Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 08:30

en ik ben weer wakker.....

ik knijp hem best wel erg dat iemand vandaag eerder het paard komt bezichtigen en dat ze bv al verkocht is :(:) ..........................

Wat ben ik toch ook een zielig aanstelster he :j hadden jullie dat niet met je paard?

grote oren--> dan kan ze ook heel goed naar mij luisteren :D I'm the horse wisperer :Y). Heb ik straks een paard met grote oren alsmede ook een chihuahua. Haha tot 2 weken geleden nog helemaal niet met paarden bezig en nu als het meezit ben ik weer paardeneigenaar :o (lets hope so want ben het zoeken beu, veel dieren zijn te overpriced en een niet zadelmakke durf ik gewoon niet te kopen).

Ik heb vanacht divoza en eplle jack af lopen speuren voor dingen die ik nog nodig heb :D ;) dure oliebol allemaal. (dekens, hoofdstel+bit, poetsspullen etc etc).
Vond wel dat ik gisteren met een leuk hoofdstal had gereden. Missschien ga ik dat ook nog inzetten met de onderhandeling (als er bv bijna niets afkan, dat ik het hoofdstel en bit erbij wil) :D

@Jotoma, ben benieuwd of de 2de x rijden ook zo fijn gaat. (bij mij deed het paard gisteren wel een paar x zijn hoofd in de lucht maar toen was ze dus blijkbaar aan het zoeken naar steun/benen (denk een soort van houvast) maar ik voelde mij daardoor niet anstig en ze bleef gewoon in hetzelfde tempo lopen. Naar mate ik op deze momenten iets strenger voor haar was dus er meer aanrijden (als je snapt wat ik bedoel) g'ing het stukken beter. Het is natuurlijk ook nog gewoon een jong paard. Maar ze zit echt goddelijk door!!! zo lekker (en ik ben iemand die echt niet zo goed kan doorzitten...en op deze ging het al echt goed terwijl ik nog eigenlijk ongetraind ben haha).

Mallootje

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 08:36

Wat leuk dat jullie nu plots allemaal in blijde verwachting zijn! :P

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 08:47

hou op hou op ;) kunnen wiij straks allemaal onze nieuwe aanwinsten showen he :D

die "van mij" heeft zo'n leuke echt rode manen! (en er zit wel een beetje stekelvos op haar lijf).

Ik ben ook heel benieuwd wat kennis van het paard vind, en ja dan nog de onderhandeling he... :Y) altijd mijn sterkste punt. Ik wil haar eigenlijk voor 6000 maar denk niet dat dat gaat lukken.

Sunnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 08:59

nou ik ben ook weer wakker (ontzettendvroeg)
want ik ga zo me aankleden en dan ga ik mijn paaaaaaaardje ophalen.
JEEEEEEEEEEJ. ik heb er echt zin in, dan is hij eindelijk van mij haha.
vind het doodeng maar toch leuk. *\o/*

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 09:02

En hoeveel is de VP? 7000?

Spannend Sunnygirl, jij bent er momenteel het dichtste bij geloof ik!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 09:14

@studiemiep; ik ben ook bang dat de eigenaar zondag de mensen gewoon langs laat komen waar hij mij heeft afgesproken. Straks willen zij hem gelijk meenemen voor de volle pond, dan is mijn paardje weg!
Ik reed eerste keer ook al de bosjes in, maar ik moest meer lachen om het gestuntel van mezelf dan dat ik er onzeker van werd. Bij mij ging het doorzitten nog minder en ik sprong mooi in de verkeerde galop aan, maar de groenheid en springzadel werkte niet echt mee. Vandaag rijd ik met dressuurzadel, jeej.
Ik heb ook al rondgeneusd voor spullen, maar ik heb alles al behalve dekens en zadel. Gelijk de duurste dingen. Ik heb nu ook wel een bit, maar die moet hij maar net passen.
Het onderhandelen zie ik niet zo zitten, ik wil hem voor 3250 meenemen, maar de keuringen in eigen kliniek doen. Dat is wel 50 minuten rijden voor de eigenaar, ben benieuwd of hij dat goed vindt...

Oeeeh sunnygirl, have fun! Alle foto's willen we zien :D

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 09:22

OK, die stress mis ik niet. Ik koop een paard gelijk als hij mij aanstaat. Is meestal te ver om nogmaals
te gaan en bij mij is het ofwel ja of neen.

En als ik dan helemaal gek ben van eentje mag ik er niet aan denken dat die voor mijn neus weg is.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 09:51

Vraagprijs is 6750....(dus of 6000 gaat lukken, hoop dan iig wel 6250 maar dan wil ik wel hoofdstel+bit erbij :Y) )

@ Siddieqje en over dat meteen kopen ik ben gisteren alleen wezen kijken en het voelde goed (paard sprong trouwens ook een x in de verkeerde galop maar dat boeit mij niet zo, het is immers nog een jong dier, ik rij nog maar weer net en hij is heel erg op de hulpen dus als ik weer eens te veel aan het zwabberen met mijn benen tja dan reageert ze daar op).

