Een nieuw paard kopen deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 11:28

ikke schreef:
Ik vraag me nog altijd af wat dat is, die aversie tegen merries die je steeds, ook hier weer, tegen komt op het moment dat mensen op zoek zijn naar paarden.

Ik weet ook niet waarom maar ik kan gewoon echt niks met merries worden. Op stal niet, in het land niet, met rijden niet, ik kan gewoon niks met die krengen beginnen ;) Ruinen/hengsten zijn toch wat meegaander denk ik. Als je in discussie bent met je paard is het voor mijn gevoel bij een merrie gewoon oog om oog, tand om tand... terwijl het er bij de heren wat schappelijker aan toe gaat. Uiteraard alles afhankelijk ook van het karakter van het individuele paard. Maar ik ga met een grote boog om merrie's heen, tot nu toe nog geen een tegengekomen waar ik wat mee kon beginnen of waar ik een klik mee had. (en heb nog wel anderhalf jaar een merrie gereden ook nog maar dat was waardeloos!)

@seven: wat fijn!! Hopelijk verloopt de koop verder soepel, zou mooi zijn. Fijn ook dat het opstappen en wegrijden was, hier hetzelfde en voelt heel goed!

Seven

Re: Een nieuw paard kopen deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 11:32

Ja was heel leuk om te zien, paard was ook blij oortjes mooi dr op steeds 1 naar achteren als er wat werd gevraagd heel leuk.

Ik heb juist meer met merries, die gaan vaak net even iets verder voor je en zijn fijn grillig.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 11:43

Ilsemarie schreef:
ikke schreef:
Ik vraag me nog altijd af wat dat is, die aversie tegen merries die je steeds, ook hier weer, tegen komt op het moment dat mensen op zoek zijn naar paarden.

Ik weet ook niet waarom maar ik kan gewoon echt niks met merries worden. Op stal niet, in het land niet, met rijden niet, ik kan gewoon niks met die krengen beginnen ;) Ruinen/hengsten zijn toch wat meegaander denk ik. Als je in discussie bent met je paard is het voor mijn gevoel bij een merrie gewoon oog om oog, tand om tand... terwijl het er bij de heren wat schappelijker aan toe gaat. Uiteraard alles afhankelijk ook van het karakter van het individuele paard. Maar ik ga met een grote boog om merrie's heen, tot nu toe nog geen een tegengekomen waar ik wat mee kon beginnen of waar ik een klik mee had. (en heb nog wel anderhalf jaar een merrie gereden ook nog maar dat was waardeloos!)

@seven: wat fijn!! Hopelijk verloopt de koop verder soepel, zou mooi zijn. Fijn ook dat het opstappen en wegrijden was, hier hetzelfde en voelt heel goed!

Even uit een oud topic gevist, maar het beschrijft wel precies hoe het zit:
Juweel schreef:
Ik heb de volgende stelling ooit wel eens gehoord:

Een hengst vraag je, een ruin vertel je en met een merrie onderhandel je!

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 11:43

Seven en Pizzazz. wat leuk! Match made in heaven, zeggen ze dan :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 11:47

Die stelling is meer dan waar ikke,
Maar heb wel gemerkt in de jaren dat merries er altijd een pasje extra bij doen als je met ze om kan gaan, ookal zijn ze dan lastiger volgens veel mensen ik mis direct dat grillige bij een ruin :=

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 11:49

....bijna (nog 20 minuutjes)...dan ben ik op oude stal van mn mannetje...alles regelen..trailer in en weer terug =D...die autorit lijkt wel 10x zolang te duren...niet alleen omdat we maar 90 mogen...omdat ik er zin in heb..nu hopen dat hij zich kan gedragen op de trailer...probeer zo mobiel alvast foto te uploaden als ik er ben =D

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 11:52

@ikke: ja dat laatste klinkt mooi! En ik ben zelf iemand die graag confrontatie vermijd, vermoedelijk dat ik daarom niet goed klik met een merrie, kan best. Ik ben best bereid compromissen te sluiten maar dat verwacht ik van de tegenpartij ook. En ik denk dat ik dat mis bij een merrie, dat gaat "harder".

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 11:54

Nou Kiki stond met 2 minuten op de trailer.. Nu haar wegbrengen naar haar nieuwe baasje

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 11:55

succes iedereen!

@Seven en Pizzazz: wat gaaf en dat via dit topic!!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 12:07

ing0204 schreef:
Martie schreef:
Ja, dat kan ik me voorstellen. Niet onmogelijk maar ook niet ideaal.
Ik heb ook dat probleem met mijn man over wat een fijne stokmaat is: hij is 1.88 en ik 1.65 :D
Dit hoeft geen enkel probleem te zijn hoor. Ik ben nl 158 en mijn vriend 193. Wij hebben 2 paarden 1 van 172 en 1 van 185 op beide kunnen we allebei lekker wegrijden. Zowel recreatief als sport.

Nou ja, als je als kleintje een groot paard hebt is dat niet altijd even handig. Met mijn vorige paard ben ik gestrand in het Z2 omdat ik hem niet goed aan elkaar kon rijden (die was ruim 1.76m en loopt nu GP) en met mijn huidige paard (1.70) loop ik weer tegen het zelfde probleem aan.
Ik vind een groot paard mooi om te zien, maar ik denk dat ik een volgende keer beter voor een wat kleiner paard kan kiezen.

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 12:16

KarinvdM schreef:
Nou ja, als je als kleintje een groot paard hebt is dat niet altijd even handig. Met mijn vorige paard ben ik gestrand in het Z2 omdat ik hem niet goed aan elkaar kon rijden (die was ruim 1.76m en loopt nu GP) en met mijn huidige paard (1.70) loop ik weer tegen het zelfde probleem aan.
Ik vind een groot paard mooi om te zien, maar ik denk dat ik een volgende keer beter voor een wat kleiner paard kan kiezen.

