Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

moniek21

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 09:49

Afgelopen maandag hoorde ik dat het heel goed gaat... Verder niks meer gehoord. Vind het moeilijk om er naar te vragen, dus hoop dat ze zelf nog eens reageerd of een filmpje stuurd ;)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 09:54

Wat fijn moniek dat het zo goed gaat met je nieuwe troef, vaak is het idd beter snnel een moeilijke keuze te maken dan door te gaan.

Mijn drie jarige staat nu 3 weken bij de zadelmakmaker, maar dat gaat nog niet naar wens helaas, hij bokt nog zo op singel, zadel en hangen dat hij er nog niet opgezeten heeft. Gelukkig denkt hij dat het nog wel goed gaat komen, en dan hoop ik maar dat het verder wel een sympathiek dier ohz zal zijn, anders gaan we afscheid nemen. We zoeken wel een makkelijk te rijden dier.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 10:09

wat gaaf Yentl!

Moniek, fijn dat je zo blij bent met hudson.

Gomir, nu heerlijk thuis aan de slag.

Ik ben helaas uit de running |( gistermiddag een trap gehad van Doressa (2 jarige). ik wou haar vliegendeken recht leggen, maar ze schrok ergens van. ze rende weg en bokte na, daarbij raakte ze mijn onderarm. heb nu een breuk in de ellepijp zitten |( minimaal 3 weken gips.

nu dus typen met 1 hand wat niet zo snel gaat. dus geen lange verhalen van mij :+

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 20:56

@fokfanaat, tuurlijk komt het goed... Maar snap je als geen ander dat je een fijn te rijden dier wilt ;)

@Lindy, getver dat is pure pech zeg... Dat wordt even 3 wk doorbijten :(

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 09:18

Fokfanaat: komt idd vast goed! Degene welke het lelijkst doen in het begin worden nadien het leukst (wijsheid van een lokale zadelmakmaker hier :) ) Die had liever dat ze in het begin goed lelijk deden en daarna was dat uit hun systeem zei hij altijd.

Lindy: bah, wat naar seg! Het is toch snel gebeurd bij die jonkies he! :(:)

Moniek: oei ja, dan is het beter dat je niet bij Haydn verder deed :) gelukkig valt Hudson je meer dan mee! Heerlijk dat je er op zo'n korte tijd al zo'n leuk en goed gevoel bij hebt! Het is je gegund!

Orsje: super! Leuke mijlpaal!!

Gomir: heb je gelijk in! Onze 3-jarige gaat ook weg om te laten doen, ik heb wel ervaring met jonge paarden, maar die echte eerste knopjes erop zetten laat ik ook liever doen!

Leonie: brrr, dat klinkt me allesbehalve! Moet je ook niet doen he :+ Nee, grapje hoor! Gelukkig gaat het goed met je nu! Halthouden is natuurlijk ook niet zo leuk als lopen he ;)

Coberlina: lijkt me een heftige en pijnlijke breuk! Gelukkig ben je weer goed!

Amber: wat een verhaal seg, gelukkig heeft Huppel nu een tophuisje!

Vanmiddag even bellen om datum af te spreken voor Rico, vind het best spannend!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 09:24

Charisma; je geeft me goede hoop. Ga er vandaag voor de tweede keer op (ruim 3,5 jarige) en de eerste keer liep ie met me rond alsof hij het al jaren deed. :+ heel ontspannen en relaxed. :+ zadel, bit enz heeft ie ook allemaal nooit een punt van gemaakt.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 09:47

Ayasha: er zullen vast uitzonderingen zijn! :D

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 10:00

fokfanaat: je zadelmak maker kan het vast inschatten. Nog even doorwerken dus daar.
moniek: lekker bezig met hudson.
lindy: auch! niet grappig.

ayasha, je bent niet alleen daar in. Zitten er hier nog een paar die nog wachten op lastige kuren bij paarden die wel zadelmak geboren lijken.

Ik heb er nu een keer 3 keer in de week op gezeten omdat de bak nu even fijn was. Ik kan nu óf fijn sturen met het bitje, óf er zit een fijn gaspedaal op. Zal binnenkort wel automatisch samengevoegd worden.

