Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:04

Kirov schreef:
De meest gehoorde zijn inderdaad al gezegd.
Mijn schimmel wordt in nov dec altijd standaard nageroepen met Americo. En mijn trakehner x nrps is zeker half fries volgens mensen op wedstrijd. (ok, hij heeft een mooie dikke staart, maar verder...)
Is paardrijden ook een sport dan? Dat is toch om te ontspannen, beetje zitten etc.

kalkoenen? Doe je dan echt van die grote kippen onder je ijzers? En wat is daar het nut van dan?

:') die kalkoenen klinkt bekend ja!

annnneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:11

ik hoorde een tijdje terug eentje

Een kennis van mijn vader was getrapt door een paard met kalkoenen in en had toen zijn arm gebroken.
Er zat iemand mee te luisteren toen mijn vader dat vertelde.
Mijn vader: 'Toen moest hij naar het ziekenhuis omdat die kalkoen zijn arm had gebroken.'
meeluisterend persoon: 'Was het zo'n wilde kalkoen dan?'
Toen kon je me opvegen :') :')

Kelszz_

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:20

Omg die bovenstaande! _/-\o_

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:23

annnneeee schreef:

Een kennis van mijn vader was getrapt door een paard met kalkoenen in en had toen zijn arm gebroken.
Mijn vader: 'Toen moest hij naar het ziekenhuis omdat die kalkoen zijn arm had gebroken.'

_/-\o_ _/-\o_ gewoon geniaal!

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:12

annnneeee schreef:

whahahahaha geweldig _O-

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:31

Collega vandaag toen ik m'n rooster besprak om te weten wanneer ik mijn paardrijles in kan plannen.

LES? Wat moet je nog leren dan?

Oh... Kweenie :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:32

Gypsy schreef:
Collega vandaag toen ik m'n rooster besprak om te weten wanneer ik mijn paardrijles in kan plannen.

Moet je vooral niet zeggen dat ook onze Anky nog les krijgt :j dan snappen ze het helemaal niet meer :=

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:10

Magrathea schreef:
Gypsy schreef:

Moet je vooral niet zeggen dat ook onze Anky nog les krijgt :j dan snappen ze het helemaal niet meer :=

En uiteraard is het doodnormaal dat voetballers dagelijks getraind worden ;)

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:34

Ik nam keer een vriendin mee naar de manege en deze heeft niks met paarden en weet er niks van af xD
Dus kwamen we bij de pony's zij: zijn dit de paarden nee dit zijn pony's ze zijn klein. zij: ow worden het dan paarden ? ik: nee die blijven zo. zij: huh maar elk paard word toch klein geboren en worden dan toch groter ? ik: ja maar deze groeien niet meer. Zij: mm ik snap het..
Komen we bij de paarden: zij: woow dit zijn net reuzepaarden. Ik: ehm dit zijn normale paarden. Zij: nu snap ik het niet meer :')

Beetje jammer weer xD

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:49

Ik heb weleens gehad dat mijn paard tijdens een buitenrit helemaal aan het stuiteren was. Toen ik hem iets meer onder controle had ( hij schrok van een winkelwagentje) kwam er een klein ventje aanlopen zegt ie: " mevrouw heeft dat paard adhd?? " Ik was meteen uit mn concentratie haha.

Zitten wel leuke opmerkingen tussen hoor haha, ik lach me kapot!!

daantje5979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:49

Dat er bij het aansingelen iemand vraagt: "Zit zijn riem niet te strak? Dadelijk stikt ie!"

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:08

Aurelle_ schreef:
Ik merkte vroeger op de manege dat er vaak beginnende ruiters waren die een typisch geval waren van de klok wel horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.

Meisje: ik moest vorige week op die haflinger met de streep. = Fjord

Vriendin van me: kun jij die nachtegaal even goed doen? = martingaal

de nachtegaal? :+ Ik zie het al helemaal voor me, een hele rij met vogeltje aan je teugels geknoopt :')

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:22

Als er kalkoenen bestaan, waarom dan geen nachtegalen? :D

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:35

ik bedenk me net een leuke van mezelf. was met mijn allereerste verzorgpony, een shetje. ik en een vriendin waren daar voor het eerst. en we gingen zijn hoeven krabben, maar hij stijgerde en deed heel moeilijk met zijn voorvoetjes.

dus wij naar de eigenaresse:'gij kan niet hoevenkrabben'
Eigenaresse:'ja klopt, hij geeft zijn voetjes niet zo graag want hij is hoefbevangen geweest'.

wij vonden het toch wel heel zielig dat die gevangen was geweest en logsch dat die zo getraumatiseerd was dat die zijn voetjes niet wou geven:'). juist, 5 jaar later kom je erachter wat hoefbevangen is, haha wat een fail.