Dat vind ik ook hoor had moeite mijn merrie bij elkaar te rijden, daarom nu voor een kleiner exemplaar gekozen :+

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 12:57

Pizzazz schreef:
Ah, eindelijk de filmpjes! :D
Waarom val je meer voor de 2e dan de 3e? Met het 3e paard ziet het er wat meer ontspannen uit, denk ik te zien.

Lindy:wat fijn! *\o/*
Wat voor paard zoek je?

Nou, het was een hele wereldreis en het tweede paard was maar boos dat ik zomaar op z'n rug ging zitten _O- Ook wil de eigenaresse hem toch houden, dus dat komt mooi uit.
Het eerste paard was leuk! Even een nachtje over slapen om het te laten bezinken ;)

Omdat het 2e paard mij uiteindelijk fijner aanvoelde dan de 3de. En ik naast het 3e paard ook geen klik mee had.

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 13:06

..ferry staat op de trailer..hij is officieel van mij =D
Nu terug naar stal, hij liep de trailer rustig op maar dat we reden vond ie toch erg vreemd een beetje eng.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 13:07

Fin rayoow! Hopen op een goede reis naar huis!

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 13:09

@Pollux gefeliciteerd!!
@Rayoow ook nog gefeliciteerd!

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 13:14

Rayoow gefeliciteerd met je aankoop!

Seven hopen dat je paard verkocht is

Lindy wel fijn toch dat het geen strijd is geweest dan om haar op de trailer te
krijgen en ben benieuwd op wat voor plek ze terecht komt :)

Vanmorgen lekker een buitenritje gemaakt voor het eerst zelf met twee pony's mee

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 15:03

seven gefeliciteerd
pizzaz ook :)

lindy fijn idd dat het laden goed ging..

kippiekipp: wanneer kreeg jij nou kijkers?

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 15:03

Wouw Kiki staat echt top samen met een mini shet haar land is aan de duinen en 500 meter van het strand.. Super lieve mensen echt super

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 15:03

gister, maar na 1 rondje draf zag ze al dat het niks werd :=

Super Lindy :D

PonyKnol13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 15:06

gefeliciteerd

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 15:08

kippiekipp schreef:
gister, maar na 1 rondje draf zag ze al dat het niks werd :=

Super Lindy :D

en wat vond jij ervan?

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 15:10

van die mensen? die waren super vriendelijk :j maar had aan de telefoon al
een beetje het idee dat het niks zou worden nav de vragen die ze stelde

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 15:29

Jammer zeg, Kippiekip! Staan er nog andere kijkers op de planning :)?

Gefeliciteerd, Pollux!

Fijn, Lindy :)! Klinkt als een fijne plek voor je merrie :)

Ik feliciteer je alvast voorzichtig, Seven ;) Leuk :)!

Als ik weer op zoek zou gaan naar een paard, heeft een merrie in eerste instantie wel de voorkeur. Daar heb ik doorgaans meer mee, ik kan een beetje karakter wel waarderen :D Maargoed, er zijn ook genoeg leuke ruinen, dus het is niet zo dat die bij voorbaat al afgeschreven zouden worden vanwege hun geslacht ;)

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 16:12

Ik ben vandaag bij een ruin wezen kijken. Het was een eindje rijden (bijna 2.5uur heen en toen daarna nog terug) Maar eigenlijk voelde het heel goed.
Hij was super braaf buiten en goed verkeersmak. Ben campers, motors, auto's en grote bussen tegen gekomen en hij gaf geen kik.
Ook nog eventjes in de bak gereden. In de bak vond ie toch iets lastiger en hij moet nog wel wat leren. Maar ik ben zo wie zo van plan om iedere 2 weken priveles te nemen. Dus dat komt wel goed.

Volgende week krijgt ze alleen nog een kijker. Maar als ik deze week beslis om m te kopen belt ze die af en is hij van mij. :D

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 16:37

Lindy1982 schreef:
Wouw Kiki staat echt top samen met een mini shet haar land is aan de duinen en 500 meter van het strand.. Super lieve mensen echt super

Wat leuk dat ze een plekje heeft! En uiteraard ook niet onbelangrijk dat jij er een goed gevoel bij hebt!
Horsesandme schreef:
Ik ben vandaag bij een ruin wezen kijken. Het was een eindje rijden (bijna 2.5uur heen en toen daarna nog terug) Maar eigenlijk voelde het heel goed.
Hij was super braaf buiten en goed verkeersmak. Ben campers, motors, auto's en grote bussen tegen gekomen en hij gaf geen kik.
Ook nog eventjes in de bak gereden. In de bak vond ie toch iets lastiger en hij moet nog wel wat leren. Maar ik ben zo wie zo van plan om iedere 2 weken priveles te nemen. Dus dat komt wel goed.

Volgende week krijgt ze alleen nog een kijker. Maar als ik deze week beslis om m te kopen belt ze die af en is hij van mij. :D

Spannend!

Ik heb vandaag gereageerd op een adv. op m.plaats. Ik zag de merrie al eerder te koop staan maar ze staat erg ver weg dus heb haar toen links laten liggen. Bovendienj stond ze toen op gereserveerd en nu niet meer.
Merrie, 9 jaar, 1.58m Zo te lezen erg braaf. Staat in gelderland. Heb ook ff de nadelen gevraagd want in de adv. staat natuurlijk hoofdzakelijk de voordelen.
Ben benieuwd!