Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

parouscha

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 20:32

Nee helemaal groen nog...

Dat is een beetje 't maartje. Ging ook wel flink uit haar plaat toen ze met zadel ging longeren. Dus hoop dat dat eenmalig was en dat dat straks misschien wel beter gaat..

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 20:34

Haha! Dat hoop ik dan voor je :P
Nah netjese prijs verder! Die van mij ligt ietsjes hoger in de prijs helaas :P

Wanneer laat je haar keuren?

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 20:35

Die van jou is ook beleerd he?

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 20:35

Zal morgen de kliniek even bellen en vragen wanneer ze tijd hebben en dan overleggen met de verkoper's

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 20:36

parouscha schreef:
Nee helemaal groen nog...

Dat is een beetje 't maartje. Ging ook wel flink uit haar plaat toen ze met zadel ging longeren. Dus hoop dat dat eenmalig was en dat dat straks misschien wel beter gaat..

Lees: ze is niet eens zadelmak!!!

Waarschuwing: zorg voor degelijke begeleiding van iemand die naar het paard kijkt!
Wij hebben er hier eentje op stal die ook zadelmak zou zijn; nou nog niet bij benadering! Daar is een zadel opgegooid, is men op gaan zitten en heeft het paard daar dusdanig mee overdonderd dat ze helemaal niets meer deed. Vervogens had de nieuwe eigenaar een PROBLEEM!! Dat probleem werd zo groot dat besloten werd het dier te verkopen. Nu, half jaar later, lijkt het paard zover dat we voorzichtig een zadel erop kunnen leggen en dat ze dat ook registreert EN accepteert!

Doe je dit niet, dan zie ik je advertentie over een half jaar wel verschijnen en wellicht kom ik d'r dan ook nog wel halen, voor een prijs waar jij eigenlijk helemaal geen zaken voor wil doen.......

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 20:40

Jaa,, ook nog maar krap 3 maand :) Maar iig niet helemaal groeg meer, gelukkig! Want daar heb ik gewoon geen tijd voor.
Maar die van mij ging niet uit zn plaat, liep tussen alle hindernissen door, schrok niet van de tuinslang oid en was gewoon fijn ontspannen te rijden :)
Spannend! Doe je ook rontgen?

Tja zadelmak en een B proef kunnen lopen zit natuurlijk een groot verschil :)!

Twilight1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 20:42

@ikke het komt nu best wel over alsof je denkt dat zei het niet kan en jij dat wel even zou klaar spelen ;)

@romanoff, mijn paard is ook 3 maanden onder het zadel maar omdat die zo braaf is en wil werken zou je denken dat die al langer onder het zadel is, behalve in galop :P

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 20:44

Ja laat haar zeker nog röntgenen :j

Zijn benieuwd :)

Zo komt 't in mijn ogen ook een beetje over Twilight1, maar goed het is een keus die je maakt om een onbeleerd paard te kopen.
Ik heb er de benodigde ervaring mee en komt vast helemaal goed :j

En ik laat een prof er voor 't eerst opgaan. En daarna train ik 't paard onder begeleiding verder.
Laatst bijgewerkt door parouscha op 08-08-11 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 20:45

Wat een gaaf paard Parouscha!
Wij gaan vrijdag weer kijken bij de Warrant.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 20:46

Zou ik na ik terug kwam van een weekje instructie week in Emmeloord bij een paardje gaan kijken.... is die zo onder mijn neus verkocht.... Balen! Wel een gaaf paard parouscha

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 20:48

@Liedjuh2: Das balen! Je was er nogn oit geweest? Ik moet zeggen dat ik een paard ook niet echt vast zou houden voor iemand die nog niet weet of die em wil kopen :).
Heb je al wat anders op 't oog?

@ Farahmunda: Is die wel springgefokt of?

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 20:49

liedjuh2 schreef:
Zou ik na ik terug kwam van een weekje instructie week in Emmeloord bij een paardje gaan kijken.... is die zo onder mijn neus verkocht.... Balen! Wel een gaaf paard parouscha

Dat meen je! Wat een rot streek...