Vindt het wel heel lastig met zadels voor die jonkies. Mijn dressuur zadel past voor 90% goed. Ga ik dan met zo'n jong ding voor een eigen zadel omdat ik wil dat het optimaal ligt of wacht ik het nog even af omdat hij over een maand weer net wat gegroeid kan zijn.......
Ben nu nog wat aan het goochelen met dekjes en bontje om te kijken of ik zo dat laatste beetje pasvorm kan opvangen.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 12:15

Zo de afspraak voor Centurico is gemaakt :) 29 augustus mag ie naar school :D vind het wel spannend! Benieuwd hoe hij gaat zijn onder het zadel. Heb al zoveel jonge paarden gereden, maar als het dan je eigen is, dan is het wel extra spannend!

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 14:38

pol013 schreef:
Vindt het wel heel lastig met zadels voor die jonkies. Mijn dressuur zadel past voor 90% goed. Ga ik dan met zo'n jong ding voor een eigen zadel omdat ik wil dat het optimaal ligt of wacht ik het nog even af omdat hij over een maand weer net wat gegroeid kan zijn.......
Ben nu nog wat aan het goochelen met dekjes en bontje om te kijken of ik zo dat laatste beetje pasvorm kan opvangen.

Heel herkenbaar. Het zadel waar ik nu mee rijd ligt ook niet helemaal optimaal. Ik hem er nu een prolite pad onderliggen en daar kan ik wel veel mee opvangen. Uiteindelijk wil ik wel een ander zadel, ook voor mijn eigen zit. Maar wanneer ga je daar aan beginnen

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 14:43

ja, uiteindelijk krijgt hij gewoon een eigen zadel/ wordt dit zadel helemaal aan hem aagepast. Maar wanneer doe je die inverstering.......
Kan mijn huidige zadel nu niet aanpassen want dat ligt ook nog op mijn andere paard.

Hoopte dat mijn wintec zou passen en ik die zou kunnen laten meegroeien maar daar passen zijn schouders niet in........

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 15:29

Zadels is inderdaad zo lastig met die jonkies. Ik heb er nu een hulsebos dynamic op liggen en die ligt goed nu. Maar ze zit op t moment weer in een flinke groeispurt en merk dat hij alweer anders begint te liggen.

Ik heb heel onverwachts een oefenwedstrijdje gereden op de manege naast onze stal afgelopen zaterdagavond. Hinde heeft werkelijk waar nergens naar gekeken, ondanks dat er 7 paarden in de losrijbak liepen. Ze was wel onder de indruk van alles, maar op een positieve manier. In de proef vond ze het best spannend omdat er een kantine grenst aan de binnenbak en dat had ze nog nooit gezien. Al met al heb ik een nette proef kunnen rijden met wat kleine puppiefoutjes. Het resulteerde in 202 punten met het commentaar: Hier zijn geen oefenwedstrijden meer voor nodig. Toch wacht ik lekker tot Januari met officieel starten en zal ik de komende maanden af en toe een oefenwedstrijdje meedoen. Ben heeeel trots op mijn gup!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 15:42

Wij hebben op de moeder van de 3 jarige een custom laten aanmeten, ze gaven aan dat hij ook goed pas te maken zal zijn op haribo.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 15:43

Super yentll je hebt haar al fijn voor elkaar.

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 16:02

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 16:44

Wow wat goed yentle. Leuke foto's ook.
Hoe lang is Hinde nu onder het zadel?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 17:01

Mooie foto's Yentl! Hinde gaat goed!

Mijn puppie heeft vandaag de eerste rondjes aan de longeerlijn gelopen. Was topbraaf, maar omkeren ed natuurlijk nog even vreemd. Denk alleen wel dat ze me per ongeluk een dressuurpaard hebben meegegeven uit de opfok ;) Wat loopt dat dier fijn :D

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 19:23

Super Yentl, da's al een hele stap!

Goed he Gomir, leuk als ze braaf zijn en dan ook nog eens goed kunnen lopen :)

Aftellen Charisma,gaat zeker ook goedkomen!

Dali heeft wel al z'n eigen zadeltje. Wel met verwisselbare boom en ruim aanpasbaar qua vulling, ligging van de singelstoten enz..

