Een nieuw paard kopen deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

welmoed__

Re: Een nieuw paard kopen deel V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 15:50

Maar mensen die niet alleen de paarden voor de wedstrijden koopt vinden het ook leuk om er een lief koppie op te hebben hoor. IK vind het ook wel leuk als hij een lief koppie er op heeft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 15:52

welmoed__ schreef:
Maar mensen die niet alleen de paarden voor de wedstrijden koopt vinden het ook leuk om er een lief koppie op te hebben hoor. IK vind het ook wel leuk als hij een lief koppie er op heeft!

Maar daar hangt je aankoop toch niet vanaf?

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 15:54

Als ik er echt een klik mee heb niet nee, maar vind het toch wel belangrijk. Bij een echte klik neem ik hem mee ongeacht hoe zijn koppie er uit ziet.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 16:00

Prettige bijkomstigheid, zeg maar :D
Bij gelijke geschiktheid kan het wel meespelen, noem het maar positieve discriminatie :j

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 16:05

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 16:06

Alja schreef:
zo emma!
dat stukje film geeft echt al een heel ander beeld!

blijft ze daar staan of komt ze dichter bij huis te staan?

Ze komt volgende maand naar de stalling. Ze staat nu op 10km afstand, dus ook nog prima te doen.

Eb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 16:16

Hoi, Ja wij zoeken een pony. Maar dan een C-tje. En liefst met was (dressuur)wedstrijdervaring.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 16:29

Jammer, maar deze is nou net weer wat te klein voor mij (1.67m), Firegirl. Zoek toch wel een E-pony of klein paard.

coroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 16:31

vonneke schreef:
KarinvdM schreef:
Als een paard de eerste tien jaren van z'n leven gezond doorkomt dan blijven ze vaak ook wel goed. Als je recreatief wilt rijden met af en toe een wedstrijdje dan kan je best een ouder paard kopen, als je maar wel voor ogen houdt dat zo'n paard niet nog 15 jaar mee gaat. Ik vind het vaak juist een goede keuze, zeker voor mensen met wat minder ervaring.

Hier ben ik het helemaal mee eens :)

Ik ook, heb zelf ook een nieuwe 'oude' :D

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 18:29

Voor geinteresseerde ... ik weet twee merries staan (van 2 kennissen) die te koop zijn: een quarterhorse en een halflboed arabier (55% x WB/ASB).

Ze zijn beiden super braaf in omgang, met stamboek papieren/paspoort, zijn gechipt. Eentje staat in noord van Provincie Antwerpen, andere in het zuiden van Provincie Antwerpen.

Halfbloed arabier is palomino-bont. ;) Beiden vallen in de E-pony maat.

Voor meer info aub PB

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 21:40

listiglistje schreef:
Melanie_B schreef:
Maar die foto onder 't solarium kun je hem gewoon even zien dat die een lief hoofdje heeft.

Met alleen een lief hoofdje kun je niet rijden :+

Ik kan iig wel zeggen dat die solarium proof is :+

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 21:47

en juist bij slechte fotos ga ik wel kijken, ben dan zo nieuwschierig dat ik het wil weten ;)

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 00:14

Ik ben ook gevallen voor die ene waar ik niet eens een foto van had en ben gegaan omdat hij dichtbij stond en de omschrijving van zijn karakter me aansprak. Eerlijk ? als ik een foto had gezien was ik niet eens gegaan denk ik... :o Nu vind ik hem helemaal geweldig en mooi <3 Het is toch de uitstraling en het karakter die het hem doet.
Maar ik moet me nog even inhouden van mezelf, hij staat nog niet op stal.
Ik zocht naar een paard van een jaar of 8. deze is 14. Maar kan prima mee met mijn recreatieve doeleind denk ik. Maar in het begin van mijn zoektocht sloeg ik de 14 jarige over. :o

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 00:28

bertine37 schreef:
Ik ben ook gevallen voor die ene waar ik niet eens een foto van had en ben gegaan omdat hij dichtbij stond en de omschrijving van zijn karakter me aansprak. Eerlijk ? als ik een foto had gezien was ik niet eens gegaan denk ik... :o Nu vind ik hem helemaal geweldig en mooi <3 Het is toch de uitstraling en het karakter die het hem doet.
Maar ik moet me nog even inhouden van mezelf, hij staat nog niet op stal.
Ik zocht naar een paard van een jaar of 8. deze is 14. Maar kan prima mee met mijn recreatieve doeleind denk ik. Maar in het begin van mijn zoektocht sloeg ik de 14 jarige over. :o

Zo zochten wij altijd een grote pony van een jaar of 8 en komen thuis met én een oude kleinere pony van 28 én een paardje van 3 jaar en net zadelmak... :') zie me onderschrift over mijn droom die uit is gekomen voor uitleg. ;)