Ik ben toch altijd voor iig 2x rijden (gisteren en vandaag) kijk als je daar een week tussen laat zitten is het ook weer anders, ik handel op dit moment snel

Maar ik ben geen"expert" die beste man heb ik gisteren in rap tempo opgetrommelt en vandaag gaan wij (ik, ons pap en "kenner") dus voor de 2de x kijken is ie ok dan wordt ie gekocht.

PS je kunt bv ook al een soort van aanbetaling oid doen he stel 250 euro (dat laat je zien dat je ECHT geintereseerd bent zodat hij het paard niet onder je kont vandaan verkoopt) desnoods teken je samen een voorlopige koopovereenkomst (onder voorbehoud van goedkeuring) en dat hij de rest krijgt bij goedkeuring...

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 09:58

Ik denk dat 6000 dan wel moet lukken hoor, als je 'n beetje op je strepen staat! Alleen speelt het wellicht wat in je nadeel dat je zo snel een 2de keer gaat, daarmee toon je toch aan dat je het echt graag wil en dan weet de verkoper ook wel dat je die 250 extra zal neertellen :)

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 10:04

I Know... :D (aankoop technisch niet handig maar ja het paard was zo fijn, ik denk dat heel veel ruiters er zo op wegrijden...en je weet niet of hij nog meer bezichtigingen heeft staan he...)

Daarom 6250 +hoofdstel+bit vind ik ook goed (is geen mega speciaal/duur hoofdstel hoor maar vond het mooi en dacht dan heb ik er meteen 1, kwa bit dat zou best eens een wat duurder exemplaar kunnen zijn...maar dat wil ik sowieso nog even vragen..) maar op mijn strepen staan is moeilijk... ik HAAT onderhandelen. (al ben ik er op vakantie echt ontzettend goed in, maar dan denk je ook dat prul koop ik anders wel 5 kramen verder...helaas gaat dat bij een paard niet)

Dat zenuwachtig zijn is wel heel goed voor de lijn...... :o :o geen honger en mijn darmen werken volop :D

Ik heb wel al een zadel maar of dat past ik hoop het iig wel (zadel (stubben scandica) is pas 4 jaar meegereden, al is het natuurlijk wel al oud omdat ik al die jaren heb bewaard.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 10:10

Ik moet denk ik een tussenhoofdstel aanschaffen. Ik wil er 1 bestellen, maar voordat die er dan is.. Dus eerst maar een goedkopere, denk niet dat ik hoofdstel erbij krijg. Zou wel leuk zijn, heeft een heel mooi hoofdstel :D Maar dat wordt m niet denk ik haha!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 10:10

Je zegt gewoon "Voor 6000 euro hebben we een deal" en dan zegt ie waarschijnlijk "nee das veel te weinig", en dan zeg jij "Ok geen probleem, ik had nog wel 2 leuke paarden gezien, dan wordt het een van die 2" ;)

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 10:12

Ja maar wat als hij dan zegt, ok
dan wil je dat paard en is dat nogal idioot om te zeggen. Ik was aan het bluffen ik wil hem toch :)

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 10:23

ja pcies echt hard to get spelen kun je wel als je niet helemaal weg van een paard bent en denkt deze is best ok (terwijl je misschien wel in je achterhoofd hebt daar staat nog een iets leukere maar ook beetje duurder).

Ik weet niet zo snel of ik nog zo'n fijn paard kan vinden met DIT prijskaartje en wat nog veel belangrijker is ik voelde mij heel safe op haar. (een mooie knol met leuk prijskaartje waar ik mij niet safe op voel dat hoef ik gewoon niet. Mijn veiligheid gaat echt boven alles en ik ken genoeg verhalen van mensen die toch dat spectaculaire paard kochten maar wat eigenlijk gewoon een rotbok is en nu spijt hebben van had ik hem maar laten staan, en die rotbok krijg je nu ook nogeens heel slecht verkocht).

en btw ik voel een merrie vibe :Y) (heb 6 jaar een heel flegmatieke ruin gehad, nu wil ik weer een beetje girl power).

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 10:24

Hij weet ook wel dat sowieso elke koper iets van de prijs wil afdoen. Als het hem nog een maand werk en energie kost voor de volgende koper komt, die dan misschien 200 euro meer betaalt, had hij hem toch beter aan 6000 kunnen laten gaan.. Dat houden de meesten ook wel in gedachten :)
Ik denk, als het maar om 250 euro verschil gaat, dat elke verkoper voor zeker geld kiest :)

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 10:31

Zeker een maand stalling/training is ook niet gratis :o maar we proberen het gewoon. Lukt het dan hebben we geluk lukt het niet dan hebben wij pech.