Vandaag voor het eerst een slecht gevoel met hem gehad. Hij was erg druk en schrok een paar keer, op zich niet heel erg maar wel meer dan een metertje opzij. Was ook telkens 'om niets'.. Uiteindelijk afgestapt en nog 20 minuten aan een flink tempo gelongeerd, want ik kan eigenlijk niet het risico nemen om te vallen. (Natuurlijk kan dat altijd, maar als ze al explosief aanvoelen zoek ik het gevaar liever niet nog extra op). Voel me beetje stom dat ik niet gewoon heb doorgezet, want een beetje dappere ruiter had hem er waarschijnlijk zo doorgereden, maar ja.. Volgende keer weer even longeren voor ik opstap en dan hopelijk terug een goede rit.

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 19:28

Ayasha schreef:
Charisma; je geeft me goede hoop. Ga er vandaag voor de tweede keer op (ruim 3,5 jarige) en de eerste keer liep ie met me rond alsof hij het al jaren deed. :+ heel ontspannen en relaxed. :+ zadel, bit enz heeft ie ook allemaal nooit een punt van gemaakt.

Hier nog eentje! Wij zijn nu in onze laatste fase met hangen en zodra mijn instructrice weer terug is van vakantie zal het niet lang duren voor ik voor het eerst op mijn merrie zit. Schriktraining (laat het schrikgedeelte maar weg :+ ) heeft ze allemaal al doorlopen en tot nu toe vind ze alles "lekker boeiend" _O-

We zijn nu volop met VD bezig. Ze is net een spons en neemt alles zo snel op. In 2 dagen met ongeveer een kwartiertje oefenen kent ze flemen al, het begin van de jambette en de buiging maken zit er ook al in. Haha mijn paard is een beetje een nerd krijg ik het idee B-) :')

Afbeelding

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 20:13

Wat een ontwikkelingen allemaal. Ik ben vandaag begonnen met mn nieuwe baan dus paardekind heeft ff rust. Mazzelaar.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 20:15

Jep hier nog eentje. Na 3keer had ik hem vandaag "uitgelegd" dat been ook vooruit kan betekenen. :+ Hij leert razend snel...

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:53

Vandaag weer een grote stap vooruit!
Voor het eerst een klein stukje alleen naar buiten droogstappen. Niet ver, gewoon eens kijken wat hij ervan vindt. Dit pad wandelden we bijna dagelijks en fijn in zicht van stal.

Hij vond het even vreemd met vrouwtje op de rug en geen begeleider ernaast. Maar heeft zich dapper gehouden. Hij bleef lekker relaxt stappen, wel goed oplettend op zijn omgeving. Kon fijn been geven waarop hij vooruit bleef lopen en hij zocht zelf wat steun bij mijn hand. Na ongeveer 150 meter netjes omgedraaid en weer terug. Dit gaan we nu lekker opbouwen. Hij heeft totaal geen moeite met alleen gaan, altijd van jongs af aan veel alleen gewandeld. Wat een stoer paard heb ik toch!

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 08:00

Orsje: wat leuk! Knap dat hij zo op je vertrouwd! Over een tijdje kan je er alleen op uit!

Roos: Hihihi, hij zal t je dankbaar zijn :)

Boston: wat fijn dat ze zo snel leert en niet onder de indruk is! :j Altijd leuk zulke dieren om mee te werken, kan je echt op vertrouwen!

Mallootje: thx, zal idd vast goedkomen! :j ik probeer deze week echt een foto op te loaden van men ventje!
Ach tzijn jonkies he, soms zien ze idd dingen welke er niet zijn! En ik snap je frustratie wel, maar als je een smak maakt heeft niemand iets aan, paard ook niet. Dus in mijn ogen een goede beslissing om em effe te laten werken aan de longe!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 09:28

Super leuke foto van Hinde. goed bewaren! is zo leuk voor in je 'album'

Gomir: springpaard wat ook een leuk kan bewegen? Ik zie een leuke cariere.....

orsje: ik probeer met het 'naar buiten' gaan zo veel mogelijk rondjes te wandelen. Heb iets te veel paarden gezien die in een stress situatie gelijk 'terug' willen. Omkeren probeer ik dus in de begin fase niet te doen. Maar goed, dat moet natuurlijk wel kunnen.
Maar heerlijk dat je je al zo vertrouwd bent dat je dit kunt.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 09:36

Ik hou ook niet van omkeren, zeker niet met die jonge paarden. Al teveel narigheid van gezien :o

Polo :D
Eerst zelf maar weer eens een B-parcours springen in de toekomst, bevalt me namelijk wel heel goed met een ruiter die ze door het parcours rijdt ;)