Een nieuw paard kopen deel VIII

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: Een nieuw paard kopen deel VIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 12:35

wat zoek je dahlia?

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 12:37

tuurlijk dahlia wat zoek je?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 12:39

MyWishMax schreef:
Ik heb een leuk potentieel subtoppertje, zoek dus ook niks anders. :D En hij is toevallig heel braaf in het bos, wat ook wel een groot pluspunt gebleken is.

EDIT: Ik bedoelde dus, als jij echt een topper zoekt, mag je meestal flink betalen. Als je vervolgens alleen in het bos wil rijden, had je ook wat minder uit kunnen geven.

Voor mij was bewezen braafheid (en wat andere omstandigheden) voldoende reden om over de prijs heen te stappen, al was die prijs zeker niet van het niveau "flink betalen"

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 12:40

Seven schreef:
Dat is voor een sporter echt zonde om te zien een ander had daar meer uit kunnen halen maar dat is dus persoonlijk. Ik zou t ook jammer vinden als een top paard bij iemand te recht komt die dat er niet uit gaat halen :D

en dat ook MWM :j

Hmm, ik denk dat er veel paarden bij mensen staan die er niet alles uit kunnen halen. Uit die van mij was bij een betere ruiter ook veel meer gehaald. Maar een echte topper vind ik ook zonde, degene die goed GP zouden kunnen lopen bijvoorbeeld.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 12:46

Ik kan me voorstellen dat je als bv fokker je fokprodukt graag bij een ruiter ziet komen die er het hoogst haalbare uit kan halen met oog op o.a. predikaten voor de merrie.
Maar verder lijkt het me geen zak uit te maken waar een dier komt. Zolang de eigenaar van dat dier maar veel plezier van zo'n dier heeft.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 12:47

Naar mijn mening is braaf reageren in verschillende situaties ook wel deels te trainen :) Mijn 3-jarige neem ik nu heel veel mee wandelen langs de weg, over het industrieterrein, langs het dorp et cetera. Verder blijven we aan de gang met desensibiliseren, ook al valt er weinig meer te desensibiliseren :+

Maargoed, het ene paard is natuurlijk wel veel nuchterder dan het andere paard. Mijn vorige merrie werd veel sneller heet (staart in de luchten, dribbelen, heel hard snuiven). Mijn huidige merrie maakt zich niet zo snel druk :+

Dahlia

Ik zoek een leuk paard, lekker allround. Ik heb geen heel hoog budget, maar heb al op marktplaats zitten spitten, en heb gezien dat er nog best wat te vinden is met mijn budget :D
Budget ligt rond de 2000 euro (mag best iets meer zijn, als de klik er is met het paard etc).

Heb er nu sowieso 2 gezien die mij erg aanspreken.. En ze zijn allebei erg verschillend :P Ook qua leeftijd..

http://link.marktplaats.nl/580578393

http://link.marktplaats.nl/582220246

De ene is een 4 jarige cruzado merrie, en de ander een 16 jarige kwpn merrie..
Ik vind het heerlijk om buiten te rijden, om een sprongetje te maken, maar ook om te dressuren.
Ik heb nog nooit officiële wedstrijden gereden, dit omdat ik er eigenlijk nooit echt een paard voor had (ik heb altijd bijrijdpaardjes gehad). Maar ik wil wel graag wedstrijden gaan rijden.
Een leerpaard (zoals de 16 jarige) lijkt me dus erg leuk. Maar ook een een jong paard, zoals de cruzado, spreekt me erg aan.

Ze zitten alle 2 binnen mijn budget :)

Johnnydepony

Tja aan de ene kant denk ik ook wel dat als je zelf niet bij machte bent om meer dan landelijk te gaan rijden, waarom dan zo'n paard kopen. Aan de andere kant, dat paard maakt het geen hol uit :+

Als ik echt zou barsten van het geld had ik mezelf ook een fijn leerpaard gekocht denk ik.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 12:49

Hoe veel ervaring heb je zelf, Dahlia :)? Ben jij handig genoeg om (onder begeleiding) een jong dier verder door te rijden :)?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 12:50

Dahlia schreef:
Ik zoek een leuk paard, lekker allround. Ik heb geen heel hoog budget, maar heb al op marktplaats zitten spitten, en heb gezien dat er nog best wat te vinden is met mijn budget :D
Budget ligt rond de 2000 euro (mag best iets meer zijn, als de klik er is met het paard etc).

