De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 10:54

Niqui schreef:
Als je naar koudbloeden kijkt: een Highland pony is ook geweldig! Qua karakter en qua uiterlijk. Je ziet ze alleen niet zo veel in Nederland.

Ik kijk inderdaad 99% naar koudbloeden. Denk dat je een highland pony uit Engeland zal moeten importeren?

myk_en_shant

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 12:41

Schrik niet wat tegenwoordig je voor een simpele papierloze haflinger al neer moet leggen.
Mijn voorkeur ligt namelijk ook bij een kleine maat haf. Echter betaal je al gauw 2000 euro ervoor.
Mijn kennis is haflingerfokker en die zegt dat haflingers nu erg schaars zijn en daarom flink aan de prijs. Er is op dit moment veel vraag naar brave haflingers

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 12:53

Gelukkig ben ik zelf niet van de haflingers, maar blijkbaar is ieder ras veel duurder geworden. Heeft iemand van jullie ervaring met Irish Horse Sales? Zou via hen best een tinker willen importeren. Vragen 550 voor transport en 1000 voor een normale tinker.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 13:23

Haflingers opzich zijn niet schaars. Wel brave haflingers.
De meeste zijn zo gefokt op sport dat ze voor de recreatieve ruiter niet leuk meer zijn
Dus ja de brave zijn vrij prijzig.

Brave goede paarden zijn duur. Welk ras je ook naar kijkt. Wil je garantie dat hij braaf is, dan heeft er veel werk ik gezeten en daar betaal je voor/

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 13:26

Soms wordt je ook gek van alle meningen, die zegt die prijs is veel te hoog, een ander vindt de prijs weer verdacht laag...

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 13:38

Donna89 schreef:
De meeste zijn zo gefokt op sport dat ze voor de recreatieve ruiter niet leuk meer zijn

Brave goede paarden zijn duur. Welk ras je ook naar kijkt. Wil je garantie dat hij braaf is, dan heeft er veel werk ik gezeten en daar betaal je voor/

Je hebt gelijk. Tegenwoordig fokken ze voornamelijk sporthaflingers en die missen nu juist het rustige van de ouderwetse Haflinger.Jammer dat de fokkers te weinig aan de recreatieve ruiter denken. /3

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 13:46

Citaat:
Ik kijk inderdaad 99% naar koudbloeden. Denk dat je een highland pony uit Engeland zal moeten importeren?
Je kunt contact opnemen met de vereniging. Ik stuur je een pb.

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 16:09

anjali schreef:
Donna89 schreef:

Je hebt gelijk. Tegenwoordig fokken ze voornamelijk sporthaflingers en die missen nu juist het rustige van de ouderwetse Haflinger.Jammer dat de fokkers te weinig aan de recreatieve ruiter denken. /3

Nou inderdaad zeg! Ik vond Haflingers vroeger altijd zo leuk, omdat ze me bijna de ideale recreatiepaarden leken. Nu met al die sport Hafjes is dat veel minder geworden. Hoewel ik toe moet geven dat wat ik aan Haflingers zie in mijn directe omgeving (niet bepaald veel) toch voornamelijk dat ouderwetse karakter terug lijkt te komen. Ik vind ze er in ieder geval wat meer als Haflingers uitzien dan die snelle sport typetjes, maar dat kan aan mij liggen.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 17:14

Ja er zijn nog enkele die ouderwets fokken. en er zijn ook mensen die het licht hebben gezien en minder bloed er in gaan fokken.
Er zijn nog wel rassen die echt nog geschikt zijn voor de recreatieve ruiter en die nog origineel zijn, zoals de schwarzwalder. Echter deze zijn een beetje veel duurder dan de haflinger.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 19:12

Beetje heel veel maar :')

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 21:26

Hahaha een kleeeeeeeeeeeeeeeeeein beeeeeeeeeeeetje maar. Al zijn ze wel machtig mooi.
Maar idd ver boven budget.

eldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 09:41

Een paar jaar geleden was ik op zoek naar een braaf paard, rond de 10 jaar en niet te groot. Ik ben zelf al wat ouder en wil geen rodeo. Na vooraf uitgebreid vragen kwamen we bij een 9 jarige merrie kijken. Zou erg braaf zijn en werd Door het buurmeisje altijd gereden. Toen we aankwamen wilden we graag dat het paard eerst voorgereden werd. Dat was ingewikkeld, maar uiteindelijk is het buurmeisje toch gekomen. Bij het opzadelen zagen we het al. Paard ging helemaal bol staan en deed erg onwennig. Rijden zag er ook onrustig uit. Bij goed navragen bleek dat de merrie jarenlang als fokmerrie was gebruikt en nog maar net beleerd was. We zijn direct weggegaan. Daarna bij een andere merrie geweest. Expliciet gevraagd of dit een draver was (zo leek het op de foto en ik wil geen draver). Nee, helemaal niet was het antwoord. Toen we daar kwamen was het wel een draver en liep nog kreupel ook. Uiteindelijk wel een leuk paard gekocht, maar mijn ervaring is dat je genept wordt waar je bijstaat (bij particulieren, handelsstal ben ik nog nooit geweest, misschien had ik dat juist moeten doen). Wel grappig dat ik allerlei eisen in mijn hoofd had, maar het is een heel ander paard geworden.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 09:57

