerst sinds bijna 2 maanden niet naar stal gehoeven. Gezien ik in Zwolle moest werken, vertrok ik om 7 uur 's ochtends, en ik was om kwart over 6 weer thuis. En als je dan leest dat ze heerlijk heeft gereden, en de paardjes gedaan zijn, geeft dat echt even dat momentje van rust wat ik zeer goed kon gebruiken! En natuurlijk zou ik het liefst dagelijks op stal zijn. Het liefst zou ik zelfs dagelijks de gehele dag op stal zijn. Maarja, met 2 kinderen, manlief, werk, 3 honden, 2 cavia's, 2 aquaria, landschildpad, prachthoornkikker, korenslang, wandelende takken en een huishouden is dat helaas niet altijd mogelijk. _O-
En vinden jullie ook niet dat Marleen (Marleen_vA op bokt) super op Hope past?
Afbeelding

Nog even wat vragen beantwoorden: (Kijk ik over die van jou heen, stel hem nogmaals!)

SaskiaKa schreef:
Wat een fijne oplossing!
Er is alleen één ding wat ik me afvraag. Waarom staat Bambi steeds alleen? Is er geen vriendje te vinden op stal waarmee ze samen zou kunnen?

Het was vanaf begin af aan de bedoeling dat ze samen met het andere groepje zou komen te staan. Maar gezien ze echt te weinig spekjes had eerst, mocht ze eerst rustig zelf aankomen in gewicht. Zoals je hebt kunnen lezen komt daar vanaf morgen verandering in.

Artimes schreef:
Wat leuk fotoshoot!
Hoe gaat het met Bambi en de medicijnen? Ook top dat je nu helpt krijgt, dat geeft vast wat lucht!

Nou, medicijnen geven is gelukkig geen enkel probleem (keek hier wel een beetje tegen op). En ja, ze lijkt wat wakkerder/ vrolijker. Dus wie weet hoe ze over een maandje is.

BrechtCarlos schreef:
Leuk joh, een fotoshoot! Ook met je dochters of alleen bambi?

Nog geen idee eigenlijk. Wellicht leuk ook de dames erbij te hebben op een paar foto's! Ik kreeg via pb al onwijs lieve aanbiedingen voor een roze halstertje. Waarvoor dank! Maar probeer voor die tijd opzoek te gaan naar een show halstertje, of leren halstertje. Maarja, maat shetlander en niet te duur maakt het niet makkelijk ;-) Maar ik zoek vrolijk door!

DonCamillo schreef:
Wat een geweldig verhaal blijft dit toch om te lezen, net een sprookje. Wat fijn dat je van Marleen hulp krijgt bij de verzorging, ik twijfel er niet aan dat dat voor iedereen (inclusief de paardjes) heel goed gaat uitpakken.
Ben zo blij voor je!
Zet hem op, dames, en zorg voor een "en ze leefden nog lang en gelukkig".

(Gezien het succes komt er natuurlijk een Bambi deel 2 aan, dat altijd begint met een nieuw probleem... Geeft niet, dat hoort nu eenmaal bij sprookjes).

Dank je wel! Denk ook dat deze oplossing voor alle partijen echt goed gaat zijn!

Nou, ik zei een mini-update, maar dat is niet helemaal gelukt.... :D Hoop dat jullie hem alsnog leuk vinden. (En anders heb ik in ieder geval plezier gehad met het schrijven ;) )
Als afsluiting een schattig "Ja baasje, ik kom eraan..." filmpje.
Iedereen nog een fijn weekend!!!
Groetjes Wendy

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:09

Wat een heerlijke update ! Filmpjes bekijk ik later nog, maar je tekst is erg fijn om lezen !
Zal morgen vast goed lopen, idd spannend maar wat een goede ontwikkeling dat ze goed genoeg is om bij een groepje te kunnen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:15

Ik heb nog een mooie roze set, amper gebruikt. Alleen met een fotoshoot. Die wil ik tegen de verzendkosten wel opsturen!

