Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nobel1 schreef:Niet iedereen wil wat jij wil de ruijter en wellicht denk jij over 20 jaar er anders over dan nu.
Bij ons op stal staat een oud springpaard van Bruggink welke op nationaal niveau gelopen heeft en daar zitten ook beginners op te klungelen.
Meer ervaren ruiters rijden hem ook graag omdat je van hem leert; je leert meetellen met het springen, maar ook hoe je zijwaartse oefeningen netjes doet.
Een echte, ja hier komt het woord weer....leermeester.
Verder hebben we nog 2 merries die beiden Z1 gelopen hebben en wederom..LEERMEESTERS.
Zoals iemand anders al schreef, maneges zitten niet vol met 3 jarige paarden.
En maneges zitten niet vol met oude/slechte paarden dan zijn vooroordelen van mensen die zichzelf te goed voor een manege vinden.
Waarom een 3 jarige kopen als je daar niet aan toe bent? en wat is het probleem met een ouder paard wat Z gelopen heeft?
Z dressuur is niet enorm spannend hoor (Z springen op een goed paard ook niet trouwens).
Zo'n paard leert je een hoop en daarna kun je een jonger minder ervaren paard kopen.
Met de juiste begeleiding en hulp is er niks mis met een z paard kopen als je zelf dat niveau nog niet hebt.
Evelijn schreef:nu zet je Z en internationaal op 1-lijn... dat is toch helemaal niet zo...
en ouder... bedoel ik in die zin ouder dan een jonkie...
maar misschien kunnen we het er overeens zijn dat we het oneens zijn.
Net als mijn eerste instructrice die als eerste opmerking maakte:"als eerste paard koop je toch niet zo'n ouwe"
Tja.. dat deed ik dus wel en dan was Kafka niet eens een leerpaard want die had niks gepresteerd... maar ik hoef gelukkig niet meerdere paarden te rijden voor de handel... en geld te verdienen aan mijn paard. Mijn paard is alleen een hobby waar zowel ik als hij plezier mogen beleven
KarinvdM schreef:En wat is daar mis mee? Daar leer je toch alleen maar van? Allemaal ervaring die je later op een wellicht jonger paard goed kan gebruiken.
deruijter schreef:@waratje Ja tuurlijk moet je bij de junioren zelf ook wel kunnen rijden. Maar op een paard dat al alles kent is dit een heel stuk makkelijker om te halen. En ja het gebeurt echt wel dat mensen een paard kopen wat altijd 1.60m heeft gesprongen en daarmee de junioren gaan rijden.
deruijter schreef:@ikke ik bepaal helemaal niks voor niemand, ik vind het alleen slecht.
ambre schreef:Een ervaren paard voor een groene ruiter en een groen paard voor een ervaren ruiter.
Scheelt een hoop stukgereden paarden en geeft een hoop sport plezier!