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 00:45

Hoi dames! Ik was zoals ik bijna elke dag doe haha, weer eens aan het kijken of er hier in de buurt nog bekende paarden te koop waren (waarom ik dat doe?? want ben zelf totaal niet op zoek? haha) maar kwam er dus 1 tegen waarvan er toch bij 1 van jullie het hart wat sneller moet gaan kloppen! (weet niet of dit mag hoor) wilde hem jullie niet onthouden, kijk maar wat jullie er mee doen. Vind zijn rug niet helemaal recht en vind dat hij op het filmpje niet lekker voorwaarts wordt gereden, beetje geduwd kweet niet, maar het lijkt mij een heerlijk en vooral eerlijk dier waar je volgens mij echt vanalles mee kunt... dus: http://dieren.marktplaats.nl/paarden/55 ... nd=13&fs=1

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 08:24

Ik wil even zeggen dat mijn paard 1 dag op bokt gestaan heeft (Deejay de San Remo x Sultan ruin die ik ook in dit topic heb aangeboden) en verkocht is via bokt! Gisteren is hij goed gekeurd en naar zijn nieuwe eigenaren gegaan! Ben erg blij om zo'n goed baasje voor hem te hebben gevonden!

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 09:31

xBibi schreef:
Op sporthorses vragen ze voor dit paard (http://www.sporthorses.nl/advertentie/p ... kid/841034) 6000-8000 euro en met die veiling vangen ze er op dit moment 1500 voor.

De veiling was gisteravond pas afgelopen, dus tot zo lang kon er geboden worden! Daarbij betaal je ook nog 12% veilingkosten eroverheen, en BTW ;)

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 09:42

Pascha schreef:
xBibi schreef:
Op sporthorses vragen ze voor dit paard (http://www.sporthorses.nl/advertentie/p ... kid/841034) 6000-8000 euro en met die veiling vangen ze er op dit moment 1500 voor.

De veiling was gisteravond pas afgelopen, dus tot zo lang kon er geboden worden! Daarbij betaal je ook nog 12% veilingkosten eroverheen, en BTW ;)

Ik heb het net even opgezocht en hij is verkocht voor 5700 dus dan zaten ze nog niet eens zover van hun vraagprijs af.
Wel erg leuk beestje vind ik :D

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 10:14

Ayla_4Ever

Leeftijd maakt niet uit
Liefst een pony
Allround,
Ras maakt niet uit
tot 3000,-
Lieve pony moet het zijn
Palomino zou leuk zijn
Liever geen hengst(of een die wel geruind mag worden)
Weetje er eentje? Doe je dan een PB'tje?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 10:20

charissiej schreef:
Ik wil even zeggen dat mijn paard 1 dag op bokt gestaan heeft (Deejay de San Remo x Sultan ruin die ik ook in dit topic heb aangeboden) en verkocht is via bokt! Gisteren is hij goed gekeurd en naar zijn nieuwe eigenaren gegaan! Ben erg blij om zo'n goed baasje voor hem te hebben gevonden!

Geliciteerd :D ook met je verjaardag.
Was ook een fijn diertje om te zien, zo van de advertentie.

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 11:02

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 11:14

Met mooie hoofdjes wel beetje oppassen... Hebben hier een supernuchter kalm paard met een foeilelijk hoofd. Een ander staan mensen altijd voor de box te zwijmelen (we zetten hem zelfs weg als we een ander willen verkopen!!) omdat 'ie zo lief en mooi kijkt. Nou, daar zit je echt niet prettig op want Mr Beautiful heeft maar 1 doel: je eraf kiepen! :+
Dus kijk aub niet teveel naar lieve oogjes en mooie hoofdjes.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 11:30

Goede tip, InekeN...nu nog dat brave, kleine paardje voor mij tegenkomen dat me er niet af wil kiepen of eraf wil sprinten, hahaha.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-12 13:21

Ineke, als het een paard is met een bloedmooi hoofd alleen een draak onder het zadel, en er staat 1 naast met een lelijke kop maar zo braaf als wat, dan ga ik voor die met het lelijke hoofd natuurlijk.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 16:54

Er zijn bij die paarden ook een boel voor heel weinig weggegaan. Ben benieuwd of die echt zijn verkocht.

Toen ik naar mijn huidige paard ging kijken wist ik niet eens wat het was. Afstamming, kleur, geslacht enz allemaal niet alleen dat het toen een 5 jarige was.
Maar goed ook want van die vader had ik er toen al 2 van op stal staan. Ik weet niet of ik wel was gaan kijken als ik dat van te voren wist maar zij is wel mee naar huis gegaan.