Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
MyWishMax schreef:Ik heb een leuk potentieel subtoppertje, zoek dus ook niks anders.En hij is toevallig heel braaf in het bos, wat ook wel een groot pluspunt gebleken is.
EDIT: Ik bedoelde dus, als jij echt een topper zoekt, mag je meestal flink betalen. Als je vervolgens alleen in het bos wil rijden, had je ook wat minder uit kunnen geven.
Seven schreef:Dat is voor een sporter echt zonde om te zien een ander had daar meer uit kunnen halen maar dat is dus persoonlijk. Ik zou t ook jammer vinden als een top paard bij iemand te recht komt die dat er niet uit gaat halen
en dat ook MWM
Dahlia schreef:Ik zoek een leuk paard, lekker allround. Ik heb geen heel hoog budget, maar heb al op marktplaats zitten spitten, en heb gezien dat er nog best wat te vinden is met mijn budget
Budget ligt rond de 2000 euro (mag best iets meer zijn, als de klik er is met het paard etc).
Heb er nu sowieso 2 gezien die mij erg aanspreken.. En ze zijn allebei erg verschillendOok qua leeftijd..
http://link.marktplaats.nl/580578393
http://link.marktplaats.nl/582220246
De ene is een 4 jarige cruzado merrie, en de ander een 16 jarige kwpn merrie..
Ik vind het heerlijk om buiten te rijden, om een sprongetje te maken, maar ook om te dressuren.
Ik heb nog nooit officiële wedstrijden gereden, dit omdat ik er eigenlijk nooit echt een paard voor had (ik heb altijd bijrijdpaardjes gehad). Maar ik wil wel graag wedstrijden gaan rijden.
Een leerpaard (zoals de 16 jarige) lijkt me dus erg leuk. Maar ook een een jong paard, zoals de cruzado, spreekt me erg aan.
Ze zitten alle 2 binnen mijn budget
Yelly schreef:Hoe veel ervaring heb je zelf, Dahlia? Ben jij handig genoeg om (onder begeleiding) een jong dier verder door te rijden
?
Dahlia schreef:Yelly schreef:Hoe veel ervaring heb je zelf, Dahlia? Ben jij handig genoeg om (onder begeleiding) een jong dier verder door te rijden
?
Ja dat moet wel goed komenSowieso wil ik het inderdaad onder begeleiding doen, niet in mijn eentje. Ik ben zelf geen Z ruiter, maar ervaring heb ik wel
Dus het is niet zo dat ik als groen iemand een groen paard koop hoor, haha
M'n beste vriendin helpt me altijd, met les, ze is zelf ook instructice. Die wil me er dolgraag mee helpen
Als je nog geen 'eigen' paard hebt gehad, wil niet zeggen dat je niet kan rijden natuurlijk
Van onzekerheden heb ik niet zo snel last, omdat ik weet dat ik goede begeleiding krijg
Wat ook een pluspunt is, dat je zo'n paard nog 'naar eigen hand' kan zetten.
Ben bij beide paarden nog niet geweest, dus dat is natuurlijk ook afwachten. Voor het zelfde geld heb ik met 1 van de 2 totaal geen klik, of bevalt het rijden met niet, etc.
@ Evelijn: ik heb inderdaad nog niet gegoogled, wel op haar eigen site gekeken. Staan daar wel veel positieve ervaringen in het gastenboek
Evelijn schreef:Bij keuze uit deze twee zou ik ook voor leerpaard gaan.. daar ga je rest van je paardencarrière veel plezier aan hebben dat je zo'n dier als eerste eigen paard hebt gehad. Ik heb als eerste paard ook een 15-jarige gekocht... ben daar wel blij mee geweest... alle onzekerheden die je hebt als je als eerste een paard hebt (echt niet te vergelijken met bijrijdpaarden) dan hoef je iig niet zorgen te maken dat je een jong dier verkloot.
Bij die cruzado... google even goed op verkoopster.
Cath_16 schreef:Evelijn schreef:Bij keuze uit deze twee zou ik ook voor leerpaard gaan.. daar ga je rest van je paardencarrière veel plezier aan hebben dat je zo'n dier als eerste eigen paard hebt gehad. Ik heb als eerste paard ook een 15-jarige gekocht... ben daar wel blij mee geweest... alle onzekerheden die je hebt als je als eerste een paard hebt (echt niet te vergelijken met bijrijdpaarden) dan hoef je iig niet zorgen te maken dat je een jong dier verkloot.
Bij die cruzado... google even goed op verkoopster.
Zou ik laten staan, n.a.v. google..
ikke schreef:Cath_16 schreef:
Zou ik laten staan, n.a.v. google..
Maar waarom?
Ik heb ook weleens een poging ondernomen om een paard te kopen bij een stal waarvan iedereen ook naar Google verwijst. Dat paard was echter niks mis mee, behalve dat de verkoper er niks van begreep....
Seven schreef:Wat zoek je verder emm?
geslacht
niveau
hoogte
kleur
prijs?