Als er iemand met geld op zak langs komt, gaan mensen daar snel voor joh :j

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 20:51

Ja de Warrant (vv. numero uno) x Omnistar x Burggraaf x Joost is zeker springgefokt :)) (kwijlt nog net niet)

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 20:52

Ja naja als ze der meer aan hadden kunnen verdienen en ik sowieso nog een week weg zou zijn.... was een handels stal....

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 20:52

Klinkt goed Farahmunda! Ik kwijl er al bijna bij hahahah!

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 20:58

Dankje Romanoff.
Balen idd Liedjuh2, het is toch hun brood natuurlijk. Al blijft het niet netjes nee.
Ze hadden je op zn minst kunnen bellen.
Ik zou ook bij een Casantos kijken(na een week) en 3 dagen van te voren kreeg ik ook te horen dat ie weg was. Baalde daar ook van. Snap het wel voor je. Je verheugd je er toch op, en ziet het een beetje voor je he.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:04

ja dat zeker!! maar gelukkig zijn er nog genoeg andere paarden op de wereld!!!

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:05

@Iedereen zo een hoop nieuwe mensen, ik lees op de achtergrond nog mee hoor :) maar omdat ik mijn paard al heb gevonden post ik hier eigenlijk nauwelijks meer.

Ik ben trouwens ook benieuwd wat de vraagprijzen van jullie paarden waren en voor welke prijs je ze uit eindelijk heb kunnen kopen

@Parouscha ik denk dat Ikke haar opmerking juist heel goed bedoeld (een gewaarschuwd mens telt voor 2 namelijk) je moet een beetje tussen de regels doorlezen en ik heb het idee dat ik wel snap waar Ikke heen wilt. +:)+ . Hoe is het paard trouwens verder in omgang? goed te hanteren mens gericht/gewend/ hand/touwtje etc tam

Als je paard echt helemaal onbeleerd is dan hoop ik ook dat de prijs ernaar is :) voor de rest ben ik een mega voorstander van rustig en met beleid zadelmak maken.

PS en trouwens wat is de benodigde ervaring....(is altijd zo'n lekker/ vaag begrip), sommige mensen zijn gewoon handig en hebben durf met jonge onervaren paarden andere mensen totaal niet (al kunnen dat bv wel hele goede ruiters zijn, rij niveau en handigheid met jonge paarden staat namelijk los van elkaar is mijn mening)

Wat is dus jullie ervaring, ik heb eigenlijk vrij weinig ervaring vind ik zelf wel een 2,5 jarige E pony gehad toen ik 12 was (was alleen zadelmak) en verder door gereden tm Z2, de nodige zeer leerzame hobbels overwonnen en het ging pas echt goed toen ik bij de juiste instructeur zat waar wij samen als combinatie een klik mee hadden.

Nu heb ik trouwens ook een instructeur waar wij een klik mee hebben, maar daar betaal ik dan ook flink voor (30 euro voor 30 min) maar de man is zijn geld meer dan waard.

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:06

haha zeg dat wel! maar die éne he, dat vind ik niet makkelijk!

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:09

Als eerste: welkom aan alle nieuwe mensen hier :) Succes met de zoektochten!!

_Marleen_ schreef:
Dankje, ben al helemaal in de wolken <3 maar probeer vanaf vrijdag pas écht blij te zijn.
Ze heet Curielle, dus daar laat ik mijn creatieve gedachtes nog even over los (kan écht niet).
Zat zelf te denken aan Calima/Careina en dan als sportnaam Call me Lima of Call me Reina...

Mochten jullie suggesties hebben met een C ;)

Wat vind je van 'Madame Curie' als naam (daar moest ik gelijk aan denken := )
Call me Reina is wel een mooie sportnaam! :)

Romanoff schreef:
@Sanne; Fijn dat hij zo braaf is! Hoe oud is ie ook alweer?