@eldie,ze verzinnen maar wat om hun paard te kunnen verkopen.Je moet zelf goed uitkijken.Wel is het leerzaam allemaal,maar wel balen als je ervoor het hele land doorgereden bent en het isdan heel anders dan je voorgespiegeld werd.Proficiat met je toch gelukte aankoop.

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 12:43

MorganeR schreef:
Gelukkig ben ik zelf niet van de haflingers, maar blijkbaar is ieder ras veel duurder geworden. Heeft iemand van jullie ervaring met Irish Horse Sales? Zou via hen best een tinker willen importeren. Vragen 550 voor transport en 1000 voor een normale tinker.

Ikzelf niet, maar stalgenoten hebben onlangs een tinker gekocht bij Irish horse dales.

Zij zijn supertevreden Paard ziet er goed uit braaf zoals gezegt werd in de advertentie.
Het is een superlief diet.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 13:40

Dus ook helemaal geïmporteerd en alles?

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 17:49

MorganeR schreef:
Dus ook helemaal geïmporteerd en alles?

Ja geloof dat de reis zo,n 2 a drie dagen heeft geduurd, met tussenstops neem ik aan.
En dan werd er gebeld wanneer het paard ongeveer op de bestemming kwam.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 18:12

Ja ik heb contact met ze gehad en ze vertelden mij dat ze iedere 2 a 3 weken per veerboot en vrachtwagen naar Europa leverden. Eerst gingen ze dan nog voor een dag naar de UK en dan per veerboot. Zou 2 a 3 dagen duren inderdaad.

Ik zou het heel graag aandurven want het zijn super mooie paarden voor schappelijke prijsjes, maar ik weet niet zeker of ik het wel aandurf. Is toch best een risico dat ze niet kreupel van die vrachtwagen afkomen ofzo.

Trouwens, mij werd verteld dat ze werkelijk quasi aan huis afgeleverd worden, klopt dit?

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 18:27

Sorry, maar de discussie over de koudbloeden vind ik wat te ver off-topic gaan. Zouden jullie die mssn naar PB willen tillen?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 18:34

Sorry! Van mij apart wel hoor.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 22:14

Indy_Mouse_9 schreef:
Sorry, maar de discussie over de koudbloeden vind ik wat te ver off-topic gaan. Zouden jullie die mssn naar PB willen tillen?

Ik dacht t, jij zegt t.

Vraag anders ff een mod om te splitsen of doe dit zelf en open een topic op het tinker subforum. Nog meer kennis daar aanwezig en bovendien dan hier niet offtopic gaan.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 11:19

anjali schreef:
@eldie,ze verzinnen maar wat om hun paard te kunnen verkopen.Je moet zelf goed uitkijken.Wel is het leerzaam allemaal,maar wel balen als je ervoor het hele land doorgereden bent en het isdan heel anders dan je voorgespiegeld werd.Proficiat met je toch gelukte aankoop.

ik heb juist moeite met kopers die komen kijken, de eisen en dan nog af willen bieden etc. schandalig voor woorden.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 11:57

@stal nollie: Maar het ging hier over mensen die niet de waarheid vertellen over het aangeboden paard,wat dus in realiteit heel anders is dan voorgespiegeld,en je dan soms zeer ver laten rijden om dit dier te bezichtigen.Als iedereen nu eerlijk de eigenschappen van het te koop staande paard vermeldt dan scheelt dat veel frustratie aan beide zijden.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 15:31

*blaast leven in topic*

Ik heb hier ook een mooie. Heb een advertentie op bokt staan met het type paard dat ik zoek, prijsklasse 1500-2000.

Krijg een reactie, gewéldig beestje, na wat over en weer uiteindelijk bijna een afspraak gemaakt om te komen kijken. Ik vraag nog eens duidelijk "maar past ze echt in mijn budget?" "ja ja, €3750" 8)7 _-:( :n

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 16:22

Dan mag je vast zakken tot 2000 ;)

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 17:12

Of die las een 0 te veel bij jouw butget? :')

Nou. Wie weet binnenkort op zoek. Help. _O-