Deze zal haar prachtig staan. Vind de set zelf eigenlijk te mooi om te gebruiken. :o

Afbeelding

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:48

Wat een leuke update! Hope en Bambi zijn zo ontzettend lief!

Rinkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 23:21

Wat een leuke update :D je ziet haar echt steeds vrolijker worden :)

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 23:32

Super leuke update! Fijn dat het met Marleen en Hope goed gaat, top dat je iemand gevonden hebt. :) Die filmpjes blijven te schattig. <3

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 23:35

Wat een heerlijke update weer van Bambi! :)

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 23:40

Wat ziet ze er vrolijk uit! :D

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 23:56

Hoeveel bewijs wil je nog hebben dat het veel beter met haar gaat? :)
Als ze op de steenpaddock staan met een aantal, komt ze dan niet meer in de zandpaddock of op een stukje gras? Ook al heeft ze dan onbeperkt hooi, het lijkt me toch wel goed dat ze een goed haar benen kan strekken en lekker rollen?
Wat je hulp betreft: staat idd prima op Hope. Heel fijn dat Marleen je e.e.a. uit handen kan nemen! Ik heb jarenlang 2 paarden gehad, werk fulltime maar heb niet eens een gezin en ik kwam al tijd tekort ;)

(kleine opmerking als westernruiter: Marleen heeft de beugels erg kort)

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 00:02

Love the story

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 01:34

Het is eigenlijk hetzelfde als je kind voor het eerst naar groep 1 brengen en daar achterlaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 03:06

Komt goed mama , er is vast een dier die haar beschermt. Rugzakje mee , en gaan komt goed ze zwaait vast wel voor het hek!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 05:33

Wat wen superrrr updates weer!! Wat zjet ze er ONTZETTEND GOED UIT!!!

En leuk dat je iemand hebt gevonden... en dan ook nog een leuke bokker!! :))

Komt vast goed met de deelpaddock!! :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 08:48

Hele fijne update weer! Wat is ze al ontzettend verbetert. Marleen past perfect op Hope. Mooi paard hoor.

Voor nu nog een prettige zondag en ik kijk uit naar de volgende update!

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 09:51

Wat ontzettend lief dat je zomaar een mooie roze halsterset aangeboden krijgt! Ik hou niet van roze, maar bij dit kleine pony'tje en dan nog twee kleine meisjes erbij, nou, dan wil ik mijn mening graag bijstellen. En ik weet zeker dat jouw kinderen de voorkeur geven aan roze boven bruin of zwart leer...

Marleen past prima op Hope! Mooie combi.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 09:57

Super update. Hope krijgt lekker haar aandacht, Bambi lekker in een groepje, en jij wat rust. Komt helemaal goed

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 19:13

super goed hee! En wat zal ze het fijn hebben bij haar nieuwe vriendjes. Daar kan ze ook echt weer positieve energie van krijgen!

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 19:58

Wat een super update.

En wat fijn dat malen je wil helpen, volgens mij is het een win win situatie!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 03:09

MarlindeRooz schreef:
Ik heb nog een mooie roze set, amper gebruikt. Alleen met een fotoshoot. Die wil ik tegen de verzendkosten wel opsturen!

Deze zal haar prachtig staan. Vind de set zelf eigenlijk te mooi om te gebruiken. :o

[ Afbeelding ]

ah das echt lief van je

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 15:11

Wat knapt ze goed op zeg!
en super dat je er een verzorgster/bijrijdster bij hebt, dat neemt vast een hoop druk weg.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 22:10

Hele topic gelezen in één dag, wat een vooruitgang <3

En ik kwam er zojuist achter dat Bambi dicht bij mijn oude stageadres staat (als ik het goed heb). Wat grappig :D

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 21:27

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* :):) :):) :):)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 21:28

Nou zeg !!! Wat dan ??? Vertel ! :D