Gin was bij de kwpn keuring 1.65/1.66m maar is inmiddels ook 1.72m. Hij hoeft in ieder geval voor mijn part niet veel groter te worden, anders wordt het met een ladder klimmen ben ik bang...
_Anneruth
Geplaatst: 16-11-14 14:37
Gideon is ook 1.72. Prima maat voor mij. Ik hoop dat hij niet veel groter wordt .
Gio is maar 1.60/1.61m. Hij komt uit een merrie van 155 maar die was volledig paard gefokt. Ik heb normaal paarden van 1.70+ dus is dit wel wennen.
Vandaag voor het eerst op de wasplaats gezet, staart gewassen en daarna ingespoten met equistar. Hij vond het spannend maar bleef keurig staan. Best apart als je bedenkt hoe hij kan reageren op de deken.
Mijn merrie is 170. Zo'n "kleintje" is wel maatje handzamer dan zo'n grote hoor.
GerenGer
Geplaatst: 16-11-14 19:17
Ik heb al een hele tijd niet meer gereageerd! Dus dat wordt hoog tijd haha
Onze Gio is zo'n 1.61m, maar zal inmiddels wel al gegroeid zijn. Tenminste hij lijkt wel steeds groter te worden. Hij doet het allemaal al zo goed. We zijn ook al naar een andere buitenbak geweest. Deed hij ontzettend braaf, maar we doen rustig aan. Zijn jullie ook al naar andere locaties geweest met jullie 3-jarigen?
Mijne 1.65m. Mag nog wat groeien maar liever niet te veel
Ik ben nu 3x op verplaatsing gaan rijden. Een beetje zenuwachtig bij het zadelen maar voor de rest heel braaf.
Gisteren ook in onze bin enpiste gereden terwijl ze in die piste aan het werk waren met een ladder. En boren en doen... was niet erg.
Vandaag wel wat minder braaf. Was aan de hand aan het stappen in de binnenpiste (met open Zijkanten, zijn doeken). Verschiet hij en stondie kaarsrecht. X2! Gaat hij toch niet meer moeten proberen!
GerenGer
Geplaatst: 16-11-14 19:59
Ik hoop dat Gio ook rond de 1.65m gaat worden Maar groot ben ik er niet voor. Wat goed dat je al naar andere plaatsen gaat. Naar de binnenbak heb ik nog niet gedaan, haha alhoewel ik niet denk dat hij veel gekke dingen zal doen.. Maar als het straks echt winter wordt zal er toch wel 's een moment komen dat we naar binnen moeten.
Ziet er goed uit! Hoelang is ie nu onder het zadel?
Alizeetje
Geplaatst: 16-11-14 20:02
Knap paard! Ik was ook buiten begonnen, omdat hij in het begin die open binnenpiste wat eng vond. Maar de laatste 3x binnen gereden zonder probleem. Rij toch liever buiten
GerenGer
Geplaatst: 16-11-14 20:09
Bedankt! Ik heb hem nu ongeveer 2 maanden onder het zadel. De vorige eigenaresse had er zo'n 15x opgezeten, maar daarna heeft hij ook even stil gestaan vanwege zijn castratie. Dankjewel! Ja klopt, we wouden ook graag voor de winter een paard hebben haha. Wat goed dat de jouwe het binnen ook goed doet! Buiten vind ik ook altijd fijner ja
Gently is vandaag weer voor het eerst \los geweest. En meneer liet duidelijk blijken dat hij er errrugg van gecharmeerd was. Bokken steigeren. Hij vond het heerlijk.
hallo allemaal! Gister ben ik voor het eerst op ander terrein wezen oefenen, onwijs braaf! ze vond het helemaal leuk! ze is op dit moment 166, hoop wel dat er nog aardig wat bij op gaat komen….. hoop naar de 169 a 170 hoop dat ze dat wel gaat halen.. zie leuke foto's voorbij komen van de BIJNA 4 jarige!!! haha
Ik heb al een week niet meer gereden, want heb op het moment hele grote problemen met Gigi, ze begint zelfs bijna gevaarlijk te worden Na een paar goede grondwerklessen gehad te hebben is ze helemaal teruggevallen. Ze bijt en trapt gericht, en vorige week kwam ze zelfs aan de voorkant omhoog bij een correctie (geen klap ofzo, maar een wat fellere ophouding aan het halster) Vandaag ging het al íets beter, maar toch niet bepaald motiverend
Vandaag is Gently voor het eerst weer onder de man geweest. Wat vond hij het super leuk. Oortjes lekker naar voren. staart lekker ontspannen. Heerlijk.
ach wat naar judarthos! hopelijk trekt ze snel weer bij! Heb veek verhalen gehoort van jonkies die even heel vervelend worden, maar komt ook vaak weer goed!!
Zirano, Wat fijn!!
Jessica24
Geplaatst: 18-11-14 22:17
Balen zeg JudArthos, dat zijn echt geen leuke grapjes. En je weet zeker dat het niets lichamelijke is?
Fijn Zirano, altijd fijn als ze er weer zin in hebben.
Inkiepinkie, jouw paard mag wel wat centimeters van de mijne hoor! Haar schoft begint er nu echt uit te komen. Van de zomer is ze gemeten op 1.69 op de keuring. Maar denk dat ze straks de 1.70 dik voorbij gaat. En ik ben maar een ukkie.
We zijn nog niet op andere locaties geweest om te rijden. Dan wil ik haar toch net wat meer bevestigd en gecontroleerd hebben.
Hier ook al een week niet op het paard gezeten. Ze reageerde erg fel op het zadel en dat bleek ook niet gek te zijn. Ze is een boom maat gegroeid in vijf maanden tijd! Heb nu een Sommer zadel aan laten meten. Deze is ook helemaal aan te passen als het paard groeit. Het was nog een hele zoektocht en Gable was ook nog een super fris omdat ze weinig gedaan had. Ja dan is ze echt een ongeduldige aap. Hopen dat we nu weer lekker aan de slag kunnen.
JudithGigi
Geplaatst: 18-11-14 22:21
@ Zirano fijn dat het zo goed gaat
@ der rest thanks voor de reacties! Heb donderdag weer les in grondwerk dus hopelijk komt het dan weer een beetje goed
en @ Jessica (las het net voordat ik wilde posten ) volgens mn instructrice kan het inderdaad lichamelijk zijn, aangezien ze al last van haar schouder had en de eigenaar al een week geen nieuw hooi heeft gekocht (ze is heeeel gevoelig wat voeding betreft) maar donderdag komt sowieso de fysio mee