Heb er nu sowieso 2 gezien die mij erg aanspreken.. En ze zijn allebei erg verschillend :P Ook qua leeftijd..

http://link.marktplaats.nl/580578393

http://link.marktplaats.nl/582220246

De ene is een 4 jarige cruzado merrie, en de ander een 16 jarige kwpn merrie..
Ik vind het heerlijk om buiten te rijden, om een sprongetje te maken, maar ook om te dressuren.
Ik heb nog nooit officiële wedstrijden gereden, dit omdat ik er eigenlijk nooit echt een paard voor had (ik heb altijd bijrijdpaardjes gehad). Maar ik wil wel graag wedstrijden gaan rijden.
Een leerpaard (zoals de 16 jarige) lijkt me dus erg leuk. Maar ook een een jong paard, zoals de cruzado, spreekt me erg aan.

Ze zitten alle 2 binnen mijn budget :)

Ik zou dan wel voor het leerpaard gaan, lijkt me ook wel een leuk paard!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 12:54

Bij keuze uit deze twee zou ik ook voor leerpaard gaan.. daar ga je rest van je paardencarrière veel plezier aan hebben dat je zo'n dier als eerste eigen paard hebt gehad. Ik heb als eerste paard ook een 15-jarige gekocht... ben daar wel blij mee geweest... alle onzekerheden die je hebt als je als eerste een paard hebt (echt niet te vergelijken met bijrijdpaarden) dan hoef je iig niet zorgen te maken dat je een jong dier verkloot.
Bij die cruzado... google even goed op verkoopster.

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 12:59

Yelly schreef:
Hoe veel ervaring heb je zelf, Dahlia :)? Ben jij handig genoeg om (onder begeleiding) een jong dier verder door te rijden :)?

Ja dat moet wel goed komen :j Sowieso wil ik het inderdaad onder begeleiding doen, niet in mijn eentje. Ik ben zelf geen Z ruiter, maar ervaring heb ik wel :j
Dus het is niet zo dat ik als groen iemand een groen paard koop hoor, haha :D
M'n beste vriendin helpt me altijd, met les, ze is zelf ook instructice. Die wil me er dolgraag mee helpen :j

Als je nog geen 'eigen' paard hebt gehad, wil niet zeggen dat je niet kan rijden natuurlijk ;)
Van onzekerheden heb ik niet zo snel last, omdat ik weet dat ik goede begeleiding krijg :j

Wat ook een pluspunt is, dat je zo'n paard nog 'naar eigen hand' kan zetten.
Ben bij beide paarden nog niet geweest, dus dat is natuurlijk ook afwachten. Voor het zelfde geld heb ik met 1 van de 2 totaal geen klik, of bevalt het rijden met niet, etc.

@ Evelijn: ik heb inderdaad nog niet gegoogled, wel op haar eigen site gekeken. Staan daar wel veel positieve ervaringen in het gastenboek :j

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 13:02

Dahlia schreef:
Yelly schreef:

Ja dat moet wel goed komen :j Sowieso wil ik het inderdaad onder begeleiding doen, niet in mijn eentje. Ik ben zelf geen Z ruiter, maar ervaring heb ik wel :j
Dus het is niet zo dat ik als groen iemand een groen paard koop hoor, haha :D
M'n beste vriendin helpt me altijd, met les, ze is zelf ook instructice. Die wil me er dolgraag mee helpen :j

Als je nog geen 'eigen' paard hebt gehad, wil niet zeggen dat je niet kan rijden natuurlijk ;)
Van onzekerheden heb ik niet zo snel last, omdat ik weet dat ik goede begeleiding krijg :j

Wat ook een pluspunt is, dat je zo'n paard nog 'naar eigen hand' kan zetten.
Ben bij beide paarden nog niet geweest, dus dat is natuurlijk ook afwachten. Voor het zelfde geld heb ik met 1 van de 2 totaal geen klik, of bevalt het rijden met niet, etc.

@ Evelijn: ik heb inderdaad nog niet gegoogled, wel op haar eigen site gekeken. Staan daar wel veel positieve ervaringen in het gastenboek :j

Waarop baseer je dat je genoeg ervaring hebt?

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 13:05

Evelijn schreef:
Bij keuze uit deze twee zou ik ook voor leerpaard gaan.. daar ga je rest van je paardencarrière veel plezier aan hebben dat je zo'n dier als eerste eigen paard hebt gehad. Ik heb als eerste paard ook een 15-jarige gekocht... ben daar wel blij mee geweest... alle onzekerheden die je hebt als je als eerste een paard hebt (echt niet te vergelijken met bijrijdpaarden) dan hoef je iig niet zorgen te maken dat je een jong dier verkloot.