Ik had net even in de buurt gebeld wat nu een klinische keuring kost "maar" 199 euro....dat is echt VEEL. (afzetters ik dacht dat 100 euro een normale prijs was)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 10:37

Dat is echt veel ja! Mijne kostte maar 50 maar dat was erg goedkoop, 100 euro lijkt me een redelijke prijs!

Twilight1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 10:42

@siddieqje,
ik vind dat een mooie hoogte hoor ik zoek tussen de 1.61 en 1.68 ongeveer,
ik ben zelf ook niet zo onwijs groot en voel me veiliger op klein,
is voor mij ook de overgang van pony naar paard.

ik ben echt jaloers op iedereen bij wie het al (bijna) rondgespeeld is,
ik ben het zoeken ook zat :P maarja neem toch maar lekker de tijd,
liever nog een tijd wachten en thuis komen met het perfecte paard dan gehaast en een rotknol :P

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 10:45

@twiligt: kan me voorstellen dat je geen zin meer hebt. Ik hoop ook dat deze van mij het wordt. Elke keer de teleurstelling als het niet doorgaat, dat demotiveert enorm.

@studiemiep: Ga je niet ook rontgen keuren? Klin+rontgen kost hier 400 euro. Maar ja, je woont vast niet in de buurt van Drenthe. Vraag jij trouwens je eigen DA voor de keuring?

Lotusmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 10:46

Mijn eerste paard wordt het veulen uit mijn verzorgpony. Dat is een haflingermerrie die al aardig op leeftijd begint te komen (is nu 17) en we gaan haar kruisen met een Welsh Cob hengst. Het veulen wordt als het goed is volgend jaar geboren, en dan heb ik mijn eigenste eerste paardje!! :)
Fokken blijft gokken natuurlijk, maar waar we invloed hebben, hebben we een zo passend mogelijke match gemaakt en ik kijk er nu al super naar uit dat hij/zij er is!!

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 10:57

Jeetje wat gaan jullie mega snel!! :D
Studiemiep: Ik heb dat ook zo erg!! We hebben mondeling hem al gekocht, maar wat nou als iemand meer bied?? Istie dan weg? haha!! echt zo stom!! En ik onderhandel nooit.. dat laat ik aan mijn moeder over, ik ben echt een watje wat dat betreft.. (ook op vakantie voor een souvenir van 2 euro :+ )

En ik zou ALTIJD! laten keuren.. het is geen pakje boter wat je koopt, en het geeft veel verdriet als er iets blijkt te zijn. De mijne is pas RX gekeurd, laat als second opinion wel de foto's aan mn eigen DA zien, voor de zekerheid! En KL keuring word door de verkoper betaald.. wel netjes!

Ik ben zo'n ongeduld dat ik zo m'n DA ga bellen oftie de foto's al bekeken heeft en daarna bel ik de stal waar hij nu staat of de KL. keuring al geregeld is! :P Heb al een hoofstel en halster voor hem besteld... owheeeee!! als hij iets mankeert!

Twilight: Ik herken je gevoel heel erg! Bij mij was het zelfs zo dat ik helemaal verliefd was, maar dat mijn moeder toch niet over wou gaan tot koop, en achteraf is dit goed geweest hoor! Ik heb me soms te veel laten leiden door emotie! (ahh!! Wat issie leukkk!! :P )

Ik wil zooo graag over de daken schreeuwen dat ik het liefste en mooiste paard van de wereld heb gevonden!! Maar ik moet geduld hebben..... :Y)

Twilight1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:03

ja het is heel moeilijk om je emotie uit te schakelen daarom ben ik blij als er iemand meegaat van buiten af die alleen maar kijkt naar het paard (lees. hoe die loopt of die gezond lijkt of de prijs goed is etc)

Twilight1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:04

@kaitlin, ik wil van de daken scheeuwen 'ik wil mijn eigen paard' haha dat moet nog wel ff wachten :P

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:07

Twilight1 schreef:
ja het is heel moeilijk om je emotie uit te schakelen daarom ben ik blij als er iemand meegaat van buiten af die alleen maar kijkt naar het paard (lees. hoe die loopt of die gezond lijkt of de prijs goed is etc)

Je neemt me de woorden uit de mond! Mijn trainster ging de 2e keer mee als we serieus waren, en die zette me dan meteen met beide benen op de grond. En dat is maar goed ook, want ik zie écht nog niet alles.. En dat van de daken schreeuwen.. dit is mijn 4e paard/pony die ik krijg/koop, en elke keer voelt het alsof het mn eerste paardje is! :D
Heb geduld.. geen concessies doen, daar krijg je spijt van!

Heb mijn DA gebeld en de RX foto's zijn door hem ook goedgekeurd, jeej!! Weer een stap in de richting!
Krijg vanmiddag te horen wanneer de klinische keuring is, spannend!! :D

Twilight1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:12

oeeh zeker spannend en onwijs fijn :)
dit word mijn eerste eigen paard, heb mijn eerste eigen pony al wel gehad
dus voelt ook echt idd eerste eigen paardje :P