Kirov

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 23:02

Als 9 jarig meisje ooit eens hoefsporen in een smal bermpje gevolgd, want twee afdrukken vlak achter elkaar was van een galoperend paard. En het was toch wel heel zielig en bijna dierenmishandeling als je een paard daar liet galoperen. Om er na een aantal jaar achter te komen dat dat soort afdrukken van een stappend paard komen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 01:01

Ik werd gister voor een intern blaadje nog geïnterviewd over mijn paard. Toen ik vertelde dat mijn paard weer "aan het werk mocht" keek ze me echt heel raar aan. "Werk, moet jouw paard werken?" :D

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 09:19

Vertel een nietpaardenkenner dat je je paard gaat rondslingeren aan een touwtje. Dan zie je die gezichten heel bedenkelijk kijken en duurt het zowaar een hele minuut voor ze durven te vragen wat dat is...

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 09:27

karijn schreef:
Vertel een nietpaardenkenner dat je je paard gaat rondslingeren aan een touwtje. Dan zie je die gezichten heel bedenkelijk kijken en duurt het zowaar een hele minuut voor ze durven te vragen wat dat is...

Jaaa, dat zeg ik ook altijd :D Geweldig!

DDlovesIona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 10:01

Vorig winter: Ging met een vriendin naar een binnenbak om even weer lekker te kunnen rijden. Paarden waren natuurlijk heel fris, die van mij overal van schrikken en bokken en raar doen. Staat er zo'n jongen naast de bak (heeft bij mij op de paardenopleiding gezeten) en geeft les daar op die manege. Zegt ie tegen mij, dat is vast nog een jong beessie, 3/4 jaar oud? Ik zo: nee, ze is 17! Hij: >;) geloofde me niet! Zat echt te kijken van oh?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 10:33

haha, ik zie echt heel maffe dingen voorbij komen, leuk om te lezen :)

Zo was ik al niet zo gesteld op mn exzwager en die bemoeide zich graag met ons paard waardoor het alleen maar erger werd, zonder er zelf verstand van te hebben..maar deed zn best, laten we het daar maar op houden :Y)
Ons paard heeft IR, met de bij behorende harde manenkam op sommige momenten. Mijn vriend had hem per ongeluk een verkeerde regendeken om gedaan, met hals (0 grams voor najaar) en mn zwager kwam die middag op stal..schold me compleet uit, want die halsdeken was veel te warm, met als gevolg dat hij nu een dikke harde manenkam had...ik heb hem uitgelegd dat daar niet doorkwam, maar door het gras grazen langs de weg door mn zwager, want het was voorjaar en de suikers waren erg hoog..nou dat ging er niet in bij hem hoor, het kwam door de halsdeken :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:21

Geniale dingen hier :')

carmenbrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 12:51

Amy77 schreef:
haha, ik zie echt heel maffe dingen voorbij komen, leuk om te lezen :)

Zo was ik al niet zo gesteld op mn exzwager en die bemoeide zich graag met ons paard waardoor het alleen maar erger werd, zonder er zelf verstand van te hebben..maar deed zn best, laten we het daar maar op houden :Y)
Ons paard heeft IR, met de bij behorende harde manenkam op sommige momenten. Mijn vriend had hem per ongeluk een verkeerde regendeken om gedaan, met hals (0 grams voor najaar) en mn zwager kwam die middag op stal..schold me compleet uit, want die halsdeken was veel te warm, met als gevolg dat hij nu een dikke harde manenkam had...ik heb hem uitgelegd dat daar niet doorkwam, maar door het gras grazen langs de weg door mn zwager, want het was voorjaar en de suikers waren erg hoog..nou dat ging er niet in bij hem hoor, het kwam door de halsdeken :P

Argh dat soort mensen hou ik echt niet van, weten altijd alles beter -.-
Echt leuke acties hier :p

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 13:02

karijn schreef:

lanceren toch? :+

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 13:05

Lanceren ja :j

DDlovesIona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 13:12

Rondzwaaien toch en heel hard met de zweep er achteraan, of niet?