:j Zou ik laten staan, n.a.v. google..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 13:08

Cath_16 schreef:
Evelijn schreef:

Maar waarom?
Ik heb ook weleens een poging ondernomen om een paard te kopen bij een stal waarvan iedereen ook naar Google verwijst. Dat paard was echter niks mis mee, behalve dat de verkoper er niks van begreep....

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 13:09

Ik heb heel veel verschillende soorten paarden gereden, die ook niet allemaal even makkelijk waren.
Paard wat ik leaste, was wel wat ouder dan de cruzado, maar later ingereden en dus ook nog niet heel lang onder het zadel. Dit ging erg goed, we leerden van elkaar, en het ging met grote sprongen vooruit. Nu weet ik dat natuurlijk niet elk paard hetzelfde is, daarom moet de klik er ook wel zijn. En die was er met dit paard.. Ik baal er nog steeds heel erg van, ik zou hem zo graag willen hebben.

Daarnaast heb ik een goed gesprek gehad met o.a. die vriendin (die altijd erg eerlijk tegen me is := is niet altijd even leuk haha), die raad me juist aan om een wat jonger paard te kopen.

Ik heb trouwens al mail contact met beiden, helaas krijg ik net een mailtje, over de 16 jarige, dat ze waarschijnlijk vandaag verkocht is. Mensen komen voor de 2e keer kijken, als het niet doorgaat mailt ze me nog. (Dit soort dingen heb ik echt altijd :P )

Ik ga even googlen trouwens..

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 13:10

ikke schreef:
Cath_16 schreef:

Maar waarom?
Ik heb ook weleens een poging ondernomen om een paard te kopen bij een stal waarvan iedereen ook naar Google verwijst. Dat paard was echter niks mis mee, behalve dat de verkoper er niks van begreep....

Dat is hoe ik erover denk, heb topics gezien waar ik niet blij van werd.
Maar iedereen moet het zelf weten natuurlijk, ik zou het zelf alleen nooit doen.

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 13:47

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 14:19

Dat is inderdaad ' De Ria' waar het een aantal pagina's terug ook al over ging..

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 14:54

Dan ga ik even een paar pagina's terug bladeren ;)

M'n laatste link, daar ga ik waarschijnlijk maandag kijken! Er kwamen misschien mensen morgen, dus ik bel morgenavond nog even voor de zekerheid. Als de mensen niet komen of ze vinden het niets, dan ga ik er maandag heen :)

Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:17

Bedankt voor jullie antwoorden! Nu ik er zelf nog eens naar kijk, hebben jullie wel gelijk. Maar vind het zo moeilijk om echt te kijken naar én een goede bouw, én een aansprekend paard én leeftijd én hoogte én ... Denk dat mijn eisen lijstje gewoon wat te groot is haha, en dat terwijl ik dan ook weer gewoon een alrounder wil die echt geen Z hoeft te gaan lopen met mij ..

Maakt het ook moeilijk dat ik het nieuwe paard niet per direct kwijt kan nog, maar ik wil toch alvast rond gaan kijken .. Moeilijk moeilijk.. Maar in elk geval heel leerzaam hier in het topic :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:18

Wat zoek je verder emm?
geslacht
niveau
hoogte
kleur
prijs?

Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:36

Seven schreef:
Wat zoek je verder emm?
geslacht
niveau
hoogte
kleur
prijs?

Ruin
Liefst 4 of 5 jaar, maar mag ook in de leeftijd tussen 3-9 zitten
In elk geval zadelmak - hoeft verder nog niet veel te kunnen, maar mag ook al wat hoger niveau hebben B/L, in elk geval een paard met werklust en die graag wil leren
1.62 - 1.70m
Voorkeur voor donker - zwart
3500euro (maar daar zit voor de juiste combi wat rek in :Y) )

Met name op zoek naar een leuke alrounder, ga hem niet uitbrengen in de sport maar wil er thuis voornamelijk dressuur mee kunnen rijden en afwisselen met springen en buitenrijden (minimaal 1x pw ga ik naar buiten en 1x per 3 weken springles, is niet erg als dit nog niet beheerst wordt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 16:08

Mag ik iemand (met verstand ervan :P ) misschien PB'en met wat foto's van een paard?
Om te kijken of de prijs een beetje reeël is etc.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 16:09

stuur maar hitime :)