Zantos is 7 jaar :)

Adin schreef:
ja, vond m erg mooi maar ik vond het een lopende tijdbom aangezien ik net een prachtpaard heb moeten laten in slapen wegens hko, zie onderschrift

Wat vervelend zeg :(:) Ik hoop voor je dat je een leuk paard vindt die nog heeel lang mee gaat!
Mensen vragen inderdaad de meest absurde prijzen voor paarden (al dan niet met bemerkingen). Alhoewel dat paard met de bemerking op de rug die in dit topic voorbij is gekomen vond ik dat er nog best een redelijke prijs voor werd gevraagd!

Romanoff schreef:
Jep, tis een Oldenburger.
Hi ik word er steeds vrolijker van :D. Straks dan mss toch echt mn eigen!

Oehh leuk leuk *\o/*

farahmunda schreef:
Had laatst nog gebelt voor een Ginus, nou ik zeg je, heb nog nooit zo'n zak aan de telefoon gehad.
Wilde amper wat vertellen over het paard, 2 woorden misschien, terwijl ik echt vroeg of hij tijd had!
Het was al snel kom maar kijken, tja zo werkt dat niet bij mij. Heb maar snel opgehangen. Was zelf wel beledigd!

Sommige mensen zijn gewoon aso! Maar er zijn ook mensen die gewoon niet hunzelf zijn aan de telefoon :+ Wel stom hoor, hij wil dat paard toch verkopen? Dan zal hij toch echt vriendelijker moeten doen :)

parouscha schreef:
liedjuh2 schreef:

Dat meen je! Wat een rot streek...
Als er iemand met geld op zak langs komt, gaan mensen daar snel voor joh :j

:j

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:10

@iedereen mag ik trouwens ook een PBtje met jullie nieuwe aanwinsten (snap dat niet iedereen foto's in topic wil posten)

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:12

Benodigde ervaring heb jen ooit genoeg geloof ik :D! Tis meer of het paard je ligt, of het goed voelt en of het paard ook voorj ou wil werken.
Als het alleen maar bezig is om je van zn rug af te bokken is de lol er gauw vanaf denk ik..
Tja ik heb ook vanalles ingereden,beleerd en doorgereden maar geen 1 paard is het zelfde.. heb op gneoeg paarden gezeten waar ik niks mee had, en dan werkt het ook niet :)
Iemand die ZZ rijd, zegt nog niet dat die geschikt is voor een zadelmak paard ;)

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:21

@Romanoff precies ik ben dan ook echt niet geschikt om op ieder jong dier te stappen...echt no way :) daar heb je andere mensen voor haha 8-).

Het is al ontzettend moeilijk om precies aan te voelen wanneer je een bepaalde correctie (bv klein tikje met de zweep/ stem geluid of een echte por met het been) toe moet passen. Ben je telaat dan mist het ook zijn beoogde doel etc.

Daarom instructie ook gewoon heel belangrijk,iemand die je coacht en jezelf een spiegel voorhoud, echt heel leerzaam.

Hoe vaak rijden jullie nu per week? (ik reed eerst 3/4 x per week maar ga het waarschijnlijk opschroeven naar 4/5x)

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:27

JEEEEEEEE! De mensen gaan akkoord met ook de keuring en als ie word afgekeurd zijn de kosten voor hun. Ook als er opniuwe foto's moeten worden gemaakt maakt hun verder niet uit. Ze zijn wel zeker van hun peerd!

@Studiemiep :Ik reed altijd 4x per week ofzo.. en1x per week buitenrit. Maar toen ik aan't werk ging net 40 uur kon ik het allemaal even niet meer bolwerken en ben ik gestopt (vorig jaar oktober dus). En sinds april helmeaal in mn ritme, gespaard en alles en dus nu mn eigen maar! ;)!

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:30

Super leuk!!! Ik duim voor je dat ie goedgekeurd word!!!!